Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam do Was pytanie z racji, że niedługo kończy mi się standardowa dwu-letnia gwarancja i zastanawiam się nad ewentualnym jej przedłużeniem. Ale czy warto ?

Od jakiegoś czasu BMW ma w ofercie możliwość przedłużenia gwarancji nawet do 10 lat / 200 kkm - koszt tego jest nie mały bo coś ok. 9-10 kPLN. Oczywiście można też na krócej: 4, 5, 6 czy np. 8 lat za odpowiednio mniejsze pieniądze. Mój samochód ma prawie 2 lata, bez dwóch miesięcy i nieco ponad 45 kkm przebiegu. Tak się właśnie zastanawiam nad ewentualną opcją przedłużenia tej gwarancji. Jak Wy to robiliści - czy przedłużał ktoś tą gwarancję ??? Czy warto ???

Niby po przedłużeniu, można "spać spokojnie", w razie "W" jakby coś się stało z samochodem - telefon do Assistance, holowanie i naprawa gratis i dodatkowo samochód zastępczy.

Ale realne koszty przedłużenia tej gwarancji są zdecydowanie wyższe, niż wspomniane przeze mnie, te np. 10 kPLN, w przypadku 10 lat. Bo, aby gwarancja była uznawana, trzeba obowiązkowo będzie wykonywać wszystkie przeglądy w ASO, gdzie wymiana oleju i kompletu wszystkich filtrów to ok. 2 kPLN. Nie wiem, czy aby nie stracić gwarancji muszę wymieniać tarcze, klocki, ewentualne amortyzatory też w ASO ???

Dość mocno zastanawiam się też nad opcją nie przedłużania gwarancji i serwisowaniem auta poza ASO, u mechanika, który specjalizuje się w BMW, ma komplet intefejsów diagnostycznych do wszystkich modeli i rzeczywiście ma praktyczną, sprawdzoną wiedzę na ten temat.

 

Teoretycznie te samochody są dość bezawaryjne (teoretycznie) - czy warto wyłożyć, przedłużając gwarancję do np. 10 lat, w sumie pewnie z 20-30 tyś, tylko za to, że mam gwarancję, z której być może nigdy nie skorzystam ???

 

:?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Gwarancję opłaca się przedłużać jak masz pakiet serwisowy.
Opublikowano

No właśnie problem w tym, że też nie mam i to też dodatkowy koszt. Ale pakiet serwisowy jest na 5 lat, a gwarancję jakbym wziął na np. 10 lat, to i tak 5 lat byłoby bez pakietu serwisowego.

 

Plusem jeszcze posiadania takiej rozszerzonej gwarancji, jest, że jakby się np. za kilka lat sprzedawało samochód, to myślę byłoby łatwiej go sprzedać i może za ciut większe pieniądze, jeśli auto byłoby 100% serwisowane w ASO i posiadało jeszcze np. 3-4 lata gwarancji.

 

Z drugiej strony na "dzień dobry" trzeba wyłożyć 15 kPLN i później rok w rok wydawać na serwisowanie samochodu w ASO dodatkowo też pewnie z 2-3 tyś rocznie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Musisz sam przeliczyć ale wg. mnie bez pakietu nie warto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wole miec rozszerzony pakiet serwisowy niz gwarancje na 10 lat
Opublikowano

Ale to chyba można przedłużyć przy zakupie samochodu, po 2 latach to chyba nie bardzo? Podaj konkretnie ile by kosztowało cię przedłużenie o 3 lata, czyli łącznie 5 lat?

Te samochody są awaryjne. Ja tuż po gwarancji musiałem wymienić wtryski za 3600, na gwarancji miałem wymieniony most który kosztuje 8000, jeszcze kilka drobniejszych napraw typu spalony głośnik, obudowa kolumny kierowniczej. Fakt, że moje jest z 03.2010 więc początek produkcji.

Pamiętaj, że części do f10 są piekielnie drogie, a stopień skomplikowania i różnorodności modeli coraz skuteczniej wyklucza Magazyn Części "Allegro".

Opublikowano

Ja też się nad tym zastanawiam, ale mam jeszcze trochę czasu. Gwarancje mam do 03/2014, ale nie mam pakietu serwisowego.

W salonie poinformowano mnie, że warunkiem sine qua non przedłużenia gwarancji, jest posiadanie pakietu serwisowego. Reasumując, w moim przypadku, musiałbym kupić zarówno pakiet serwisowy, wystarczy podstawowa wersja, i do tego zakup przedłużonej gwarancji ...

