Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

doradził ci olej który w tym silniku nie powinien się znaleźć.

 

BMW zaleca stosowanie oleju w pełni syntetycznego, spełniającego normy BMW. Jakie to oleje i jakie normy znajdziesz na forum chociaż już ci napisałem że bmw ll04 albo bmw ll01. Ogólnie im wyższa norma takiego oleju tym lepiej. Bez znaczenia że auto ma 10 czy 15 lat. Zalewamy syntetykiem. Jeśli twój kolega mechanik tak ci doradził to wiecej mu auta nie zostawiaj bo widocznie mało się zna na silnikach niestety i ciekawe jakie jeszcze rzeczy cie spotkają z jego strony. Tym bardziej że nawet w instrukcji obsługi auta jest napisane jaki ma być olej.

 

Ogólnie nic ci się nie stanie z silnikiem, natomiast polecam albo teraz albo troche pojeździć, odłożyć 300 i zmienić na taki jak powinien być. I przy starszym dieslu proponuje zmieniać olej częsciej niż wskazuje komputer samochodu. Ja zmieniam raz w roku albo co 10tys zależy co szybciej nastąpi. Turbina nie lubi starego oleju, a nikt nie lubi zepsutej turbiny.

 

Mechanik wymontował ci klapki rozumiem ? zdjał kolektor ssacy i wyjął klapki i dostałeś je do ręki ?

 

i nie daj się na wytłumaczenie że silnik już starszy, że przebieg duży. To nie syrena albo wartburg że im starsze auto tym trzeba bardziej gesty olej lać.

szukam
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Krowa co duzo mruczy malo mleka daje

Tak samo jest u ciebie, duzo gadasz a gowno robisz

Kup dobry olej np motula 5w30 zgodnego z norma bmw.

Sciagnij kolektor i zobacz czy masz klapki

Aaa zreszta po co sie produkowac, masz super kolega co wszystko wie a na forum jedynie chciales pochwalic sie super rodzynkiem :)

faktycznie wyszedl rodzynek hehe wkoncu lepszych nie bylo.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano (edytowane)

klapek już nie było. Bo jak twierdził " sprzedawca" zostały usunięte i faktycznie. Zrobię tak jak mówisz pojeżdżę trochę i zaleje syntetyk. Nie wszystko naraz bo tak sie nie da.

 

 

kolego puzonn mam wrażenie, że Ty wcale nie chcesz zostawić swojej opinii tylko za wszelką cenę mi dogryźć. Posłuchałem kolegi bo wiem, że w tym siedzi a nie miałem pojęcia że wpakował mnie w takie bagno. Przyjąłem to do wiadomości i skonsultuje to z nim.

 

 

Pochwalić autem ?

Jakoś ja takiego odczucia nie mam, po prostu stworzyłem temat co nabyłem co zmienię i oczekiwałem na pomoc bardziej znających się ludzi ode mnie. Wypowiedzieliście się za co dziękuje i będę szedł tym torem.

 

A to już nawet nie można zaprezentować auta na forum ? To od czego jest to forum w takim razie ? Dokałdnie lepszych nie było do tej kwoty ( poczytaj wcześniejsze wypowiedzi ).

Edytowane przez thebuhh
Opublikowano
Ludzie wyluzujcie, auto jest stare, ma niewiadomy przebieg, więc porządny 10w40 raczej krzywdy mu nie zrobi. Rozprawiacie jakby mowa była o jakimś klasyku, a to tylko zwykłe, stare, pospolite bmw - sorki jak kogoś uraziłem, ale taka jest prawda. Wydaje mi się że nabywca zdawał sobie sprawę, że nie kupuje egzemplarza w super stanie. Kupił takie auto jakie mu odpowiada, więc nie wiem czemu wszyscy widzą w tym problem i mocno się przy tym spinają. Właścicielowi sugeruję naprawę/wymianę tego co według niego jest nie tak i dalszą spokojną jazdę. Po co wynajdywać sobie problemy. Osobiście podmieniłbym te xenony na zwykłe reflektory unikając tym samym problemów z policją i łapówki przy badaniu technicznym, a przy okazji kilka zł wróci do kieszeni chociażby na kolejną wymianę oleju
Opublikowano (edytowane)

nie moja kasa nie moje auto. Jeśli wierzysz że klapek nie ma na słowo sprzedawcy to spoko. Ja bym tam zajrzał tym bardziej że chyba nawet kolektora nie trzeba ściagać tylko pewnie wsadzić kamerke do srodka z jakimś swiatełkiem (uciekła mi nazwa jak się to nazywa) i zajrzeć.

 

Johnny

no ale nie radzimy mu źle, przebieg nie jest wyznacznikiem do zmiany oleju. Jak są wycieki to się wymienia uszczelki i eliminuje wycieki, a nie zmienia olej. Zastanów się co piszesz. Jak ci zacznie lać na półsyntetyku to co zalejesz ? mineralny ? to potem już zalej ciepłym smalcem i szerokiej drogi.

