Skocz do zawartości

Wymiana a data ważności oleju castrol slx professional.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Na dniach będę wymianiał olej w silniku na taki jak był tj castrol slx professional powerflow 0w/30 - przebieg 200tys - nic się nie działo do tej pory dlatego chcę jeszcze pojezdzić na fabrycznym, natomiast pytanie mam z innej beczki, chodzi mianowicie o datę przydatności oleju bo zamówiłem 9l i przyznam szczerze że boję się go wlewać gdyż daty produkcji są różne, najmłodszy jest z 2011 roku a najstarszy z Listopada 2007, z tego co wyczytałem oleje mają ok 5 lat od daty produkcji przydatności, idzie ten olej jakoś zdiagnozować ?? Jak uważacie, co robić :/ Dziękuję za każdą odpowiedz. Z poważaniem Rafał/DDR24.

 

Podsumowując temat "Średnia rocznika tych wszystkich butelek to jest rok 2009 z groszem, ale nie wiem czy w taki sposób można to policzyć"

Opublikowano
Ja bym kupił nowy olej a nie robił mix ze zlewek.

To nie jest straszny koszt.

 

Tylko już kupiłem i to jest problem, pytałem czy jest w 100% oryginalny ale o datę ważności zapomniałem zapytać.

Opublikowano
Olej zwróciłem sprzedającemu w dniu dzisiejszym, sprzedający twierdzi że ten olej zastąpił castrol edge i z tego co czytam to rzeczywiście castrola slx profesional już nie będzie produkowanego. Naczytałem się również wiele opini dot tematu przebiegu, tj do silnika powyżej 150tys km lać już olej o specyfikacji 5w, bo 0w jest za rzadki, w związku z tym pytania. Czy nadal myśleć nad zerówką z którą nic się nie działo czy zamienić na castrola 5w30 lub 5w40, np coś takiego : http://allegro.pl/castrol-edge-fst-5w40-turbo-diesel-5l-hologram-i3425726880.html, http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-5l-niemiecki-lipiec-2013-kurier-i3447068200.html. Dzięki za odp.
Opublikowano
Coś się tak uparł na Castrola? Weź jakiegoś Mobile 1 lub coś innego niż Castrol - z nim to jak w ruletce: nie wiadomo, czy trafisz na oryginał, czy produkt rozlewni w piwnicy.
Opublikowano
Taki jest książkowo ale skoro tyle podrób no to niewiem, a motul, elf, valvoline - też wszystko podrobione często ?? kumpel ma 250 tys nalatane swoją i leje motula 5w40, Kupić tą zerówke czy piątke odrazu, ja mam ori przebieg 208 tys ?? (Może masz jakąś zaufaną hurtownię olei online), jeżeli nie no to podjade do pierwszego lepszego sklepu moto i kupię. Dzięki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przebieg to nie wszystko , zależy w jakich warunkach i jak był eksploatowany . Jeżeli silnik nie zużywał nadmiernie oleju , ja w naszym klimacie zdecydowanie pozostał przy lepkości 0W30 . Przede wszystkim szybsze smarowanie po rozruchu zimnego silnika co się przekłada na mniejsze zużycie jednostki napędowej . W naszym klimacie "filtru olejowego" nie zerwiesz , mniejsza lepkość to też mniejsze opory tarcia wyższa sprawność jednostki co się przekłada np:minimalnie mniejsze zużycie paliwa .Ja od początku jeżdżę na Castrolu 0W30 przebieg 170tys. nie mam zamiaru i potrzeby nic zmieniać .
Opublikowano

Co prawda mam wersję benzynową przebieg prawie 300tys po oryginalnych elementach zawieszenia możliwe że przebieg również oryginalny.

Leję 5w40 i nic się nie dzieje. Nie pali go nie wycieka itd.

XXw30 moim zdaniem jest lepszy na chłodniejszy klimat. Lepszy by był właśnie w40. Takie jest moje zdanie i nie kupuje w30.

Opublikowano
Odpowiedni olej to CASTROL EDGE PROFESSIONAL 0W-30 BMW LONGLIFE-04 (wcześniej Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30). Ja mam ponad 200k i nie dolewam nic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co prawda mam wersję benzynową przebieg prawie 300tys po oryginalnych elementach zawieszenia możliwe że przebieg również oryginalny.

Leję 5w40 i nic się nie dzieje. Nie pali go nie wycieka itd.

XXw30 moim zdaniem jest lepszy na chłodniejszy klimat. Lepszy by był właśnie w40. Takie jest moje zdanie i nie kupuje w30.

BWM Polska między innymi dla 3D zaleca lepkość 0W30 lub 5W30 .W40 w stosunku do W30 w naszym klimacie nie wykazuje żadnych zalet a wręcz przeciwnie zwłaszcza zimą , to co pisałem wyżej .Powtarzam, w naszym klimacie w 0w30 nie jest możliwe w normalnej eksploatacji zerwanie filtru olejowego , które by tłumaczył sensowność zastosowanie wyższej lepkości W40 .Na temperaturą oleju po o to tu chodzi , ma nie tylko wpływ temp.otoczenia ale przede wszystkim obciążenie silnika czyli głowa i prawa noga . Ja na 0w30 byłem latem w Chorwacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.