Skocz do zawartości

[520i M50B20 vanos] Falowanie na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim BMW okresowo pojawia się taka sytuacja, że po odpaleniu samochodu od razu wchodzi na 2000 obrotów i faluje w zakresie 1900-2500 obr, dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, również nie ma znaczenia czy jest na gazie czy też na benzynie. Do tego podczas jazdy czuć szarpnięcia [jeżeli trzymam autko poniżej 2500] i jeszcze coś specyficznego - silnik jakby dłużej gasnął po jego wyłączeniu, przedtem robił to od razu a teraz nawet da się przekręcić kluczyk na off i z powrotem to nawet w tym czasie nie zgaśnie.

Po odpięciu przepływki - faluje ale na niskich obrotach czyli to raczej nie wchodzi w grę

Po odpięciu krokowca - tak jakby nie palił na wszystkie gary, faluje ale na gdzieś tak 1400-1900

 

Odłączenie akumulatora nic nie daje.

Opublikowano
Diagnista nic ci nie wyjasnil tylko dal wydruk? Widac ze cos z sondą. Pociesze cie ze do vanosa najtanszy zamiennik kosztuje 350zł.
Opublikowano
NTK od niedawna robi uniwersalne sondy tytanowe. 150zł, ale nie wiadomo jak długo to wytrzyma.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
NTK robi tytanowe sondy. Ta sama zasada działania co NGK czy Siemens. Grzałka, masa, zasilanie i sygnał, oscylacja 0V - 5V. Nawet kolory kabli się zgadzają.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Ogólnie trochę przeczyściłem przepustnice, wymieniłem wąż od odmy i teraz jest normalnie. Od razu nasuwa mi się pytanie - dlaczego ten wąż jest tak luźno montowany ? Żadnych opasek i bardzo leciutko schodził, wymieniłem bo był peknięty na końcu. Oprócz tego okazało się, że przepływka jest walnięta ale na tej walniętej auto normalnie chodziło ale od razu zmieniłem na inną - możliwe, że błąd lambdy może z tego wynikać ?

 

Jeszcze druga kwestia - ogólnie czasami jest tak, że słyszę spod deski taki dźwięk, przekaźnik czy coś tam i wiem, że póki to słyszę to auto mi w ogóle nie odpali lub nie wejdzie na obroty i nie będzie paliło na wszystkie gary. INPA wywala taki błąd EWS

http://img837.imageshack.us/img837/1939/y6t7.jpg

 

 

Ps. Nie byłem u żadnego diagnosty. Pożyczyłem kabel i zainstalowałem INPĘ.

Ps. Walnięcie przepływki polegało na tym, że w ogóle nie było drucików grzejnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś z modułem ews.Kiedyś nie odpali w ogóle.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Z uszkodzoną przepływką silnik może chodziś w trybie awaryjnym i sonda będzie cały czas "na ubogo".

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.