Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy, tak jak w temacie, moje autko ma auto start/stop, do którego nie jestem przyzwyczajony i w sumie nie wiem, czy jest to dobre dla silnika, jak się śmiga po mieście, to będzie kilkadziesiąt jak nie kilkaset uruchomień silnika. Jest przycisk na konsoli do wyłączania, ale za każdym razem jak się wsiada, trzeba o tym pamiętać. Może w ukrytych funkcjach można go wyłączyć na stałe?
Opublikowano

Kolego było o tym sto razy :search:

Trzeba kodowć, żeby na stałe wyłączyć.

Ja jeżdżę już 1,5 roku z tym systemem i mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Już przyzwyczaiłem się, że na postoju auto nie pracuje i jest cichutko.

Opublikowano
Kolego było o tym sto razy :search:

Trzeba kodowć, żeby na stałe wyłączyć.

Ja jeżdżę już 1,5 roku z tym systemem i mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Już przyzwyczaiłem się, że na postoju auto nie pracuje i jest cichutko.

 

 

A silnik dzięki temu nie dostaje po dupie, jak przy mocniejszym gazowaniu nagle na światłach gaśnie?

 

Ale dobrze wiedzieć, że kodowaniem da się to wyłączyć :cool2:

Opublikowano

Kolego, system nie wyłącza silnika za każdym razem jak auto jest na biegu jałowym. Musi być spełnionych kilka warunków (poszukaj, jest to dokładnie opisane). Po pałowaniu system nie wyłączy Ci silnika.

Ogólnie jest kilka teorii co do tego systemu. Jedni mówią, że be i szkodliwy, inni, że cacy. :roll: Mi odpowiada.

Opublikowano
Za każdym razem to wyłączam jak nie zapomnę. Nigdy bym nie kupił auta w którym tego wynalazku nie można dezaktywować. Jazda w korku to raz , u mnie to codzienność , trwałość poszczególnych podzespołów auta to dwa włącznie z akumulatorem . Dla mnie to wynalazek epokowy na miarę UE tak jak włączenie do liczenia PKB przychodu z prostytucji i narkotyków.
Opublikowano
U kolegi w firmie jeżdżą cztery 320d z systemem Start-stop i po przebiegu 130-170 tyś km zero awarii, które w jakikolwiek sposób można by powiązać z tym systemem, więc nie wiem czego się tu obawiać.
Opublikowano
U kolegi w firmie jeżdżą cztery 320d z systemem Start-stop i po przebiegu 130-170 tyś km zero awarii, które w jakikolwiek sposób można by powiązać z tym systemem, więc nie wiem czego się tu obawiać.

 

U mnie u kolegi w firmie jeżdżą na słoniu tez są zadowoleni. Albo to masz albo nie . Włączanie start co kilka minut w korku i brak wpływu na żywotność części w aucie nie da się wytłumaczyć żadnym rozsądnym argumentem.

Opublikowano
U kolegi w firmie jeżdżą cztery 320d z systemem Start-stop i po przebiegu 130-170 tyś km zero awarii, które w jakikolwiek sposób można by powiązać z tym systemem, więc nie wiem czego się tu obawiać.

 

Może dlatego, że to przebieg autostradowy, wątpię by można było tyle natrzepać w mieście...

Opublikowano

Z miastem też nie ma żadnego problemu, co zresztą potwierdzają taksówkarze w DE na e klasach, który na S/S przejechali po 250-300 tyś i nie było problemów związanych z tym systemem.

 

U kolegi w firmie jeżdżą cztery 320d z systemem Start-stop i po przebiegu 130-170 tyś km zero awarii, które w jakikolwiek sposób można by powiązać z tym systemem, więc nie wiem czego się tu obawiać.

 

U mnie u kolegi w firmie jeżdżą na słoniu tez są zadowoleni. Albo to masz albo nie . Włączanie start co kilka minut w korku i brak wpływu na żywotność części w aucie nie da się wytłumaczyć żadnym rozsądnym argumentem.

 

 

Uważaj bo Ci akumulator padnie.

 

p.s brak wiedzy dot. stosowania odpowiednich części o określonym przeznaczaniu nie zwalnia z pisania głupot.

Opublikowano

Czy to prawda ze w korku po trzech zatrzymaniach z niska predkoscia (punkt h) system sie nie zalaczy? Nie mam S&S, stad pytanie.

 

cyt z e90post

The engine will not stop if:

 

a) Outside temperature is below 37F (3C)

b) Outside temperature is above 95F (35C)

c) Car interior has not yet cooled or wamrd up

d) Engine not yet warmed up

e) Battery charge low

f) Directly after car was driven in reverse

g) Stering wheel is turned after car has stoped

h) Stop and Go traffic ( At least three stops made in short succession at a speed of less than 25 km/h/15 mph )

i) Gear selector in Sport or Manual

j) ABS was activated before stopping

k) Windshield is fogging up

Opublikowano
Z miastem też nie ma żadnego problemu, co zresztą potwierdzają taksówkarze w DE na e klasach, który na S/S przejechali po 250-300 tyś i nie było problemów związanych z tym systemem.

