Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, (e90 320d 2006)

 

Niedawno padla mi turbina i zdecydowalem sie wymienic na nowa (5 k w plecy)... Jeszcze mnie boli, a prawie rownoczesnie (dzien wczesniej) zaczelo klekotac cos kiedy lekko sie wcisnie sprzeglo, kiedy wcisnie sie dalej klekotanie ustaje. Przy pelnym wcisnieciu lekko swiszczy, ale swiszczenie slychac tylko przy otwartych szybach. Nic nie slizga nic nie koziolkuje. Biegi wchodza nieco topornie ale bez problemow (z tego co tu czytam to tak chyba jest nawet w nówkach).

 

Mechanik od razu zdiagnozowal to jako nawalajaca dwumase i mowi, ze jak mnie przestanie bolec wydatek na turbine, zeby zrobic caly komplet sprzeglo plus dwumase.

 

Naczytalem sie o tym na forum i wszyscy polecaja robienie kompletu, ale jak glowny argument podaja fakt, ze nie ma co dwa razy placic za robocizne.

 

PYTANIE: Czy poza argumentem ekonomicznym jest inny powod, dla ktorego nie powinienem wymienic samej dwumasy? Strasznie mnie to klekotanie wkurza, a nie jestem gotowy na kolejne 3 tysie za komplecik.

 

Watkow na temat wymiany sprzegla jest mnowstwo ale przeszukujac je nie znalazlem odpowiedzi na pytanie powyzej.

 

Dzieki!

Opublikowano

sprawdź jeszcze raz cenę gratów (w zależnosci od silnika) bo czasem komplet mozna dostać za 1800-1900 PLN do 320d (dwumas jeszcze niedawno w ASO kosztował ok 1300 PLN), z robocizną powinieneś zamknąć sie w kwocie 2300-2500 PLN. Wszystko tez zależy od stanu oryginalnych części i przebiegu.

 

Idealnym rozwiązaniem byłoby zamówić sobie komplet części wysyłkowo z możliwością zwrotu w ciągu 10 dni. Umawiasz się na wizyte u mechanika, jeśli jest potrzeba wymieniasz, jeśli nie to odsyłasz do sprzedawcy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Walić może też łożysko oporowe, choć jak ono już wali to najczęściej i tka się kończy wymianą 2 masa i sprzęgła, Nie ma sensu wymieniać tylko 2 masy, bo jak się okaże że zaraz do zmiany będzie sprzęgło to koszty roboty to prawie pół sprzęgła, więc żadna oszczędność.

 

Mój kolega tak zmienił sam 2mas z łożyskiem w vectrze, i za 2 miesiące domówił sprzęgło i też zmieni, i za robotę zapłacił 2x

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Jakieś pół roku wymieniałem dwumas.. zamówiłem komplet. Jak się okazało moje sprzęgło jest w stanie idelnym..kolega mechanik widząc je sam stwierdził, że niema sensu wymieniać skoro to wygląda jak nowe. Wymieniłem sam dwumas i łożysko oporowe. Sprzęgło chciałem oddać do sklepu, ale okazało się , że niema takiej możliwości ponieważ całość była sprzedana jako jeden komplet w promocji. Sprzęgło sprzedałem w dobrej cenie. Roboty nie liczę gdyż robiłem to sobie sam
Opublikowano

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, wymieniłem cały zestaw mimo, że na tarczy było około 3mm zużycia, docisk o.k., łożysko też przyzwoite. Kolo dwumasowe całkowicie zużyte.

Do tego doszły jakieś drobiazgi.

 

Koszty:

Koło dwumasowe LUK: 700zł

Kompletne sprzęgło LUK: 700zł

Zaczep sprężynowy: 15zł

Pierścień uszczelniający: 50zł

 

Suma z robocizną: 1900zł

 

Różnica kolosalna!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, wymieniłem cały zestaw mimo, że na tarczy było około 3mm zużycia, docisk o.k., łożysko też przyzwoite. Kolo dwumasowe całkowicie zużyte.

Do tego doszły jakieś drobiazgi.

 

Koszty:

Koło dwumasowe LUK: 700zł

Kompletne sprzęgło LUK: 700zł

Zaczep sprężynowy: 15zł

Pierścień uszczelniający: 50zł

 

Suma z robocizną: 1900zł

 

Różnica kolosalna!

 

A dlaczego zdecydowałeś się na wymianę. Chodziło Ci tylko o usunięcie nieprzyjemnych dźwięków?

Opublikowano

Słyszałem chrobotanie przy wciskaniu pedału sprzęgła, z każdym miesiącem bardziej mnie to irytowało, zwłaszcza teraz jak trzeba ruszyć ze świateł. Podejrzewałem bardziej zużycie łożyska ewentualnie docisku tarczy.

Kolega w Audi A4 z 06' ma tak samo i jeździ już 2 lata.

Ja wolałem sprawdzić, a że kolega zadzwonił i zaoferował mi nowego dwumasa w rewelacyjnej cenie to wziąłem. Graty przeleżały miesiąc na półce w garażu aż w końcu zdecydowałem wymienić. No i okazało się, że koło dwumasowe totalnie wywalone.

 

Teraz przyjemniej się podróżuje i nie ma wstydu przy ruszaniu ;)

 

Beti płynniej rusza, pedał lżej pracuje,dynamika lepsza i uśmiech na twarzy :)

 

P.S.: Sprawdziłem historię w serwisie BMW i te elementy nigdy nie były wymieniane a przebieg to prawie 280tys. km, wiec liczę, że długo posłuży. Duży szacunek dla Marcina (mechanika) zrobił kawał dobrej roboty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.