Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Mam taki problem, gdy odpalam auto bo zimnej nocy, mam na początku nierówne obroty, czasem jest to amplituda rzędu 300 obrótów, co objawia się tym, że całe auto lata na boki, trzęsie, ogólnie nieprzyjemnie. Dzieje się to tylo, gdy jest w nocy chłodniej (np. teraz, gdy temperatura w nocy nie spada poniżej 15 stopni, auto stoi w garażu, wahania obrotów po odpaleniu silnika są niewielkie, w granicach 50, czasem 100 obrotów, więc nie jest to raczej wyczuwalne). Ale boję się co będzie w zimę, skoro teraz, gdy temperatura spadała w nocy do 8-9 stopni, zostawiłem auto na dworze, trzęsło tak jak napisałem wyżej.

 

Jeśli chodzi o silnik, na bierząco serwisowany, ma dopiero 56 tysięcy przebiegu, całe auto jest jeszcze na gwarancji (wykupiony pakiet inclusive 5 lat/60 tys km, w tym darmowe wszystkie naprawy gwarancyjne, oraz przeglądy olejowe wg. zaleceń producenta, czyli co 2 lata). Problem w tym, że gwarancja jest do końca lipca. Auto już oddawałem z tą usterką, serwis Inchcape w Warszawie na Prymasa Tysiąclecia, ale nie potrafili sobie z tym poradzić. Auto było u nich tydzień, nie potrafili zdiagnozować problemu, więc zaczęli wysyłać zapytania do BMW Polska, i od nich uzyskali informacje że mają mi na nowo zaprogramować wtryskiwacze, i to by było na tyle. Powiedzieli że nie wychodzą żadne błędy, więc nic więcej nie mogą zrobić.

 

Oczywiście nie przyniosło to efektu. Jest tak samo jak było.

 

Stąd moje pytanie, czy spotkał się ktoś z Was kiedyś z podobnym problemem? Czego to może być wina? Dodam, że auto było kupowane w salonie w Szczecinie, i tam przez cały czas serwisowane. Może stąd taki olewcze nastawienie? Trochę nie widzi mi się jechać do Szczecina oddawać auto, być może tam by mi naprawili bez problemów, ale jechac 500 km, wracać pociągiem drugie tyle, potem znowu jechać pociągiem i wracać autem, trochę mi to nie na ręke.

 

Jakby ktoś miał jakieś rady/pomysły, z chęcią się czegoś dowiem

Opublikowano

Dzięki za pomoc !

Jest to moje pierwsze BMW, w ogóle nie ogarniam w ogóle tego tematu, musiałbym posiedzieć w tym poczytać, a niestety teraz nie mam za bardzo czas się w to zagłębiać. Zastanawiam się czy jest szansa, żeby zostało to naprawione na gwarancji, chyba że jesteś pewny że to tylko kwestia tego co napisałeś, ale tak jak mowię, zostałem poinformowany że oni właśnie to zrobili, i bez żadnych efektów. Chyba że chodzi o jakąś grubszą/droższą naprawę, i specjalnie chcą to odwlec do końca gwarancji...

Nie chciałbym wydawać też pieniędzy na rzecz, której użyje tylko do tego celu, i nie wiadomo czy to przyniesie efekty :)

Opublikowano

Ja obstawiam wtryki albo przeplywke :cool2:

Ale generalnie nie lekcewazyl bym problemu - bo 15 st C to nic w porownaniu z tym co czeka Cie zima :!: :norty: :nienie:

Pewnie wtedy juz nie odpali.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Ja obstawiam wtryski albo przeplywke :cool2:

Ale generalnie nie lekcewazylbym problemu - bo 15 st C to nic w porownaniu z tym co czeka Cie zima :!: :norty: :nienie:

Pewnie wtedy juz nie odpali.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Napisz skad jestes ! Moze uda ci sie nawiazac kontakt z ktoryms z kolegow z okolicy, co urzyczy ci interfejsu , albo zdiagnosujze bledy przy Tobie , za przyslowiowa flaszke.

Albo najlepiej zczytaj bledy interfejscm i wrzuc na forum :wink:

Koledzy doradza co dalej robic :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Grodzisk Mazowiecki, tj 30 km od Warszawy na zachód.

