Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

Powoli mysle nad zmiana autka i 335i jest jednym z kandydatow.

 

Mam nastepujace pytania:

 

Czy ktos mial okazje przejechac sie 335i w manualu?

- czy turbo lag jest bardziej odczuwalny przez to, ze mamy tylko 6 biegow?

- jak sa zestopniowane biegi? Zakladam, ze jak w E90

 

Mam tez pytanie co do automatu sportowego:

- czy w trybie M skrzynia sama zmieni bieg na wyzszy po osiagnieciu maksymalnych obrotow, czy tez trzyma bieg? Jak testowalem auto, to zapomnialem to sprawdzic...

 

Jak to auto jezdzi na zawieszeniu M? (nie-adaptacyjnym):

- w przypadku adaptacyjnego, nawet w trybie sport przechyly nadwozia byly dosc spore - mam nadzieje, ze Mkowy zawias to rozwiazuje

 

Przepraszam, ze pisze bez PL znakow, ale klawka nie daje rady.

Opublikowano

ja mam 320d ze sport. skrzynia automatyczna - w trybie Sport/Sport+, a skrzynia w M (lewarek ustawiony w S/M)- na 2 i 3 biegu trzymal odciecie paliwa, wiec nie zmienila.

 

Choc kiedys jak jechalem w Eco Pro lub Comfort i przy redukcji lopatkami (wiec lopatkami przeszedlem w tryb M) to pamietam, ze zmienila bieg na wyzszy i momentalnie wrocila w tryb D.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz - to super, ze trzyma biegi :)

 

A jak jest z reakcja na downshift? W trybie Sport, skrzynia M - idzie od razu, czy czasem sie wacha?

Opublikowano

jak to mowi wiekszosc osob znajacych sie na motoryzacji - to najlepsza skrzynia automatyczna na swiecie :)

 

redukcje sa momentalne, nie zmienia biegow w M a dochodzi do odciecia, nawet jak jedziesz w trybie Sport/Sport+ to czuc wyrazne szarpniecia przy zmianie biegow.

 

Sadze, ze to jedna z najlepszych opcji jakie mozna sobie zazyczyc do tego auta ;)

Opublikowano
Fajne wrażenie w trybie sport daje załączanie biegów z wyraźnym "zapięciem".
Primator
Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi - czyli wychodzi na to, ze ten automat to niezla sprawa.Musze przyznac, ze jestem juz zmeczony manualem i czasem wrecz marze o automacie, ale wiekszosc z nich na rynku jest kiepska, no moze poza 8bieg z Lexusa. No i wiekszosc zmienia biegi przy odcieciu (np DSG w trybie M w Golfie VI GTI...), co dla mnie jest nie do zaakceptowania.

 

Co do zawiasu M - czy ktos jezdzil z nim w F30 335i? Czy poprawia sytuacje (spore przechyly nadwozia) w poroznaniu z M adaptacyjnym w trybie sport?

 

co do zawieszenia M mam takie i polecam:d w zakrętach samochód jest jak przyklejony do asfaltu:)
A jakie masz felgi? 18tki? Jakie jest standardowe ogumienie na nich? Strasznie jestem ciekaw jak wyglada komfort. W mojej e90 mam 18tki RFT Bridgestony 050 + M-kowy zawias i jest ciezko - mam wrazenie, ze opona nic nie amortyzuje.
Opublikowano
pamietaj, ze do e90 RunFlat-y byly zamontowane troche na sile (zawieszenie nie bylo projektowane pod nie). W F30 od poczatku wiadomo bylo, ze auto bedzie wyposazone w RunFlat. Ja co prawda mam standardowe zawieszenie + 17", ale uwazam ze jest stosunkowo twardo.
Opublikowano
Mam 18tki:) nie pamietam teraz rozmiaru, wieczorem sprawdze i Ci napisze:) ale sa to standardowe felgi do sport line. Najgorsze jest to ze sa to RFT. Czasami jest na nich za twardo, dlatego na zime wymieniam je na zwykłe.
Opublikowano
Mam 18tki:) nie pamietam teraz rozmiaru, wieczorem sprawdze i Ci napisze:)
Super, to sprawdz od razu producenta / model opony prosze - podobno nowe modele RFT sa nieco lepsze pod wzgledem amortyzacji...

