Skocz do zawartości

e46 320d 04r - Chwilowy skok temperatury przy 230 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj na autostradzie jadąc żwawiej postanowiłem sprawdzić czy konie mi nieumarły i "podochodzić" pod prędkość maksymalną.

Nadmienię, że płyn w chłodnicy jest, olej świeży jak i jego stan właściwy, nowe filtry pal, pow, oleju.

Zdając sobie sprawę że było około 30 stopni w cieniu, lekko depnąłem i w chwili kiedy mój śmierdziel dochodził do 230 wskazówka temperatury skoczyła ponad połowę, prawie przed następną białą kreskę, szybko odpaliłem grzanie na max, minęło 6-8 sek i już była w połowie. Zwolniłem i jechałem 190 km/h przez parę minut zaciekawiony sytuacją, powodem i ewentualnie dokładnością zjawiska zrobiłem następne podejście - i 200, 210, 220 było ok, zacząłem mijać 230 i znowu skoczyła i doszła do następnej białej kreski a wtedy zwolniłem już 190 km/h nie przekraczałem, pare sek i była na połowie - o dziwo szybko i jakby dwustopniowo wzrosła nagle temp i tak samo szybko opadła.

2.5 roku jeżdżę i nigdy tego nie było, przeszło rok na wirusie, równo rok temu jechałem 235 km/h i było ok.

Fmic jest także odetchnąć ma czym.

 

Panowie jakieś sugestie ? Ewentualne obawy, gdzie szukać, czy olać to bo po prostu było za ciepło i wilgotno, czy jak ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takich próbach polecam odpalić test 7.0 i obserwować dokładne wskazania, bo wskazówka w pionie ma spory zakres, od ok 70 do chyba nawet 105, ale tu głowy nie dam, ale bankowo koło 100. Płyn kiedy wymieniałeś? Czy nie wymieniałeś? Bo nie napisałeś, że nowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wymieniłem około półtora roku temu profilaktycznie, na prestona, zleciłem warsztatowi żeby cały spuścili przy okazji wymiany termostatów.

Miesiąc temu przy napełnianiu i odgrzybianiu klimy sprawdziłem, kapkę dolałem.

Od pionu doszła do następnej białej wskazówki na parę chwil.

Test przy okazji zrobię, nie wiem kiedy bo nie wiem kiedy znów będę na autostradzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe, że chłodnica jest zasyfiona i nie wyrabia. Test włącz sobie przy normalnej jeździe, bo może cały czas się przegrzewać tylko o tym nie wiesz, ze względu na to co napisałem wcześniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie jest to prawidłowe działanie układu chłodzenia. Ja swoim M47+ przy max obciążeniu i prędkości ok 230km/h nie miałem podobnego problemu. Znajomy w M47N 320d 2004 rok po wirusie również taki akcji nie ma,a zamyka nią licznik. Także polecam sprawdzić termostat główny i przedmuchać rdzeń chłodnicy bo może jest zapchana.
Opublikowano

Spoko, tyle że turas jest wolniejszy od sedana/coupe o 10 albo 12 km/h na max prędkości - może więcej, nie pamiętam.

Dlatego też zaznaczyłem że rok temu przy 235km/h tego problemu nie było.

Thx za sugestie.

Opublikowano

ja również mam zalanego prestone bo wymieniałem cały płyn (chłodnice i blok weszło 6-7l)

cisnąłem w upał do 229 wg gps i tyle samo było na szafie (więcej nigdy nie poszedł na 18-tkach na vervie)

i nigdy nie skoczyła mi temp

 

ps

latacie na wąskich oponach że takie m47 osiaga 230+

 

btw

dyszel nie lubi prędkości w okolicach vmax

Opublikowano

Ja mam 225 45 r17. Przed wirusem leciałem 225 vmax a po 235, w zeszłym roku, ale było koło 24 stopni, wczoraj jak leciałem było 30 stopni, z wzrost temp skoczył dopiero powyżej 225 tak jak pisałem.

Przekłamania mogą być jak opony są niewłaściwie dobrane pod kątek rozmiaru.

Opublikowano
Zobacz co się dzieje pomiędzy chłodnicą a chłodnicą klimy, na 100% będziesz miał tam tonę liści i ziemi. Przez co nie ma odpowiedniego przepływu powietrza
Opublikowano
Nic się tam nie dzieje, bo jak wspomniałem w pierwszym poście mam fmic od zeszłego roku, który jest niżej niż ori ic - jest nowy, jest przestrzeń pomiędzy nim a chłodnicą - słuszna uwaga ale nie w tym przypadku.
Opublikowano
Moj kolega tak mial w fordowskim tdci 1,8. W mega upał jak poszedl na maksa to wskazowka szla na czerwone pole. U ciebie jest program wiec moze po prostu chlodzenie nie daje rady przy Vmax w takich warunkach.
Opublikowano

Spróbuj zrobić jeszcze raz test włączając wcześniej ogrzewanie na full.

Prawie 10 letnia chłodnica może mieć już dość. Miałem kiedyś identycznie w civicu. Przy dużych upałach na autostradzie przy prędkościach bliskich v-max temperatura rosła pod czerwone pole. Wymiana chłodnicy na nową rozwiązała problem.

Opublikowano

Duze upaly to z ciekawosci przed trasa odpalam test 7 i w droge.

W trasie niezaleznie od predkosci 89-92 stopnie. Na autostradzie predkosci 160-180 i temp bez zmian.

W miescie nawet w najwieksze upaly temp ta sama ale mam zasade wyl klime kilka minut przed wyl. silnika i odrazu temp rosnie.

Wyl klima i 5min postoju temp 96stopni....

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Nie wiem czy wentylator klimy ma coś z tym wspólnego ( w korkach pewnie że ma) Ale przy jeździe powyżej 200km/h wentylator robi mniejszy ruch powietrza niż ten spowodowany tak szybką jazdą.
Opublikowano

Płyty kompletne - dół osłony chłodnicy przerobiony żeby fmic wszedł, ale w ubiegłym roku już z fmic i wirusem 235 leciałem i było spoko.

http://imageshack.us/photo/my-images/577/11010645.jpg/ - tak to wygląda ale nie ma to znaczenia bo było ok i już nie jest.

Na pewno zrobię test 7 i pokombinuje z prędkością ( nie wiem kiedy znów wjadę na autostradę ), też popatrzę w mieście jak to z temp wygląda.

Może jest jak pisaliście albo chłodnica zasyfiona chociaż sama z siebie ... albo wysoka temp, bo jednak tak często u nas nie ma 30 - 32 stopni a różnica 5-7 stopni pewnie jest odczuwalna dla ukł chł i silnika - pewnie, bo tylko abstrahuję.

Opublikowano
Sama z siebie? Od jazdy sie syfi i zbiera żniwo w postaci much piachu kurzu liści w jesień i pełno różnych rzeczy które się unoszą i chłodnice chętnie to połykają i zostaje ten syf między blaszkami w chłodnicy i tworzy bardzo szczelną twardą masę która uniemożliwia oddawania temperatury tak jak powinno. Po tym co zobaczyłem jak wymieniałem swoją chłodnicę postanowiłem wyciągać co 2lata chłodnicę wody i ją przemywać. Totalny syf.
Opublikowano

Może masz rację, rok temu wyjąłem liście z przestrzeni pomiędzy ic a chłodnicą, sama chłodnica źle nie wyglądała.

Jakoś to sprawdzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.