 

co z tego że silnik stary jeśli jest dość mocno skomplikowany i lepiej mu robić dobrze niż źle.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano
Mam dziwne wrażenie, że za wszelką cene chcecie ( nie wszyscy ) mnie zrazić do tego auta. I tak wam to się nie uda. Z auta jestem zadowolony, chciałem takie wyposażenie jakie chciałem. Szukałem auta bardzo długo, byłem oglądać auta, które stanem nie umywały się do tego. Uważam, że zrobiłem dobry zakup i nie żałuje żadnej wydanej złotówki a co do mojej nie wiedzy... Dlatego własnie stworzyłem ten temat żeby między innymi pochwalić się autem i wysłuchać podpowiedzi i opinii bardziej zaawansowanych użytkowników. Więc jak ktoś nie ma zamiaru mi pomóc/nakierować w ewentualnej przyszłości czemu zapobiegać jak co robić to najlepiej niech się nie wypowiada.
Opublikowano

Up up videoendoskop

 

Ja moze zbyt nerwowo ale jak widze dobre porady kolegow z forum i teksty w stylu tylko najlepsze czesci i fachowy kolega to napisalem co myslalem.... sorry ale slodzic nie bede

Bez kamery tez mozna zobaczyc czy sa zaslepki po klapkach o ile ktos je dal. Wiadomo mozna bylo je usunac bez zaslepek.

Nie wiem tez po co mialbym kogos zniechecac do samochodu.... nawet o tym nie pomyslalem.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Akurat fora to do siebie mają że tu muszą być nie bite i wszystko oryginalne.Muszą być stany kolekcjonerskie bo zawsze się ktoś znajdzie co ma coś do powiedzenia.Ja dla tego nie lubię pokazywać auta bo potem są właśnie wytykania.Rozumiem,że tak być musi bo po to są fora.Miałem ładnie zrobionego turaska E46 z 2003 roku na którym praktycznie nic nie straciłem bo był bity po 5 latach bezawaryjnej eksploatacji i to się liczy dla mnieTak,że ciesz się i bezawaryjności.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Chociaż tyle, że potrafisz przyznać się do błędu. Napisałem tak bo gościu wydaje mi się, że ma większa wiedzę ode mnie ale zdaje się, że nie. Temat jest do wyjaśnienia z nim więc na pewno to nie ucieknie i zostanie załatwione w pierwszej kolejności.

 

Wiadomo, że auto z 2002 roku za taką cenę nie będzie ideałem z fabryki. Liczyłem się z tym, że coś wyjdzie podczas eksploatowania choć do tej pory wszystko jest w najlepszym porządku tylko ten zgrzyt z olejem...

Opublikowano

Forum raczej nie jest od "chwalenia", ale widocznie ty masz inne zaopatrywnie i potrzeby wewnętrzne.

Jak już musisz, to od tego jest dział stosowny.

Piszesz, że najlepsze zamienniki, stopniowo i regularnie a miałeś tylko tyle i tyle na samochód - trochę sprzeczne, ale realia zerwyfukują jak przyjdzie do wymiany amorów, przepływki i innych czy będziesz wymyślał z Ta technic i jakiś shit czy saschsa i ori przepływka.

Kolega siedzi ... ok, może w starych oplach i vw a zatrzymał się na 20 wieku, bo już od dawna tak jak on powiedział się nie robi.

Klapki pewnie tak wywalone jak ori xenony , tyle że bez wszytskiego.

Opublikowano
to nawet mi nie wolno zaprezentować auta i posłuchać waszych opinii i porad. Bardzo masz dobry tok myślenia. Tylko, że w druga stronę.
Opublikowano
Wolno ale chociaż z szacunku do forum - tj. niezaśmiecania itd zrób to jak już musisz od razu na wstępie, i załóż temat ale w stosownym miejscu ( jak pisałem powyżej ) do tego przeznaczonym - jakbyś przeoczył - Galeria - nasze samochody
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego mozesz pokazac swoje auto i pochwalic sie nim, nawet podniecac jakie jest super ale w dziale galeria a nie w dziale mechanika jak to uczyniles. Ten dzial forum jest do rozwiazywania problemow a nie do komentowania czyjegos samochodu. Mam nadzieje ze dlugo bedziesz zadowolony z tego pojazdu i ze bedzie sluzyl.

🙃🙃

Opublikowano

Nie przesadzajcie z tym olejem... Ja nie mogę jakby to miało mu rozsadzić silnik. Ja na Twoim miejscu już bym zostawił ten olej, a zmienił go przy następnej wymianie czyli za 15 tys. km. Chyba, że Cię będzie to bardzo gryzło to zmień wcześniej ale wg mnie to rozrzutność bo 500 zł drogą nie chodzi, a olej masz zalany dobrej marki, a i mineralny nie jest. Obserwuj czy oleju nie ubywa, jeśli nie ubywa to na następną zmianę zalej 5w 30/40. Ja jeżdżę na Shell Helix 5w40. Nie wiem czy popierany jest przez forum czy nie. Problemów z rozruchem przy -30 nie miałem, więc chyba dobry olej. Taki był zalany, więc nie zmieniam.