Liczyłem, i raczej nie skorzystam. Dostałem jeszcze rok gwarancji dodatkowo w DE, ale w Pl podobno tego nie widać w komputerze :|

 

Mono, gwarancje można przedłużyć nie tylko w momencie zakupu. Można zrobić to również później, nawet po skończeniu gwarancji, ale wówczas obowiązuje okres karencji. Bodajże 3 miesiące i 3000km... Piszę to z pamięci, z tego co mi pozostało z rozmowy z doradcą serwisowym....

Opublikowano

Aby dokupić tzw. rozszerzenie gwarancji warunkiem koniecznym jest:

 

- posiadanie podstawowego 5-cio letniego pakietu serwisowego (gratis wymiana oleju, płynów i filtrów)

- wykonywanie regularnie przeglądów serwisowych w ASO (również po skończeniu się darmowego pakietu serwisowego)

 

Poniżej macie cennik gwarancji rozszezrzonej - sorki za jakość, ale już taki dostałem.

 

Czy warto ??? Dalej się zastanawiam i .... dalej nie wiem :?

 

http://files.tinypic.pl/i/00423/gr1hfkwa4wjl_t.jpg

 

 

5-cio letni pakiet serwisowy (5 lat / 100 kkm) dla mojego modelu to koszt: 4085 PLN.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Planujesz jeździć tym autem do 10-go roku życia? Jeśli nie to ja bym nie brał, pomijając wartość pieniądza w czasie i wydanie upfront dużej kasy, mało kto doceni przy odkupie tą dodatkową gwarancję. Na rynku 8-10-letnich aut liczy się przebieg (poniżej 150 kkm :lol: ) oraz cena. A za 3-4 lata F10 na alledrogo będzie multum :duh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Tak jak pisze Nurek ...szkoda kasy ,bo i tak się nie zwróci a samo serwisowanie w ASO przy sprzedaży nie jest jedyną wykładnią do zakupu :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Według mnie warto, ja przedłużyłem ( początkiem lata kończyłą się dwuletnia, przedłużyłem o kolejne dwa lata jak się nie mylę ). Mimo że pewnie auto będę sprzedawał w przyszłym roku, to prościej je będzie sprzedać, poza tym co by się nie zepsuło to mnie to nie interesuje...

 

Tylko że ja pakiet serwisowy miałem, więc u mnie koszt był relatwnie mniejszy. Przedłużanie na 10 lat jest nonsensem, chyba że chcesz autem jeździć jeszcze tyle czasu :shock: :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez sie zastanawiam nad przedluzeniem u siebie. Z jednej strony w przyszlym roku bedzie pewnie drugie BMW i aktualnym bede jezdil mniej, ale to nie znaczy, ze sie nie zepsuje :) Z drugiej wyjdzie sporo bo trzeba dokupic pakiet serwisowy i to juz robi kwote duza. Zadecyduje pewnie na koniec gwarancji czyli za rok, jak zobacze co sie bedzie dzialo w tym czasie.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Up :)

I ja też się zastanawiam, warto, nie warto ?

Patrząc na wyposażenie F10 i mnogość systemów jest co się psuć, dla samego oleju myślę nie warto :(

O silnik i inne mechaniczne części jestem spokojny ale te systemy elektroniczne trochę mnie przerażają.

Jaka jest wasza opina o elektronice w F10 ?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Ciekawe -mam przedłużony pakiet serwisowy i gwarancję do 5 lat, : po ok 60 tys wygięły sie tarcze hamulcowe przód: wymiana nie jest objeta gwaramcją ani pakietem serwisowym( jest opcja rozszerzonej gwarancji obejmująca wymianę tarcz i klocków -jedyne 12 tyś, ale wymienią tarcze tylko jak się zużyją- wskazanie komputera, ale jak się wygną to nie ) :duh:
Opublikowano
Musiałbyś mieć pakier serwisowy Inclusive PLUS aby obejmował tarcze/klocki. Podobnie jest z zakresem gwarancji rozszerzonej. Jest dopasowana do pakietu serwisowego który masz.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O silnik i inne mechaniczne części jestem spokojny ale te systemy elektroniczne trochę mnie przerażają.

 

No właśnie o N47 powinieneś się najbardziej obawiać :wink:

 

 

Ktoś wcześniej napisał, że wymogiem rozszerzonej garancji (w BMW nazywa się to pakietem "Repair Inclusive") jest posiadanie podstawowego 5-letniego pakietu serwisowego (czyli "Service Inclusive").

