Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A ja mam inny problem. Zainstalowałem ta Inpe Ex ale na wcześniejszej tez mam ten problem. Nie mogę połączyć się z FA w celu zmiany wypodarzenia. Mam win7. Wyskakuje mi w logach:

Witam . Mam problem. Chciąłem zakodować sobie inną pojemność akumulatora ale nie moge odczytac FA w NC

ładuje profil Expertmode- > F1 -> F3 -> (wybieram e60) -> (wynieram CAS(LMA tez próbowąłem)) i wyskakuje mi błąd. poniżej logi.

 

http://i58.tinypic.com/v4p26v.jpg

ERROR! Module: LFCDHDIA.CPP(A_E65CAS.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000

COAPI-2000: Fehler in EDIABAS oder in SG-Beschreibungsdatei

BIP-0001: To long job parameter or string register access

>>ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000

FA_READ

>>ERROR! Modul: COAPI4.CPP, Proc: coapiReadAuftrag, LineNr: 04, ErrorNr: 2000

FA_READ: A_E65CAS

 

Dograne mam chyb spdaten w wersji 2.53.0

 

Ktoś ma jakieś pomysły czemu nie chce to przejść dalej?? Walczę już tydzień i już ....... mnie bierze.

Opublikowano
Masz starą wersję NCSexperta.

 

Screan jest z NCS starszego ale wczoraj zainstalowałem to od ciebie i tez te same błedy.

Ale mam zainstalowaną ta id ciebie sciągniętą:

Standard Tools 2.12

Sp-daten 2.53.0

Profiles - Ncs Expert oraz ten Profile 404

INPA - for Fxx and Exx (Pełna aktualizacja)

 

Od ciebie (Młodzik18) programy tylko spdaten z internetu. Nie wiem jak to ugryźć. Czy przegrywając może pliki trzeba zaznaczyć przegraj tylko nowsze czy jak?? No juz jakos skonczyły mi sie pomysły. Inpla chodzi ok. Jest baterry i ingition (kropki) odczytuje błędy usuwa, live data tez chodzi.

Opublikowano

No i kolejny bezowocny weekend. A mam pytanie czy jest ktoś z Warszawa co ma działającego NCS i kable i mógłby poświecić mi chwile w celu podłączenia się i ewentualnie wyeliminowania błedu w instalacji lub wady kabla? Oczywiście jakiś czteropaczek przywiozę.

 

Ciąg dalszy:

 

Jestem już po testach. Dzieku uprzejmości jednego kolegi z forum podjechałem do niego i co sie okazało.

 

Na jego zestawie działającym te same objawny. Działą Inpa, działa ista-d. Te same błędy w NCS.

Przy próbie połączenia poprzez ICOMa tez działa Inpa oraz ISTA-D ale nadal te same problemy z NCS.

DIS nie wykrywa automatycznie modelu auta.

Wygląda ze diagnostyka działa ok ale już programowanie nie.

 

Cy jest możliwość aby moduł CAS leżał mimo ze w ISTA nie ma błędów. Ale wtedy chyba by dało rady wejść poprzez LM??

Rozważałem tez możliwość ze sterownik gazowy zakłóca ale dzwoniłem do gazownika i mówił ze jest tam adaptor i nie ma wpływu bo wtedy cała szyna K była by zajęta i nie działała również diagnostyka ale powiedział ze może być że w serwisie zablokowali możliwość programowania. Słyszał ktoś o o takim zabiegu? Jak to sprawdzić i ewentualnie usunąć?

Opublikowano

Przekopalem cały watek ale nikt nie zadał tego pytania.

Czy przy Instalacji musże to wszystko kopiować?

Skopiuj wszystkie pliki z

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

Ja mam e46 i tylko te daten mnie interesują ? czy musze też ściągać te 3 daten do E89_lite ? czy tego nie ściągać ?

Opublikowano
Przekopalem cały watek ale nikt nie zadał tego pytania.

Czy przy Instalacji musże to wszystko kopiować?

Skopiuj wszystkie pliki z

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

Ja mam e46 i tylko te daten mnie interesują ? czy musze też ściągać te 3 daten do E89_lite ? czy tego nie ściągać ?

