Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

zakupilem używaną pompę wspomagania ponieważ z mojej strasznie ciekło, z tej nie cieknie ale rzęzi przy skręcaniu kierownicą, mechanik twierdzi że jest zapowietrzona, sprzedawca z allegro tez tak twierdzi, wiec zadaje pytanie czy można ten układ odpowietrzyć i czy w ogóle jest prawda, dajcie znać jak coś wiecie na ten temat.

 

DANNY

Edytowane przez lex_sus
Opublikowano

Witam.

 

Sprawdź stan oleju od wspomagania, ewentualnie jak brakuje to dolej i wykonaj kilka skrętów kierownicą w lewo i w prawo przytrzymując na parę sekund przy max skręcie, w ten sposób odpowietrzysz układ. Olej w zbiorniczku po odpowietrzeniu nie powinien się pienić.

 

Jeżeli po tych zabiegach pompa dalej będzie głośno pracowała tzn., że coś z nią nie tak.

 

Następnym razem używaj wyszukiwarki, bo było na ten temat wiele razy.

Pozdrawiam
Opublikowano
wczoraj odpowietrzałem pompe bo terz wymieniałem wiet tak jak poprzednik napisął kilka skretów do oporu az w koncu zacznie ubywac płynu. jak sie ustoi wszystko odpal i zobacz jak nie bedzie sie pienic jest ok.
Opublikowano

witam ponownie po odpowietrzeniu,

 

zastosowałem się do waszych wskzówek no i pomogło, nie pieni się choć olej zrobił się jakby ciemniejszy, zauważyłem również kurka wodna że znów cieknie choć nie wiem jeszcze skad, jutro pojade na kanał aby sprawdzić czy to nie pompa wspomagania.

 

poki co dziekuje za pomoc.

 

 

Danny Q :D

Opublikowano

Olej zrobił sie ciemniejszy bowyplukało układ po starym.

 

powodzenia ja jutro jade tez ze swoim wspomaganiam na warsztat. :cry2: :cry2: :cry2:

Opublikowano

co do używek to wiem ze bywa różnie dlatego ma gwarancję rozruchową jeśli się okarze ze to jest wina pompy to ją zwrócę, mam nadzieję że ten partacz mechanik nie dokrecił np jakiegoś węża i stąd ten wyciek bo nawiasem mowiac powinien wiedziec jak odpowietrzyc pompe a nie dac mi tak jeżdzić biorąc za wymiane 60 zł plus kurka wodna olej 33 wiec ktos za to beknie, ale juto się okarze, dam znać co wyszło.

 

Danny Q

Opublikowano

pewnie cieknie magiel po wymienie plynu czesto sie zdarza nowy plyn wszystko ladnie wyplukuje i zaczyna cieknac, sprawdz tez jaki olej masz wlany nie polecam ATF-ow syntetycznych bo zazwyczaj po zalaniu sytetycznymi zaczyna cieknac. Ja z wlasnych doswiadczen moge polecic

Mobil ATF220 (Dextron IID).

Opublikowano
jestes ze słupska pod nosem masz firme eltek robili mi pompe i jestem z nich zadowolony za 300 złotych wymienili mi bebechy i uszczelnili latam na niej juz 5 miesiecy i jest git i gwarancja jest na rok
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
No nie wiem czemu tak tanio Ci to zrobili wczoraj dostałem maila i za poppe chca 650 a za przekladnie 850 oczywiscie za regeneracje.
Opublikowano

witam,

 

oczywiście byłem w firmie eltek (fabryka a nie zakład mechaniczny) i tak jak kolege VALDIMAN odstraszyli mnie ceną, powiedzieli na start 450 a w po rozebraniu moze cena wzrosnąć, byłem na kanale i na szczęście nic nie cieknie, po prostu wlalełem za dużo oleju do zbiorniczka i go wyrzuciło tym otworem w korku ale po prostu nie dojrzałem, w każdym bądź razie na dole wszystko sucho, ale pompa dalej rzezi, odpowietrzałem ją kiklakrotnie maksymalnymi skrętami i poki auto nie ostygnie to pompa działa dobrze, a jak ostygnie to zachwuje się tak jakbym w ogóle jej nie odpowietrzał. byłem już u kilku mechaników ale co jeden to lepszy i każdy mówi że to wina pompy wiec chyba jednak bede musiał poszukac innej pompy bo na regeneracje mi szkoda kasy, a poki co to mam dwie jedna chodzi głośno a druga jest rozszczelniona i troszke z niej cieknie.

 

to tyle,

 

Danny Q

Opublikowano
Sprawdz stan oleju od wspomagania, ewentualnie jak brakuje to dolej i wykonaj kilka skretów kierownicą w lewo i w prawo przytrzymując na pare sekund przy max skrecie, w ten sposób odpowietrzysz uklad. Olej w zbiorniczku po odpowietrzeniu nie powinien sie pienic.

 

 

 

Czy te skrety nalezy wykonac przy zapalonym silniku, czy przy wylaczonym i odkrecic korek od wspomagania ???

 

U mnie przy zapalonym silniku i maksymalnym skreciew jedna badz druga strone cos piszczy, rzezi :| [/b]

Opublikowano

Fakt, ze moze to pytanie nie bylo za madre ale prosze o odpowiedz. :oops:

 

Po to jest to forum zeby sobie pomagac, a nie uwagi w stylu "zbieraj kase"

 

Moze tego akurat nie wiem, dlatego zapytalem jak to zrobic zeby bylo OK.

 

Sorry i prosze o wyjasnienie :wink:

Opublikowano
pewnie cieknie magiel po wymienie plynu czesto sie zdarza nowy plyn wszystko ladnie wyplukuje i zaczyna cieknac, sprawdz tez jaki olej masz wlany nie polecam ATF-ow syntetycznych bo zazwyczaj po zalaniu sytetycznymi zaczyna cieknac. Ja z wlasnych doswiadczen moge polecic

Mobil ATF220 (Dextron IID).

 

 

Po za tym mogę polecić Total ATF Dextron II(czerwony), U mnie w E30 żadnego kłopotu, pompa chodzi cicho. Cena 27 zł.

 

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.