Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum licze na jakies dobre porady w sprawie mojego e46 318i 1999

Postaram opisac sie problem najlepiej jak bede mogl

wiec zaczelo sie cos dziac podczas gdy jechalem a mianowicie auto zaczelo przerywac tak ze trzy razy ale ciagle jechalo nastepnie zaswiecily sie kontrolki abs i asc myslalem ze moze na jakims dolku po prostu zruszylo czujnik czy cos takiego ale niestety na tym sie nie skonczylo nastepnie wskazowka od temp cieczy poszla na maxa wiec zatrzymalem sie zgasilem samochod i to w sumie byl juz koniec nie odpalilem musialem scholowac do domu. po ostygnieciu wymienilem termostat w sumie to zalozylem druga obudowe ale bez termostatu uzupelnilem plyn ale niestety auto nie zapalilo dodam wskaznik temp ciagle na max wiec zostawilem do rana.

na drugi dzien mialem ogromna nadzieje ze problem zniknal ale niestety wskaznik temp caly czas na max kontrolki asc zapalone ale odziwo auto zapalilo ale silnik nie pracowal jak powinien falowaal na obrotach zostawilem na jakies 5 moze 10 minut na biegu jalowym poczym zgasilem i znow lipa nie zapalil. :( :( :(

Zaczolem szperac na forum i w sumie znalazlem podobny przypadek kolega opisywal i tam sie doczytalem o czujniku temp w glowicy pod kolektorem dolotowym wymiana tego czujnika w kolegi przypadu pomoglo niestety nie u mnie, wymienilem na nowke ten w glowicy i ten z lewej strony przy chlodnicy dodatkowo zrobilem reset zlaczajac klemy na 15 minut ale nic nie pomoglo :mad2:

 

Prosze o jakies porady

Opublikowano
czujniku temp w glowicy pod kolektorem dolotowymy

 

A wymieniłeś właściwy czujnik? Pod kolektorem są dwa czujniki temperatury. Co do reszty to bez diagnostyki nawet nie zaczynaj. W tym silniku nie wolno jeździć z sama obudową termostatu gdyż można napytać sobie biedy.

Opublikowano

Czujnik raczej dobry wymienilem mysle poniewaz gdzies na forum wyczytalem ze sa tam dwa ale za ta wskazowke odpowiedzialny jest czarny wiec czarny wymienilem.

Co do bezpiecznikow wszystkie sprawdzone te pod maska lacznie z tymi w schowku.

Ta obudowe do termostatu zalozylem tymczasowo zeby wyeliminowac czujnik ktory sie w niej znajduje a autem nie jezdze bo sie nie da zapala tylko jak jest zimne a gdy troche sie rozgrzeje i go zgasze to juz nie odpali.

Co lepsze przed wczoraj oddalem samochod do mechanika diagnostyka pokazala kilka bledow wiec na pierwszym miejscu wymienil czujnik polozenia walu co nic nie dalo oprocz tego komputer pokazuje kilka innych bledow ktorych w ogole nie da sie zkasowac a mianowicie: blad czujnika temp w chlodnicy ktory juz wczesniej wymienilem

blad przepustnicy

blad przeplywomierza

i jeszcze jakis jeden ktorego nie pamietam oprucz tego wskazuwka temp ciagle na samej gorze nawet na zimnym silniku i przy zapaleniu wentylator chodzi jakby auto bylo rozgrzane

do tego kontrolki asc ciagle zapalone

wyglada to na jakies zwarcie czy cos takiego mechanik rozlozyl rece i powiedzial szukaj sobie elektryka.

Dodam zapala jak jest zimny a zachowuje sie jkby byl nagrzany i strasznie dymi jakby za bogata mieszanka gdy wciskam gaz nie reaguje odrazu tylko chwile sie zastanawia.

dzisiaj znalazlem pewna usterke a mianowicie sonda lambda musialem gdzies zatrzec o asfalt i oslona z przewodow byla zciagnieta a kable sie stykaly moze to zrobilo jakies zwarcie i z tad te wszystkie bledy

Tylko co moge z tym zrobic nie mam pojecia czego i gdzie szukac :?: :?:

Opublikowano

kolego już kiedyś pisałem u mnie okazało się że połączenie z komputerem było niedokładne tzn gdzieś nie stykało a to przez fakt że komp był źle osadzony w koszyczku... u mnie pomogło odłączenie wtyczek i ponowne ich dobre dociśnięcie + osadzenie sterownika w owym koszyczku - objawy identyczne jak ty.

