Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Jest jeszcze jedna sprawa. Gdy się silnik nagrzeje to zaczyna mi trząść silnikiem. Na zimnym chodzi idealnie na ciepłym jak dodam gazu to przestaje i dziwny metaliczny dźwięk też cichnie. Telepanie i dźwięk cichną jak wcisnę sprzęgło lub minimalnie dodam gazu. Na zimnym jest idealnie. Gdyby to był dwu mas to trzęsłoby przecież na zimnym i ciepłym, a tak przejadę w upały 10 km i dopiero zaczyna telepać o co kaman?:)

Opublikowano

Uwierz mi kolego żę to na 99 % dwumasa. Miałem ze swoją tak samo jak u ciebie, gdy ją kupiłem. Po wymianie na używaną dwumasę i sprzęgło z modelu E34 TDS (bo też pasuje) sytuacja się odwróciła. Trzepie na zimnym a po rozgrzaniu przestaje. Tak więc nie ominie Cię spory wydatek - mnie przy okazji także :)

A i jeszcze jedno, nie polecam bawić się w używki, bo tak naprawdę kupujesz kota w worku, a robota jest kosztowna i czasochłonna.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiem czy od E34 jest takie same. Wszędzie w katalogach podają dwumasy oddzielnie dla E34 i E39 i jeszcze inne symbole mają.

Nie porównywałem "nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem" :mrgreen: .

Też wymieniałem komplecik-jak się później okazało nie do końca potrzebnie no ale.....wymieniłem.

Zostawiłem stare graty w razie godziny "W" bo dobre są.

Co to jest dla posiadacza BMW wydatek niecałe 3 koła :mrgreen: :mrgreen: .

Jak nie masz kasy to jednak spróbował bym z używanym za 300-400 kupisz. Wymiana nie jest aż taka trudna- skrzynie trzeba wywalić. Za wymianę kiedyś brali 300-350 zł-teraz to nie wiem.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Kolego Cichy, nie napisałem że takie same, tylko że pasuje :)

Kupiłem kiedyś używkę dwumasę i nowe sprzęgło. Jak się później okazało, dwumasa jest od E34, a sprzęgło od E39. Gość jednak miał używane sprzęgło od E34 i taki oto komplecik założył do mojej Buni.

Co do samej robocizny nic się raczej w tej kwestii nie zmieniło, no i to również zależy od tego kto i jak się ceni.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Skontaktowałem się z poprzednim ownerem:) powiedział ,ze skrzynię robił około 70k km temu, a dwu masa jest od nowego silnika. powiedział, żeby zalać mu lepsze paliwko bo jak jeździł na nienieckim to nic się nie działo jak zalał polskie to czasem mu rzuciło silnikiem. Dziś zalalem V-power diesel Nitro i po 30 km. Cisza... Zobaczymy co będzie dalej:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie.

 

Jednak przedwczesna była moja uciecha. Silnikiem dalej rzuca. Wykluczony został układ paliwowy. Została wyczyszczona i uszczelniona pompa paliwa. Wymienione jakieś podporniki nastawnika, ustawiony kąt i dawka, zapłon. Wykluczono koło dwu masowe i sprzęgło. Silnikiem rzuca tylko jak się nagrzeje, lekko gdy temperatura dochodzi do 90'C i mocno gdy już się mocno nagrzeje. Obroty nie falują. Dźwięki z silnika to tylko uderzający napinacz od paska wielorowkowego. Tak rzuca silnikiem. Może jakieś lewe powietrze się dostaje? Jak silnik się nagrzeje to jakiś plastik się rozszerza i jest jakaś mikro dziurka? Pomóżcie mi znaleźć co dolega mojej Buni.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witajcie.

 

Jednak przedwczesna była moja uciecha. Silnikiem dalej rzuca. Wykluczony został układ paliwowy. Została wyczyszczona i uszczelniona pompa paliwa. Wymienione jakieś podporniki nastawnika, ustawiony kąt i dawka, zapłon. Wykluczono koło dwu masowe i sprzęgło. Silnikiem rzuca tylko jak się nagrzeje, lekko gdy temperatura dochodzi do 90'C i mocno gdy już się mocno nagrzeje. Obroty nie falują. Dźwięki z silnika to tylko uderzający napinacz od paska wielorowkowego. Tak rzuca silnikiem. Może jakieś lewe powietrze się dostaje? Jak silnik się nagrzeje to jakiś plastik się rozszerza i jest jakaś mikro dziurka? Pomóżcie mi znaleźć co dolega mojej Buni.

 

Pozdrawiam

 

Moim silnikiem też rzucało wymieniłem filtr paliwa na Hengst i po problemie. Dodam też ze zrypała mi sie pompa paliwa i przy okazji wymienilem tego filtra :D i jest git

Opublikowano
Mohseth-jaki kąt i dawka ustawiona? Na jakim kompie?
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Nie mam zielonego pojęcia jaką ustawili mi dawkę... Czy dawkę ustawia się osobno do zimnego i ciepłego silnika? Skąd mam się dowiedzieć jaką dawkę ustawili?:) Poprzedni właściciel powiedział, że lekko trzęsło przed wymianą silnika, uspokoił się po wymianie nastawnika pompy. Pompa ma 70000 km i wątpię, że problem jest w pompie... Powiedział jeszcze, że cały czas jeździł w Irlandii, jeździł na ich paliwie jak zalał Polskie to zaczęło rzucać... Tyle, że to może być zbieg okoliczności. Poduszki silnika mam nowe, ale z poduszkami skrzyni to już nie wiem. Czy jakby to były poduszki skrzyni to nie rzucało by cały czas? Nie tylko na rozgrzanym silniku?

