Skocz do zawartości

Luz na wężu od intercoolera


bartek_ostr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów a zarazem posiadaczy bimerów.

Czy między rurą idącą od intercoolera a przepustnicą powinna być jakaś uszczelka (zdjęcie) ? U mnie na tym właśnie łączeniu rura lata jak żyd po pustym sklepie i wygląda jak by coś tam brakowało. Albo po prostu mocowanie się jakoś "wyrobiło' ? Na zdjęciu rura jest zdjęta z przepustnicy.

 

https://plus.google.com/u/0/photos/107964437055234435149/albums/5903507244868276641/5903507244486206226?pid=5903507244486206226&oid=107964437055234435149

 

Dodam, że przy intercoolerze wąż siedzi sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sprężyna/spinka jest, z lekkim luzem, ale tak myślę właśnie że jeszcze brakuje jakiegoś oringa bo wąż jest luźny. Sprawdzałem na realoem to nie mogę dopatrzeć konkretnego oringa. Chyba będę musiał zawitać w ASO ale bez numeru części nie mam tam co szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=11_4100&hg=11&fg=40&lang=pl

Uszczelniacz nr.5. Miałem to samo wymiana nowego oringu nic nie pomogła ( nieszczelność ) , w miejscu styku z oringiem wyrobił się rowek a przepustnicy . Problem rozwiązałem z 100% skutecznością zastępując oryginalny oring szerszą opaską z dętki rowerowej :wink: .

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście że jest po drodze przepustnica na tym rysunku już jest http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=11_4101&hg=11&fg=40&lang=pl nr.17 :wink: . Bo właśnie pomiędzy nią (a właściwie na niej ) a rurą powstaje ta nieszczelność .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Cześć,


Też mam problem z luźną rurą przy przepustnicy. Zastanawiam się czy uszczelnienie z dętki rowerowej będzie zarówno szczelne jak i trwałe. Nie nagrzewa się tam rura i przepustnica i dętka nie ulegnie zniszczeniu?


Ewentualnie czy ma ktoś pomysł czym to jeszcze uszczelnić? Jakaś większa uszczelka z innego elementu silnika? ewentualnie innego pojazdu?


Znalazłem sklep z O-ringami - może u nich dobrać coś grubszego / szerszego. Pytanie czy uszczelka taka może stanowić zagrożenie dla intercoolera / przepustnicy / silnika?


Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja wymieniłem uszczelkę na nowa ori I nic nie pomogło silnik zarzygany pasek klinowy rozrzuca olej jak rozrzutnik gnój na polu , próbowałem patent z dętka od roweru dobrze, że po jednym dniu sprawdziłem czy wszystko leży jak powinno detka pęknięta wydmuchalo ją, ja nasunąłem przed uszczelka oryginalna także do sierotka jej nie zassało ten patent odpada... szykuje na najbliższe tygodnie coś innego co mi chodzi po głowie podzielę się jak to ogarnę patent trochę, a la e46 bez klapy gaszenia aka rura gumowa bez jakiś plastików na klapę. Czytalem, że jedna osoba z forum o imieniu trandolf frezuje kołnierz klapy gaszącej to by było najlebszym rozwiązaniem zeby uniknąc plastikowej złączki.pierwszy krok mam za soba czyli mycie drugi to uszczelnienie tego ustrojstwa


photo-2018-12-09-08-5zne2n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
u mnie tam sucho jak na pustyni,pomimo,że mam wrażenie,że ta rura jakoś lekko tam siedzi. zatrzask trzyma i jest spokój,zero wycieków. natomiast na jej zakończeniu - przy IC trochę mi się poci,mimo iż wymieniałem uszczelkę na nową z ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Luz jest tam oryginalnie i raczej go nie skazujesz. Sprawdź jak wyglada ta metalowa spinka moja od wibracji była w jednym miejscu tak zeszlifowana ze była grubości żyletki i miałem wyciek. Dałem nową uszczelkę w aso jakieś +\- 15zl oraz nową zapinkę. Od tej pory mam spokój.

Co do wycieku przy intercoolerze tam wyrabiają się zaczepy te metalowe uszka u mnie pociło się i pociło aż w końcu wywaliło rurę po wymianie na nową suchutko.

3f60da2143527a4976b2dc356f6693ad.jpg04646dc801d85c4478d7f72088c1206a.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. Mi tą rurę w tym miejscu co Patryksob14 pokazał na zdjęciu powyżej właśnie wczoraj wywaliło podczas wyprzedzania 3 pojazdów. Totalna utrata mocy , pampers napełniony expresowo. Całe szczęście że z naprzeciwka nic nie jechało. Ale o co chcę zapytać... Według katalogu realoem.com do mojego auta pasuje rura o numerze 11617790524 lub scossowany numer 11617805437. Problem w tym iż są 2 rodzaje rur środkowych z czujnikiem : metalowa i plastikowa. Podobno do plasikowej idzie inna rura i do metalowej inna. Numer jest jeden. Czy ta rura jest zamienna metal/plastik ? Wie ktoś może jak tu sie sprawa ma ? Proszę o pomoc.

2e26b9a148a89d517d04e132ec8d

2c5dcf274ae6a1898eeb000bb950

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastik występował w n47 metalowa w m47. Ja mam waż od plastiku idzie to założyć aczkolwiek trzeba go skrócić, dodatkowo jest pod nieco innym kątem. Najlepiej szukaj taka jak masz.

Witam. Jest duża różnica ? Czy jest dużo męczarni żeby go dopasować i nie pręży potem ? Pytam bo rurę do plastikowej można kupić już od 100,- a do metalowej ponizej 260,- nie znajdziesz. Różnica jest spora , dlatego pytam czy warto się męczyć .... I jeszcze jedno pytanko : czy od E46 320d 150 KM nie będzie pasował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, miałem wyciek na przepustnicy–kolanko i trochę na tym czasu spędziłem, żeby dojść co jest nie tak, było dużo pomysłów, ale żaden mi nie podchodził rozwiązanie oryginalne jest dobre, ponieważ wąż może poruszać się około przy wibracjach silnika i dodatkowo jest dobrze zaszczepiony żydem , a nie jakaś przepaska metalowa i przy dobrym bucie wąż może się ześlizgnąć kupiłem okazyjnie wąż 40-50 zł komplet, przy czym okazało się, że wygląda lepiej na łączeniu intercoolera jak oryginał pod maska , więc go podmieniłem, ale dalej lało przy przepustnicy zrobiłem kilka patentów z rura która była w gorszym stanie z żadnego nie byłem zadowolony (dętka rowerowa , bez kolanka sam wąż na przepasce metalowej itp),na dodatek z czasem zaczęło lać przy sprężynie przepustnicy na trzpieniu ,kupiłem przepustnice od n47 (m47 m57 to se nieźle krzyczą uzywke) najtańsza o numerze 13547804373 problem? łącznik rury jest trochę grubszy plan był taki, żeby zrobić jakaś modyfikacje węża n47 i m47 albo sfrezować pod opaskę metalowa... koniec końca kupiłem nowa przepustnice nie jakiś regenerowany badziew, który już nigdy nie będzie tej samej grubości na złączu teraz kolanko z rocznym o-ringiem nasuwa się sztywno 3 tygodnie użytkowania ani kropli oleju na magistrali i pasku ,przepustnica bez zewnętrznej sprężyny zaklejony trzpień, następny krok intercooler do sprawdzenia :cool2:


85107c6b-201c-4f86-bb85jxq.jpgimg_0542qxki1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.