Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w mojej e61 zapala się rezerwa przy komunikacie ze jeszcze mam paliwa na 107Km , 80km oraz na 50km czy można w jakiś sposób wyłączyć ten pierwszy oraz drugi komunikat bo jest to strasznie irytujące
Opublikowano
bo jest to strasznie irytujące

... no mnie też bardzo irytuje brak paliwa dlatego jadę i tankuję do pełna :duh:

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w mojej e61 zapala się rezerwa przy komunikacie ze jeszcze mam paliwa na 107Km , 80km oraz na 50km czy można w jakiś sposób wyłączyć ten pierwszy oraz drugi komunikat bo jest to strasznie irytujące
Tak, jak co koledzy wcześniej pisali: jazda z nie mal pustym zbiornikiem paliwa może zaszkodzić układowi zasilania paliwem. (pompa paliwa zasysa bród z dnia baku, pracuje "na sucho", układ wtryskowy się zapowietrza, syf z dna baku może pójśc dalej itd.) Nie wiem, jak z pompa sekcyjną w baku, ale zapas paliwa na 50 km to jakieś... 4 litry, czyli po dwa w każdej z komór, lub w jednaj pusto i międzysekcyjna już pracuje na sucho...? Przestrzegam przed takim postępowaniem. Nie warto!
Opublikowano

Wiem cos o tym. Juz zdazylem w ten sposob wykonczyc pompe.

A koszt samej pompy (wymienialem sam), bynajmniej poza granicami PL, jest dosc wysoki.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Tak, jak co koledzy wcześniej pisali: jazda z nie mal pustym zbiornikiem paliwa może zaszkodzić układowi zasilania paliwem. (pompa paliwa zasysa bród z dnia baku, pracuje "na sucho", układ wtryskowy się zapowietrza, syf z dna baku może pójśc dalej itd.) Nie wiem, jak z pompa sekcyjną w baku, ale zapas paliwa na 50 km to jakieś... 4 litry, czyli po dwa w każdej z komór, lub w jednaj pusto i międzysekcyjna już pracuje na sucho...? Przestrzegam przed takim postępowaniem. Nie warto!

Kolego ta teoria o zasysaniu syfu z dna baku jest grubymi nićmi szyta. Pompa zawsze zasysa z dna baku! Nie ma różnicy, czy bak jest pełny, czy prawie pusty.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że ciągła jazda na rezerwie szkodzi silnikowi.

Opublikowano

1 - Silnikowi akurat to mało szkodzi - bardziej osprzętowi.

2 - Co do syfu z dna baku - zależy od konstrukcji smoka. Nie wiem, jak wygląda w E6x, ale praktyka wskazuje, że ogólna korelacja (niezależna od marki) istnieje. Wiele "smoków" jest otwartych od góry i przy wyższym poziomie paliwa większym poziomie paliwa mniejszy opór jest od góry - więc tamtędy idzie główny strumień "wachy". Kiedy poziom znacznie opada - paliwo jest zasysane dołem to może sprzyjać zasysaniu niechcianych resztek... czegokolwiek, co nam na stacji wpompowali.

BTW

Widziałem kiedyś odpompowane paliwo z baku Golfa, który prawdopodobnie po pechowym tankowaniu w 1/3 zawierał wodę i szlami. Auto słabło i w końcu zgasło. Właściciel nie chciał uwierzyć, że woda w filtrze paliwa oznacza syf w baku. Był osobiście obecny przy odpompowywaniu i później przepychał się z właścicielem stacji, na której tankował. (stacje M. okolice dziqska)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.