2miesiące spokoju i dziś małżonka po zabraniu mojej buni dzwoni mi że temp jest na maxa itd czyli te same objawy jutro sprawdzę znów kompa pewnie w tym jest problem... zacznij od tego obudowa sterownika to 4 czy 5 śrubek robota na max 15min

Opublikowano

Dzisiaj odebralem auto od mechanika i zrobilem jak mowiles czyli wypiolem wszystkie kostki od kompa i wpiolem spowrotem ale nic to nie dalo.

sprawdzilem wszystkie bezpieczniki osobiscie byl jeden spalony ale tez nic po wymianie

juz nie wiem co dalej ale jutro sprobuje wymienic te nie wiem jak to dokladnie sie nazywa przekazniki czy moze sterowniki ktore sa obok kompa jezeli to nie pomoze to szukam jakiegos podobnego z padnietym silnikiem albo zaczne sprzedawacja na czesci.

Jakies rady mile widziane :?

Opublikowano

Kolejne proby na marne wymienilem sonde lambda ktora wygladala na uszkodzona i kolo komp sa takie trzy sterowniki czy przekazniki tez zostaly wymienione ale nic dalej to samo.

Odpala tylko jak jest zimny w dalszym ciagu, dzisiaj rano nawet nim sie przejechalem zauwazylem de chyba cos za dozo pali ale moc ma jak mu przycisne to ciagnie z chwilowym opoznieniem.

nie wiem juz dalej robic szkoda mi auta ale jak tak zaczne wszystko wymieniac to zbankrotuje.

 

dajcie jakies rady co kolwiek co to moze byc?

Opublikowano
nie lepiej zaczać auto naprawiać od właściwej strony czyli zrobić diagnoze co jest zepsute ? zamiast wymieniać po kolei nie wiadomo po co.
szukam
Opublikowano

Pisalem wczesniej juz ze auto bylo na warsztacie i bylo podlaczane do kompa ktory pokazuje cztery bledy ktorych to nie da sie skasowac:

119 throttle position sensor signal,

121 Intake air temperature sensor,

123 radiator temperature sensor,

132 Reference voltage hot-film air-mass,

120 Hot film-mass air sensor

sorki ze po angielsku ale ogolnie mieszkam w irl i zrobilem zdjecie tych bledow

mechanik(polak) nie dal rady nic z tym zrobic powiedzial zebym poszukal sobie dobrego elektryka bo jest to nie mozliwe ze wszystko na raz sie zepsulo musi byc jakis jeden problem tylko jaki?

Opublikowano

 

za duza dawka paliwa co dale czarny dym.

odnosnie tych bledow na komp moge to wszystko wymieniac ale to nic nie da juz czujnik w chlodnicy mam wymieniony a blad dalej jest i nie da sie go usunac

Opublikowano

Czy juz nikt nie jest w stanie dac mi jakichkolwiek wskazowek co dalej moglbym sam sprobowac zrobic z moim autem?

wymienilem czujnik polozenia walu i rozrzadu oraz czujniki temp w glowicy i w chlodnicy ale niestety nic nie pomoglo wciaz wskaznik temperatury jest na samej gorze swieci sie kontrolka asc i po nagrzaniu sie nie odpala pali tylko jak jest zimny ale jest bardzo wysokie spalanie i dymi na czarno oraz silnik nierowno pracuje. Gdy mu przycisne podczas jazdy obroty dochodza do okolo 3000 i go odcina. wymienilem tez sonde lambda 2 ale nic sie nie zmienilo.

Jakies madre porady czy mam uznac juz temat za zamkniety?

Opublikowano

Kubański witaj !

Pisałeś że wymieniłeś jakiś bezpiecznik, a od czego on był ? a możne masz gdzieś zwarcie i dalej on się spalił ?

A może nie masz dobrej masy i wszystko wariuje ?

Pisałeś że był podpinany do kompa i masz wydruk błędów , Hmm... teraz to wszyscy podpinają do kompa ale nie wszystkie programy dobrze odczytują z BMW , jakim programem to było czytane ?

Najłatwiej to samemu sprawdzić masę, podłącz przewód jednym końcem do dobrej masy najlepiej przy aku i wolnym końcem dotykaj w punktach gdzie powinna być masa i zobaczysz czy niema poprawy działania i czy przypadkiem nie iskrzy ( nie powinno )tylko nie daj na + bo ci przewód upali albo bezpieczniki polecą.

A tak w zasadzie to do dobrego elektryka byłoby najlepiej .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witaj,

 

Hej nie wiem gdzie w IRL przebywasz ale jak ja byłem to auto serwisowałem w O`Donovan Cars w Limerick naprawdę polecam głównym mechanikiem jest tam Polak bardzo dobry przynajmniej mnie zawsze zrobił nie wiem czy dalej tam pracuje ale jak jesteś gdzieś blisko to polecam.

