Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem e46 316i z 99r i mam problem z zawieszeniem które strasznie stuka . Poszukuje instrukcji krok po kroku co i jak sprawdzić a następnie wymienić zawieszenie z przodu, oraz jakich kluczy i narzędzi będę potrzebował. Znajomy zasugerował mi żeby zrobić to samemu z jego pomocą uważając że jest to banalne. Normalnie oddał bym do mechanika, ale ostatnio finanse podupadły i szukam oszczędności.

Mam znajomego który weźmie mi części na rabacie z hurtowni i tu jeszcze jedna prośba czy możecie polecić mi producentów części.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od wjazdu na stację diagnostyczną i pan "kazio" przetrzepie całe zawieszenie za dychę lepiej niż na przeglądzie :mrgreen:

Nie sądzę żeby był poradnik wymiany całego zawieszenia, lokalizujesz zużytą cześć, odkręcasz i wymieniasz; najważniejsze żebyś miał dobre klucze nasadowe, kilka przedłużek, jakaś breszka, młotek, odrdzewiacz, szczotka druciana..

Na zawieszeniu lepiej nie oszczędzać, bo jak kupisz coś taniego to po roku będziesz znowu robił, najlepiej Lemforder, Meyle HD.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Co do producentow czesci wszystko zostalo juz opisane na forum. NIkt nie poda Ci gotowego przepisu na wymiane poszczegolnych elementow zawieszenia.....bo po pierwsze sam nie wiesz co wymaga naprawy....po drugie czesto trzeba improwizowac jesli cos nie chce sie odkrecic lub opuscic swojego miejsca montazu.
Opublikowano
Witam jak masz stuki zawieszenia z przodu to wymień łączniki stabilizatora one przeważnie pierwsze siadają i nie kupuj najdroższych bo się nie opłaca kup te pośrednie i będzie ok :D
Opublikowano

łączniki tak delikatnie pukają, ja miałem całkiem głośne stuki i winowajcą był wahacz. A stuki były takie że jak po raz pierwszy się pojawiły to myślałem że coś urwane mam pod spodem a to tylko wahacz a raczej jego sworznie.

 

Na podnośnik, nawet na stacje diagnostyczna albo do mechanika i niech posprawdza luzy wszelkie i bedzie wiadomo co do wymiany.

szukam
Opublikowano
Tak jak koledzy radzą - najprościej podjechać na stację diagnostyczną i spróbować zlokalizować usterkę. Z takich najbardziej typowych rzeczy to faktycznie albo łączniki stabilizatora albo któryś sworzeń na wahaczu. Czy słyszysz stukanie/skrzypienie przy skręcaniu kołami przy małych prędkościach albo na postoju? Jeżeli tak to obstawiałbym sworzeń na wahaczu (przerabiałem temat). Jeżeli stuka tak jak napisałem to możesz spróbować kręcić kierownicą a druga osoba będzie próbowała wyczuć, który to sworzeń. U mnie był przypadek, kiedy nie było praktycznie żadnych luzów na sworzniu (diagnosta powiedział, że absolutnie to nie jest robota na teraz) a sworzeń stukał/skrzypiał. Doraźnie pomogło wstrzyknięcie odrobiny smaru na sworzeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.