Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj zamontowałem, montaż banalny, niespiesznie 2 godziny ale i w 40 min by się dało. Wrażenia (zaznaczam, że nie jestem specjalistą od audio i z góry przepraszam za błędy merytoryczne):

- tweetery: to najbardziej kontrowersyjny temat, w jednej piosence podobają mi się w innej nie. Zwykle gorzej brzmią w mp3 zgranych na dysk samochodu. Gdy korektor jest na zero brakuje trochę tonów średnio wysokich, gdy podbije się tony wysokie na wzmacniaczu to świszczą. Odtwarzając muzykę z cd jest ok jednak nie rewelacyjnie. Może to wina jednostki sterującej, na pewno słychać teraz, że mp3 na dysku jest zapisywane tylko w 128 kbps. To jest problem bo już odzwyczaiłem się żonglowania płytami. Może pomogłaby inna zwrotnica, przyciął bym je trochę niżej i trochę odciął pasmo na końcu, jak piosenka jest źle nagrana to te świszczenie jest wkurzające. Mam też inną teorię, przyzwyczaiłem się do tweeterów bmw które miały mniejsze pasmo przenoszenia i teraz boje się dźwięków których nie znałem :)

- środek: tu się wiele zmieniło, jest czyściej, wyraźniej, byłoby idealnie gdyby góra była dobra, tak midrange trochę dominuje, ale to też może kwestia przyzwyczajenia do zestawu bmw który środek ma bardzo słaby i niewyraźny. Dynamika też się poprawiła.

- bas: tu jest największa poprawa, jest bardzo dobrze, teraz mam basy na 0, a i tak tony niskie są szybkie, czystsze nawet przy wyższej głośności. Nie ma efektu jaki czasem słychać w tuning-autach, że bas gra sobie i muzyka sobie. Teraz zestaw potrafi zagrać naprawdę głośno, nawet nie próbowałem ustawiać na max, gdyby to był Golf a ja bym miał 19 lat byłbym wniebowzięty :)

- wrażenia ogólne: jest lepiej ale nie jestem w pełni usatysfakcjonowany. Zestaw potrafi zagrać teraz naprawdę głośno i czysto ale ogólnie "czegoś tam" nie urywa. Może założę z przodu aktywne zwrotnice, dzięki temu może uda się lepiej dostroić tweetery do tego wzmacniacza. Ale nie wiem czy chce mi się w to bawić. Mam alergię na jakieś dodatkowe instalacje, od początku brałem pod uwagę tylko rozwiązania plug&play.

 

Chyba potwierdza się teoria, że zestaw musi się urodzić jako całość zaprojektowana od jednostki centralnej do ostatniej zwrotnicy i głośnika. Więc albo można dać wypruć pół samochodu firmie audio i mieć wzmacniacze, pokrętła w bagażniku, dobre radio w schowku itd. Albo zainwestować w dobre audio przy zakupie auta - rozwiązanie najdroższe ale i najlepsze, zapewniające święty spokój.

 

 

Odniesieniem jest zestaw fabryczny HI-FI czy HI-FI Prof?

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dołączam sie do pytania o system do ktorego porownywałeś.

A spytam niesmialo :) jaki byl koszt tego zestawu jesli to nie tajemnica?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

System wyjściowy to hifi sprzed liftu. Z rabatem, po cłach i z przesyłką wyszło ok 3500zł. Wiem, nie mało.

Może trochę zbyt surowo oceniłem ten zestaw, ale chciałem, żeby było rzetelnie i obiektywnie dla innych.

