Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jako, że w zakupionym aucie mam opony M+S Continentala i to z 2005 r. to potrzebuję zakupić zestaw letnich opon.

Szukam raczej standardowego rozmiaru 235/50 lub 55/R17. Na opony 4x4 chyba nie ma co specjalnie zwracać uwagi bo auto typowo do użytku szosowego:)

 

Będę wdzięczny za opinie i doświadczenia.

Opublikowano

Hehe....kolego przecież jak wpiszesz gdziekolwiek do jakiego auta potrzebujesz opony to i tak bedą 4x4

Poza tym było już o tym kilka tematów..użyj :search: :search:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Ale masz M+S z płatkiem śniegu,czy po prostu masz wielosezonowe i może nie warto wydawać kasy?Co do opon. do 4x4 to olej to.Weź tylko o większym indeksie nacisku.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Pewnie....najlepiej kup wielosezonowe z chin i jeździj na nich 200 km/h :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Co to za myślenie ??? Zresztą niech każdy robi jak uważa :roll: :roll:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Nie wiem o czym piszesz bo kolega pisze ze ma continentale wiec nie chiny.Bmw wychodziło z oponami wielosezonowymi i nikt problemu nie robi.Napisałem,że może kolega się nie zna i ma wielosezonowe a nie typowo zimowe wiec spokojnie można latać jak są dobre.A nawet o nowych nic nie wspomniałem o chinolach tylko ze nie koniecznie musi być do auta 4x4.Jeżeli byś miał wielosezonowe continentale z 2005 w dbd stanie i latało by ci się super to robił byś sobie dwa komplety na lato i zimę i jeszcze z indeksami do aut 4X4 bo ja nie.Aż taki bogacz nie jestem.W innych wątkach piszą że po co przepłacać za olej do skrzynki rozdzielacza z ASO.Jak kogoś stac to proszę bardzo niech kupuje.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Koledzy moje Continentale faktycznie mają w oznaczeniu płatek śniegu. Planuję je odstawić na sezon zimowy ( i to pewnie będzie ich ostatni sezon). Natomiast teraz potrzebuje letnich. Jeżdżę głównie trasy, trochę miasta. Co do opon 4x4 to miałem na myśli, że niekoniecznie muszą mieć zacięcie terenowe (bo tak ja rozumiem oznaczenie 4x4). Dla mnie opona 4x4 to opona AT i MT, takie na których jeździłem w terenie, a nie po polnych drogach. X3 traktuje jako zwykłą osobówkę, żadnego terenu ( chyba, że terenem nazwiemy polskie drogi;). Może jakieś konkretne opony polecacie?
Opublikowano

Ja latam na Good Year excellence 235/55/17 i złego słowanie mogę powiedzieć.Ja kupowałem używane po 7 mm z 2010 roku i są git.Zastanawiałem się nad nowymi ale prawie 1500 zł więcej za firmowe,a jakoś do chinoli nie jestem przekonany choć nexeny N800 sobie ludzie chwalą i bez vatu cena super za nowe.Przed wymianą miałem jakieś wytarte made in china typówki i też się latało ok,ale bałem się bo były pocięte na bokach.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Kochet witaj !

Sprawa niby prosta ale jednak temat rzeka.

To tak jak z kupnem samochodu, jak Ci powiem że chcę kupić auto, ale jaka marka , w jakim budżecie jakie stare, czy sportowe itd.

Opony ? na letnie bierz Michelki, Goodyear, Continental i po sprawie.

Ale jak już masz określony budżet to się zaczynają schody do tego czy na pewno nie jesteś podszyty wiatrem, bo możesz wybrać jakieś chinki co są tanie

Ja od 1978 roku zaliczyłem opon bez liku ale do jednych mam avers , to były Dunlop 4 sezonowe trochę twarde i w zimie się ślizgały, od tego czasu to na zimę to tylko zimowe a że swoim autem mało jeżdżę ( 2tys rocznie ) to ich nie zmieniam na lato.

