Skocz do zawartości

Jaki silnik w BMW serii 5 ?


Patre

Rekomendowane odpowiedzi

Jak najbardziej możliwe. Ponieważ gdy porównasz spalanie silnika 2,0 przy 140km/h do 3,0 przy tej samej prędkości to jest oczywiste że większy silnik nie bedzie tak obciążony a co za tym idzie mniej spali paliwa. Sugerując sie tym rozumowaniem kupiłem 540i i wcale nie żałuję, naprawde pali tyle co jakiś oszczany golf 1,8 czy 2,0 w automacie a frajda jest duuuużo lepsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

540i naprawde pali tyle co jakiś oszczany golf 1,8 czy 2,0 w automacie a frajda jest duuuużo lepsza.

 

Idąc tym tropem trza kupić 750, MB S600.

No przecież to wypas, taki wielki silnik a będzie palił jak Golf 1.6

A dla prawdziwych dusigroszów tylko Viper 8.2 , no ten to zechla jak Seicento 600 cm3.

 

:duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok,

no to czas na fakty.

Moja bemka pali srednio 15l. (tryb mieszany) a mojego kolegi golf II 1,8 benzyna w automacie pali 14l. Więc tak jak ktoś tu kiedyś napisał, czy lepiej jeździć zwykłym autem palącym 14l czy może 540i która pali 15???

Odpowiedź jest jasna.

 

p/s niebiore pod uwagę opcji full gas non stop bo wtedy beja wpierdzieli tyle ile wlejesz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam uważam, że nie ma norm spalania. Wszystko zależy od kierowcy. Przykład: dobre porównanie, jeździłem 850i (nie moją oczywiście), średnie spalanie nie spadało poniżej 23l, a kolega jeździł 750i (ten sam silnik, ta sama skrzynia) i miał średnie spalanie 16l. Warunki bardzo zbliżone - to samo miasto.

 

Jeden w golfie 1.4 spali 14l, a drugi w BMW 3.0 spali 13l.

Już kiedyś pisałem o skrajnościach. Moja M50B25 spala 9l/100km przy obciążeniu 5 osobami na trasie przy prędkościach 120-130 i spokojniej, równej jeździe. Jednak pewnego razu moja poprzednia M20B20 spaliła 40l/200km (Wrocław-Gliwice) przy obciążeniu dwoma osobami...

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam uważam, że nie ma norm spalania. Wszystko zależy od kierowcy. Przykład: dobre porównanie, jeździłem 850i (nie moją oczywiście), średnie spalanie nie spadało poniżej 23l, a kolega jeździł 750i (ten sam silnik, ta sama skrzynia) i miał średnie spalanie 16l. Warunki bardzo zbliżone - to samo miasto.

 

Jeden w golfie 1.4 spali 14l, a drugi w BMW 3.0 spali 13l.

Już kiedyś pisałem o skrajnościach. Moja M50B25 spala 9l/100km przy obciążeniu 5 osobami na trasie przy prędkościach 120-130 i spokojniej, równej jeździe. Jednak pewnego razu moja poprzednia M20B20 spaliła 40l/200km (Wrocław-Gliwice) przy obciążeniu dwoma osobami...

 

 

to cos z tym golfem nie tak :),ja mialem passata 1,8 z 86 roku na wielopunkcie i spalal mi srednio 8-9 litrow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne, jak się uprę to i moja buma spali mi 9l. (na trasie i przy stałej prekości 100km/h) Ale nie wiem do czego byś porównywal, wszystko zalezy od kierowcy a raczej stylu jazdy. Wcześniej jeźdzłem astrą 1,4 i paliła mi 13 benzyny i 19 gazu. Co wy na to? Zależy czego oczekujesz z jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jeźdzłem astrą 1,4 i paliła mi 13 benzyny i 19 gazu. Co wy na to? Zależy czego oczekujesz z jazdy.

 

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

19 litrów gazu z silnika 1,4!!!!!!!

Co ty za instalacje w niej miałeś mój trzylitrowy V6 Dodge po mieście pali mi ok. 17 gazu :mrgreen:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja "Tartarni" czy jakoś tak. Więc dziś za 20 zł (11.0.)przejeżdżam 50km, i to jak się postaram bo jak nie to 35 km. Co wy na to? I teraz napiszcie że na moim miejscu zamienilibyscie Astrę na cos innego niż 540i. Bez sensu, koszty te same ale jaka przyjemnosć i bezpieczeństwo.

