Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna - zmiana ręczna


Tejo

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wybrałem się na dela w ŁDZ. Kolega ma merca W202 2.8 190 kucy Ścigneliśmy się na prostej i okazało się że jeśli jechałem na kick downie i on też bo oboje mamy skrzyni automatyczną byliśmy prawie w tym samym momencie na mecie. Ale na drugim kursie ten znajomy ręcznie zmieniał biegi korzystając z opcji 1,2,3,4 na skrzyni.

Czy można tak eksploatować skrzynię ?? Moim zdaniem do błąd. To ograniczenie biegów ma być używane do zjazdów z dużych pochyleń żeby nie przegrzać klocków z tego co czytałem.

Nie używałem nigdy w ten sposób skrzyni. Mam 5HP30 z trybem PRND432. Upiera się że używanie skrzyni w ten sposób nie może jej uszkodzić. Jak myślicie ??

Nie jestem zwolennikiem takiego katowania fury zwłaszcza że już 1 skrzynie mam za sobą bo wyskoczył kosz wstecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5hp30 jest ponoc mocna, mi się jej nie udało rozwalić (mam tryby PNRD M+/- 12345) a różne rzeczy robię i b. często decha do końca

jak by tam był mocniejszy silnik i inne auto nie 7 to tak.. ale v8 jest za małe

 

generalnie i tak skrzynia zmieni sama bieg w obie strony na manualu jak za niskie albo za wysokie obroty (chyba tylko z 1 na 2)

a w dół z każdego.

 

w202 190koni - kolega chce się zabić tym złomem ?

http://euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_1997/18.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobił bo tutaj prawa fizyki działają a nie ambicja czy odczytywanie cyferek ze statystyk. On ma 190 kucy i wazy 1500kg ja mam 286 i ważę 2000 do masy auta dodałem już moją masę oraz paliwo zarówno u siebie jak i u niego. Więc odejście ma szybsze ze względu na masę to 1, silniki V zawsze z dołu zbierają się wolniej niż rzędowe 6stki to 2 argument a trzeci taki że oboje mieliśmy automaty więc to nie był konkurs umiejętności jazdy a zaledwie tego kto szybciej wciśnie w podłogę pedał. Jeśli on ręcznie przerzucał to mógł wyżej pokręcić silnik a u mnie zrzucał automatycznie. Oczywiście że potem go rozpykiwałem bo szybciej nie poleci ale sam start miał lepszy. Tak czy siak namówił mnie na takie ściganie ponieważ sprzedaje swoją i chciał się przekonać kto będzie szybszy przed sprzedażą. Jestem przeciwnikiem katowania aut zwłaszcza 7er więc był to jednorazowy wyskok. W przyszłości planuje kupić coś o lepszej proporcji masy do mocy w manualu żeby się "pobawić" oczywiście nie stwarzając zagrożenia dla innych. Na prawdę wnerwia mnie latanie 190 po mieście i wyprzedzanie wszystkich na drodze. To szukanie wypadku po prostu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie żadne katowanie... te auta są pod to przystosowane, byle nie deptać zimą po 5 sekundach do dechy

 

Do latania po mieście trzeba mieć hamulce - i tutaj dobrym przykładem jest seryjne Volvo S80 T6, ale już

E65 745 też daje radę (E38, przynajmniej w wersji 750 absolutnie nie).

 

Druga sprawa że do jazdy zygzakami pomiędzy autami się RWD nie nadaje, prawie każdy FWD go objedzie,

zwłaszcza jak popada i są koleiny. FWD ze szperą ma wtedy nieziemskie odejście w porównaniu do RWD.

 

przyszłe auto:

mniejsza masa niepotrzebna - więcej koni po prostu, nissan dodał 0.3 litra do swojego silnika V6 3.5

i teraz robią 3.8l V6 i auta po 1.7 tony mają 2.8 do setki (szpery, 4x4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że lepsze w określonych warunkach - których jest wiele na drodze, oczywiście nie we wszystkich.

 

Nie zapewni takiego kopa jak RWD na samym starcie, ale zalety FWD:

 

1. przy dużych prędkościach to jest odlot jak to się prowadzi w zakrętach grubo ponad 200km/h "na pełnej piździe"

(na prostych jest identyko z RWD), czegoś takiego nie zapewnia RWD - obłędna precyzja kierowania, i super stabilność

nawet jak nawierzchnia jest bardzo wątpliwa (dziury i hopki).

 

2. śnieg, po prostu biało na drodze, RWD nie ma żadnych, ale to żadnych szans z FWD (i oba nie mają szans z

dobrym 4x4 - czytaj niektóre quattro, quadra, niektóre AWD volvo, itp..).

przyczyna, odjeżdżający tył na prawie każdym zakręcie i brak możliwości sterowania "wektorem ciągu" - efekt

z trakcją czy bez dramatycznie ale to dramatycznie wolniej po zaśnieżonej drodze z zakrętami od FWD.

 

Oczywiście płaskie tory i płaskie drogi to tam RWD wygrywa. RWD jest gorszy do opanowania przez elektronikę,

generalnie tam gdzie trzeba dużo mocy na kiepski asfalt przenieść w trakcie manewrów FWD wygrywa, jak mamy

dobre opony i dobrą drogę i nie gubi przyczepności po drodze to FWD przeniesie trochę więcej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.