Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Moje BMW odpala dopiero za 5 - 7 chrząknięciem i na komputerze pojawia się błąd 8 glow device, może ten błąd pojawiać się wtedy jak akumulator jest już do wyrzucenia, w sensie że się całkowicie w krótkim czasie rozładowuje ? Muszę go później podłączyć do prostownika, gdzie wykazuje, że aku jest prawie całkowicie rozładowany. Może to mieć coś wspólnego czy to na pewno jest problem ze świecą-ami lub przekaźnikiem świec żarowych lub bezpiecznikiem wysoko napięciowym F104 ?

Opublikowano

Morarz witaj !

Czytam i dla mnie nie wszystko jest jasne co masz na myśli

za 5 - 7 chrząknięciem

Czy masz na myśli zakręcenie rozrusznika , czy raczej że rozrusznik wydaje głosy ale nie zakręci?

dalej czytam

bezpiecznikiem wysoko napięciowym

Hm... czy przypadkiem nie masz na myśli wysoko prądowym ?

 

W twoim ogólnym opisie to ciężko jest wyczuć co jest stwierdzone i jakie są objawy a co jest Twoimi przypuszczeniami np :

Muszę go później podłączyć do prostownika, gdzie wykazuje, że aku jest prawie całkowicie rozładowany.

 

Hm... a czy na ciepłym dobrze odpala ?

Jak tylko na zimnym to najpierw trzeba b się zastanowić czy świece żarowe grzeją.

Brakiem grzania świec żarowych możne być kilka :, spalona świeca, brak dopływu prądu po przez przekaźnik , czyli przekaźnik lub bezpiecznik spalony, uszkodzone przewody.

Ale generalnie to zrób dobry opis twojego problemu bez własnych konkluzji to tu chłopaki Ci podpowiedzą bo temat był już przerabiany .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Na ciepłym dobrze odpala od razu, na zimnym za 5 - 7 zakręceniem rozrusznika i odpala.

Akumulator jest od nowości i szybko się rozładowuje, chociaż na prostowniku nie pokazuje że jest akumulator uszkodzony czy coś z nim jest nie tak. Alternator sprawdzałem też jest ok.

Jak sprawdzałem u mnie pobór prądu na postoju to wynosi 1A i za cholerę nie mogę dojść co to jest, przy pomiarze miałem włączone światła od bagażnika, ale one tyle chyba nie kradną ?

Na komputerze mam błąd który powraca 8 glow device.

Hm... czy przypadkiem nie masz na myśli wysoko prądowym ?

gdzieś wyszukałem że w angielskim opisie piszę że są to bezpieczniki high voltage, czyli tłumacząc na polski wysoko napięciowe, chyba, że się myle...

Opublikowano

po pierwsze to weź miernik wepnij dobrze tak jak się mierzy pobór pradu i zacznij wyciągać bezpieczniki po kolei i zobaczysz przy którym bezpieczniku spadnie pobór pradu. masz ogromny pobór i nowy akumulator tak samo ci padnie zaraz.

 

przekręć palcem zamek w otwartej klapie bagażnika to ci światło zgasnie. Auto obniża pobór prądu po dłuższym czasie po zamknięciu.

 

przecież teraz nie są używane świece do odpalania jak jest tak ciepło. Słabe odpalanie szukaj gdzie indziej.

szukam
Opublikowano

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, żadnego bezpiecznika nie pominąłem, pobór był zawsze 1. A sprawdzałem tak:

Wypiąłem klemę minusową od akumulatora, czarny kabel do aku a czerwony do klemu.

Miernik ustawiłem tak jak napisał radas: ustawiłem przekrętło na 20m

http://forum.vw-passat.pl/threads/48691-Jak-zmierzyc-pomiar-pradu-samochodu-na-postoju

Ten miernik cyfrowy co kupiłem jest nowy, ale kupiłem go za grosze, chociaż wątpię, żeby w tym był problem.

Bezpiecznik 49 który jest odpowiedzialny za oświetlenie wewnętrzne (podczas mierzenia miernikiem nie mogłem zgasić świateł od bagażnika) jak go odpiąłem i sprawdziłem napięcie to ciągle na mierniku pokazywało 1, chociaż według mnie powinno spaść.

Więc nie mam pojęcia co dalej, mam lecieć do sklepu po drugi miernik i wszystko zrobić od nowa ?