Kontaktowali się ze mną z Inchape, żeby przeprowadzić ankiete dot. zadowolenia z serwisu :D Domyslacie się, jakie padły oceny w ankiecie. Mają się ze mną kontaktować, w celu dokończenia naprawy. Zobaczymy co z tego wyjdzie, postaram się dociągnąć sprawę do końca, chociaż teraz jest najgorszy na to okres, bo upały, cały czas gorąco, i odbierając samochód z naprawy praktycznie nie jestem w stanie ocenić czy usterka została usunięta czy nie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obstawiam sterownik świec żarowych - w dieselech bmw pada nagminnie.
Opublikowano
(...)Dodam, że auto było kupowane w salonie w Szczecinie, i tam przez cały czas serwisowane. Może stąd taki olewcze nastawienie? Trochę nie widzi mi się jechać do Szczecina oddawać auto, być może tam by mi naprawili bez problemów(...)

 

Jest z goła inaczej. BMW ma niezłą marżę na usługach serwisowych, to raczej w ich interesie abyś nie wrócił do Szczecina. No chyba, że kierownik serwisu to zawzięta i wścibska bestia która nie ma premii uzależnionej od obrotu :D

 

To co na teraz mogę Ci polecić, to zbieranie wszystkich dokumentów. W szczególności protokołów z przyjęcia samochodu na serwis wraz z opisem usterki, oraz protokołu odbioru samochodu, gdzie muszą wpisać wynik ich ekspertyzy oraz przeprowadzone czynności. Poproś ich wprost aby skontrolowali stan świec żarowych oraz sterownika i niech to będzie na protokole. Jeżeli nie chcą dać Ci oryginału, poproś o ksero (na pewno mają). To pozwoli Ci dociekać swoich praw, ponieważ będziesz mógł udowodnić, że usterka nie została należycie usunięta w czasie trwania gwarancji z winy serwisu i wtedy możesz liczyć albo na "good will" albo zadziałać bardziej ostro.

 

Nie strasz serwisu na zapas bo to nic nie da, daj jednak do zrozumienia, że wszystko masz udokumentowane i jak dadzą ciała, to nie odpuścisz.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Świece i sterownik, nie dają takch objawów, jedynie co to może zabujać chwile na początku, i tyle, jak silnik już odpali po chwili powinno się unormować.

 

Tutaj najszybciej i najprościej, kupić interfejs i sprawdzić samemu, ewentualnie wkleić wyniki na forum, koszt interfejsu 150-200zł, program za free, czyli tyle co jednorazowe podłaczenie auta pod kompa.

 

 

pzdr. Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie!

Mam taki problem, gdy odpalam auto bo zimnej nocy, mam na początku nierówne obroty, czasem jest to amplituda rzędu 300 obrótów, co objawia się tym, że całe auto lata na boki, trzęsie, ogólnie nieprzyjemnie. Dzieje się to tylo, gdy jest w nocy chłodniej (np. teraz, gdy temperatura w nocy nie spada poniżej 15 stopni, auto stoi w garażu, wahania obrotów po odpaleniu silnika są niewielkie, w granicach 50, czasem 100 obrotów, więc nie jest to raczej wyczuwalne). Ale boję się co będzie w zimę, skoro teraz, gdy temperatura spadała w nocy do 8-9 stopni, zostawiłem auto na dworze, trzęsło tak jak napisałem wyżej.

 

wyspiarz.wolin

Przecież Kolega opisuje ten objaw jako występujący krótko po odpaleniu. Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Miałem tak kiedyś w 3.0d, jakieś 5-10sek trząsł się i szarpał (również latem), winny był sterownik świec.

Opublikowano
Dokładnie tak jak mówicie, nie sprecyzowałem, trzęsienie wystepuje ok 5-7 sekund po odpaleniu, potem już spokój. Dzięki wielkie za pomoc, jutro dzwonie do serwisu i umawiam sie na oddanie auta, do tego wezmę od nich ksero papierów po ostatniej "naprawie".
Opublikowano

tylko w tych temp nawet 8-10s to sterownika nawet nie musi być, do odpalenia auta, nawet przy 0 stopni auto bez problemu odpali z wyjętym sterownikiem. I nie chce mi się wierzyć, że serwis "nie zauważył" zwalonego sterownika bądź jakieś świecy, tylko musiał pytać ekstra centrali co to może być, przeciętny użytkownik BMW z interfejsem przy pierwszym podłączeniu auta pod inpe by zdiagnozował problem świec/sterownika.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Mam podobny problem, tylko w tych temp to trzesienie jest "prawie" niezauwazalne i mozna to przeoczyc. Czuc lekkie wibracje przez wlasnie ok 5-10s (na fotelu kierowcy czuc jak by ktos lekko bujal samochodem nierownowmiernie). Potem wszytsko ustajaje (im bylo zimniej po nocach 8-10C, tym gorzej -mocniejsze wibracje i jakby nierownomierne wypadnie zaplonu jakby cos uderzalo lekko) efekt jakby przez te pare sekund niechodzil na wszystkie gary.