 

O'Donovan Motors Limerick

Address: Clondrinagh Limerick Co. Limerick

City of Limerick

Phone: (061)458007

 

A co do Twojego problemu sprawdzałeś poprzez wymianę licznika czy dzieje się to samo, ja kiedyś w E46 miałem zepsutą wskazówkę która dawała zły sygnał do silnika, który odczytywał to jako podwyższoną temperaturę wymieniłem licznik i temp silnika wróciła do normy sam nie wiem jak to możliwe. Poza tym napisz czy jak podłączyłeś do kompa to w odczycie danych na żywo pokazał odczyt temperatury silnika tzn. czy silnik naprawdę się grzeje czy nie bo jeśli temp z odczytu czujnika jest normalna to prawdopodobnie masz kompa do wymiany.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano (edytowane)
Kubański witaj !

Pisałeś że wymieniłeś jakiś bezpiecznik, a od czego on był ? a możne masz gdzieś zwarcie i dalej on się spalił ?

A może nie masz dobrej masy i wszystko wariuje ?

Pisałeś że był podpinany do kompa i masz wydruk błędów , Hmm... teraz to wszyscy podpinają do kompa ale nie wszystkie programy dobrze odczytują z BMW , jakim programem to było czytane ?

Najłatwiej to samemu sprawdzić masę, podłącz przewód jednym końcem do dobrej masy najlepiej przy aku i wolnym końcem dotykaj w punktach gdzie powinna być masa i zobaczysz czy niema poprawy działania i czy przypadkiem nie iskrzy ( nie powinno )tylko nie daj na + bo ci przewód upali albo bezpieczniki polecą.

A tak w zasadzie to do dobrego elektryka byłoby najlepiej .

Witam

te bezpieczniki byly najprawdopodobnie jeden od recznego a drugi abs bo po wymianie kontrolki zgasly ale to tez dziwne bo zaswiecily sie gdy zaczelo sie dziac cos z autem wiec mysle ze moze to byc jakies zwarcie wiec pewnie bede musial poszukac jakiegos elektryka.

A z ta masa sprobuje wielkie dzieki za rade napisze czy to cos da

Nie mam pojecia jaki to byl program ale dzisiaj bede mial od kumpla tez lapka z jakims programem do niemieckich aut i zobacze co na tym pokarze

pozdrawiam

Edytowane przez kubanski84
Opublikowano
Witaj,

 

Hej nie wiem gdzie w IRL przebywasz ale jak ja byłem to auto serwisowałem w O`Donovan Cars w Limerick naprawdę polecam głównym mechanikiem jest tam Polak bardzo dobry przynajmniej mnie zawsze zrobił nie wiem czy dalej tam pracuje ale jak jesteś gdzieś blisko to polecam.

 

O'Donovan Motors Limerick

Address: Clondrinagh Limerick Co. Limerick

City of Limerick

Phone: (061)458007

 

A co do Twojego problemu sprawdzałeś poprzez wymianę licznika czy dzieje się to samo, ja kiedyś w E46 miałem zepsutą wskazówkę która dawała zły sygnał do silnika, który odczytywał to jako podwyższoną temperaturę wymieniłem licznik i temp silnika wróciła do normy sam nie wiem jak to możliwe. Poza tym napisz czy jak podłączyłeś do kompa to w odczycie danych na żywo pokazał odczyt temperatury silnika tzn. czy silnik naprawdę się grzeje czy nie bo jeśli temp z odczytu czujnika jest normalna to prawdopodobnie masz kompa do wymiany.

 

Pozdrawiam,

Hej.

No do limerick nie mam daleko bo okolo 30km wlasnie tez tam mam namiar na jednego podobno dobrego elektryka (ruska)

Co do tego licznika mysle ze to raczej nic nie zmieni ale brat ma tez bmw nie na chodzie wiec sprobuje byl bym Happy gdyby to bylo to.

Dzieki za namiar na ten warsztat moze skorzystam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ciag dalszy tematu a mianowicie mam pytanie:

prawdopodobnie padl ten komputer czy sterownik co znajduje sie w podszybiu z prawej strony czy moglbym sprobowac wlozyc z innego modelu 323i e46 do 318 e46 tak zeby tylko sprawdzic czy zniknal wszystkie objawy? czy to musi byc z takiego samego modelu i ten sam rok? bo wzrokowo wygladaja tak samo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.