 

P/S

Mój ojciec ma dwa BUICK'i 3,8l V6 jeden w gazie i pali w mieście 15l. a ten w benzynce 12l. Więc twój pali trochę dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna dyskusja już sie dowiedziałem

 

318 jest super w dobrym stanie .....niewiele pali a jeździ :roll:

520 jest super jeździ i niewiele pali :norty:

525 24 V jest najlepsza dobrze jeździ a pali znosnie :modlitwa:

530 jest super b.dobrze jeździ......no i znośnie pali :mad2:

525 tds........oszczędny i jeździ :mad2:

535 jeździ szybko i dużo pali ale warto :twisted2:

540 no tu kozak .....pali dużo i duzo jeździ :clap:

ale napewno ni kupimy omegi ani mondeo a z przednim napędem mamy jeżdzić tyłem :search:

 

.......myślę,że chłopak naprawdę dużo się dowiedział i już wie co kupić.....

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Chcialem tylko zauwazyc ze Omega ma tylny naped...

A ja bym kupil 520. Wszystko zalezy od oczekiwan. Ja nie zamierzam zasuwac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Co do spalania to wszystko zalezy od konsturkcji silnika , oporow podczas pracy i sprawnosci. Silnik o wyzszej pojemnosci moze palic mniej, gdy jest bardziej sprawny (energetycznie) i pracuje w bardziej optymalnych warunkach. Ostatnio ogladalem pare madrych programow w telewizji i niestety silniki spalinowe maja najwieksza sprawnosc przy obciazeniach rzedu 70% , co nie znaczy,ze jadac 180 km/h jest ekonomiczniej , niz przy 120. Dodatkowo wraz ze wzrostem obrotow tarcia wewnatrz silnika rosna drastycznie,a tym samym sprawnosc maleje. Idac tym tropem silnik mniejszy o podobnej konstrukcji zawsze spali mniej, a ewentualne roznice moga wynikac ze stanu silnika i stylu jazdy. A to,ze w trasie 4.0 spala tyle co 2.0 mozna wytlumaczyc w ten sposob: wyprzedzanie dwulitrowka wymaga krecenia na obroty, rosna nam tarcia i silnik wciaga paliwo, przy 4.0 ten sam efekt osiagamy jadac do 3k rpm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

silnik 525 tds wprowadzono w 10.1991 r. silnik jako taki nie jest zły (na papierze: R6, moc, kultura pracy). sam się zastanawiałem nad kupnem takiego modelu z takim motorkiem. Po dłuższych rozważaniach, stwierdziłem , że trza go sobie darować, gdyż:

1. wiek konstrukcji - silnik pochodzi z 1991 r. ogolnie isnieje opinia, że TURBO stanowi śmierć dla "tamtych" diesli (tak jak w niezdartych Mesiach)- nie ta co dziś technologia materiałowa. Do tego silnik jak na swoje lata był wyżyłowany - 143KM.

2. TDS jest narażony na przeciążenia - mówi się, ze głowica w tym motorku pada dość często przez "piłowanie"(standard dla tamtych diesli max. 3000obr./min.) i częste przegrzewanie się - awarie pompy wodnej przez wykruszenie plastikowego koła napędowego , A NIE ZNAMY HISTORII AUTA I CIĘŻARU NOGI WŁAŚCICIELI

3. DROGI OSPRZĘT SILNIKA. Auta e 34 były produkowane do 1995 r., zatem trudno dziś trafić na egzemplarz z oryginalnych przebiegiem mniejszym niż 250 000 km. jak wiadomo diesle mają droższy osprzęt niż silniki iskrowe. Przy takim przebiegu trzeba co najmniej zregenerować pompę wtryskową oraz zainteresować się wtryskiwaczami - a jest ich 6!!!

 

 

Jeżeli chodzi o benzynki, to rzeczywiście 525i w teorii i praktyce jest najbardziej harmonijne dla tego modelu. jak ktoś chce by palił 8 l/100km niech kupi "lanosa" lub..... -NIEDOCENIANE (!!!!) 518i - dla tych już "ustatkowanych" - ma trwały motorek, choć trzeba pasek rozrządu wymieniać co 40 000 km w wersjii z 113 KM.

 

jest jeszcze jedna zasada: 525i nie można przeciążać przed rozgrzaniem silnika, inaczej będzie się jęczeć, jak niektórzy, że głowica pada. ot.

a tak silniczki wytrzymują 500000 - 600 000 km !!!!! (przy prawidłowej eksploatacji oczywiście)

 

poza tym tak subiektywnie, mając 192 KM PO CO cisnąć go do "dechy". wystarczy jeżdzić do 3000 obr./min. ewentualnie przy wyprzedzaniu wykorzystać zapas mocy. I WIEM CO MÓWIĘ - oczywiście subiektywnie, niektórzy chcą za 15 000 zł wiścigówkę. przy takiej eksploatacji nie ma wirów w baku i pojeździ się dłużej.

