Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zapaliła mi się kontrolka silnika z informacją PODWYŻSZONA EMISJA ZANIECZYSZCZEŃ.

 

Auto nie posiada DPFA, co to może być ??

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

moze masz jakis syf na czujniku przy wydechu, najlepiej jak masz możliwość skasuj błąd np inpa, i zobacz czy wróci.

 

ja wczoraj kupiłem taki preparat do czyszczenia egr przepustnic itp psikałem trochę w aucie i na końcu mi trochę zostało..

nie miałem co z nim zrobić to psiknąłem w wydech i przegazowalem tez wyskoczył błąd emisji spalin(Increased Emissions) i yellow engine .

skasowalem blad inpa i jest wszystko ok.

Opublikowano
sprawdziłbym poprawność działania EGRu, czy nia ma jakichś błędów z nim związanych, ew. wyczyścić go, sprawdzić sterowanie podciśnieniem, elektrozaworki od sterowania

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Na razie błąd się skasował i nie wraca, tak czy inaczej EGR będzie czyszczony, a ten zaworek już kiedyś wymieniałem, ale kto wie.

 

Dzięki za pomoc.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Blad jest przeplywomierza, ubytkow mocy brak, przeplywka raczej sprawna, wymieniana na nowa oryginalna jakies 8tys.km temu

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Nie wygląda jak błąd przepływki to by było chyba coś tak" Airflow mass meter sensor error" a tu jest że ilość powietrze jest za mala z powodu przesunięcia (??) jakiegoś czujnika.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Podmieniałem przepływkę, zawór pierburga, czysciłem EGR i zaślepiałem, problem nie ustąpił, kopci jak zły, szczególnie na 5 , 6 biegu przy niższych prędkościach, dodatkowo wyświetla się wcześniej wspomniany błąd, INPA pokazuje, że wtryski OK, gdzie mogę szukac problemu jeszcze ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Może sprawdź przeplywke podczas jazdy czy podaje właściwie pomiary powietrza, moze być ze zawyza i dlatego kopci podczas deptania..

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jak tak mialem to skonczyl mi sie czasookres przestawilem i oki ,ale u ciebie kopci ciekawe :?:

sprawdz wtryski tez sobie przy okazji...

93 taka masz temp robocza?

Opublikowano

Witam ponownie

 

Wtryski sa dobre, max korekcja to coś koło 0.9, więc nie sądze, żeby było to powodem kopcenia, tymbardziej, że auto nie pali jakoś zauważalnie więcej i silnik pracuje równo.

 

Wstawiam za to, film z odczytu INPĄ, wydaje mi się, że coś nie tak jest z przepływką.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XIX_3wBlLis&feature=youtu.be

 

Test wykonywany na 4 biegu, od możliwie najniższej prędkości, aby było coś widać trzeba zmienić jakoś na 720p HD.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Czy ktoś mógłby rzucić okiem na powyższy filmik i wypowiedzieć się na ten temat ?

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

trzeba bylo nagrac dluzszy filmik np od 1500obr do 3500obr na 3 biegu..

bo tu malo co widac, wszystko wydaje sie w porzadku oprucz przeplywki.

duzo zawyza, bo oczekiwane masz cos kolo 1000 a Ci pokazuje 1600.

dla przykladu u mnie pokazuje oczekiwane kolo tysiaca a mierzy 1250-1300 przeplywka nowa boscha.

 

może sprobuj na sam poczatek zaadaptowac przeplywomierz, by nauczyl sie od nowa jak mierzyc wartosci.

Opublikowano

Pokazuje za dużo, prawdopodobnie dlatego, że jest zaślepiony EGR, adaptacji przepływki w E90 się nie wykonuje, a bynajmniej ja o tym nie słyszałem, poza tym przepływka była tylko podstawiona, i już jest założona stara, prawdopodobnie sprawna, bo na tej 2 było tak samo.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Masz max rozjechane wartości miernika masy powietrza, a więc również analizatora składu mieszanki. DDE6.0 i brak funkcji serwisowych (adaptacyjnych)?? "ciekawa" teoria, ale nieprawdziwa...