Czy ja źle mierzę pobór prądu ??

Opublikowano

Morarz witaj!

Powoli i dojdziesz sam do rozwiązania problemu.

ten bezpiecznik co się o niego dopytujesz

wysoko napięciowym F104 ?

To chyba wysoko prądowy na 100A do świec żarowych ale jak już tu kolega poniżej napisał że w lecie to i tak świece żarowe nie są potrzebne bo chyba dopiero przy poniżej +7 zaczynaja działać.

Piszesz

Akumulator jest od nowości

Hm ... Ty zapewnię wiesz dokładnie od kiedy a my to możemy sie tylko domyślać że od 2000 roku bo tak masz przy twoim niku, jak by tak było to już 13 lat ? troche stary !

Teraz trzeba się zastanowić co z tymi pomiarami ?

Jak miałeś ustawiony przełącznik na 20 mA to jak Ci wyświetla cyfrę jeden (1) to znaczy że jest 1mA czyli 0,001A i powiadasz że tak miałeś przy zapalonym świetle bagażnika ale po wyjęciu bezpiecznika od tego oświetlenia nie było żadnych zmian .

Moja konkluzja to coś było źle podłączone lub miernik był źle nastawiony albo miernik załatwiony.

Sprawdź najpierw miernik czy Ci prawidłowo pokazuje tz ustaw go na 20 V DC czyli pokrętło powinno być ustawione po lewej stronie i sprawdzić na zaciskach akumulatora i Ci powinno pokazywać w okolicach 13V w zależności od naładowania aku.

Piszesz że

Wypiąłem klemę minusową od akumulatora, czarny kabel do aku a czerwony do klemu.

Mam rozumieć że to na pewno połączyłeś w szereg czyli klema cały czas była nie podłączona do aku.

Przy większym ubytku prądu z aku to bym zmienił zakres na mierniku na wartość 10A i czerwony przewód na mierniku bym wpiął do gniazda 10A.

W pierwszej chwili po podłączeniu powinien być zwiększony pobór prądu bo jak auto jest z odpieta klemą to zaraz po podłączeniu cała elektronika sie od nowa dostraja.

Możesz zamienić przewody miejscami to nic się nie stanie ale są takie mierniki co jak jest odwrotnie to nie chce pokazywać .

Jak sie uporasz z aku to przyjdzie czas na zapalanie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jak będziesz miał okazje to zmierz napięcie na aku zaraz po ładowaniu i nie podłączając jego do samochodu zmierz go ponownie po 24 godzinach i w zasadzie napięcie powinno być takie same, bo nie daje mi spokoju wiek tego aku.

Często ze starości jest sporo osadu na dnie w akumulatorze i on robi zwarcie pomiędzy płytami, a już nie wspomnę że jak się długo piłuje na rozruszniku to płyty mogą sie pokrzywić i robić zwarcie.

A to że masz problemy z zapalaniem to może być oddzielny problem a może być związany ze sprawnością aku, a ze wydaje mi się że sprawa aku jest łatwiejsza to powinna iść na pierwszy ogień.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Sprawdź najpierw miernik czy Ci prawidłowo pokazuje tz ustaw go na 20 V DC czyli pokrętło powinno być ustawione po lewej stronie i sprawdzić na zaciskach akumulatora i Ci powinno pokazywać w okolicach 13V w zależności od naładowania aku.

Pokazuje 12,25 V akumulator ładowany 2 dni temu.

 

Mam rozumieć że to na pewno połączyłeś w szereg czyli klema cały czas była nie podłączona do aku.

Tak było.

 

Przy większym ubytku prądu z aku to bym zmienił zakres na mierniku na wartość 10A i czerwony przewód na mierniku bym wpiął do gniazda 10A.

W pierwszej chwili po podłączeniu powinien być zwiększony pobór prądu bo jak auto jest z odpieta klemą to zaraz po podłączeniu cała elektronika sie od nowa dostraja.

Tak zrobiłem:

Przy włączonych światłach z tyłu bagażnika po stabilizacji elektryki pokazywało 4.0 a przy wyłączonych (odpięty bezpiecznik 49) 1.0

Teraz coś mi się miernik zwalił przy pomiarze jak czerwony kabel jest na 10ADC podpięty a czarny na szeregowo i przy wartości 10A pokrętło to jak się tak go ustawi nawet nic nie mierząc to co sekundę wzrasta wartość na mierniku o 0,1 i tak cały czas idzie od -0.11, -0.10, -0.9 itd... miernik do wywalenia ?

