Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem po wymianie amortyzatorów, łączników stabilizatora oraz tulei wahaczy na przednim zawieszeniu.

Mam pytanie czy jest potrzeba po takiej ingerencji zrobienie geometrii?

Opublikowano
ja po wymianie amorów i łączników nic nie robiłem i jest wszystko wporządku ale te tuleje po tym bym zrobił geometrie na 100%
Opublikowano

no właśnie mam dylemat bo raz słyszę że nie potrzeba a raz że tak i zgłupiałem ....

 

ja po wymianie amorów i łączników nic nie robiłem i jest wszystko wporządku ale te tuleje po tym bym zrobił geometrie na 100%
Opublikowano
skoro wydałeś kase i zrobiłeś dobrze zawieche to i zrób odrazu geometrie. będziesz miał wtedy na cacy. geometria to nie jest jakiś wielki koszt a bynajmniej będziesz miał ustawione jak trzeba bo napewno się rozjechały ustawienia przy wymianie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A liczysz na to, że jakaś wróżka mechanik zgadnie kiedy i przy jakim stanie zawieszenia miałeś ustawianą geometrie? Przecież logiczne jest, że zawieszenie z czasem się zużywa więc jak ktoś kiedyś go ustawiał jak miało przebieg "x" to dziś jak dałeś nowe części ustawienia mogą być inne niż powinny. Ale czy tak jest to się dowiesz albo przy pomiarach albo po tym jak będziesz miał zjechaną którąś z opon.
Opublikowano

Nawet nie musi ściągać czy zdzierać opon. Będziesz miał na któreś tulei przenoszone większe obciążenia i zdziwisz się jak szybko Ci może je wywalić.

 

Zrobiłeś zawiechę to daj kilka złotych by zrobić to tak jak się powinno robić.

Opublikowano
Poczekajmy na opinie profesjonalnego mechaniora :D na ktorego czeka autor. Moze czeka az mu ten mechanior ustawi za darmo przez forum :norty: po takiej robocie zawiechy odrazu trzebabylo wsiasc i podjechac na geometrie zeby miec wszystko cacy a nie zakladac kolejny bezsensowny temat
Opublikowano

Po wymianie tulei wahaczy należy sprawdzić/ustawić geometrię :wink: .

 

Przy wymianie amortyzatorów nie ma konieczności korekty jeśli nie był ruszane drążki/końcówki kierownicze.

Opublikowano

Geometrię czyli katy pochylenia i wyprzedzenia koła w E46 ustawia się na 3 śrubach łożyska mcpersona.

Dlatego stwierdzenie, że po wymianie amora nie ustawia się geometrii jest prawdziwe tylko jeśli amor wymieniany był na pojeździe.

Ja niestety demontowałem całą kolumnę a dopiero później wymontowywałem amora.

W takim wypadku geometria jest konieczna/wymagana.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Wypowiedzi są różne jak sam zauważysz zatem nie wydaje mi się to za bezsensowny temat. Jeśli sam uważasz ze taki jest to po co zabierasz głos jak jesteś wszystko wiedzący!!!

 

 

Poczekajmy na opinie profesjonalnego mechaniora :D na ktorego czeka autor. Moze czeka az mu ten mechanior ustawi za darmo przez forum :norty: po takiej robocie zawiechy odrazu trzebabylo wsiasc i podjechac na geometrie zeby miec wszystko cacy a nie zakladac kolejny bezsensowny temat
Opublikowano
Rozne wypowiedzi? A potrafisz czytac? Od poczatku watku dostales juz 6 odp lacznie z moja. Kazdy ci sugeruje zebys zrobil ta geometrie a ty i tak masz to w d.... i czekasz dalej. Po co ? Moze poprostu nie chcesz robic tej geometrii bo szkoda ci kasy wiec liczysz na taka odp? Koledzy wyzej wyraznie napisali jakie sa efekty jazdy z nieustawiona geometria. Rob jak uwazasz. Twoje auto twoje pieniadze.
Opublikowano

musisz zrobić geometrię z prostego powodu, tuleja tulei nie równa, są jakieś szanse że dwie tuleje będą do siebie zbliżone wymiarowo w mikronach, ale prędzej te różnice będą w setnych milimetra, co będzie miało wpływ na położenie całego wahacza i rozjechaną geometrię.

tolerancje na tulejach są mocno zawężone na średnicach wewnętrznej, zewnętrznej, długościach tulei, ale już na przykład współosiowość potrafi mieć tolerancję 0,5mm-to bardzo dużo

Opublikowano

Wawyaro witaj !

Nie daj się wpuścić w maliny , bo już ktoś Cie wpuścił w maliny że

jestem po wymianie amortyzatorów, łączników stabilizatora oraz tulei wahaczy na przednim zawieszeniu.

Po co te wydatki , jak Ci układ kierowniczy klekocze to nie otwieraj okna i słuchawki na uszy a jak Ci szarpie kierownicą to amortyzator kierownicy należy założyć itd.

Mam nadzieję że się nie obrazisz za tą ironię, ale tu chłopaki Ci dobrze radzą pisząc

po tym bym zrobił geometrie na 100%

Wiem to z autopsji kiedyś w Volvo to przeszedłem z powodu wyjazdu geometria nie była zrobiona i szwagier trochę nim jeździł aż do następnej naprawy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.