 

U kolegi w firmie jeżdżą cztery 320d z systemem Start-stop i po przebiegu 130-170 tyś km zero awarii, które w jakikolwiek sposób można by powiązać z tym systemem, więc nie wiem czego się tu obawiać.

 

U mnie u kolegi w firmie jeżdżą na słoniu tez są zadowoleni. Albo to masz albo nie . Włączanie start co kilka minut w korku i brak wpływu na żywotność części w aucie nie da się wytłumaczyć żadnym rozsądnym argumentem.

 

 

Uważaj bo Ci akumulator padnie.

 

p.s brak wiedzy dot. stosowania odpowiednich części o określonym przeznaczaniu nie zwalnia z pisania głupot.

Cytat z prasy fachowej a nie z GW.

"Można jednak mieć wątpliwości dotyczące trwałości poszczególnych części oraz kosztów eksploatacji. System start-stop to kolejna, dodatkowa porcja elektroniki. Nie od dziś wiadomo, że w wielu autach to właśnie elektronika jest najbardziej usterkowa. Ponieważ w przypadku takiego układu obsługuje ona kluczowe elementy odpowiedzialne za rozruch pojazdu, można obawiać się o jej nieprawidłowe działanie skutkujące unieruchomieniem pojazdu.

 

W diagnozowaniu takich urządzeń niezbędne są testery uwzględniające w swoim oprogramowaniu system start-stop. Może się zatem okazać, że w przypadku niedomagań użytkownik może być skazany na wizytę w drogim, wyspecjalizowanym serwisie.

 

Dodatkowy układ może generować dodatkowe koszty. Zapewne poszczególne elementy systemu będą się zużywać i trzeba je będzie wymienić. Koszt wymiany np. rozrusznika o wzmocnionej konstrukcji będzie znacznie wyższy niż tradycyjnego odpowiednika. Może się więc okazać, że zyski w postaci mniejszego zużycia paliwa trzeba będzie wydać na naprawy.

 

Obawy może powodować użycie tego ekologicznego systemu w autach z turbosprężarką. Wyłączenie turbosprężarki po dynamicznej jeździe powoduje odcięcie jej smarowania i przyspieszone zużycie. Choć w założeniu system start-stop może mieć układ monitorujący czy ze względu na turbosprężarkę silnik może zostać wyłączony, to praktyka pokazuje, że nie zawsze działanie jest zgodne ze zdroworozsądkowym rozumowaniem. Na szczęście, niekiedy stosowane są systemy podtrzymujące obieg olejowy turbosprężarki po wyłączeniu silnika."

 

itd. wystarczy czytać.

Opublikowano
Kolego jak cytujesz to podaj jeszcze za kim, nr wydania itd. Bez tego to jest nic niewarty tekst. Pozatym przytoczyles obiegowe teoretyczne banaly. Liczy sie praktyka, o której wspomniał Ci kolega wyżej. Praktyka pokazuje, ze w N47 niezwyle rzadko padają turbiny i to bynajmniej nie ze wzgledu na zapobiegliwe nieużywane s&s. Tak więc powyższa teoria nijak ma sie do rzeczywistości.
Opublikowano
Kolego jak cytujesz to podaj jeszcze za kim, nr wydania itd. Bez tego to jest nic niewarty tekst. Pozatym przytoczyles obiegowe teoretyczne banaly. Liczy sie praktyka, o której wspomniał Ci kolega wyżej. Praktyka pokazuje, ze w N47 niezwyle rzadko padają turbiny i to bynajmniej nie ze wzgledu na zapobiegliwe nieużywane s&s. Tak więc powyższa teoria nijak ma sie do rzeczywistości.

 

Nr wersu tez Ci podać ?

Auto BMW 3 mam od nowości ( nie składa się z 3 innych aut lub dzwonu ) i z jego bezawaryjnością zwłaszcza silnika już zdążyłem się zapoznać.

Opublikowano
Kolego jak cytujesz to podaj jeszcze za kim, nr wydania itd. Bez tego to jest nic niewarty tekst. Pozatym przytoczyles obiegowe teoretyczne banaly. Liczy sie praktyka, o której wspomniał Ci kolega wyżej. Praktyka pokazuje, ze w N47 niezwyle rzadko padają turbiny i to bynajmniej nie ze wzgledu na zapobiegliwe nieużywane s&s. Tak więc powyższa teoria nijak ma sie do rzeczywistości.

 

Nr wersu tez Ci podać ?

Auto BMW 3 mam od nowości ( nie składa się z 3 innych aut lub dzwonu ) i z jego bezawaryjnością zwłaszcza silnika już zdążyłem się zapoznać.

To przykro mi :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.