P.S.

W mojej BMW muszę kupić akumulator gdzie jest prawy czy lewy plus ???

Opublikowano

Morarz witaj !

Jak się uporasz z tym aku to może się gdzieś załapiesz jako elektryk do ładowania wóz\ków akumulatorowych a dalej to już wiesz że prosta droga na prezydenturę ;-)

Ale do rzeczy , piszesz

Przy włączonych światłach z tyłu bagażnika po stabilizacji elektryki pokazywało 4.0 a przy wyłączonych (odpięty bezpiecznik 49) 1.0

Hm... jak to co piszesz jest w amperach z tych pomiarów by wynikało te oświetlenie bagażnika Ci ciągnie 3A razy 12V to by to miało 36Wat raczej to nie jest możliwe takie oświetlenia mają na max 10W czyli mogą ciągnąć mniej jak 1A.

Jak Ci się chce bawić to podłącz jakąś żarówkę na 12 V w szereg z miernikiem i się przekonasz jak jest wykalibrowany twuj miernik. Znając moc żarówki i mając napięcie to łatwo wyliczysz jaki jest amperaż i zobaczysz co pokazuje Ci miernik.

A aku do BMW to biegunowość powinna być jak we wszystkich innych , chyba VW ma odwrotnie, ale większość katalogów ma specyfikę do poszczególnych aut.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Z tego co mi powiedział elektryk który miał mi sprawdzić świece żarowe to zapowietrzony mam układ paliwowy... ciekaw będę co z tym będzie, mam nadzieję, że nie będzie dużych kosztów naprawy...
Opublikowano

Z tymi świecami żarowymi to jak już mówiliśmy w lecie to one nie są potrzebne bo zaczynają dopiero działać gdy temperatura silnika jest mniejsza od +7 C.

Ale z tym układem zapowietrzonym to mnie zaskoczyłeś bo nie wykazuje Ci błędów z tym związanych.

Hm... tu na forum na ten temat było już wielokrotnie pisane więc wbij hasło do wyszukiwarki i przyjemnej lektury .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

A powinien wykazywać błędy ?

U mnie objawem np. jest to:

"-ropa na powierzchni silnika w okolicach wtrysku"

U mnie jest ropa jak się zdejmie tą górną obudowę to tam wszędzie olej jest...

Opublikowano
Byłem u elektryka i okazało się że kable paliwowe itp. były do wymiany oraz 3 świece żarowe spalone. Teraz za pierwszym razem cyka :)
Opublikowano
Też tak słyszałem, że zaczynają działać od 7 stopni ale to chyba nie do końca prawda... elektryk coś tam wspomniał że na chwilę coś tam podgrzewają nawet jak jest ciepło, ale wypadło mi to z głowy. Ważne jest, że za pierwszym cyknięciem działa :)
Opublikowano

Nareszcie banan na buzi ;-)

Ważne jest, że za pierwszym cyknięciem działa

Swoją drogą dobrze by było wiedzieć co tam mu naprawdę doskwierało i czy to elektryk znalazł czy przypadkiem samo się naprawiło.

Prawidłowa diagnoza to jedno a wymieniacze podzespołów aż do skutku to drugie.

Nie pisze o konkretnym twoim przypadku ale tak ogólnie bo znam takie przypadki co mechanik eksperymentował a klientowi wciska kit co on to wie i jakie to fury robił.

ja też pracuję w servisie tylko innego rodzaju i widzę co koledzy po fachu wyprawiają a klient myśli że tak ma być.

Błahych niedomagań zawsze jest sporo ale ważne jest znaleźć tą główną usterkę.

Te kable

okazało się że kable paliwowe

to by dla wszystkich czytających było interesujące wiedzieć co im domagało i konkretnie które, albo to może chodziło o przewody paliwowe ? czyli rurki ?

A zresztą najważniejsze ze na dotyk...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
to by dla wszystkich czytających było interesujące wiedzieć co im domagało i konkretnie które, albo to może chodziło o przewody paliwowe ? czyli rurki ?

Tak dokładnie, elektryk powymieniał wszystkie te rurki bo były popękane itp.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.