Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chciałem tu zaproponować by wszyscy ci którzy bawią sie testem 7 wpisywali swoje wyniki.

Dobrze by było wpisywac jaki silnik , jaka temperatura na zewnątrz , czy z klimą czy bez , czy miasto czy trasa i od ile do ile zmienia się wynik.

 

Chcę by każdy kto interesuje się temperatura pracy silnika miał łatwo porównać z innymi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57D30

Latem bez klimy 92-93, przy ostrej jeździe, albo z klimą 95-96.

Temperatura na zewnątrz niewiele u mnie zmienia, jedynie zimą jak wiadomo wolniej się silnik nagrzewa.

A czy miasto czy trasa to może ze stopień różnicy jest, ale nie więcej.

Opublikowano

Poszukaj tematów o testach zegarów, albo "ukrytych" funkcjach zegarów. W skrócie mówiąc, test nr 7 pokazuje aktualną wartość temperatury silnika z dokładnością do jednego stopnia.

 

U mnie normalna temperatura to 93 - 94 stopnie. Przy naprawdę ekstremalnych upałach dochodzi do 96 i wtedy do akcji wkracza visco, zbijając błyskawicznie do 94 - 95 stopni. Chyba nigdy nie widziałem, żeby było więcej, bez względu na warunki.

Opublikowano

Trasa kilka set km 39st cały czas z klimą zero wzniesien temp z klimą temp silnika 95-97 dłuższe hamowanie silnikiem temp spada 94st.

 

Trasa z licznymi wzniesieniami temp powyżej 30st potrafi chwilowo dojść do 101st wisko huczy klima chodzi 4pasażerów+bagaże. Ta temp jest przy jeździe w górzystym terenie w korku. Jeśli ruszę na 1 biegu i chwile potrzymam go to spadnie zaraz temp do 98st.

 

Jazda w tych samych warunkach w takim terenie przy tej temp to długi podjazd 99st nie więcej. Zjazdy na hamowaniu silnikiem 94st.

 

Zima przy -24st trasa ok 280km jazda 130km/h cały czas trzyma 94-96st ogrzewanie na 19st C Nie ma mowy o spadkach poniżej 90st.

 

Długie korki w 35-39st+klima to chwilowy skok na 100st i zaraz spada na 99st i w korku jeśli nie depnie się na luzie na gaz niżej niż 99st nie zejdzie bo wisko przy obrotach silnika nie da rady obniżyć temp. Dopiero ruszenie nawet toczenie się zbija temp.

 

Chłodnicę wody nowa niessens założona w styczniu/lutym tego roku. Wisko sprawne biegi klimy sprawne. Jak miałem starą chłodnicę (chyba zabita potrafiła temp dochodzić do 104st

 

Silnim m52 2.0

150KM Wyniki to w trasie to jazda w 4osoby+bagaż

Opublikowano (edytowane)

Lato 2013.

Temperatura na zewnątrz 31st. jazda w korku z włączoną klimą ale jak się okazało nagle padły mi rezystory wentylatora i temp skoczyła do 97 st. nie ryzykowałem i wyłączyłem ją po czym temperatura silnika spadła do 93. Po wymianie rezystorów, temperatura na zewnątrz 30st, klima włączona jazda w korkach po zatłoczonym nadmorskim mieście i temp. max 94 st. Zupełnie inaczej jest gdy np. zatrzymam się gdzieś na chwilę gasząc auto i idąc do sklepu po piwo, po czym znów włączam test 7 wtedy temp silnika wynosi 99-100 st.Odpalam silnik i za chwilę temperatura spada do 93 st.

Zapomniałem jeszcze dodać że mój silnik to m52b20 power :norty:

Ps. tegoroczna chłodnica Nissens, pompa wody Ruville, termostat Wahler, wisko stare Behr

Edytowane przez andrzej29

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Mam swoją e39 od 3 lat , ale nie wiem co to jest test nr. 7 :) jak by ktoś mógł przy okazji wyjaśnić :)

Ten link ci pomoże

Powodzenia.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki wszystkim za rozwijanie tematu.

 

To ja tez powinienem opisać.

 

Silnik m52b28 z lpg.

Temperatura na mieście 103st. bez klimy czy z klimą jest taka sama w zasadzie bo róznice dosłownie symboliczne. Temperatura zewnętrzna ma na to mały wpływ.

W trasie jadąc spokojnie temperatura w granicach 100.

Dając ognia dochodzi do 104 by za chwilę spaść.

 

Jak zjadę z trasy i stanę w korku to na chwilę potrafi dojść do 105 ale szybko opada.

 

Chłodnica stara behr.

termostat nowy.

Pompa nowa.

 

 

A znajomego m52 b20 w korku dochodzi do 112st.

Jeszcze zastanawia mnie czemu jak podłaczę pod kompa < INPA czy Carsoft > to one pokazują temperaturę o około 10 st niżej niż test 7. A chyba czytają z tego samego czujnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nie czytają z tego samego czujnika. Kolego weź sprawdź np dzisiaj po nocy jaką masz temp na zegarach otoczenia i temp w teście nr 7 bez odpalania silnika.

