Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kilka dni temu wrzuciłem nowe opony na tył i zauważyłem, że tnie je od środka. Poprzednie były zjechane do drutów ale myślałem, że poprzedni właściciel przełożył z przodu na tył gdyż nie miał zbieżności.

Wydałem trochę kasy na nie a tu taki zonk :/

Co może być przyczyną? Amory zmęczone są trochę ale przez to by cieło je tak? Auto dzis zauważyłem, że trochę stoi tak /----\

Gdzie szukać przyczyny???? :cry:

Opublikowano
Wymiena zużytych elementów zawieszenie a Twoim przypadku amory i zobaczy czy nie masz żadnych luzów prócz tego. Zrób wszystko zrób zbieżność i geometrię kup kolejne opony i będzie ok.
Opublikowano

No amory są zużyte.

Luzów na wahaczach nie ma, lecz na tulejach belki są jakieś ale one raczej nie mają takiego wpływu?

Opublikowano
u mnie jak koła stały jak ty to pokazałeś to były do wymiany "lornetki" lub "ósemki" fachowa nazwa to chyba łączniki stabilizatora ale ręki nie dam uciąć sobie ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ósemki jak najbardziej, u mnie dużą poprawę przyniosła wymiana tulei wahacza mimo, że wydawały się całkiem w porządku. Tuleje belki to cięcia opon nic nie mają, musiałyby być już tragiczne.

Zbieżność ustawisz tylko na przodzie a chodzi o tył, co do geometrii całości to warto sprawdzic czy wszystko jest ok i nic nie było przestawione

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Witam.

Kilka dni temu wrzuciłem nowe opony na tył i zauważyłem, że tnie je od środka. Poprzednie były zjechane do drutów ale myślałem, że poprzedni właściciel przełożył z przodu na tył gdyż nie miał zbieżności.

Wydałem trochę kasy na nie a tu taki zonk :/

Co może być przyczyną? Amory zmęczone są trochę ale przez to by cieło je tak? Auto dzis zauważyłem, że trochę stoi tak /----\

Gdzie szukać przyczyny???? :cry:

 

Dopompuj kola :P, mi cielo od wewnatrz tylko ze z przodu z przyczyny za niskiego cisnienia w oponach.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano

Przy obniżonym zawieszeniu i szerokich i niskoprofilowych oponach środek zawsze zostanie "zjedzony". To jest minus prostego zawieszenia tyłu w e34. Mnie 255 starcza na góra 2 lata!

Przy standardzie sprawdź sprężyny czy auto nie siedzi, wtedy też koła ustawiają się w trapezie, niemniej w oponach standardowych nawet przy max obniżeniu nie zdzierało mi opon.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Taki minus nie minus. Nie trzeba nadkoli rolować :mrgreen:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

taaa ale u mnie opony starczają na góra 2 lata :duh: a dwa trakcja jest o wiele gorsza niż gdyby była możliwość zmiany geometrii

 

PS. Niemniej takie ustawienie kół zawsze mi się podobało :norty:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Musisz sie z tym liczyc. kladac auto na glebe. Cytujac klasyka- "To ma wygladac, nie jezdzic ;)"

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

i tak i nie :)

tak znaczy najprostszym sposobem nie ma innego wyjścia. Nie ponieważ każde zawieszenie da się przerobić, niemniej w warunkach i na potrzeby zwykło-drogowe sens jest żaden. Mało kto w ogóle zwraca na to uwagę jeśli nie siedzi w sporcie.

Tu też problem, przy wielowahaczowym tyle lub wahaczu wleczonym koło będzie cały czas stało prosto a to nie wygląda niestety fajnie...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
I przy większej glepie będzie ocierało o nadkole, a u nasz często jest tak, że wygląda, że będzie ocierać, ale jak zschodzi na dół to koła negują się na tyle, że opona chowa się pod nadkole.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A że tak jeszcze odkopię - NIVO tam masz może (nie wiem czy touring czy sedan)? Jak samopoziomowanie źle wyregulowane to będzie cięło opony od środka lub od zewnątrz - w zależności czy masz tył za wysoko czy za nisko.
http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

Od strony zewnętrznej nie ma takiej możliwości... Żeby to było możliwe tył musiałby stać tak ze 30cm wyżej a to już nie źle wyregulowane ale sp...e :mrgreen:

 

Swoją drogą do rozmiaru 225 i standardowego profilu opon nie ma prawa nawet przy max obniżeniu zdzierać opon!!! Taki "bajer" notujemy przy szerokich i sztywnych gumach lub wadzie tylnego zawieszenia (czyt. miałem spotkanie z krawężnikiem przy 80-tce albo nie wiem jak klepali tył po dzwonie)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.