Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich użytkowników.

jestem nowy na forum także przepraszam z góry gdybym coś zrobił lub określił źle.

dotychczasowe przypadki na forum nic mi nie pomogły także założyłem nowy temat.

krótka historia problemu:

wysiadł mi wtrysk sterujący i postanowiłem go wymienić. i tu zaczeły się problemy. wszystko było pięknie aż do pewnego dnia w którym jechałem i nagle samochód przeszedł w tryb awaryjny. po podłączeniu komputera wyskoczył błąd 72 Start of injection actuator controller. czyli jak mi to mechanik powiedział gdy był wtrysk sterujący uszkodzony to nie chodził tłoczek. więc zakupiłem regenerowaną pompe wtryskową. zamontowano ją i gdy odebrałem auto wszystko śmigało jak ta lala. wróciłem samochodem do domu (ok 20km) na drugi dzień rano odpalać samochód a tu biały dym. samochód ponownie w trybie awaryjnym i brak mocy. wyskoczył ten sam błąd. mam komputer więc podłączyłem i zauważyłem że kąt zadany nie pokrywa się z kątem podanym. mechanik nie ustawiał kąta przy montażu. powiedział mi że mogę z tym jeździć i po 4 dniach oddałem ponownie do sprawdzenia owego kąta. ustawiał zegarem potem na "czuja" i dalej to samo. wskazania na kącie podanym stoją często gęsto na wartości 0. już nie wiem czy to wina może pompy czy może coś jeszcze innego. jeżeli ktoś ma jakieś pomysły proszę o pomoc.

moje pytanie:

czy mechanik od razu powinien ustawić ten kąt?czy jazda z nie ustawionym była bezpieczna?

przepraszam za haos w poście.

Opublikowano

Jazda na nie ustawionym kącie nie ma specjalnego wpływu. Silnik może trochę bardziej dymić lub/i nie mieć mocy, więcej palić.

 

Co to znaczy "wskazania na kącie podanym"? Są dwie wartości: kąt zadany (oczekiwany) i kąt zmierzony. Jak odpalasz zimny silnik to kąt zadany powinien być 6 stopni na wolnych obrotach, w miarę rozgrzewania kąt zadany spada do -1,5 stopnia i jeśli wszystko jest w porządku to kąt zmierzony jest prawie identyczny z oczekiwanym. Pod obciążeniem na wyższych obrotach kąty zadany i zmierzony będą odpowiednio wyższe, nawet kilkanaście stopni.

 

Zmierz na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach jakie są kąty zadany i zmierzony i ewentualnie jeszcze płynnie przyśpieszając. W tisie jest też test statycznego ustawienia pompy. I jeżeli kąty się nie pokrywają a wiesz że pompa i wtrysk sterujący jest w porządku to należy ustawić pompę.

 

Już kiedyś pisałem jak to zrobić, też na 'czuja' ale trochę bardziej systematycznie mierząc kąt po każdej korekcji i wprowadzając odpowiednie poprawki - poszukaj.

Opublikowano
Chodzilo kolego o kąt zmierzony. Pompa byla ustawiana najpierw na czuja a potem miernikiem zegarowym. A slyszales kolego cos o restartowaniu pompy w dis? Bo mechanik mi tego nie zrobil. Czy jest to konieczne? Dzieki za zainteresowanie tematem.
Opublikowano
Tak jest tam taki test. Zaleca się to robić po wymianie pompy lub wtryskiwaczy. Nie zaszkodzi zrobić, ja to robiłem kilka razy ale jakiegoś mega efektu nie zauważyłem. Jeśli pompa jest źle ustawiona mechanicznie to resetowanie ustawień pompy (adaptacji) za wiele nie pomoże bo z czasem i tak zbierze i uśredni sobie dane.
Opublikowano
Jazda na nie ustawionym kącie nie ma specjalnego wpływu. Silnik może trochę bardziej dymić lub/i nie mieć mocy, więcej palić.

 

...możesz bliżej wyjaśnić , jak źle ustawiony kąt może nie mieć wpływu na jazde ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Czepiasz się szczegółów czy robisz z siebie fachowca, którym chyba nie dawno się stałeś bo jak pamiętam to różne farmazony wypisywałeś.

 

Oczywiście że źle ustawiony kąt ma wpływ na pracę silnika i jego osiągi. Może bardziej dymić, szybciej się katalizatory zapchają. Temperatura spalania może być wyższa i końcówki wtrysków mogą się trochę przegrzać. Silnik może więcej palić i mieć mniej mocy. Więc tak, jazda może być nie bezpieczna. Ale jazda maluchem z 24KM też może być nie bezpieczna.