 

Podstawową rzecz jaką powinieneś zrobić to pojechanie na geometrię, dowiesz się czy jest proste, krzywe czy będzie zżerać opony. Szkoda by było za dużo wydawać niepotrzebnie na opony. Tylko jedź do zakładu gdzie mają jakiegoś Huntera, który zrobi wszystkie pomiary. Przed zrobieniem geometrii sprawdzą Ci czy masz luzy na zawieszeniu, więc już będziesz wiedział więcej. Dobry zakład przy luzach nie weźmie się za geometrię, a naciągacze wiadomo "Panie jaki luz, geometria będzie cacy".

 

Drugą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest wykonanie kompleksowej diagnostyki komputerowej przez kogoś kto się zna. Jeśli czytałeś dużo na forum to wiesz, że dla BMW najlepiej żeby było robione DIS albo INPA. Znowu będziesz wiedział więcej o samochodzie.

 

Na początek radzę spokój żeby się nie podpalać, że tu ryska tu coś puknęło, stuknęło... Będą luzy, trudno trzeba robić, coś tam będzie kulało trudno trzeba zrobić. Nowego samochodu z tego nigdy nie będzie. Zresztą z tego co piszesz to widzę, że z głową podchodzisz do tematu.

Opublikowano
Napisałem już do moderatora o przeniesienie także zluzujcie. Zastanawiam się właśnie teraz bo mnie to gryzie ale koleś twierdził, że jeździł na 10w40. Więc pomyślałem zaleje taki sam. Jak wymienię na następna wymianę już 5w40 to strasznie silnik ucierpi do momentu chodzenia na 10w40 ?
Opublikowano
nie ucierpi ale nie powinien na nim jeździć. Po prostu lejemy wszyscy olej przewidziany przez producenta, w sensie specyfikacje bo kazdy leje innej marki, tańsze, droższe ale syntetyki raczej.
szukam
Opublikowano
Krowa co duzo mruczy malo mleka daje

Tak samo jest u ciebie, duzo gadasz a [bAD] robisz

Kup dobry olej np motula 5w30 zgodnego z norma bmw.

Sciagnij kolektor i zobacz czy masz klapki

Aaa zreszta po co sie produkowac, masz super kolega co wszystko wie a na forum jedynie chciales pochwalic sie super rodzynkiem :)

faktycznie wyszedl rodzynek hehe wkoncu lepszych nie bylo.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

Akurat motul sam zaleca 5W40. Nawet ma takowy co sie zwie Specific LL04 5W40. Specjalnie pod BMW norme.

Najnizsza norma dla tego silnika to LL01.

 

Silnik oczywiscie moze ucierpiec. Jest to silnik ciasno pasowany i wymaga syntetyka o niezbyt duzej lepkosci (dlatego 30-40 po W).

Opublikowano

Patrzac po parametrach lepszy bedzie x clean 5w30 niz specific

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Porownaj szczegolowe parametry obu i minimalnie lepszy bedzie x clean.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ok, a ja porownywalem x cleana 5w30 do 5w40 specific ll04

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

To oswiec nas, czemu bedzie lepszy.

Bo jest sporo tanszy i ma gorsza lepkosc w wysokich temperaturach ten 5W30. Z samego oznaczenia to wynika.

Opublikowano

porownaj dokładnie wszystkie parametry, nie bede wykladu robil, wyciagnij wnioski, jesli sie ze mna nie zgadzasz to ok, masz do tego prawo

np. 5w30 ma mniej siarczków fosforanów

pozatym parametry ma wrecz identyczne, piszemy nie na temat... z mojej strony koniec

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
co do zakupu to dobry model bezawaryjnego użytkowania :) ale dopiero po roku sie możesz przekonać no do dwóch lat nawet co zakupiłeś,ja swojego turasa mam właśnie drugi rok i mechanicznie okazuje się OK,po wywaleniu klapek spokojniej się czułem(własny demontaż) kolektor umyty przewody podciśnień wymienione,wymiany oleju filtrów jak należy i jest satysfakcja z jazdy,natomiast pojawiły się mankamenty powłoki lakierniczej konkretnie drzwi i ogólne zawiedzenie się pojawiło,ale co na lakierze się nie jeździ poprawki tu i ówdzie i do przodu, tylko skąd się ta ruda wzięła,na całym aucie lakier tej samej grubości bezwypadkowy 100% każdy element badany w trzech czterech miejscach i oczywiście na czystej powłoce??Tak że nie wiem jak sie ruda potrafiła pojawić,będę chyba zmuszony na E91 się porwać ale jak tu sprzedawać tak dopieszczony wózek :)Powodzenia w użytkowaniu!
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.