Skocz do zawartości

Drgania, szarpniecia X3 2005r.


michalm.77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam X3 2005r 3L.D Mó problem polega na tym ze kiedy sie rozpedzam to samochod zaczyna szarpac, drgac nie wiem jak to nazwac tak jak by odcinalo paliwo ale samochod nadal ciagnie tylko takie dziwne drgania szrpniecia. Jest to moj nowy samochod i narazie ucze sie z nim postepowac wiec nie piszcie zebym zmienilł samochod bo mam jeszcze E21 z 79r i wiele z nim przeszedłem i nie mam zamiaru go sprzedac ;-). X3 mam od paru tygodni i zaniepokoiło mnie to drganie . Najwazniejsze ze joz na 6 biegu kiedy jest duza predkosc nie ma tych szarpniec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,ja może też podepnę się pod temat.Moja X3 2004r 2.0D 150km manual,żadna kontrolka nie pali się.A na trzecim biegu między 2000-2500 obr.czuję szarpnięcia w 95%,nawet skazówka trochę faluje.Objaw ten występuje tylko na tym biegu,i przy tych obrotach.Druga sprawa to przy włożeniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła słychać stuknięcie.Auto było na przeglądzie i nic niepokojącego nie zauważono.Kolega mi mówił że może to być któryś z przegubów.Jakieś wskazówki z waszej strony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam,ja może też podepnę się pod temat.Moja X3 2004r 2.0D 150km manual,żadna kontrolka nie pali się.A na trzecim biegu między 2000-2500 obr.czuję szarpnięcia w 95%,nawet skazówka trochę faluje.Objaw ten występuje tylko na tym biegu,i przy tych obrotach.Druga sprawa to przy włożeniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła słychać stuknięcie.Auto było na przeglądzie i nic niepokojącego nie zauważono.Kolega mi mówił że może to być któryś z przegubów.Jakieś wskazówki z waszej strony?

 

W obu przypadkach skrzynka do regeneracji. Koszt od 1500zl do 3000zl. W obu przypadkachmacie przebiegi ppowyżej 150.000. Nie zalecam dalej tak jeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowi papik niestety. Ja odlaczylem skrzynke poprzez wyciagniecie bezpiecznika i szarpniecia ustaly. Dotego umnie jeszcze slychac delikatne chuczenie przewaznie przy przyszpieszaniu na 5 i 6 biegu. Wlozylem bezpiwcznik spowrotem i zdemontowallem wal przedniego napedu zeby nie obciazac skrzynki do czasu naprawy. W ponidzialek remont i mam nadzieje ze wszystko wroci do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowi papik niestety. Ja odlaczylem skrzynke poprzez wyciagniecie bezpiecznika i szarpniecia ustaly. Dotego umnie jeszcze slychac delikatne chuczenie przewaznie przy przyszpieszaniu na 5 i 6 biegu. Wlozylem bezpiwcznik spowrotem i zdemontowallem wal przedniego napedu zeby nie obciazac skrzynki do czasu naprawy. W ponidzialek remont i mam nadzieje ze wszystko wroci do normy.

 

Pamietaj o adaptacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę boję się że u mnie jest to samo co sądzicie:

Pacjent to x3 2006 3.0d rozmątowaliśmy silniczek miał wytarte zęby więc zamówiłem z allegro nową zębatkę, wymieniłem ją złożyliśmy ją do kupy zamontowaliśmy (dodam jedynie nie zrobilśmy adaptacji) i przez 10 kilomterów wszystko działało bez zarzutu kontrolki pogasły po dodaniu gazy na skręconych kołach mrugnęła kontrola trakcji. Jednak po przejechaniu 10 km podczas próby parkowania coś zaczeło gruchotać pod podłogą gdzieś w napędach. Najpierw delikatnie później coraz bardziej. Podczas powrotu do warsztatu zapliły się spowrotem wszystkie 3 kontrolki po rozmontowaniu silnika był jakby zablokowany ruszyliśmy nim i niby ok ale po ponownym zamontowaniu i ruszeniu już podczas wyjazdu z garazu i próby skrętu samochód zaczął wchodzić w potworny rezonans i utrudnione było skręcanie i zapalił się najpierw tylko napęd 4x4 i później reszta kontrolek. Po chwili rezonans się nasilał i był już widoczny nawet na kołach ustawionych na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę boję się że u mnie jest to samo co sądzicie:

Pacjent to x3 2006 3.0d rozmątowaliśmy silniczek miał wytarte zęby więc zamówiłem z allegro nową zębatkę, wymieniłem ją złożyliśmy ją do kupy zamontowaliśmy (dodam jedynie nie zrobilśmy adaptacji) i przez 10 kilomterów wszystko działało bez zarzutu kontrolki pogasły po dodaniu gazy na skręconych kołach mrugnęła kontrola trakcji. Jednak po przejechaniu 10 km podczas próby parkowania coś zaczeło gruchotać pod podłogą gdzieś w napędach. Najpierw delikatnie później coraz bardziej. Podczas powrotu do warsztatu zapliły się spowrotem wszystkie 3 kontrolki po rozmontowaniu silnika był jakby zablokowany ruszyliśmy nim i niby ok ale po ponownym zamontowaniu i ruszeniu już podczas wyjazdu z garazu i próby skrętu samochód zaczął wchodzić w potworny rezonans i utrudnione było skręcanie i zapalił się najpierw tylko napęd 4x4 i później reszta kontrolek. Po chwili rezonans się nasilał i był już widoczny nawet na kołach ustawionych na wprost.

 

Odpowiem dla potomnosci: NIEZBEDNA JEST ADAPTACJA. Silniczek przekazuje do komputera kat skrecenia i swoje polozenie. Wyjecie i wlozenie zebatki powoduje bledny kat polozenia (nigdy nie zlozysz tak samo). Dlatego komputer dostaje bledne info i dlatego masz te drgania i zgrzytanie :) Oczywiscie przy zalozeniu, ze poza zebatka, skrzynke masz sprawna i nic sie nie dzieje z lozyskami i te zgrzyty nie sa efektem zmielenia jednego z lozysk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja zeruje ustwienia nastawnika. Wykonujesz ja po demontazu skrzyni/silnika/ wymiany oleju etc.. Wciskasz opcje na kompie BMW (adaptacja) i silniczek kreci Ci od polozenia 0 do max co najmniej 2 razy. Calosc trwa moze 30s :) Po tej operacji wiesz,ze silniczek elektrycznie jest sprawny, zebatka dobrze przekrecona a skrzynka daje rade (chociaz nie zawsze) ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.