 

Coś czuję, że jak zima przyjdzie to problem zniknie by znów pojawić się w cieplejsze dni:)

 

Pompiarz powiedział jeszcze, że jak zacznie dalej trząść to trzeba wymienić wiązkę do pompy... Co Wy na to?

Opublikowano

Koło pasowe-tylko Corteco.

CICHY525-można zegarem a można i DIS-em.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

No to lipka:( Wszystkie koła pasowe sprawdzone, od razu zmieniłem pas wieloklinowy i naciągacz. Wszystko jest ok. Dwumas ponownie wykluczony. Czytałem coś o przeczyszczeniu wtyczek do pompy wtrysku i do listwy tylko nie wiem gdzie one są:( mógłby mi ktoś pokazać na zdjęciu? Tak samo przepływomierz, chciałem go odłączyć i zobaczyć czy będzie lepiej, ale gubię się gdy patrzę na silnik:)

 

Wymieniał ktoś z Was wiązkę do pompy paliwa? Jaki to jest koszt?

 

Pozdro

Opublikowano

Jak zdejmiesz kolektor ssący,to będziesz miał te wszystkie wtyczki na wierzchu.

Przepływomierz znajduje się szeregowo między intercoolerem a kolektorem ssącym,a dokładniej z przodu silnika,tuż przed filtrem powietrza-jest tam taka okragła wtyczka.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się podłączyć Bunię pod INPĘ o to screnny http://img191.imageshack.us/img191/606/md4l.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/8306/xw4e.jpg

 

Co można zauważyć: Atmospharendruck i luftmasse jest zbyt wysokie. domyślałem, się, że chodzi o przepływomierz trzeba go wyczyścić.

 

Kolejną sprawą jest dawka paliwa pomiar był robiony na ciepłym silniku i dawka waha się do 2,99 do 3,58 nie jest za duża? Dlatego rzuca silnikiem jak jest zbyt ciepły? Na zimny dawka waha się od 3,80 do 4,05

 

Jeszcze jedna sprawa o ile wiarygodny jest pomiar z INPY jeśli chodzi o Luftmasse i Atmospharendruck? Bo mimo tego silnik ma kopa nie pali za dużo zbiera się już od dolnych obrotów.

Opublikowano

No dobra nie ma z waszej strony odzewu, ale napiszę:) nie będę taki:) Ustawiono mi dawkę na 4.0 na ciepłym silniku. Trzęsło dalej. No i mądry pompiarz wpadł że to może wiązka elektryczna do pompy no i okazało się, że miał rację. Tylko tyle, że dosztukował kabel zanim nie dostanę gdzieś wiązki. Może komuś pomoże diagnoza mojej buni. Samochodzik chodzi jak nowy:)

 

Powiedzcie mi czy po ustawianiu dawki mogło mu polecieć trochę paliwa bo nie wiem czy mu się rozszczelniło czy po prostu jak luzuje się te śrubki to trochę uciekło bo jak dojechałem do domu to pompa brudna od ropy.

 

Pozdro

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak zluzował nastawnik to normalne, że poleciało.

Jest możliwość że mogła się też przy tym rozszczelnić. Umyj pompę, pojeździj i zobacz czy nie leci.

ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I jak kolego rozwiazałes swój problem ?? Bo taka cisza na forum ... U mnie dawka ustawiona 3,37 i nic nie telepie motorem wszystko równiutko chodzi...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Przyjacielu. U mnie winna jest wiązka do pompy wtryskowej. Szukam teraz jakiejś mniej zajechanej, jak nie znajdę to będę sztukować kable bo innej opcji nie widzę:(
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dobra... Samochód chodzi jak pszczółka:) Nastawnik wyczyszczony. Po tym zabiegu nie jestem w stanie rozpoznać czy to benzyna czy TDS...Fachowiec Wyczyścił także kolektor i egr bo był zawalony olejem... Powiedział, że turbo do regeneracji... i coś jeszcze nie pamiętam co:) tyle, że on mi nawet dymka czarnego nie puści, nie mówiąc o niebieskim...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Powiedział, że turbo do regeneracji... i coś jeszcze nie pamiętam co:) tyle, że on mi nawet dymka czarnego nie puści, nie mówiąc o niebieskim...

Nie ważne czy puszcza czy nie. Może mieć luz na wirniku i jak dostanie większego to łopatki turbiny będą trzeć o obudowę, ale to można zdiagnozować samemu. Zdejmujesz wąż gumowy co idzie do turbo i bierzesz tam ręką :norty:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No i kolejna lipa... Turbo ma luz... Mam samochód od paru miesięcy a ładuję w niego tyle, że lepiej by było wziąć nowy z salonu:P
Opublikowano
Wymiana tuleji belki tylnej 1000 zl:), 300 zł czujnik ABS, 500 zł uszczelnienie pompy, 200 zł ustawienie dawki i kąta wtrysku... 700 zł lakierowanie i naprawa tylnego nadkola... Teraz dojdzie regeneracja turbiny około 1000 zł a samochód mam od września...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.