 

To zalezy jaka instalacje wykonales :

 

Jesli instalowales sposobem Mlodzika z 1 strony, do do diagnostyki INPA nie musisz tego robic, ale jesli chcesz kodowac auto w NCSEXPER to musisz uaktualnic pliki za pomoca sp-daten do modelu ktory chcesz kodowac, w Twoim przypadku sp-daten E46, jest na chomiku Mlodzika lub moim

 

Jesli robiles instalacje sposobem Diz76 lub moim, to masz juz wszystko i nic nie musisz uaktualniac, szczegolnie do E46 od dawna sie chyba nic nie zmienia w sp-daten...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
Nie zrozumiales pytania. Oczywiście e46 daten mam pobrane z chomika najnowsze jak to na flmie na 3 stronie jest. natomiast pytam czy zeby Inpa i reszta poprawnie dzialala to czy KONIECZNE jest wgrywanie Daten do e89 ? Mnie interesuje tylko e46 i E70 i te daten zassalem. NIe mam wogole daten do e89 czy to mi nie przeszkodzi w diagnozie e46 i e70 ? Pytam bo w instrukcji na 1 stronie wyraznie stoi że trzeba je ściągnąć.... ale na chlopski rozum po cholere skoro mam gdzies e89 :) Dlatego pytam czy to obowiazkowe czy nie do poprawnego dzialania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zrozumiales pytania. Oczywiście e46 daten mam pobrane z chomika najnowsze jak to na flmie na 3 stronie jest. natomiast pytam czy zeby Inpa i reszta poprawnie dzialala to czy KONIECZNE jest wgrywanie Daten do e89 ? Mnie interesuje tylko e46 i E70 i te daten zassalem. NIe mam wogole daten do e89 czy to mi nie przeszkodzi w diagnozie e46 i e70 ? Pytam bo w instrukcji na 1 stronie wyraznie stoi że trzeba je ściągnąć.... ale na chlopski rozum po cholere skoro mam gdzies e89 :) Dlatego pytam czy to obowiazkowe czy nie do poprawnego dzialania.

 

Nie jest konieczne możesz mieć w NCS tylko jeden model np E46 i już to wystarczy tylko jak będziesz chciał kodować inny model to będziesz musiał ściągnąć do niego SP-daten do innego modelu , tak samo odwrotnie w NCS możesz mieć wszystkie modele (w folderze DATEN są osobne foldery do różnych modeli ) i też nic się nie stanie,

a w folderze SGDAT pliki IPO są ogólne dla poszczególnych sterowników, wrzuca się je razem z różnych modeli.

Do kodowania nie jest ci potrzebne całe SP-DATEN (jest potrzebne do programowania przez WINKFPT) Sciągnij sobie NCS 4.0.1 (Standard tools 2.12) uzupełniony bibliotekami

(zawiera tylko po rozpakowaniu 70MB, spakowane tylko 20MB, i potrzebne są jeszcze pliki PRG w Folderze EDIABAS\ECU też niektórzy maja je osobno dla wszystkich modeli to 850MB po spakowaniu to 80MB i masz NCS 4.0.1 dla wszystkch modeli i ściągasz tylko ok 100MB

albo zaczekaj kilka dni już niedługo się pojawi NCS 4.0.1 razem z polikami /ecu z SP-DATEN 53.5 jak będę miał trochę czasu.

Opublikowano

Dzięki DIN - wyczerpałeś moje pytanie w 100% ale pojawilo sie nowe... Ja nie chce miec mozliwosci kodowania wszystkich modeli wystarcza mi E70 i E46 bo takie mam auta. Sciagnalem wszystko jak podane w instrukcji na 1 stronie. pliki daten i pozostale z chomika tez wg. instrukcji. znalazlem opis jak dokodowac mruganie kierunkami przy otwieraniu/zamykaniu. sciaglem wszystlie profile itd jak to opisane na str. 1 zobaczymy czy się uda :)

NIE UDA PO wcisnieciu ALSZ (pkt 6) mam to co na screenie

OPIS

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy kierunki, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

http://i.imgur.com/ISA5xoa.jpg

 

który profil wybrać po wybraniu profil LADEN którym się koduje ?

http://i.imgur.com/WyUyCLc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Revtors NCS Expert Profile - ten ma możliwość kodowania za pomocą pliku FSW_PSW.MAN

do aktualizacji NCS użyj BMW Coding tool inaczej się trochę pogubisz.

-z tej instrukcji pomiń edycja profili, przecież masz profile

Uruchamiamy NSC (DATEI) klikamy File-load (ger Profil laden) profile - Revtors NCS Expert Profile - OK

-zacznij od punktu 3 tworzenie pustego pliku MAN w WORK (nie może byc to tylko notatnik ale wszystkie rodzaje plików)

masz filmy na youtube trochę przejrzyj....

