Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Zalozylem temat rok temu i z powodu braku czasu odpuscilem temat konserwacji az do dzis.

 

Pomijajac wszystkie negatywne opinie osob, ktore "zapienily" moj temat niewnoszac nic sensownego podziele sie spostrzezeniami:

 

-Cala podloga pod oslonami zdrowa (tam gdzie oslony wszystko wyglada jak z fabryki

-podloga z tylu pod nogami pasazerow -na powierzchni pionowej/ miedzy zbiornikiem zaczyna luszczyc sie farba-deliktane slady rdzy latwe do szcyszczenia

-tyl podluznice, miejsciowo poodbjana farba i luszczaca sie (slady rdzy sie zaczynaja)

-wachacze pokryte rdza w niektorych miejscach, ale to nie problem.

-nakladek progow jeszcze nieruszalem

 

Na ta chwile powiem tak > jest spoko, ale bez zabezpieczenia teraz za 2-3 lata bedzie juz sporo gorzej (mam rocznik 2006).

Dlatego jak ktos chce dluzej pojezdzic to polecam przegladnac spod i zabezpieczyc , koszt ok 120 zł robiac samemu, wiec smieszna kasa.

Opublikowano

Jak będziesz robił konserwację, zrób foto story aby w momencie sprzedaży auta nikt ci nic nie zarzucił (że np auto sklejone z kilku sztuk).

Jeśli widzisz sens konserwacji - to tak zrób. Nie wiem czy jest sens malować całe podwozie, ale miejsca gdzie pojawia się już lekki problem to na pewno tak.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Taka powierzchowna RDZA taki nalot to norma w praktycznie każdym aucie. NIC z tego przez długie lata się nie urodzi. Jakbyś chciał coś robić to musiał byś całość zeszlifować, pościągać wszelkie plastiki osłonki, najlepiej wydech i osłony termiczne, wszystkie miejsca tej pseudo rdzy oszlifować do czysta,wyczyścić zabezpieczyć podkładem itp itd, i zrobić to całościowo, bo tak to zakonserwujesz/podpicujesz to tylko z wierzchu... Nic bym z tym nie robił bo mija się to z celem, jak MAX co masz to rdzawy polocik gdzieś tam. Chyba, że masz głębsze rysy od kamieni itp to może wtedy. Najlepiej porób fotki i pokaż co chcesz robić. Bo jak chcesz robić to co mam na myśli to podejrzewam, że po prostu przesadzasz, no chyba że chcesz koniecznie.

 

 

pzdr. Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co myslicie o konserwacji profili zamknietych? Gdzies kiedys czytalem ze sa dobrze zakonserwowane ale po 5 latach mozna by profilaktycznie powtorzyc woskowanie.

 

Zagladal tam ktos z Was endoskopem? Widac ubytki wosku lub poczatki rdzy?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Koledzy zajrzyjcie pod plastikowe osłony od spodu, zaglądamy do wnęk i widzimy ośrodki korozji takie małe co nieco. Można to zasmarować ale korozja pójdzie dalej bo blacha +węgiel (składnik blachy tak z grubsza) = korozja strukturalna. Za 10 lat będą dziury. Czy tyle będziecie jeździć tym modelem?
Opublikowano (edytowane)
Jak będziesz robił konserwację, zrób foto story aby w momencie sprzedaży auta nikt ci nic nie zarzucił (że np auto sklejone z kilku sztuk).

Jeśli widzisz sens konserwacji - to tak zrób. Nie wiem czy jest sens malować całe podwozie, ale miejsca gdzie pojawia się już lekki problem to na pewno tak.

Myslalem o tym, ale tak jak zwykle czasu braklo. Dodatkowo jak przy takich sprawach rekawiczki/rece wszystko brudne i niebylo jak fotek robic a telefonem w kanale to lipne zdjecia i tak by nic niebylo widac na nich.

Jak juz chcesz naprawde zabezpieczyc podloge to polecam Ci srodki Perma Film

Robilem podkladem (tylko oczysczone miejsca) i barankiem bolla poza tym to co pod oslonami +profile. Dodatkowo kumpel mi doradzil fajne mazidlo (tluste) ktore nakladam jeszcze na bolla.

 

Dzis sciagalem nakladki progow (progi jak z fabryki, tylko okurzone :cool2: , wiec potraktowalem je tylko wyzej opisanym mazidlem + boll do profili zamknietych w duzych ilosciach)

A co myslicie o konserwacji profili zamknietych? Gdzies kiedys czytalem ze sa dobrze zakonserwowane ale po 5 latach mozna by profilaktycznie powtorzyc woskowanie.

W kilkuletnich auta warto, szczegolnie, ze to niejset wysoki koszt.

 

Lubie pogrzebac troche przy aucie wiec robie to tez dla satysfakcji. Nalozylem cienka warstwe bolla, w zasadzie poza nowym czarnym kolorem jest bez zmian. Po zimie sie prztybrudzi i niebedzie widac, ze cos bylo grzebane (teorie, ze ktos niekupi bo jest konserwacja mozna miedzy bajki wlozyc)

 

Byl przypadek w polsce, zreszta na forum nawet byl artykul jak ktos kupil bmw spawane z dwoch, ktore przeszlo wczesniej weryfikacje w aso :mrgreen: -hehe i bylo bez konserwacji :)

Edytowane przez Lendio
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy zajrzyjcie pod plastikowe osłony od spodu, zaglądamy do wnęk i widzimy ośrodki korozji takie małe co nieco. Można to zasmarować ale korozja pójdzie dalej bo blacha +węgiel (składnik blachy tak z grubsza) = korozja strukturalna. Za 10 lat będą dziury. Czy tyle będziecie jeździć tym modelem?

 

Czy samochod ma dobrze wygladac tylko z zewnatrz? Najwazniesze go wypolerowac zeby swiecil sie jak psu jajca tylko po to zeby sasiad zazdroscil i myslal ze to "perelka" a w zeczywistosci gnije od srodka. Tokiem Twojego myslenia olejmy wymienianie oleju co 15kkm i wymienianie czesci zawieszenia na ori. bo jak zacznie cos skrzypac to temu jeleniowi co go od nas kupi :evil:

 

Piszesz: "blacha +węgiel (składnik blachy tak z grubsza) = korozja strukturalna." ale zapominasz ze do utleniania zelaza jest jeszcze potrzebna wilgoc i tlen a wosk skutecznie i w duzej mierze zapobiega dostawaniu sie tych dwoch czynnikow do blachy.

 

Samochod kupilem zeby nim jezdzic a nie katowac i sprzedawac. Planow na sprzedaz nie mam wiedz co, mam nim jezdzic i nic nie robic???

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.