Jak byś podał jakąś konkretną markę to może by było sie łatwiej ustosunkować .

Pozdrawiam z Montrealu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witaj

 

chińskich opon nie przewiduję. Auto mam w założeniu na dłuższy okres,jak już jeżdżę to głównie po trasach, a więc i prędkości są większe, więc to inwestycja w bezpieczeństwo. Budżet w jakim chciałbym się wyrobić to 2-2,5 tys. za komplet. Z tych znanych firm chyba Pirelli jeszcze doszłaby do Twoich wskazań. Tylko nadal pozostaje pytanie o konkretne modele.

 

Z opcji budżetowych natomiast poleca mi pewna osoba opony firmy Daytona, które są tańsze od tych topowych marek. Tylko, że ja nie bardzo słyszałem o tej firmie. Może ktoś z Was użytkowników coś wie, czy to opony warte pochylenia?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kochet witaj !

Pytasz o

Z opcji budżetowych natomiast poleca mi pewna osoba opony firmy Daytona, które są tańsze od tych topowych marek. Tylko, że ja nie bardzo słyszałem o tej firmie.

Ta firma podobno została kiedyś kupiona przez Bridgestone ale nie robią na ich licencji i podobno że to trzecia liga.

Ty jest ostatni test opon:

http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-adac-2013-w-rozmiarze-225-45-r17-w-y

Tu Ci dam linka z Kanady

http://tires.pmctire.com/frt/info-pneus/evaluations-pneus-ete-4-saisons.tire

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pirelli jak najbardziej kolego...kup sobie Scorpion Verde.Kilka osób ma już takie i nawet ja sam załatwiałem im i jak dla mnie rewelacja :cool2: :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja również bardzo polecam opony Pirelli.

Smigam drugi sezon na Pirelli Scorpion P Zero Assymetric w fabrycznym rozmiarze 18"

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Koledzy ponieważ na takiej szerokości jeszcze nie śmigałem, czy na standardowym do mojej X3 rozmiarze 235 jeździ się jeszcze w miarę normalnie na naszych drogach?
Opublikowano

Na dziurawe drogi czy wjeżdżanie na chodnik to powinna być opona na 17 calowych felgach a na dobrych drogach i zbieranie zakrętów na podwyższonej szybkości to powinny być ( flat )18-19 calowe .

Z dobieraniem opon letnich to nie ma co wydziwiać Brać jakie są na wyprzedaży z listy marek uznanych, chyba że ktoś ma jakieś preferencje , a jak już ma ktoś ma jakieś specjalne upodobania to i tak to kupi i nie będzie się z groszem liczył.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Gogsu witaj !

Piszesz :

o może własnie Nexeny sa koreańskie i w miarę dobre

To może jakiegoś linka do testów porównawczych ? bo na zasadzie że dobrze wyglądają to nie wiele się dowiemy, najlepiej jak to są znane testy, bo często testami nazywają opinie użytkowników co łatwo zrobić na zamówienie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Co do nexenów to też się zastanawiałem.Widuje je dość często w lepszych autach pewnie z racji ceny i po rozmowie z ludźmi co je mają to są zadowoleni.Są miękkie ciut szybciej się ścierają ale poza tym podobno sa ok

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jeszcze wkleje liste porównawczą z 75 oponami 4 sezonowe to takich samochodów jak E83 , to jest lista z Kanady czyli z oponami jakie tu są w sprzedaży, czyli jak znacie jakieś bardzo dobre opony a ich nie ma w Kanadzie to i na liście ich nie znajdziecie.

http://tires.pmctire.com/x-stuff/docs/fr/eval-summer/PMC-fr-2013-4s-VUS-evaluations.pdf

...............................................................................................

Jako ciekawostkę to powiem że na

4 miejscu jest :Continental ‐ CrossContact LX Sport

ale i na

71 miejscu jest też Continental ‐ ContiTrac

Z tego wniosek nie tylko kierujmy się marką ale zawsze sprawdźmy dokładnie jaki to produkt.