 

pamietaj, ze do e90 RunFlat-y byly zamontowane troche na sile (zawieszenie nie bylo projektowane pod nie)
Tu akurat jestem zupelnie odwrotnego zdania - dobry znajomy zmienil na zwykle opony i owszem, auto bylo bardziej komfortowe, ale 'na limicie' zachowywalo sie zle. Takze ja nawet nie probuje zmieniac. Fajnie by bylo wiedziec na 100% jak to bylo z tym projektowaniem zawieszenia.
Opublikowano

samo BMW przyznalo przy wprowadzaniu F30 (jako odpowiedz dla wszystkich malkontentow), ze F30 bedzie komfortowe na RunFlat, bo zawieszenie do tego typu opon było zaprojektowane dodajac jednoczesnie, ze bedzie lepiej niz w E9x, bo tam zawieszenie bylo projektowane z mysla o zwyklej gumie.

 

A co do jazdy na limicie to oczywista oczywistosc, bo RunFlat maja duzo twardsze barki i sciany boczne, wiec w znacznym stopniu zminimalizowane jest 'plywanie'

Opublikowano
Wg mnie jedynym minusem 8A w 328i/335i jest to ze jest to "slabsza" wersja skrzyni, ktora ma limit bodajze 450 niuta. Inaczej mowiac - nie przykoksujesz. Poza tym - rewela. Jezdzilem 328i ze sportowym automatem i uwazam ze ten samochod jest genialny. 335 musi byc jeszcze lepsze chociaz nie wiem czy jest sens tyle doplacac skoro 328i jest tak dobre. Niemniej ja sam juz sie nastawilem na kolejne wozidlo: m135i :mrgreen:
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Wg mnie jedynym minusem 8A w 328i/335i jest to ze jest to "slabsza" wersja skrzyni, ktora ma limit bodajze 450 niuta. Inaczej mowiac - nie przykoksujesz. Poza tym - rewela. Niemniej ja sam juz sie nastawilem na kolejne wozidlo: m135i :mrgreen:

Spoko, 450Nm wystarczy na lekko zmodowane 335i - bodajze ciagna je wlasnie na 450Nm

 

M135i fajna bryka, ale rodziny sie nie zapakuje.

A co do 328i - wiem, ze ten silnik jest fajny, ciagnie dobrze i w ogole, ale dla mnie ma ogromna wade - NIE BRZMI ani troche dobrze. Jak mam miec szybkie rodzinne auto, to musi brzmiec, czyli 6 garow. A jak nie to wole 320d, zeby na paliwku oszczedzic :)

 

 

M zawias w 335i - czy ktos jezdzil?

Opublikowano

Musi brzmiec, miec m zawias, skrzynia ma trzymac na odcieciu. ... typowe cechy rodzinnego auta

 

335i wpisuje sie idealnie - naprawde szukasz auta rodzinnego czy tak powiedziales zonie

Opublikowano
Musi brzmiec, miec m zawias, skrzynia ma trzymac na odcieciu. ... typowe cechy rodzinnego auta

335i wpisuje sie idealnie - naprawde szukasz auta rodzinnego czy tak powiedziales zonie

 

Zona orientuje sie w autach lepiej niz niejeden z forumowiczow...wiec Twoj komentarz jest nie na miejscu.

A co do rodzinnego auta, to moja definicja jest prosta - ma 4 drzwi, co najmniej 4 miejsca i bagaznik, gdzie zmieszcze sie na tygodniowy wyjazd. 330i jest pod tym wzgledem idealne, ale powoli starzeje sie i chcialbym troche wiecej konikow - wiec wybor 335i jest prosty. A ze czasem lubie pobawic sie autem, to zawieszenie, hamulce i skrzynia musza mi na to pozwalac i tyle. Moglbym kupic 320d i cos do zabawy, ale to nie ma sensu, bo dzieciaka nie zapakuje i auto wiekszosc czasu by stalo, wiec potrzebuje szybkiego sedana - ot co.

 

Ponawiam pytanie:

 

Czy ktos z forumowiczow jezdzil 335i na zawiasie M (nie-adaptacyjne)?

- jak sa kontrolowane przechyly nadwozia? Lepiej niz w przypadku M adaptacyjnego?

Opublikowano
Ja CI mogę pośrednio odpowiedzieć na to pytanie: mam 328i z M zawiasem. Niestety nie jezdzilem adaptacyjnym wiec nie biore sie za porownanie, ale jezdzilem standardowym i powiem tak: Zawieszenie M jest rewelacyjne, dosyc twarde, na dziurach daje w kość, ale prowadzenie w zakretach, przy duzych predkosciach to naprawde czysta przyjemnosc. Nie zauwazylem nadmiernego przechylania, podsterownosci ani nadsterownosci. Szybkie zakręty jak i te wolniejsze ale ciasne, to środowisko naturalne dla tego zawieszenia. Sorki, ze nie odpowiedzialem dokladnie na Twoje pytanie, ale z tego co kojarze to chyba tylko jedna osoba ma na tym forum 335i, ale chyba z adaptacyjnym zawiasem.
Opublikowano
A co do 328i - wiem, ze ten silnik jest fajny, ciagnie dobrze i w ogole, ale dla mnie ma ogromna wade - NIE BRZMI ani troche dobrze. Jak mam miec szybkie rodzinne auto, to musi brzmiec, czyli 6 garow.

