Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ostatniego czasu pojawił mi się dziwny objaw jak hamuje lekko to słychać taki delikatny pisk ale ktoś mi mówił żebym tym za bardzo się nie przejmować ale teraz już jest coś dziwnego jak hamuje mocniej słychać też jak by się coś obcierało tylne prawe kolo najprawdopodobniej wiecie koledzy co to może być ??
Opublikowano
Niema okładziny na klocku i hamujesz blachą stąd chrobotanie i pisk ( zbadaj klocki bez ociągania sie może jeszcze uratujesz tarcze)
Opublikowano

Krzysiek witaj !

Ten co Ci tak powiedział to Cię chciał na tamten Świat wyprawić ?

ktoś mi mówił żebym tym za bardzo się nie przejmować

Już nie masz okładziny ciernej i jest bardzo a bardzo pilne wymienić klocki, bo nie dość że słabiej hamuje to jeszcze nity Ci wyżłobią kanał na tarczy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
no wlasnie zauwarzylem ze jak chce mocniej zachamowac to musze mocniej wcisnac pedal niz zawsze ale myslisz ze jak wymeniac to wszystkie klocki czy tylko przod czy tyl
Opublikowano

Stopien zużycia klocków tylnych niema zupełnie nic wspólnego z przednimi

 

klocki tylne zużywają sie zupełnie innym tępem niż przednie... Klocki przednie wymienia sie ok 4-5 razy częściej niz klocki tylne ponieważ na przód przypada 80% siły hamowania a na tył tylko 20% ( fizyka )

 

 

Jeśli jest taki zbieg okolicznosci że i przednie i tylne klocki są do wymiany to oczywiscie wymieniasz oba komplety (komplet to oba koła P+L na tej samej osi) . Ale osobno oceniasz stan i decydujesz o wymianie tylnych i osobno przednich ,wymieniasz tylko te komplety które tego wymagają

 

Stan klocków ocenia się po grubości okładziny wystarczy popatrzec i widzisz jak grube są okładziny czasami nawet nie trzeba ściagać kół żeby to zobaczyć (zależy od felg)

Swoją drogą dziwi mnie że nie zadziałały ci czujniki zużycia klocków (nie zaświeciła się kontrolka że klocki do wymiany ?)

 

na każdej osi są 4klocki (2prawe i 2lewe koło) jeśli chociaż 1 tych 4ech ma ... cięńsze okładziny niż 4mm oznaczają że klocki są do wymiany cały komplet poniżej 2mm zaczynają szorować już nity i blacha

 

jak tylne będą zużyte a przednie bedą miec jeszcze np. 8mm to wymieniasz tylko jeden zestaw/ Oba komplety wymieniasz jesli i z tyłu i z przodu klocki wyglądają tak lub gorzej:

http://www.spalaczbenzyny.pl/media/zuzyty_klocek_hamulcowy_tylny_w_audi_a4_b8.jpg

(twoje co chroboczą zapewne są dużo gorsze)

 

PS. będziesz sam wymieniał czy dasz do warsztatu ?

Opublikowano
znaczy teraz mam do wymiany olej i dam do warsztatu bo olej sam bym sobie wymienil ale niemam kanalu a te 30 zl mnie nie zbawi za wymiane a czujnik nie zaswiecil moze to wogole cos innego ale mam nadzieje ze klocki tylko ze nic gorszego :)
Opublikowano

1. może akurat szumi klocek bez czujnika (klocków w sumie jest 8 z tego czujniki są w 2ch tylko)

2. Może jeszcze klocek ma te 3mm okładziny ale że juz były 3 wymiany klocków a dalej są te same tarcze niezmieniane to dookoła mają duuuuuży rant, i ten rant trze o blache klocka mimo że okładzina jeszcze minimalna jest na tyle że czujnik sie nie przetarł

3. W poprzednich wymianach zostały wymienione klocki hamulcowe ale by przyciąć na kasie nie kupiono nowych czujników tylko spięto wtyczkę od czujnika na krótko drutem (kontrolka nie swieci 30zł do przodu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.