Teraz pojeździłem jeszcze trochę to nie jest źle, w paru dobrze mi znanych kawałkach zauważyłem sporą poprawę, głos z radia też jest wyraźniejszy - słucham teraz ciszej niż wcześniej. Wg mnie jest teraz tak jak powinien grać hifi, szału nie ma ale tak naprawdę 90% ludzi zadowoli, jest czysto, dynamicznie, a jak się chce pokazać kolegom to i hałasu przy otwartym dachu można narobić :)

 

Jeszcze jedna kwestia, trwałość papierowej membrany zwłaszcza w przednich drzwiach, to co gra dobrze na początku nie zawsze będzie tak samo grało po paru latach. Poniżej różnica w budowie:

 

http://f10.5post.com/forums/picture.php?albumid=5958&pictureid=52277

 

http://f10.5post.com/forums/picture.php?albumid=5958&pictureid=52278

Opublikowano

Gdybym mial oceniac wizualnie to zestaw ktory kupiles prezentuje sie bardzo dobrze (przynajmniej sredniotonowy) : potezny magnes, plecionka polipropylenowa... wyglada solidnie.

A nie jest on czasem glebszy niz fabryczny glosnik? Pytam bo zastanawiam sie jakiej glebokosci maksymalnie glosnik mozna wsadzic w drzwi.

 

 

A tak btw, czy jesli nie mam w tylnych drzwiach zadnego glosnika a nawet maskownicy to czy otwor z elementami mocowan sa tam po prostu przykryte przez tapicerke?

 

Pozdrawiam,

 

P.S.

To naprawde wstyd by w aucie za ok 300 tys montowali takie glosniki... papierowa membrana i zawieszenie z pianki. To wyglada jak glosnik z Peugeota 206 a nie bmw serii 5 :(

Smutne to

Opublikowano
To naprawde wstyd by w aucie za ok 300 tys montowali takie glosniki... papierowa membrana i zawieszenie z pianki...

 

Jeden z najlepszych (w ogóle) głośników średniotonowych 12MU/4731T00 ma właśnie taka budowę i co z tego? Martwiłbym się raczej słabym układem napędowym.

Jeżeli mogę coś zarzucić F10 w audio, to kiepski odbiór z radia. Same głośniki i wzmacniacz grają na przyzwoitym poziomie, bo z dysku twardego albo z zewnętrznej pamięci nie męczy po kilku godzinach jazdy.

Opublikowano

Przepraszam, nie chce sie wymadrzac ale gdzie widzisz podobienstwa w budowie tego ScanSpeaka i tych fabrycznych glosniczkow? Jesli uwazasz ze jest to przynajmniej minimalnie zblizona konstrukcja papierowa membrana do tej z zestawu hifi to sie mylisz. Zawieszenie to kolejny element. W scanspeaku zastosowali niskostratne zawieszenie ktore utrzyma swa efektywnosc przez lata a w przypadku bmw mamy do czynienia z najtanszym rozwiazaniem piankowym (nawet nie guma). Odlane kosze, magnesy to juz inna sprawa.

 

a tak btw, moze nie sledze nowinek technicznych ale czy nie jest tak ze nadal najlepszym glosnikiem dunczykow jest konstrukcja oparta na weglowej membranie?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

I ja nie jestem specjalistą a bardziej hobbistą. Węglowe Scan Speaki są nadal w obiegu, ale czas jest nieubłagany i iluminatory biją je pod względem zniekształceń na głowę.

Do "samochodowego audio marzeń" wybrałbym właśnie iluminatory.

Opublikowano

W takim razie obaj jestesmy hobbystami :)

Chetnie zobacze te glosniki w jakims domowym audio. Poczytam tez o nich bo jestem jak mowilem do tylu z nowosciami.

 

leszek G - widze ze jestes rowniez z łodzi. Jakie masz audio w swojej F10? Chetnie posluchalbym czegos dla porownania.