 

Mialem r4 ktore bulgotalo jak bokser, mialem r4 ktore warczalo ze az ciary przechodzily ;)

 

A jeszcze co do m-zawiasu, mam w X'ie i - chociaz tego porownac sie tutaj nie da - jestem b. zadowolony.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Ja CI mogę pośrednio odpowiedzieć na to pytanie: mam 328i z M zawiasem. Niestety nie jezdzilem adaptacyjnym wiec nie biore sie za porownanie, ale jezdzilem standardowym i powiem tak: Zawieszenie M jest rewelacyjne, dosyc twarde, na dziurach daje w kość, ale prowadzenie w zakretach, przy duzych predkosciach to naprawde czysta przyjemnosc. Nie zauwazylem nadmiernego przechylania, podsterownosci ani nadsterownosci.

 

Domyslam sie, ze smiga :)

 

Co do 335i to jezdzilem z adaptacyjnym i przy najtwardszym ustawieniu bylo sporo przechylow budy. Tego samego dnia jezdzilem 328i z adaptacyjnym i tam nic nie bujalo (roznica wagi slinika pewnie robi swoje). Daltego jestem ciekaw, czy zawias M sytuacje poprawia w 335i w porownaniu z adaptacyjnym.

 

Moze odezwie sie uzytkownik, ktory ma F30 335i?

Opublikowano
Mam i odzywam się. Ale mam adaptacyjne z tym, że w trybie sport na przechyły nie narzekam.
Primator
Opublikowano
Musi brzmiec, miec m zawias, skrzynia ma trzymac na odcieciu. ... typowe cechy rodzinnego auta

335i wpisuje sie idealnie - naprawde szukasz auta rodzinnego czy tak powiedziales zonie

 

Zona orientuje sie w autach lepiej niz niejeden z forumowiczow...wiec Twoj komentarz jest nie na miejscu.

A co do rodzinnego auta, to moja definicja jest prosta - ma 4 drzwi, co najmniej 4 miejsca i bagaznik, gdzie zmieszcze sie na tygodniowy wyjazd. 330i jest pod tym wzgledem idealne, ale powoli starzeje sie i chcialbym troche wiecej konikow - wiec wybor 335i jest prosty. A ze czasem lubie pobawic sie autem, to zawieszenie, hamulce i skrzynia musza mi na to pozwalac i tyle. Moglbym kupic 320d i cos do zabawy, ale to nie ma sensu, bo dzieciaka nie zapakuje i auto wiekszosc czasu by stalo, wiec potrzebuje szybkiego sedana - ot co.

 

Ponawiam pytanie:

 

Czy ktos z forumowiczow jezdzil 335i na zawiasie M (nie-adaptacyjne)?

- jak sa kontrolowane przechyly nadwozia? Lepiej niz w przypadku M adaptacyjnego?

 

Spoko - masz racje, kazdy ma swoja definicje rodzinnego auta :mrgreen: i inne potrzeby

Opublikowano
Mam i odzywam się. Ale mam adaptacyjne z tym, że w trybie sport na przechyły nie narzekam.

 

Dzieki za opinie. To sa dwie mozliwosci:

- albo zmienili setup adaptacyjnego zawieszenia (testowalem w maju 2012)

- albo mocniej 'machalem' autem :)

 

 

Czy ktos jezdzil 335i z zawiasem M?

Opublikowano
To sa dwie mozliwosci:

- albo zmienili setup adaptacyjnego zawieszenia (testowalem w maju 2012)

- albo mocniej 'machalem' autem :)

Podejrzewam że raczej ta druga. Moje auto jest sprzed maja `12.

Primator
Opublikowano

Niniejszym watek uwazam za zamkniety:

 

- automat sportowy - trzyma biegi do maksymalnych obrotow w trybie sport i sport + i sam nie przelacza

- zawias M w 335i - nikt nie wie jak to jezdzi

Opublikowano
Moja 328i z automatem sportowym przełącza biegi przy końcu. Patrzyłem od 5 w górę więc nie wiem jak przy niższych biegach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.