Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słuchajcie, mam pytanie. Gdzie zaopatrzacie się w paliwo do swoich diesli? Moje auto od nowości praktycznie było jeżdzone tylko i wyłącznie na shell v power diesel, potem na shell nitro+ które zastąpiło v powera na stacjach shell, bynajmniej nie z powodu tego, że liczyłem na lepsze osiągi auta, tylko dlatego, że te paliwa uważane są za czystrze. Od jakichś 2000km tankuje na orlenie vervę. Jak już niektórzy pewnie zauważyli w innym wątku, mam właśnie wymieniane w aucie wtryskiwacze przy przebiegu 57 000 !! Tankowałem zawsze lepsze paliwa żeby się tego ustrzec, a tu takie zaskoczenie...

Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tej kwestii, co lepiej tankować, paliwa o "podwyższonej" jakości, czyli z ulepszaczami i niby czystrze, czy lać zwykłe ON na pewnej stacji?

Tak sobie myślę, może u mnie jest mały obrót tej vervy, lub wcześniej v-powera, i długo leżą te paliwa bo ludzie ich nie tankują, i stąd jest jeszcze gorzej....

Opublikowano

Możesz lać nawet na małej stacyjce,byle byś miał pewność co do paliwa.Nawet na ekodiesel orlenowskim nie będziesz miał problemów,oczywiście na czas filtry.Od ok 7 lat latam dieslami,od 5 leje zwykłego diesla nigdy na markowych stacjach i nie miałem do tej pory problemu.A wiem,że w niektórych zbiornikach jest niezły syf bo są nie czyszczone na czas.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
V-power i podobne to zwykły ON + dodatki. Więc bardziej czysty jest zwykły ON i taki wyłącznie leję i wtrysków nie wymieniam przy 57 tys.
Opublikowano

Ja moja e46 2.0d przelatałem na vpower ponad 130 tys km.

Tankowalem v powera gdyz moje bmw nic nie kopcilo na v-power - tyle ze nic w lusterku nie bylo widac - no chyba ze w nocy.

Jak zatankowałem na innej stacjii czy to orlen czy statoil czy BP dym byl wiekszy.

Znajomy sie zdziwil jak jechalismy do Bułgarii i najpierw zero dymu, a potem po zatankowaniu w Rumuni na austryjackiej duzej stacii na OMV(to paliwo premium) Dym sie pojawił, co ciekawe po powrocie 2 tankowania na shel i bez dymu. W bułgarii po zatankowaniu Vpower znajomy takze mowil ze sie dymienie troche poprawilo.

A generalniue najbardziej moj kopcil po Lukoil o orlen, tak wiec tankowałem 98% na shelu - Vpower.

Przy przebiegu 286 000 korekty na wtryskach max 0,1.

tak wiec teraz moją E91 takze tam tankuje, choc tu mam DPF wiec gdzie nie zatankuje zero dymu.

Aczkolwiek shel shelowi nierowny, znajomy tankowal na shelu na sadybie w wawie i mial jakies tam problemy z wtryskami, ale nie wiadomo czy od tego. Niektorzy porostu nieraz maja pecha i moze im pasc dosc skomplikowane urzadzenie mechaniczno elektroniczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tu nie chodzi jaki rodzaj paliwa lejemy... tylko jakie paliwo jest na danej stacji... czy właściciel stacji wymienia filtry i nie świeci paliwa itd
Opublikowano
ja w 90% przypadkow zalewam bp ultimate albo verve/nitro+, albo na 2-3 tych samych stacjach w wwie, albo na duzych stacjach przy ekspresowkach/autostradach (tam gdzie duzy ruch). Od kiedy mam auto (przejechalem 50 tys) nie mialem problemow zwiazanych z jakoscia paliwa. Mysle ze - tak jak ktos napisal wyzej - wazniejsze od tego czy jest to paliwo z ulepszaczami czy zwykla ropa jest to czy miejsce gdzie tankujesz jest "zaufane". Unikalbym stacji na zabitych dechami wsiach, zwlaszcza jesli tankujesz paliwo premium (w takich miejsach ludzie zalewaja najtansze paliwo, a paliwa premium nie schodza i nie wiadomo jak dlugo sobie leza w zbiornikach stacji i jaki syf sie tam gromadzi).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też tankuje Bp Ultimate i jestem bardzo zadowolony z pracy silnika i spalania. Kilka razy zdarzyło mi się zatankować inne paliwo, np. na Orlenie i byłem bardzo niemiło zaskoczony pracą silnika - warkot jak w traktorze. Ale muszę tez przyznać że zdarzyło mi się zatankować BP Ultimate z podobnie złym efektem - ale tylko raz, na stacji w wawie na puławskiej.
Opublikowano
Przelatalem juz 60k km na paliwach diesel vpower/ultimate, teraz czesciej tankuje nitro+. Czy to uchronilo mnie przed jakimis naprawami to nie wiem. Jakies 10k km temu zauwazylem ze przy uruchamianiu rano auta trzesie chwike samochodem. Korekty wtryskow wyszly ok ale ASO polecilo test przelewowy jeszcze. Na te chwile tak jezdze. Tankuje jak wiekszosc ludzi, unikam i malo uczeszczanych miejsc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.