Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od pewnego czasu w aucie mojego brata, którym aktualnie ja jeżdżę pojawiał się problem z odpalaniem auta.

Auto przy próbie zapalania można powiedzieć, że zapalało na pół sekundy i gasło.

Po próbie uruchomienia auta ponownie przekręcenie kluczyka nic nie dawało, kompletna cisza(świeciły się kontrolki). Żeby ponownie przekręcić kluczyk musiałem go wyjąć i włożyć ponownie, ponieważ włączała się jakaś blokada w statyjce.

Próbowałem kilka razy, ale cały czas była cisza po przekręceniu kluczyka. Trzeba było odczekać ok. minutę i silnik od razu odpalał.

Działo się tak nie często, więc zdecydowaliśmy, że nic z tym nie będziemy robić.

Jednak wczoraj wracałem z wczasów po ok. 400km jazdy zjechałem na stację, żeby zatankować. Po zatankowaniu chciałem zapalić silnik, aby zjechać na parking. Ku mojemu zaskoczeniu auto w ogóle nie odpaliło.

Przy próbie odpalenia auta było słychać tylko jedno cyknięcie. Próbowałem 3 razy, ale nadal to samo. Auto zostało zepchnięte na parking. Kolejny próby nie dały rezultatu. Cały czas było słychać jedno cyknięcie. :cry2:

Po odczekaniu 20 min postanowiłem odłączyć akumulator. Po podłączeniu auto odpaliło od razu. (nie wiem, czy dzięki odłączeniu aku, czy z innej przyczyny).

Dojechałem do domu i zgasiłem silnik. Postanowiłem sprawdzić, czy auto teraz odpali. Niestety auto wydobyło z siebie tylko jedno cyknięcie.

Po godzinie zszedłem zobaczyć czy teraz auto zapali. Auto zapaliło od razu.

Zrobiłem test numer 9 w zegarach. Na pracującym silniku auto ma 142-143, a na samej stacyjce około 123

O co może chodzić?

Proszę o szybką odpowiedz

Za wszystkie pomysły i sugestie z góry dziękuję :wink:

Opublikowano
Dziwna przypadłość :roll: Masz możliwość podpięcia auta pod komputer?? Jak temperatura silnika w normie czy przekracza skalę?? Ładowanie aQ idealne.
Opublikowano

Niestety nie mam takiej możliwości.

Temperatura silnika jest w normie. (taka jak zawsze była)

W poniedziałek jedziemy (jeżeli odpali) do serwisu,

Jaki warsztat proponujecie. (lubelskie)

Brj ma chyba skrajne opinie, a co myślicie o LABCAR w Puławach?

Czy warto pojechać do Bmw na Zemborzycka 67 w Lublinie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej napisał może to być rozrusznik, jak jest gorący silnik to się zawiesza a jak ostygnie to odpala.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

szczotki pewnie

istnieje też opcja że problem jest ze stacyjką a mianowicie stykami ... styki zawsze najpierw odmawiają współpracy w upale później w ogóle konczą współprace zupełnie

 

Może teraz zabrzmi to głupio (wróć .. stanowczo głupio to brzmi), ale jak bys zainscenizował taką sytuacje prosisz kogos by przekręcił kluczyk do pozycji kręcenia i trzymał a ty staniesz przy silniku z jakimś prętem lub rurką metalową ok 0,5kg wagi końcem opartym o rozrusznik ... gdy pojawi się cykniecie i nic wiecej w tym momencie stuknij kilka razy w rozrusznik ale lekko (drugi trzyma kluczyk na rozruchu) ... może to zupełnie nic nie dac ani wykluczyc ... ale jeśli po stuknieciu nagle zacznie kręcić będzie to oznaczało zawieszające się szczotki

 

spróbować przeciez można nic sie nie stanie ani nic to nie kosztuje ... a mówie tak bo na studiach miałem kumpla który miał w passacie B4+ taki problem, woził dłuższy czas rurke jak po zajęciach czesto nie chciał zakręcic wysiadał stuknął 2-3 razy i wsiadał spowrotem i jechał do domu- normalka standardowa procedura odpalania samochodu ;) polska tradycja rozwiązywania problemów "patentowo". No ale nie chodzi bys dalej jeździł z rurką, czy kijem od miotły tylko jest opcja że tym banalnym sposobem dowiesz sie w czym problem.

 

wtedy tylko wykręcic rozrusznik ( zdjąć klemy - odkrecić pare kabli rozusznika- 2 srubymocujace rozrusznik - zorganizowac inny lub ten zregenerowac- i złożyc w odwrotnej kolejnosci) prosta sprawa i niedroga

 

jak pojedziesz do ASO nawet z byle duperelą ... odechce ci sie za samą diagnoze każa sobie płacić 400zł części policzą 3x tyle ile kosztują w sklepie ... a jeszcze mechanik bierze 200zł za godzine pracy ("mechanik"- praktykant z technikum który robi wegług instrukcji z książki)

nie chce cie straszyc ale w e90 320d za wymiane turbiny i peryferi skasowałi 7tys mimo iż wywalili filtr cząstek stałych i usuneli z kompa, zamiast go wymienic na nowy (tak by chcieli 8tys) -- normalny mechanik by zrobił za 3,5-4 tys na oryginalnych czesciach

Opublikowano

Może to i głupie pytanie, ale gdzie w silniku znajduje się rozrusznik?

Sorry za takie pytanie, ale wolę się upewnić. :cool2:

Opublikowano
po prawej stronie jak stoisz z przodu przy samej skrzyni , mi siadły szczotki to miałem taki sam problem :) niestety u mnie nie udało się wymienić samych szczotek :) a nowy rozrusznik 1200zł :) to kupiłem używkę
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Temat powrócił. Problem, z tym, że sprzedałem auto koledze, mimo tego, że wiedział o tym, to jednak jakby nie było, to trochę głupio i chce pomóc koledze. Ale teraz wiem troche wiecej.

Auto przejeździlo bez żadnych problemów z odpalaniem, czy to od razu po zgaszeniu, czy po lekkim schlodzeniu.

Problem powrócił, gdy zrobiło się trochę cieplej. Dzieje się to po dłuższej podróży. Kiedy chcę odpalic auto po jakimś czasie od 5 min i więcej, po przekreceniu kluczyka słuchać tylko głośne "jakby cykniecie lub pukniecie" ze strony silnika. Odpala, dopiero jak się schłodzi, tak, ze wskazówka od temp jest "pod kątem 60°", czyli do ok 60-70 °C.

Po podłączeniu pod inpa nie pokazuje żadnych błędów.

Mechanik sprawdzał rozrusznik i twierdzi, że jest wszystko ok.

Czy może to być czujnik położenia walka rozrządu ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam problem został rozwiązany już jakiś czas temu. Być może ktoś jeszcze będzie miał taki problem, więc napiszę w czym jest problem.

Winna jest ta mniejsza część rozrusznika, która jest do niego przymocowana.

Dowiedziałem się, że nie da się tego naprawić, więc trzeba kupić nowy, lub działający używany.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/673/h7poTj.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.