Skocz do zawartości

320d 150 KM, huczące turbo + niebieski dym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Moja Beata ostatnio zaczęła puszczać niebieskiego bąka przy odpalaniu. Po tym jak rusze to widze lekką chmurke za mną i potem już nic...

Do tego dochodzi hucząca turbina. Najbardziej huczy na 1 i 2 biegu kiedy puszczę pedał gazu i zmienię bieg np. z 1 na 2. Z 2 na 3 już tak nie huczy.

 

Teraz pytanie czy te dwie rzeczy mogą mieć ze sobą coś wspólnego? I co teraz robić bo albo turbo sprawdzić czy ma nieszczelność a może to w ogóle coś innego?

Dodam jeszcze że samochód nie ma żadnych problemów z przyspieszeniem, szarpaniem, telepaniem, cieżkim odpalaniem itp. Nawet kiedy mocno przyspieszam nie ma zadnych czarnych chmur dymu.

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź luz na wirniku, ale z tego co piszesz to chyba nawet nie trzeba :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z reguły jak padnie turbo, to na końcówce wydechu zbiera się olej. sprawdź..

Może zacznij od odmy, to częsta bolączka i przyczyna dymienia na niebiesko.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jest jakiś sposób na domowe sprawdzenie czy odma sprawna? Z tym turbo to bym podjechał do mechanika tylko nie znam za bardzo w Warszawie jakiegoś dobrego..

Sprawdzalem olej na końcówce wydechu. Jest tylko czarny osad. Brak oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałeś kiedyś odmę? Ile go masz? Jak nigdy nie wymieniałeś i nie jesteś pewny, że poprzednik to zrobił to nie ma się nad czym zastanawiać tylko wymieniać. Wiesz czy masz filtr czy separator?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Najwyzszy czas dowiedziec sie....

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zostaw turbo w spokoju, kup separator odmy, plastikowy z całą obudową, około 200PLN, wymień sam jak potrafisz i będzie po kopceniu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ok czyli wychodzi na to ze huczące turbo przy zmianie biegów to zupełnie oddzielna rzecz od niebieskiego dymu. Wiec zostawic nie moge bo nie wiem co jest przyczyna. Wydaje mi sie ze gdzies jest nieszczelnosc i dlatego wydaje taki dzwięk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś był dobry film na youtube jak wymienić odmę w 320d, ale nie mogę znaleźć :? ogólnie jest to proste, ale jak nigdy tego nie robiłeś to warto zobaczyć gdzie i co jest :8) dobrze by był jakbyś nagrał ten dźwięk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nagrałem filmik. W drugiej sekundzie jest słyszalny owy dźwięk. Trzeba się w słuchać bo klekot troche przeszkadza :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musi to być podczas jazdy? Na biegu jałowym jak dodajesz gazu nie będzie słyszalne?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tylko na biegu podczas jazdy. Na jałowym nie słychać lub słychać bardzo minimalnie...

 

I mam pytanie jak sprawdzić czy mam separator oleju czy filtr? Bo chce wymienic odme a nie wiem co kupic..?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup całą z separatorem, nieważne co miałeś (pewnie filtr jak nikt nie wymieniał), jak będziesz miał już separator to tylko wyczyścisz go porządnie przy każdej wymianie oleju i będzie spokój a filtr trzeba wymieniać. Tylko kup do m47n 150km, bo do m47 136km jest inna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

 

mam pytanie jak sprawdzić czy mam separator oleju czy filtr? Bo chce wymienic odme a nie wiem co kupic..?

 

Podeślij mi vin na PW to sprawdzę :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Panowie jeszcze pytanko mam. Z wymianą odmy i czujnika oleju to sobie poradzę. Powiedzcie mi czy dam sobie radę z wymianą poduszki skrzyni biegów bo lewarek drga.

 

Do tego czy jak wymienie czujnik oleju to muszę podlączac kompa zeby nie zapala mi się juz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej będziesz też sam zmieniał? Bo wtedy wymienia się czujnik. Jak tak to zrobisz sam. Nic nie wiem o podłączaniu później do kompa.

Odmę wymienisz sam, najpierw zdejmij osłonę filtra powietrza i już ją zobaczysz, później druga osłona i tam masz chyba 4 albo 5 imbusów, jeden jest z tyłu, żebyś nie zapomniał i nie urwał :wink:

Poduszki skrzyni (2 szt.) też bez problemu tylko bez kanału lub podnośnika ciężko będzie to ogarnąć, warto wymienić też poduchy silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego temat oleju to temat "rzeka"... Wielokrotnie poruszany, wlewaj to do czego masz zaufanie. Z tego co ja się kiedyś naczytałem na forum, a przeczytałem wieeele wypowiedzi, to na castrolu silnik chodzi głośniej, a mobil "ZNIKA", najbardziej mnie zastanowiła wypowiedź jednego z forumowiczów, który powiedział, że jego Tata pracuje w rafinerii i każdy olej na polskim rynku to to samo, jedynie rozlewane do różnych baniek i z delikatnymi dodatkami (każda marka ma jakieś swoje)... także co wlejesz, to będzie dobrze, aby full syntetyk np.:5W40. Mi wchodzi około 4,5l. Leje Złotego LOTOSA 5W40, tani, silnik dobrze chodzi i ni grama nie bierze, spełnia normy BMW 01LL, taki właśnie lał wyżej wspomniany forumowicz do swoich 3 mecedesów sprinterów z przebiegami ponad 400kkm.

 

Tu masz temat oleju, kiedyś przeczytałem cały i wniosek jest tylko jeden, to co napisałem na początku, lejesz ten, któremu ufasz..

 

viewtopic.php?f=72&t=150596

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
najbardziej mnie zastanowiła wypowiedź jednego z forumowiczów, który powiedział, że jego Tata pracuje w rafinerii i każdy olej na polskim rynku to to samo, jedynie rozlewane do różnych baniek i z delikatnymi dodatkami (każda marka ma jakieś swoje)...

No tak nie do końca. Bo nawet w przypadku olejów marketowych (mobile, castrol etc) o ile bazy mogą być podobne (w znakomitej większości 0WX, 5WX to i tak mineralne bazy HC), to właśnie dodatki mają ogromne znaczenie. To trochę bardziej złożony temat, co nie zmienia faktu, że większość tych popularnych oliw z reklam telewizyjnych jest na praktycznie takim samym poziomie.

To jest jeszcze trochę innych oliw w pełni syntetycznych na nie bazach HC, ale tu trzeba liczyć około 200zł za 4l.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne masz rację, ale zawsze mnie zastanawiało czy jest jakaś znacząca odczuwalna różnica między olejami "marketowymi", a olejami typu motul valvoline, czyli tymi ponad 200zł za 4l... ale właśnie olej to temat rzeka, niech każdy leje co chce.. :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Motul x-cess czy x-clean, to też oleje na bazie HC (nie rozlewane u nas, tylko we Francji).

Valvoline, większość popularnych też :).

Tak naprawę nie ma się czym stresować, bo nie znaczy, że są złe. Ale taki mobil, castrol, czy nawet motul wcale nie jest jakoś znacząco lepszy (o ile w ogóle jest) niż np. orlen platinum, bo są w zasadzie w tej samej technologii. To tak naprawdę ta sama półka tylko z różnym poziomem marketingu. Orlena nie reklamuje np. "boski" Cristiano R. :lol: .

Każdy, który spełnia normy na pewno nie zaszkodzi, ale są oleje po prostu lepsze i kosztują znacznie więcej. Jednak jak ktoś używa samochodu do codziennej jazdy, to i tak nie odczuje żadnej różnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.