Ale np na pierwszym miejscu jest :Michelin ‐ Latitude Tour i najgorszy ich produkt jest na 26 miejscu : Michelin ‐ LTX A/S

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Koledzy, poszukałem trochę w ofercie oponeo i stworzyłem sobie krótką listę opon do wyboru (wszystkie w zbliżonej cenie):

- Pirelli P7 Cinturato

- Goodyear Excellence

- Bridgestone Turanza T001

- Vredestein Ultrac Cento

 

oraz Pirelli Scorpion Verde.

 

Kolego sfinks31, tutaj pytanie do Ciebie, czy na swoich Scorpionach jeździsz też zimą? W specyfikacji są to opony całoroczne. Jak w takim razie spisują się w zimowych warunkach i czy 235 zimą nie jest za szerokie (moje obecne to 215)? No i czy w związku z ich uniwersalnością nie cierpi na tym jazda latem. Nie to, żebym nie wiadomo jak jeździł ale czasem na trasie czy autobahnie mogę złapać prędkość, a zobaczyłem już że moje X3 lubi ją złapać;) i chciałbym czuć się pewnie przy prędkościach do 200.

 

Jeśli ktoś zna jakieś dobre argumenty, za którąkolwiek z wymienionych opon (pozytywne albo dyskwalifikujące) to będę wdzięczny za informacje. Inaczej będę rzucał kostką :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Nie kolego.... :wink: :wink: Ja mam takie jako letnie a nie całoroczne :nienie: :nienie:

Zimowe mam tylko Nokiany :wink: :wink:

Te Pirelli jak dla mnie są rewelacyjne i te 200 spokojnie jedziesz :wink: :wink:

 

Te Pirelli All Season w jakiej masz cenie ??? Napisz do mnie na PW to posprawdzam ci ceny w hurcie i moze coś taniej gdzieś wyjdzie :wink: :wink: :wink:

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Tak ja pisałem ja mam - Goodyear Excellence i też nie powiem złego słowa,myślę,że przy tej Twojej liście to nie odczujesz za bardzo minusów między tymi oponami.Na moich 200 nie pojechałem,ale to z racji tego że licznik staje na 185 i dalej nic :wink: Ale opony w całej palecie prędkości spisują się świetnie.
Opublikowano

Panowie bez jaj

chciałbym czuć się pewnie przy prędkościach do 200.

Fakt że bezpieczeństwa wszystkim życzę ale te prędkości to tylko do testów sprawdzić ile fabryka dała ale E83 nie jest skonstruowany do takiej jazdy to bryła bez aerodynamiki wyprzedzając jakiegoś Tira nami zaczyna kręcić a jak by przyczepność była nie tego, to zanim zadziałają ABS i inne cuda to będzie po ptokach .

Auto rozpędzić to jedno ale wyhamować w porę to drugie.

Ale opony to starajmy się wybierać najlepsze jakie są na rynku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Oj kolego..pewnie ,ze to nie auto wyścigowe ale ja tak śmigam po Europie i nie widzę żadnego problemu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wiadomo,że zakup opon jest trochę uzależniony od tego gdzie i kto ile jeździ prawda ??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Z tym to pewnie macie rację

pewnie ,ze to nie auto wyścigowe ale ja tak śmigam po Europie i nie widzę żadnego problemu
bo jak by miało być bardzo niebezpiecznie to by producent zablokował takie prędkości.

No to przynajmniej dobierajcie najlepsze opony , a ja tam wolę od 120 do 140 i też dojadę.

Muszę sie jednak przyznać że z wiekiem to nogę mam coraz lżejszą, ale za czasów młodości to często miałem do dechy i prułem ile fabryka dawała w moim 126P i tak czasem z wiatrem i z górki 115-120.

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tytułem zakończenia tematu, dziękuję kolegom za wszelkie rady i uwagi. Wybór padł na Pirelli Scorpion Verde. Czy to dobrze to się okaże:) Narazie mogę powiedzieć, że jeździ...nawet:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.