Dokładnie jest tak, że warunkiem posiadania "Repair Inclusive" jest posiadanie "Service Inclusive" o nie krótszym okresie ważności niż "Repair Inclusive" (krótko mówiąc aby posiadać przedłużoną gwarancję należy mieć - przez cały okres jej trwania - aktywny pakiet serwisowy).

 

Czyli można na początek wykupić np. 3 letni pakiet "Repair Inclusive" oraz 3 letni pakiet "Service Inclusive" (nie musi być od razu 5 letni "Service Inclusive").

Potem można sobie to na bieżąco przedłużać, do 4 lat, potem do 5 lat, itd. (przy okazji wybierając wersję o odpowiednim przebiegu, tj. 3 lata/60.000km, 3 lata/80.000 km, itd.)

 

W BMW jest o tyle fajnie, że po pierwsze można sobie w każdej chwili przedłużać te okresy (bądź wydłużać przebieg przy tym samym okresie, jeśli okaże się że jeździmy więcej), a po drugie koszt kupowania pakietu "na raty" jest dokładnie taki sam jak koszt kupienia pakietu od razu na dłuższy okres.

 

 

P.S.

Dla aut z polskiego rynku, które w standardzie mają 5 letni "Service Inclusive" (do przebiegu 100.000km) wystarczy dokupić pakiet "Repair Inclusive" albo od razu na 5 lat/100.000km, albo w opcji przedłużania co roku.

Chyba, że ktoś przebieg 100.000km osiągnie szybciej niż przed upływem 5 lat - wtedy będzie musiał także "rozbudować" pakiet serwisowy dopłacając do opcji z wyższym przebiegiem (niestety dla 5 lat nie ma większego przebiegu niż 100.000km; kolejne pakiety serwisowe to 6 lat/120.000km, 6 lat/150.000km, 10 lat/160.000km, 10 lat/200.000km).

Opublikowano
Dokładnie jest tak, że warunkiem posiadania "Repair Inclusive" jest posiadanie "Service Inclusive" o nie krótszym okresie ważności niż "Repair Inclusive" (krótko mówiąc aby posiadać przedłużoną gwarancję należy mieć - przez cały okres jej trwania - aktywny pakiet serwisowy).

 

To ciekawe. Ostatnio przy okazji serwisu przestudiowalem z pracownikiem Inchape Warszawa kwestie pakietów serwisowych i przedluzonej gwarancji. Wyszło na to, że zrezygnowalem z pakietu - nie oplaca mi sie (+/- 30000 km rocznie) a w szczególności po otrzymaniu rabatu na serwis w Inchape. Ale najciekawsze, że potwierdzili mi ze mogę przedluzyc gwarancję bez wykupionego pakietu! Jeszcze sie gość upewnial u drugiego kolegi.

Więc jest to wbrew temu co piszesz. Albo jest tak jak mówią w Inchape albo gosc mnie wsadził na minę.

Gwarancja konczy mi się pod koniec października i wówczas będę ja przedłużać - cos kolo 1100 za 1 rok. Wówczas się okaże jak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W październiku kończy Ci sie podstawowa dwuletnia gwarancja, tak?

Czy przedłużenie gwarancji za 1100 zł jest możliwe tylko na rok, czy dłużej?

Opublikowano
Ale najciekawsze, że potwierdzili mi ze mogę przedluzyc gwarancję bez wykupionego pakietu!

Ja w ASO rzadko bywam, ale jak sam chciałem wykupić przedłużoną gwarancję, to warunki były takie, jak opisał Pete.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc jest to wbrew temu co piszesz. Albo jest tak jak mówią w Inchape albo gosc mnie wsadził na minę.

 

Ostatnio właśnie w Inchcape przedłużałem gwaranację w samochodzie żony i warunkiem przedłużenia gwarancji jest posiadanie aktywnego pakietu serwisowego.

Jeśli takowego nie posiadasz, albo posiadasz na krótszy okres - to będziesz go musiał wykupić/przedłużyć. Inaczej system nie przyjmie opcji przedłużenia gwarancji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W październiku kończy Ci sie podstawowa dwuletnia gwarancja, tak?

Czy przedłużenie gwarancji za 1100 zł jest możliwe tylko na rok, czy dłużej?