 

moim zdaniem e34 po 1994 r. w benzynce jest godne polecenia w każdej konfiguracji. WYBÓR ZALEŻY OD:

subiektywnego określenia relacji osiągów do spodziewanych kosztów eksploatacji.

co najważniejsze:: dzisiaj trudno już znaleźć e 34 w naprawdę znośnym stanie. chcąc nabyć e 34 trza się nie napalać tylko patrzeć na stan techniczny, bo co komu po chociażby 300 ŹREBAKACH jak wóz jest już złomiastą skarbonką

PA - udanych łowów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moja E34 535i rok 1988 sprowadzona od 1 właściciela, przebieg 365'000km: od wymiany do wymiany nie dolewam oleju - półsyntetyk, spalaniew mieście max 12,8 benzyny - 15 gazu, na trasie śr. ok 120km\h 9L, gaz 11-12, mój rekord spalania na trasie do Wrocławia-515km zimą 10,4L na 100km GAZU !!! (ale śr. prędkoś w granicach 70-90 śnieżyce i ślizgawica po drodze). Zrobiłem nią prawie 100tys. z silnikiem nie ma problemów, wymieniłem 1 wahacz i 2 łączniki stabilizatora - oczywiście wszystkie oleje, filtry na czas. POLECAM. W dobrym stanie podobno robią te silniki do 1'000'000km (znajomy ma 786'000km i cyka ładnie). Osiągi, przyjemonośc z jazdy - super, moja do setki ma katalogowo 7,7s (na benzynie), na gazie jest różnica ale jest OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja E34 535i rok 1988 sprowadzona od 1 właściciela, przebieg 365'000km: od wymiany do wymiany nie dolewam oleju - półsyntetyk, spalaniew mieście max 12,8 benzyny - 15 gazu, na trasie śr. ok 120km\h 9L, gaz 11-12, mój rekord spalania na trasie do Wrocławia-515km zimą 10,4L na 100km GAZU !!! (ale śr. prędkoś w granicach 70-90 śnieżyce i ślizgawica po drodze). Zrobiłem nią prawie 100tys. z silnikiem nie ma problemów, wymieniłem 1 wahacz i 2 łączniki stabilizatora - oczywiście wszystkie oleje, filtry na czas. POLECAM. W dobrym stanie podobno robią te silniki do 1'000'000km (znajomy ma 786'000km i cyka ładnie). Osiągi, przyjemonośc z jazdy - super, moja do setki ma katalogowo 7,7s (na benzynie), na gazie jest różnica ale jest OK.

 

12,8 w mieście :jawdrop: Moje 520 przy spokojnej jeździe 2-2,5 tyś obrotów pali kolo 11,7 nie stojąc w korkach ! Zdecydowałem się na jednostkę M20B20 po przeczytaniu firmowych katalogów BMW gdzie spalanie dla 2,0 wynosiło 12,5 - 2,5 - 14,15 - 3,5 - 15,8 stwierdziłem że najlepsze będzie 520 bo wiadomo że producenci raczej zaniżają a nie zawyżają spalanie ale teraz zaczynam bardzo załowac że nie kupiłem conajmniej 525 a najchętniej 528 bo czytam komentarze że 535 pali tyle co moje 520i w mieście co wydaje mi się NIEMOŻLIWE do osiągniecią jeżdżąc normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie ja mialem do wyboru 2.0 a 2.5 i jednak wybralem 2.5 i ciesze sie z tego bardzo bo benzynki udalo mi sie po miescie spalic kolo 11-12l przy spokojnej jezdzie.

az sie zdziwilem bo nigdy niechcialem wiezyc ze mozna zejsc do tekiego spalania przy takiej pojemnosci.

zalozylem sobie elpigi i odpowiednio wmiescie pali 14l a na trasie udalo mi sie uzyskac 10l w 4 osoby na terenie troche gorzystym wiec pewnie na prostej na autostradzie moglo by byc mniej. ale to i tak dla mnie sa dobre wyniki. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze inne przelozenia?

 

i wieksze obroty w 2l niz 2.5 ?

 

przelozenia tez robia swoje, ale i te kilka koni wiecej od silnika 2.0 tez robi swoje poprostu nie trzeba krecic silnika na obroty zeby jechac.

w miescie zazwyczaj staram sie nie przekroczyc 2.5tys obr. i 2.5 swietnie sobie z tym radzi.

 

moment tez tutaj odgrywa wazna role.

oczywiscie ze jak sie zacznie jezdzic dynamiczniej to i wiecej spali ale to tak jak w kazdym aucie...

 

i przy spalaniu bardzo fajnie pomaga mi ekonomizer cala zabawa polega na tym zeby wskazowka jak najmniej razy wychylila sie powyzej 17gora 20 l :mrgreen: (raczej od 2 biegu sie zaczyna bo na "jedynce" ciezka sprawa)

 

na poczatku trudna sprawa ale mozna sie przyzwyczaic. :modlitwa: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.