 

Pytanie zrozumiałem czy w jakimś stopniu szkodzi to pompie. Według mojej wiedzy myślę że nie.

 

Tak samo mogę cię spytać czy chip tuning ma jakiś wpływ na silnik. I obawiam się że znam odpowiedź chociaż pewnie nie masz bladego pojęcia jak się taki silniki projektuje, oblicza misje. Pewnie też żadnych badań testów nie robiłeś i tylko bazujesz na początkowym zadowoleniu klientów. Kogo to obchodzi że np. silnik liczony na 500kkm wytrzyma 450kkm. Zaraz mi wyskoczysz z hasłem że 'inteligentny' tuning i 'prawidłowe' użytkowanie i serwisowanie samochodu zwiększy jego przebieg do np. 550kkm. Być może, tylko że prawidłowe użytkowanie i serwisowanie nie tuningowanego samochodu może zwiększyć jego przebieg np. do 600kkm. Pewny w 100% tego nie jestem bo akurat silnikami samochodowymi się nie zajmuję.

Opublikowano

...nie wyskakuj z glupimi tekstami , bo napisales glupote ... ma i to wielki wplyw na silnik ... jego funkcjonowanie poczynajac od trybow awaryjnych , poprzez zla faze wtrysku , czyli np nie mieszczenie sie wtrysku w cyklu silnika , poprzez przeklamania w obliczeniach sr spalania ale to drobnostki i tysiace innych rzeczy o ktorych to Ty nie masz pojecia ...

i pisze to z perspektywy doswiadczenia i eksperymentow z ta pompa ...

 

a teksty typu bo Ty 5 lat temu to sie pytales o to i o to , smieszs mnie najbardziej i pokazuja tylko zawisc ludzka .... ale z drugiej strony pokazuja jak duzy postep mozna wykonac jesli sie chce ...lepsze to niz stac w miejscu ...;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Nie chcę robić off-topica i odpowiadać na twoje komentarze. To że pompa przechodzi w tryb awaryjny i obcina dawki paliwa nie znaczy że się psuję. Jest tak skonstruowana i ma takie zabezpieczenie ale czy to oznacza że dzieje się coś złego z nią? I jaki wpływ ma faza wtrysku i obliczanie średniego spalania na pompę. Proszę napisz o tych i tysiącach innych rzeczy, z chęcią się doszkolę. Bo ja nie tylko stoję w miejscu ale nawet leżę - w końcu mam wakacje.

Mimo wszystko pozdrawiam.

Opublikowano

...nie piszemy o psujacej sie pompie tylko zle ustawionej ...napisales wyraznie ze jazda na nieustawionej pompie nie ma wplywu na silnik...

nalezy tez pamietac iz moze byc ustawiona za wczesnie lub zbyt pozno ...w jednym przypadku bedzie mocniejsza u góry a slabsza na dole i odwrotnie. Zbyt pozny wtrysk bedzie powodowal iz paliwo bedzie podawane po przekroczeniu cyklu spalania . Nastepstwem bedzie dym , wzrost egt , ale tez przybywanie oleju przes rozrzedzenie go niespalonym paliwem . Zostanie zaburzone obliczanie sredniego spalania tzn komputer bedzie je zanizal poniewaz odczytuje je z sensorow silnika jak i pompa uzywajac odpowiedniej funkcji ...warto wsoomniec tez o dzwieku silnika jak i obciazeniu ukladu korbowo tlokowego ...

 

i nie traktuj kazdej mojej odp w Twoim watku jako atak ...przypominam ze jestesmy na forum a ono sluzy do wymiany pogladow a nie pisania monologow

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam koledzy jadąc auto przestalo na moment ciągnąć no to odrazu pod compa no i oczywiscie błąd 72 i przy tym jeszcze błąd świec ,wykasowalem błędy zrobiłem life data w DIS kąta wtrysku wszystko idealnie na wolnych obrotach zadany 1.5 Cr, zmierzony 1.4-1.5 Cr w czasie jazdy minimalne odchyłki ale to chyba norma ,błąd kąta i świec narazie nie powracają ,co moglo być przyczyną ???
Opublikowano

Pod obciążeniem też jest dobrze np; zadany 15. 3 zmierzony 15.4 .Bardziej dokładniejszy jest pomiar pod dużym obciążeniem niż na tym mniejszym

No i jak by się tłoczek przycierał to błąd by wracał a nie wraca jak narazie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.