 

Test dynamiczny wskazuje przekroczenie wartości i jest to pomiar z przepływomierza. Natomiast u ciebie masz błąd za małej ilość zmierzonego powietrza... już rozumiesz paradoks braku zgrania się wartości oczekiwanych do uzyskanych??

Opublikowano

Adaptacje przeplywomierza mozesz zrobic np Dis-em, robilem to juz mase razy.

nie rozumiem mowisz ze Ci dymi, szukasz przyczyny i chcesz bysmy Ci pomogli a filmik z logiem dynamicznym wstawiasz na innej konfiguracji-szczerze bez sensu.

lepiej bys zrobil jak bys wlozyl inna przeplywke skasowal blad i zobaczyl czy wroci. wtedy byś wykluczyl przeplywomierz.

 

Bo wkladajac inny przeplywomierz robiac logi nam duzo nie powiedza, i w sumie wracamy do punktu wyjscia;]

zrob logi na swojej przeplywce, jak bedzie to samo ja bym zaczol od adaptacji bo jest najprostrzy,najszybszy sposób, jeżeli nie pomoże trzeba będzie szukać dalej

Opublikowano

To się chyba nie zrozumieliśmy, LOGI WYKONYWANE BYŁY NA MOJEJ PRZEPŁYWCE, KTÓRĄ MAM OD DAWNA, podstawiałem przepływomierz na 2 godziny, żeby sprawdzić czy to nie jego wina, efekt : na 2 przepływce efekt był taki sam, czyli wykluczyć można przepływkę.

 

Zastanowił mnie jednak fakt zbyt wysokiego wskazania przepływomierza, którego wcześniej nie było, pradopodobnie jest to wina zaślepionego EGRU, a takowy zaślepiałem, przy okazji wkładania z powrotem starej przepływki.

 

Wykluczyć więc mogę przepływomierz, zawór pierburga oraz EGR, auto nadal dymi, moc jest, wtryski w normie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Sprawa się nieco rozjaśniła, po odpięciu przepływki auto nie dymi.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

I to jeszcze jak, co zrobić, żeby nie wywalało błędu po zaślepieniu EGRA ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano (edytowane)

Mnie w ogóle zastanawia po jaką cholerę ty to zaślepiasz?? :roll: Przecież twoje auto wyposażone jest w sondę lambda i przepływkę pod normę Euro04. Jak zaślepisz to silnik nie będzie generował pełnej mocy, bo musi spełniać restrykcyjne normy ekologiczne... czyli mówiąc krótko "obetnie" dawkę paliwa do takiej wartości przy której skład mieszanki będzie teoretycznie i praktycznie spełniać producenckie wartości. Dlaczego nie chcesz się przekonać do adaptacji tych dwóch modułów??

 

Jeżeli chcesz usunąć EGR, to z poziomu funkcji serwisowych możesz ograniczyć jego udział w cyklu o pewną fabryczną wartość. Nie ma sensu odpinać EGR czy też blokować przepływu blaszkami itp (chociaż to i tak nie jest potrzebne, bo odpięty wężyk vacum powoduje zamknięcie zaworu EGR to działa identycznie jak owa blaszana szykana), bo po prostu sterownik będzie pluł błędami, a u ciebie jest o tyle gorzej, ponieważ twój silnik jest już z tych jednostek PRO-EKOLOGICZNYCH.

 

PS. A auto kurzy na czarno przy aktywnej przepływce, ponieważ dawka paliwa z obliczonej masy powietrza to jakaś totalnie zawyżona wartość w całym zakresie obrotów silnika! Wyobraź sobie ile paliwa się dosłownie LEJE w komory spalania! :shock:

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano

Zaślepiłem w celu diagnozy, bo był dym, a częsta tego przyczyną jest własnie EGR, jedni na forum piszą, że jeżdzą z zaślepionym egr i jest OK, ja rzadnej różnicy nie zauważyłem, a pytam co zrobić, żeby nie wywalało błędu, bo nie chce mi sie znowu tego odkręcać.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.