Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Na samym początku tego referatu od razu wspomnę, że przejrzałem ogromną ilość postów/tematów szukając rozwiązania problemu.

 

Otóż tak, po zakupie moje e39 miało założone 15" (jakieś włoskie KING) 7J do tego opony zimowe Nexen 205/65/r15 - jako że miałem trochę odłożonej kasy postanowiłem od razu poszukać czegoś bardziej odpowiedniego, nabyłem w naprawdę dobrym stanie 17" Styling 66 8J (nie wyglądają na odmalowywane/spawane/pogięte) na to założyłem okazyjnie kupione używane opony Michelin Primacy HP 95W 215/50/r17, niestety w aucie drastycznie wzrosło spalanie i w dodatku słychać było dziwny dźwięk (coś jak tarcie, które rośnie wraz ze wzrostem prędkości) i auto zaczęło się strasznie prowadzić w koleinach. Wjazd na kanał - diagnoza maglownica spocona z obu stron, luzy w kierownicy są ale żadnych stuków. Temat nie dawał mi cały czas spokoju, więc postanowiłem jeszcze z czystej ciekawości założyć znów zimówki - auto prowadzi się dużo lżej, brak ściągania w koleinach ale dźwięk pojawia się, z tym że rzadziej - nie ma reguły czy akurat wchodzę w zakręt czy jadę prosto, czy też zwalniam, po prostu czasami się pojawia czasami nie. Ważną kwestią jest też to, że przy większych prędkościach i podczas hamowania drży kierownica. Sprawa jest strasznie skomplikowana, dlatego też postanowiłem napisać ten post, aby ktoś kto spojrzy na to z innej perspektywy mógł rzucić jakąś propozycję, albo swoje doświadczenia. Mam nadzieje, że nikogo nie zdenerwuje tym i nie będę czytał "użyj wyszukiwarki".

 

Szczerze powiem, że czytałem naprawdę dużo i nadal szukam rozwiązania (rozwiązań) tych problemów.

 

Moje domysły i efekty poszukiwań przyczyn:

Letnie opony - może są uszkodzone dlatego auto na nich więcej pali i źle prowadzi się w koleinach :?:

Maglownica - luzy powodują gorsze prowadzenie w koleinach, ale na zimówkach jest lepiej :?:

Krzywe tarcze - ?

Łożyska - ?

Skrzynia - ? Tarcie występuje też na jałowym biegu :!:

Felgi - ? czy zmiana z 15" na 17" (przy zmianie szerokości z 7J na 8J) może powodować tak duży wzrost spalania (duży tj. 3-4 litry na 100km) :?:

 

Wiem, że większość z was pewnie smaży się gdzieś z dala od komputera, ale będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. :D

 

PS. Wiem, że 2.0 to nie demon szybkości, ale wydaje mi się, że powinien sobie poradzić z 17".

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Opublikowano

Witam

Jeśli chodzi o tarcie to słychać to z przodu czy z tyłu? Jeśli z tyłu to może tak jak było u mnie okładziny ręcznego są już stare i się rozlatują i trą o bęben. Co do opon to mam podobny problem z tym , że z 18 mam drgania podczas jazdy a jak założę zimówki to jest ok. Myślę, że któraś z opon jest uszkodzona i powoduje te drgania. Ważne jest też ciśnienie w kołach. Jeszcze jedno może to tarcie to opona gdzieś się obciera ja 18 mam założone na dystansach.

Opublikowano

Ja mam 520i mam zimówki 15" o szerokości 205 i letnie co prawda 16", ale szerokość 225 i jak bawiłem się w zapisywanie spalania to w zimę (nawet w okresie jesiennym) spalanie jest mniejsze o 1,5-2,5l w porównaniu do okresu letniego. Napewno mają na to wpływ węższe opony, ale też to, że jest zimniej.

 

Licznik też u Ciebie będzie robił duże przekłamanie. Bo e39 przy 17" powinna mieć szerokość opony 235

 

Prowadzenie w koleinach przy 225 już jest mało komfortowa przy 205 jest super. Musisz najpierw zregenerować magiel potem szukać dalej. Może masz auto od niedawna i ząbkuje opony. Można podjechać na geomerię i zbieżność. Bicie może być bardziej wyczuwalne przy hamowaniu na większej średnicy. Mogą być krzywe tarcze albo tuleje na wahaczu wywalone

Opublikowano
Kiedyś miałem z tym problem że po zakupie używek niewiadomego pochodzenia, nie szło auta utrzymać na drodze powyżej 100 km/h, auto szarpało, latało na boki, nerwowo kontrowałem kierownicą, masakra w prowadzeniu, powodem były opony które wywaliłem i kupiłem nowe, teraz mam spokój.
Opublikowano
Nie Będzie przekłamywał ponieważ to jest 215/50/17 a w instrukcji jest 235/45/17 średnice obydwu są prawie takie same odpowiednio śr 646,8 obwód 2032 mm dla 215/50 i śr 643,2 obwód 2021 mm dla 235/45 dla porównania 205/65/15 mają śr 647,6 i obwód 2034,2 mm . Jeśli chodzi o różnicę w spalaniu to raczej nie od rozmiaru (szerokości opony) ja mam na zimę 225 a na lato 245 i różnicy tak dużej jak u ciebie nie mam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popieram przedmówcę - opony do wywalenia. U mnie po prostowaniu felg wiosną zaczęło mi delikatnie trząść kierownicą i mocniej przy hamowaniu, mimo, że wyważone były, a bieżnika jeszcze kilka mm, choć miały swoje lata, chyba z 6 z tego co pamiętam (po poprzednim właścicielu). Po zmianie opon na nówki jak ręką odjął, żadnego drgania, dużo ciszej się zrobiło i spalanie trochę mniejsze też. Mam 235 z przodu i 255 z tyłu na 17' a na koleinach nie ma dramatu, ale mogę tylko porównac do zimówek 16' i 225 szerokości.

 

Co do szumów to wyząbkowany bieżnik, stara opona, albo walnięte łożysko bym obstawiał. Ewentualnie może ocierają Ci o nadkole?

Opublikowano

"Jeśli chodzi o tarcie to słychać to z przodu czy z tyłu? Jeśli z tyłu to może tak jak było u mnie okładziny ręcznego są już stare i się rozlatują i trą o bęben."

 

- wyraźnie słychać z przodu, ale głowy nie dam urwać, bo ręcznego nie mam (zresztą jak pewnie większość)

 

"Może masz auto od niedawna i ząbkuje opony. Można podjechać na geomerię i zbieżność."

 

- byłem na stacji diagnostycznej zbieżność jest dość mocno przestawiona, ale muszę najpierw zrobić magiel, żeby móc ją ustawić. Ząbkowanie, możliwe, że na 17" bardziej a na 15" mniej? Ale mimo wszystko na obu kompletach kół słychać tylko, że na jednych mniej na innych bardziej.

 

Co do Magla, nie znalazłem takiej kwestii nigdzie; Czy ktoś wie jak sprawdzić czy uszkodzona jest listwa? bo jeśli tak to regeneracja zazwyczaj to ściema w takim przypadku...

 

"Ewentualnie może ocierają Ci o nadkole?" - Nadkola w porządku, żadnych śladów..

 

Mój wniosek na razie jest taki, żeby robić magiel czym prędzej bo tu mam pewne, że coś go boli, potem zbieżność.

 

Mam jeszcze pytanie do wszystkich posiadaczy 2.0 na 17" czy spalanie wam wzrosło tak mocno?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.