 

Ceny za pakiet "Repair Inclusive" (czyli przedłużona gwarancja) dla F10/F11 są takie:

 

 

3 lata 60.000 km | 3 lata 80.000 km | 3 lata 100.000 km | 4 lata 80.000 km | 4 lata 100.000 km | 5 lat 60.000 km | 5 lat 100.000 km | 6 lat 120.000 km | 6 lat 200.000 km

 

BMW serii 5 – F10/11/F18, 4 Cyl. | 791 | 1010 | 1142 | 2768 | 2987 | 3514 | 4085 | 6677 | 10060

BMW serii 5 – F10/11/F18, 6 Cyl. | 835 | 1054 | 1186 | 2899 | 3163 | 3690 | 4305 | 7029 | 10587

BMW serii 5 – F10/11/F18, 8 Cyl. | 879 | 1098 | 1230 | 3031 | 3295 | 3866 | 4481 | 7380 | 11114

BMW serii 5 – F10 Hybrid, 6 Cyl. | 1977 | 2548 | 2899 | 7424 | 8039 | 9489 | 11026 | 18099 | 27368

Opublikowano

Ostatnio właśnie w Inchcape przedłużałem gwaranację w samochodzie żony i warunkiem przedłużenia gwarancji jest posiadanie aktywnego pakietu serwisowego.

Jeśli takowego nie posiadasz, albo posiadasz na krótszy okres - to będziesz go musiał wykupić/przedłużyć. Inaczej system nie przyjmie opcji przedłużenia gwarancji.

 

Tak mi sie też wydawało i wstępnie tak mi serwisant/sprzedawca powiedział, po czym coś posprawdzał i po konsultacji z kolegą (przy mnie) stwierdził że nie musi być pakietu serwisowego do przedluzenia gwarancji :!:

Gdyby się jednak okazało, ze pakiet musi byc to bylbym w plecy przegląd olejowy i hamulcowy - zapłaciłem za to poza pakietem, nie przedłużając starego pakietu. Trudno mi sobie wyobrazić, ze facet popelnilby taki błąd - z nim wspolnie kosultowalem i rezygnowalem z pakietu serwisowego i rozmawiałem o pozostawieniu sobie tylko gwarancji. Ale z drugiej strony nie takie rzeczy sie w ASO dzieją jak słyszę.

A moze coś się zmieniło ostatnio w kwestii gwarancji? Niedlugo się dowiem.

P.S. Swoja drogą pakiety serwisowe w porownaniu do cen w ASO Inchape (szczegolnie po rabatach) przy moim przebiegu 25-30 kkm nie maja sensu ekonomicznego. No chyba ze jest szantaż niemoznoscia przedluzenia gwarancji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm... :?

No to chyba, że przez ostatnie 2 miesiące coś się w tej materii zmieniło...

 

W każdym razie jak przeliczałem pakiet serwisowy dla siebie, to nawet kalkulowało się go wykupić - jeżdżę dużo po mieście, komputer wskazuje mi przeglądy co niewiele ponad 20.000 km - to daje jakieś 4-5 przeglądów w czasie 5 lat/100.000 km...

A pakiet "Service Included" na 5 lat/100.000 km w moim wypadku (F11 4-cyl) kosztuje 4481 zł (btw: dla silnika 6-cyl za ten sam okres kosztuje 4964 zł).

Opublikowano

O, to sie zaczyna robic ciekawie :!:

Mi gosc zaproponował pakiet 3 lata/80000km za 2100 EUR czyli jakiej 9000PLN do 6 cylindrów. W ogóle to mówił cos o tym, że jest to jakoś indywidualnie przygotowywane :?: i za każdym razem biegał do szefa na zaplecze. Teraz myślę, czy przyczyną nie jest to, że moje auto nie zostało kupione przez BMW Polska tylko przez dealera?

Wydaje mi się też, ale tu nie jestem pewien czy dobrze pamietam, ze gosc coś wspomnial, że gwarancję bede mógł przedluzyc jeśli bede serwisowal auto u nich. Może to jakiś rodzaj gwarancji udzielanej przez Inchape. W ogóle to odniosłem wrażenie, że jak doszedłem do wniosku, ze rezygnuję z pakietu - to sprzedawca specjalnie nie walczył o to aby mnie do niego przekonywać, a wręcz radosnie zaproponował rabaty na ich usługi. Tak jakby pakiet sprzedawało BMW Polska, a normalny serwis to Inchape i mieli z tego wiekszy interes.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.