 

PO podpieciu pod kompa blad 4 swiec zarowych, ale po konsultacjach wychodzi ze winny jest wlasnie sterownik. Jeszcze niewymienilem, ale mechanik tez mowil, ze sam fakt bledu 4 swiec jest podejzany i obstawia sterownik.

 

aleksander moze u ciebie jest to samo. Koszt sterownika jak sie orientowalem to ok 200-250zł i mozesz wymienic go sam z kanalu (jest porada tu na forum, wprawdzie dotyczy silnika M47, ale powinno byc tak samo) Moze ktos bardziej w temacie potwierdzi, czy umiejscowienie sterownika swiec jest takie samo w M47 i N47 ?? i czy jest taki sam

Opublikowano
A więc auto trafiło wczoraj spowrotem do serwisu, dzisiaj otrzymałem telefon że będzie wymieniany komplet wtryskiwaczy. które już zostały zamówione, jutro pewnie będą montowane, żeby auto na weekend już trafiło do mnie. CO o tym myślicie? Wymiana jakby nie patrzeć bardzo kosztowna, zdecydowanie bardziej niż sam moduł świec żarowych, i wszystkich innych propozycji które padły w poście... Pożyjemy zobaczymy, jestem dobrej myśli :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zużycie wtryskow można łatwo sprawdzic na kompie, więc skoro tak zdewacydowali to pewnie mieli podstawy.
Opublikowano
Ale jest to dla mnie bardzo dziwne, bo auto ma w tym momencoe 57 tys, a co więcej, nigdy nie było tankowane zwykłe paliwo, zawsze v-power (teraz nitro+) lub verva, nic więcej. Ponoć czystrze, a tu taka niespodzianka...
Opublikowano

To możesz się cieszyć. W Twoim silniku znajdują się wtryskiwacze piezoelektryczne których nie da się naprawić, są nierozbieralne. Można jedynie wyjąć je z samochodu i końcówki przeczyścić ultradźwiękowo co zazwyczaj na wiele się nie zdaje. Tak więc dobrze, że masz gwarancję bo byłoby dosyć drogo. Używki to loteria.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja mam to samo choć w benzynie, prawdopodobnie to kwestia regulacji dawki paliwa przy rozruchu, jutro jadę na diagnostykę i update sterowników do jednego z forumowiczów.

Jeśli chodzi o inchcape na prymasa to oczywiście porażka u mine był zapchany wężyk w baku a stwierdzili że korek od wlewu paliwa jest nie drożny tj. że nie ma odpowietrzenia i wymienili na nowy, chociaż korki paliwa nie maja od dawna żadnego odpowietrzenia. Było jeszcze kilka innych rzeczy ale to inna historia, generalnie trzeba trzymać się od nich z daleka.

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
auto wróciło do mnie w piatek, z całkiem nowym kompletem wtryskiwaczy. dziś już mogę w 100% stwierdzić że usterka została usunięta. Nie pisałem wcześniej, ponieważ auto było ciągle używane, więc jakby nie patrzeć nie miało kiedy do końca ostygnąć, nie mogłem nic stwierdzic. Teraz stało ponad 48 godzin w garażu, przy odpaleniu zero problemów, jest ciepło na zewnątrz, wchodzi na niższe obroty od razu niż poprzednio, i zero wahań.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
a u mnie pomógł update sterowników zrobiony u jednego z forumowiczów, pali jak nowa , też trzymałem w podziemnym 48h dla pewności...
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

No to dobrze, że naprawili :) z drugiej strony nasuwa się myśl co za ŻAL.PL , wręcz kpina żeby przy około 60k trzeba było zmieniać wtryskiwacze za kupę kasy, dobrze, że miałeś to na gwarancji bo odczuwalnie poczuł byś to na kieszeni.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
A więc auto trafiło wczoraj spowrotem do serwisu, dzisiaj otrzymałem telefon że będzie wymieniany komplet wtryskiwaczy. które już zostały zamówione, jutro pewnie będą montowane, żeby auto na weekend już trafiło do mnie. CO o tym myślicie? Wymiana jakby nie patrzeć bardzo kosztowna, zdecydowanie bardziej niż sam moduł świec żarowych, i wszystkich innych propozycji które padły w poście... Pożyjemy zobaczymy, jestem dobrej myśli :)

Powinieneś być zadowolony że dostaniesz nowe wtryskiwacze :) Moim zdaniem sterownik nie miał nic do rzeczy, przecież gdyby był uwalony to serwis już by dawno by go wymienił i sprawa załatwiona.

Wtryskiwacze to kosztowna sprawa a po wymianie będziesz na pewno zadowolony a twoje problemy ustąpią :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.