 

Pozdrawiam,

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Moim zdaniem zawsze warto sięgnąć po wyższe, lepsze audio w samochodzie, chociażby dlatego że w miarę nagłej potrzeby mozesz zmienić w nim same głośniki aby uzykać lepszy efekt. Cała instalcja może pozostac bez zmian. Nie musisz ciągnąć kabli, masz do dyspozycji fabryczny korektor graficzny i nie walczysz z zasilaniem wzmacnicza, wyciszaniem telefonu itd.. Mogę się wypowiedzieć na temat Harman Kardon w F11 LCI. Jest naprawdę dobrze. Jest to pierwsze audio fabryczne do którego zmiany się nie palę, choć w domu leży gotowy do montażu zestaw Morel Elate. Oczywiście dobrze nie znaczy perfekyjnie;-) Zestaw HK gra dobrze do połowy skali głośności, potem jest męcząco i nieznośnie. Sa to jednak zakresy gośności których się nie używa.

Niezłe tweetery, średnica aż-poprawna, dobre niskie tony. Dzięki equalizerowi można całość wysterować w sposób gdzie szkoła grania przypomina tkz " sound quality" - gra bardzo czysto.

Porównywałem do Prof w F10 przed liftem i HK jest wyrażnie lepszy: dynamika,jakość dzwięku( szczególnie tweeter).

W poprzednim BMW E61 miałem Logic 7 i było gorzej niż w HK - jakieś 2 klasy.

Konstruktorzy systemu tym razem zadbali też o słuchaczy siedzących z tyłu. Tu też jakość jest dobra. Polecam czasem usiąść z tyłu Waszego BMW sami się przekonacie.

Na pewno warto zadbać o dobre audio w serii 5- f10/11, bo auto jest świetnie wyciszone i możesz czuć satysfakcję z dobrej jakośći dzwięku nawet przy wyższych prędkościach.

:mrgreen:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat, bo nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: kto w Warszawie robi profesjonalne wytłumienie wnętrza (podłoga, drzwi, nadkola, przegroda silnika) i porządnie ogarnia temat poprawy audio?

 

Chcę odwiedzić kogoś, kto o auto zadba jak o swoje i poskłada potem co najmniej tak dobrze, jak fabryka.

 

Dzięki!

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
podbijam, probowal ktos chociaz wsadzic 13cm? czy trzeba bardzo podcinac boczek i czy jest mozliwosc przykrecenia glosnika do blachy drzwi i jaka max glebokosc glosnika. interesuje mnie po lifcie.
Opublikowano

A po co taka rzeźba, szykujesz f10 db drag? :) Nie lepiej kupić zestaw dedykowany plug&play?

Miałem zestaw Bavsound i sprawował się bardzo dobrze, teraz go sprzedaje.

Do blachy nie przykręcisz raczej, nawet jeśli to co zmienisz maskownice na większą? przecież to będzie wyglądało beznadziejnie. A bez większej maskownicy cała impreza nie ma sensu. Tu masz film instruktażowy bavsound, możesz na nim obejrzeć dokładnie jak są zamontowane głośniki w f10:

Opublikowano
Maskownica do 13cm nie trzeba zmieniac. Bavasound to nic specjalnego szkoda na to pieniedzy. No chyba ze można kupić cały zestaw z subwoferami za 700 zl.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Jestem tu nowy więc jeżeli temat się pojawiał to przepraszam (nic nie znalazłem) , stałem się szczęśliwym posiadaczem f10 (2014r) , jednak chciałbym wymienić audio. Posiadam fabryczne najprostsze , chciałbym zamontować HIFI PROFESSIONAL. Czy jest taka możliwość wymiany w BMW ew. innym serwisie ? Jakie są koszta takiego przedsięwzięcia ?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Witam,

 

Jestem tu nowy więc jeżeli temat się pojawiał to przepraszam (nic nie znalazłem) , stałem się szczęśliwym posiadaczem f10 (2014r) , jednak chciałbym wymienić audio. Posiadam fabryczne najprostsze , chciałbym zamontować HIFI PROFESSIONAL. Czy jest taka możliwość wymiany w BMW ew. innym serwisie ? Jakie są koszta takiego przedsięwzięcia ?