Opublikowano
Kurde , udał się :) terazm mam pytanie o to jak zAngielszczyć Inpę ?:) i czy w E46 są jeszcze jakies opcje godne włączenia ?
Opublikowano

Cześć,

problem wyglada nastepująco:

- E60/2008

- interfejs K+DCAN

- DCAN Utility 2.0 -> D-CAN&PT-CAN -> dioda na interfejsie gasnie, ale sam soft zwraca time out przy tej operacji

- po powyzszym -> INPA pokazuje batter:on, ignition:on

- przy probie odczytu jakiegokolwiek modułu wyskakuje komunikat: no response from controlunit

(probowalem na 2 roznych laptopach, win8, win7 i na gotowcu na XPsp2)

(most pinów 7 i 8 rozwarty i zwarty -> ten sam efekt)

 

proszę o pomoc, macie jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to by wiele tłumaczyło...

 

A może jest tylko linia K pin 7 sprawdź czy w starszych modelach jest diagnostyka silnika,(lub reszta modułów, a silnika nie ma , już nie pamiętam dokładnie) często tak sprzedają, myślą że większość kupuje dla linii K, a D-can dla przyszłości ale jak pin 7-8 nie połączony to całej diagnostyki nie będzie, inpa widzi tylko K dlatego święcą się battery i ignition.

Napisz do Piwka on sprzedaje czyste D-can bez linii K ale jak pytałem ile chce to mnie olał, w ogóle nie odpisał.

Opublikowano

Koledzy proszę o radę w wyborze interfejsu:

 

Viaken: http://allegro.pl/interfejs-usb-bmw-k-d-can-gt1-inpa-dis-obd2-i4727723747.html

 

oraz: http://allegro.pl/interfejs-do-bmw-k-dcan-obd2-inpa-vag-fv-gw-24h-i4728295949.html

 

czy jest pomiędzy nimi jakaś zasadnicza różnica, pytam ponieważ cena ta sama, ale jestem z Warszawy i ten drugi mógłbym odebrać nawet dzisiaj. Piszecie dużo o interfejsie od Viakena, czy warto zamowić u nich i czekać na wysyłkę? Jaka jest różnica? o ile w ogóle jest?

 

p.s. INPA już pobrałem - dziękuję koledze Mlodzik1 zarówno za soft jak i za opis instalacji :)

Opublikowano

Ja jestem przeciw obu, pomysl nad tym :

 

->>>Interfejs do diagnostyki komputerowej BMW<<<-

 

Ja od niego bralem, i bardzo mi pomogl, gdy zaczynalem przygode z diagnostyka BMW. Polecam :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

Cześć,

 

Zrobiłem wszystko jak w instrukcji Mlodzika, od niego mam też instalki. Port Com1 skonfigurowany. Windows 8 64b

 

fragment obd.ini

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

;Hardware=USB

RETRY=ON

 

BAT i ING na ON. Niestety, gdy chce wybrać jakąkolwiek funkcję otrzymywałem najpierw taki błąd.

 

INPA.jpg

 

Potem pogrzebałem w ustawieniach COM i teraz otrzymuję taki:

 

INPA2.JPG?psid=1

 

OCB? Help.

 

p.s. zauważyłem, że w łączu diagnostycznym mam przygnieciony jeden pin-port(6), wcześniej musiał być już wygięty. Styk chyba jest (bokiem) bo gdy podłącze interfejs dioda na nim, zaczyna świecić.

Opublikowano
no to by wiele tłumaczyło...

 

A może jest tylko linia K pin 7 sprawdź czy w starszych modelach jest diagnostyka silnika,(lub reszta modułów, a silnika nie ma , już nie pamiętam dokładnie) często tak sprzedają, myślą że większość kupuje dla linii K, a D-can dla przyszłości ale jak pin 7-8 nie połączony to całej diagnostyki nie będzie, inpa widzi tylko K dlatego święcą się battery i ignition.

Napisz do Piwka on sprzedaje czyste D-can bez linii K ale jak pytałem ile chce to mnie olał, w ogóle nie odpisał.

 

w sumie nie mam mozliwosci sprawdzenia na starszym aucie, niby interfejs ma byc K+DCAN

http://allegro.pl/interfejs-k-dcan-do-bmw-inpa-dis-obd2-gdansk-i4685889737.html

na razie sprzedawca zgodzil sie na jego reklamacje, zobaczymy co dostane spowrotem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.