Jeśli będą to wyniki plus minus 2st C to masz wszystko ok z odczytem, ale jak na R6 troszkę wysoka temp. 112to na R6 u kolegi to już sporo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w tym silniku jest jeden czujnik w głowicy i z niego czyta zarówno test 7 jak i komp .

Ten czujnik ma w prawdzie dwa obwody i drugi z nich daje sygnał do wskazówki na desce.

 

Myślę , że wyjaśnienie tego jest znacznie bardziej prozaiczne.

Zwyczajnie takie komputery jak inpa czy carsoft to sa zabawki.

 

Jeszcze ciekawi mnie czy silnik m52 bez wzgledu na pojemność osiąga te same temperatury? Bo chyba większa pojemność produkuje więcej ciepła.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Myślałem, że są dwa czujniki. Jeden na kompa a drugi co podaje sygnał na deskę. Tak miałem w poprzednim aucie i myślałem, że tu też tak jest.

Zrób taki domowy test co mówiłem to będziesz wiedział, który czujnik jest dokładniejszy. Tylko nie rób tego w słońcu bo może być przekłamanie. Najlepiej wczesnym rankiem.

 

M52 mają identyczną temp pracy. Mają nawet takie same termostaty, wiska i cały układ chłodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie.

Te same termostaty visca i chłodnice a moc inna.

To chyba układy chłodzenia nie maja identycznej pracy do wykonania?

Możliwe , że dlatego tak wycechowali wskazówkę na desce , że od 85 do 115 pokazuje pion.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Oj tam oj tam przecież 2,8 pali nawet mniej niż 2.0 :mrgreen: Zawsze tak słyszę, więc ciepło które wytworzy się podczas spalanie będzie bardzo podobne :mrgreen:

A tak serio to układy są bardzo wydajne. Zacznij od sprawdzenia w jakim stanie jest zewnątrz chłodnicy. Chodzi o muchy piach liście między malutkimi blaszkami chłodnicy. Na samym przodzie masz chłodnicę klimy potem wody. Chłodnicę wody możesz sam wyjąć nie trwa to długo. Na spokojnie w 2,5h przy piwku z myciem sobie poradzisz. Możliwe że nie wydala z chłodzeniem przez zalepione te blaszki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiesz.

Takie podstawy to ja juz zrobiłem. Dość regularnie czyszczę chłodnice. Traktuje to jak zabieg okresowy.

 

Temperatura u mnie jakos nie wydaje mi sie za wyskoa. Uważam , że ważne jest , że nie narasta w korkach.

 

Zresztą temat był o teście nr7 .

 

Może ktoś z 2,8 sie odezwie. Porównamy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rano po nocy

 

termometr zewnętrzny pokazuje 17,5

test 7 pokazuje 19

a podłączony carsoft 22

inpa 66,8 ale F < co daje wynik koło 19st C >

 

czyli wyniki się różnią dość sporo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Raczej wierzyłbym INPIE niż OBC, poza tym zobacz, ze wynik z INPA sie zgadza, a z Carsoftu nie - to wlasnie carsoft jest zabawką, może ma niewłaściwe algorytmy przeliczające wartości pierwotne z czujników.

 

Wracając INPA vs. OBC - wystarczy dać na pomiar napiecia ładowania, w OBC jest jakies małe 13.6V-13.8V, INPA pokazuje znacznie wiecej.

Opublikowano
Wczoraj na trasce ok. 100km przy temp. zewn. ok. 24st. C, przy włączonej klimie (spalony wiatrak klimy, tylko visco) 92, 93st. C w trasie. W mieście dla wszelkiego wyłączam klimę ze względu na wspomniany wiatrak i było ok. 94st. Jechałem spokojnie bo droga była czysta więc żadnego wyprzedzania, prędkości pomiędzy 100 - 120km/h
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dochodzę do wniosku , że mniejsze znaczenie ma to ile jest stopni < w rozsądnych granicach > niż to czy temperatura jest stała.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

M54B30 zimą w mieście temperatura nie większa jak 96-97 stopni, latem nie więcej jak 100 stopni ale co mnie wnerwia to to że bardzo często wisko się włącza, wystarczy że jest tak ze 20 stopni na dworze, silnik się nagrzeje i już huczy i zabiera te cenne koniki. dlatego jakby się dało łatwo zmienić na wentylator elektryczny jak np w E60 to z chęcią bym to zrobił.

jeśli chodzi o temperaturę w trasie to potrafi spaść nawet do 86 stopni ale przy dłuższej jeździe utrzymuje się powyżej 90

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

M47

Przy aktualnej temperaturze 20-25 st. temp. silnika zatrzymuje sie na 93st. Bez znaczenia czy z klimą czy bez, gaz w podłodze czy ekonomicznie. W upały niestety nie sprawdzałem. Zimą przy mrozach poniżej -15 w trasie nie mogłem rozgrzać bardziej niż 86-88 stopni. W mieście nawet schodził do 84. Przed zimą założone nowe ori termostaty. Dziwne ale prawdziwe :)

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.