Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj byłem na przeglądzie i wyszło, że mam lewy postojowy za słaby, żeby dostać pieczątkę...

 

No więc tak.

Miesiąc temy wymieniałem cały tył:

- Klocki do tarcz

- tarcze

- klocki ręcznego wraz z zestawem naprawczym

 

Jestem świadom, że ręczny w e39 to ogólnie porażka, ale przegląd trzeba mieć..

 

Po montażu próbowałem go sprawdzić, jednak działanie znikome, pomyślałem, że może musi się trochę podkład z tarcz zetrzeć zanim zacznie działać, więc kilka razy podczas jazdy zaciągałem ręczny, żeby się przetarł - chyba pomogło, bo zaczął lepiej działać i żyłem w tej świadomości do dzisiaj.

 

Co dziwne, na połamanych klockach przed wymianą łapał lepiej, ale i tak nie można było zablokować kół w czasie jazdy (co jest normalne w innych samochodach którymi jeździłem).

 

Na przeglądzie zabrałem się do szybkiej narawy - pod dźwignią skręciłem lewą stronę na maxa - rezultat znikomy.

 

Czas na pytanie :)

 

Czy jest jakaś dodatkowa regulacja, czy czas na zmianę linek. Jeśli zmiana linek, to czy jest to mocno praco-chłonne, czy da radę to ogarnąć w godzinkę?

Opublikowano

Mnie też to ostatnio spotkało, ale przynajmniej pieczątkę dostałem :mrgreen:

Jest dodatkowa regulacja w środku tarczobębna. Jest tam taka zębatka, która przy obracaniu nią rozszerza dolną strefę okładzin hamulcowych. Jak naciągasz linkę w kabinie, to rozszerza się górna część okładzin w bębnie.

Cała trudność polega na tym, żeby górę i dół ustawić tak, żeby przy zaciągnięciu ręcznego okładziny przylegały do bębna jak największą powierzchnią.

Ja po ostatniej wymianie tego dobrze nie ustawiłem i będę to rozbierał jeszcze raz i dopasowywał.

Jeśli i to nie pomoże, to pozostaje wymiana linek ręcznego. Opis wymiany był ostatnio na forum :search:

  • Moderatorzy
Opublikowano

To gdzie jeździsz na przeglądy? :shock:

klocki ręcznego wraz z zestawem naprawczym

Do ręcznego masz szczęki nie klocki.

Regulację masz w tarczo-bębnie na takim regulatorze z zębatką w środku jak już kolega wyżej napisał.

Nic nie trzeba rozbierać i dopasowywać. Zdejmujesz koło i na dole musisz przez dziurę od śruby znaleźć tą zębatkę i kręcisz(nie pamiętam w która stronę), przy obracaniu tarczą jak będziesz czuł, że ręczny lekko obciera to zostawiasz idziesz zaciągasz parę razy ręczny. Jak lekko będzie obcierało to zostawiasz i przykręcasz koło.

Może być że linki już do bani. U mnie też tak było mogłem sobie podkręcać na lince pod dźwignią i nie było żadnego efektu, a to dlatego że linki były tak skorodowane i zasyfiałe, że i tak chodziły tylko tyle co miały ruchu i nie rozpierało szczęk tyle co potrzeba.

Tak wyglądają linki

Naprawa%2520BMW%2520%252812%2529.jpg

Różnią się między sobą długością, nie dużo ale z tego co pamiętam to 5-10cm.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, Ok, faktycznie szczęki, najważniejsze, że wymienione ;)

 

Powiedz jak z wymianą linek, ile zajmuje i czy jakieś akrobacje trzeba robić? Po wymianie blokuje Ci koła, czy dalej o tyle o ile?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Podnośnik lub kanał to podstawa.

Jak wszystko idzie sprawnie to normalnie w 1 godzinę do 1,5 powinieneś się uwinąć. Gorzej jak nie będzie szło sprawnie, a raczej tak będzie- to nie wiem ile czasu zejdzie :mrgreen:

U mnie linki nie chciały wyjść z mocowania przy kole i trzeba było je obciąć jakże popularną kątówką :mrgreen: ,a dziury w które wchodzi końcówka pancerza rozwiercić wiertarką. Z tym, że u mnie nie było to problemem bo zawias z tyłu miałem rozłożony na czynniki pierwsze (na samochodzie zostały same półośki :mrgreen: )

Tak bez rozbierania to ciężko będzie bo dojścia nie ma żeby wiertarka podejść.

W środku to trzeba tylko odkręcić nakrętki na dźwigni i pod spodem opuszcza się aluminiową osłonę na środku tunelu i wyciąga się bezproblemowo. Przy montażu trzeba trochę pogmerać ręką i jak jest druga osoba to dobrze bo porusza trochę dźwignią ręcznego i linka wpada w dziurkę bez mydła :norty: :mrgreen:

Tak to w skrócie wygląda.

A i jeszcze dobrze jak auto jest zimne, bo w innym przypadku poparzymy się o wydech.

Ręczny po naprawie szału nie robi(na trawie zablokuje :mrgreen: ), ale na spokojnie utrzymuje auto na wzniesieniu i mam pewność że się nie stoczy.Na diagnostyce wskazówki też się podnoszą całkiem możliwie i wg przepisów mieści się w normie.

Edit.

I taka moja uwaga/spostrzeżenie. Mocowania linki przy wahaczu takie druty są do niczego-źle rozwiązane. Po 1.mocowania lubią wyskoczyć z dziury w wahaczu wtedy linka nam trze po półosi. Po 2.Te druty przecierają gumową warstwę pancerza do metalu i wtedy w tym miejscu pancerz rdzewieje i wiadomo że przepuszcza wodę i syf do linki.

Moja rada- wypierdzielić te druty i przypiąć linkę na zwykle plastikowe opaski(trytytki :mrgreen: )

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze lepiej " trytkami " złapać do tych drutów.

 

Ja dziś byłem na przeglądzie i ręczny mam lepszy niż zasadniczy z tyłu < tak powiedział PAN >

Podobno nawet równiej bierze. Oczywiście bez problemu zaliczył mi przegląd.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Najlepiej to przegląd wygląda w moim drugim :mrgreen:

-"To wjedź na rolki"

-Ale mam stały na 4 i wyrwie go z rolek.

-"No ta. Nie mogłeś kupić normalnie jak wszyscy!!! ? Ale hamulce masz?"

-No nie pier...l, że bez hamulców jeżdżę :mrgreen: :mrgreen: Przejechać dalej?

-"..............(chwila zastanowienia)Dobra tam. Daj kur..a ten dowód! :mrgreen: Ooo. Lpg masz"

-No mam. A co uważasz, że wyżywił bym go na Pb :mrgreen: ?

-"Też prawda. A papier na butlę?"

-No jest

-"To 162 zł"

Resztę tekstu to takie tam zapalimy, pogadamy :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojechałem do innego, zrobiłe bieżnie, zobaczył, że nowe tarcze, powiedział:

"Z ręcznym to Pan niedługo na regulację pojedzie, reszta super" :8)

 

Przy okazji kupiłem sobie zwykłe postojówki oram 6w, strasznie ujowo przy ksenonach świecą w porównaniu do ledów, ale przez to nie było się do czego czepić. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.