Skocz do zawartości

e46 330d trzesie na wolnych obrotach i przy gaszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiec sprawa wygląda jak w temacie. Samochód na wolnych obrotach ok.700rpm wysyła odczuwalne w kabinie wibracje. natomiast przy gaszeniu auta potrafi zatrząść całym samochodem. Więc z tego co wyczytałem na forum to pisali że przy wycięciu tych klapek w kolektorze mogą takie anomalia powstać ale w niewielkim stopniu, prawie nie odczuwalne. Zastanawiałem się również nad poduszką silnika czy nie jest czasem do wymiany skoro aż tak trzęsie i auto normalnie na wolnych obrotach wpada w rezonans.

proszę o pomoc i podsyłanie propozycji co to może być bo jest to trochę irytujące zjawisko + boje się przy gaszeniu ze w końcu coś się stanie skoro tak mocno trzęsie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia/wymiany: poduszki silnika i skrzyni biegów (przy okazji) - Lemforder, koło pasowe/tłumik drgań - Corteco, dwumas (jakieś dźwięki przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła?).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dwumas jest spoko zero niepotrzebnych dźwięków i ładna praca sprzęgła. sprawdzę te poduszki i te kolo pasowe.

 

yoshimura01: klapa gasząca to nie to samo co te klapki na kolektorze co się urywają? a z obrotami właśnie jest dziwnie, bo raz wolne mam około 700rpm a raz prawie pod 900rpm i i tak trzęsie. tzn do tej pory zauważyłem ze obroty są właśnie kolo 900rpm a wczoraj w nocy wracałem kawałek od dziewczyny i obroty były właśnie 700rpm (zimny silnik)

Opublikowano
Nie, to nie to samo. Klapki zawirowań powietrza dolotowego mają zupełnie inną funkcję. Klapa gasząca "odcina" cały dolot, dlatego silnik wygasza łagodnie i bez efektu katapulty. Aby klapki zawirowań działały jak klapa/przepustnica gasząca musiałyby występować na dwóch rzędach runnerów kolektora dolotowego, a występują tylko na dolnym.
Opublikowano
Kolego moge ci polecic zacznij od tych poduszek silnika. Caly komplet Lemfordera 4 szt tansze niz kolo pasowe a tym bardziej dwumasowe a efekt murowany. Sam wymienilem u siebie 2 tyg temu z tym ze w m47. Do tej pory mam banana na twarzy przy odpalaniu gaszeniu i na wolnych obrotach. Nie spodziewalem sie az takiej poprawy a jednak. w moim przypadku najlepiej zainwestowane 360 zl w to auto. Nie wiem jaka jest cena do 330d ale chyba porownywalna
Opublikowano
OK dzięki za szybką pomoc, po niedzieli się za to biorę bo dzisiaj już za późno :) jak wymienię poduchy to dam znać czy poprawa nastąpiła czy nie :)
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.