 

Pozdrawiam,

 

Można zrobić takie coś. Namiary na prv. Ja się nie zdecydowałem ze względu na koszt. Wymieniłem głośniki na dedykowane u-Dimension + maskownice tweetera z ASO. Spece od audio twierdzą, że poza brakiem equalizera i ciut gorszego basu efekt dźwiękowy jest zbliżony. Wszystko za 1500 zł i bez przeróbek instalacji.

Głowix
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

Czy warto do HiFI Pro zmienić same głosniki niskotonowe ( podłogowe) z opcji Harman Kardon ??

 

zalezy mi na głebszym basie bez przeróbek ...

Daniel
Opublikowano

A ktoś się może wypowiedzieć w różnicy między Bang & Olufsen vs Harman Kardon?

 

Jestem po prostu bardzo ciekaw różnicy. Sam mam Harmana i w/g mnie na moje potrzeby audio gra super. Nic więcej mi nie trzeba, ale szukam zaspokojenia mojej ciekawości, a nie miałem możliwości testować Bang & Olufsena.

Opublikowano
Jak wyzej, ta czy inna firma, dedykowany glosnik do podstawowego wzmacniacza. Nie znam parametrow HK, ale obstawiam, ze bez mocnienszego wzmacniacza bedzie gorzej niz teraz.
Głowix
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie Panowie.

Naczytałem się od dwóch dni o audio tyle, że mam już głowę 6 na 9 póki co jestem posiadaczem zestawu standardowego audio mojej efce i jest delikatnie mówiąc masakrycznie. Biorę pod uwagę trzy zestawy:

1. Gladen One 201 (25mm tweeter, 4`` płytki mdrange, 8`` płytki mid-woofer) + wzmacniacz Rainbow Beat 4x100 RMS

2. Audio System X200 Plus + wzmacniacz ??? (nie wiem totalnie jaki) oparłem się tutaj na opiniach z forum.

3. HiFi BMW ewentualnie -fabryczne (H-K nie założę i nie zależy mi na głośnikach w tylnych drzwiach)

 

Pytanie co byście polecali -wiem, że opinii jest wiele i odgrzewam temat.

Chodzi mi generalnie o poprawę jakości audio w aucie bo póki co w telefonie brzmi podobnie dźwięk jest masakryczny.

Zależy mi na przyzwoitym dźwięku, ale nie jestem audiofilem, żeby wyłapać jakieś detale, o których czytałem wcześniej.

 

Bardzo proszę o pomoc i opinie -z góry dziękuję.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odpowiem sam sobie ale może pomogę komuś kto zastanawia się co założyć. Jestem już po pełnym swapie. Założony na przód Gladen 201 na tył poszły głośniki Morel Maximo i do całości wzmacniacz 4 kanałowy 4x100W.

Wrażenia jak dla mnie bez porównania względem HiFi a przysłuchiwałem się uważnie jak dla mnie bez porównania również HK. To oczywiście moje wrażenia koszt 3100 PLN. Czy warto było? Warto było przód zaczął grać wreszcie.

Nie mam porównania z BO ale powyższe zestawy fabryczne wg. mnie objechane. Rozmawialem na temat System Audio 200 dedykowany do BMW i ponoć gorzej wypada niż Gladen.

Tyle z moich wrażeń.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ok. Nie wiem jaki masz wzmacniacz i jak zestrojony system, ale prawdą jest, że ten zestaw głośników stanowi najbardziej optymalny wybór. Przy odpowiednim dobrze pozostałych elementów i strojenia jest dużo lepiej niż fabryka.
Opublikowano
Wzmacniacz leci chwilowo na 50% mocy chce dobrze wygrzać głośniki, a później go zamierzam podkręcić. Tyłu zbytnio nie odczuwam, ale... Siedzę z przodu z bananem na ustach. Szczerze mogę polecić Gladena. Opakowanie od wzmacniacza mam jak chcesz to sprawdzę co to za cudo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.