Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Wlasnie wrocilem z Chorwacji i niestety jak zawsze cos sie musialo spieprzyc. Otoz przy jezdzie 30 - 40 km/h wyraznie slysze chuczenie "wu wu wu " :) Jakbym jezdzil po muldach jakis, lub kola mial scentrowane. Zauwazylem ze przy skrecie sie nasila np. na rondach. Im szybsza predkosc tym to ustaje. Opny sprawdzalem przed wyjazdem i wywazalem. Te z przodu sa starsze RunFlaty. Z tylu nowe. Auto nie sciaga a kierownica nie drga. Czy ktos ma moze jakis pomysl co to moze byc ?

 

Bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez Syriusz76
318D E91 N47 Touring 2008r.
Opublikowano

Jak piszesz ,ze na rondzie jest glosniej tzn jak skrecasz kola - to tu bym obstawial lozyska. Ale...

Moze opony masz wyzabkowane ( ja tak mialem) i huczy od opon.

Najprosciej przelozyc opony tyl na przod i przod na tyl i zobaczyc czy huczenie pojawi sie z tylu. Jak tak to masz odpowiedz - opony winne.

Moga byc juz zurzyte, a moze cos je za szybko poniszczylo np. niesprawne amortyzatory.

Najpierw sprobuj przelozyc opony na inna os. Jak huczenie pojawi sie np z tylu, to sprawdz amortyzatory , aby byc pewnien ,ze nie zniszczy dobrej pary opon.

 

 

2 ta w nocy ... mam nadzieje ,ze z sensem napisalem :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Najpierw sprawdze pony a pozniej to lozysko. A gdzie ono sie znajduje i ile to moe kosztowac? To sa 2 lozyska tak ?
318D E91 N47 Touring 2008r.
Opublikowano
łożysko z piastą przód ok 300-350 PLN, tył samo łożysko ok 150 PLN

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Jak piszesz ,ze na rondzie jest glosniej tzn jak skrecasz kola - to tu bym obstawial lozyska. Ale...

Moze opony masz wyzabkowane ( ja tak mialem) i huczy od opon.

Najprosciej przelozyc opony tyl na przod i przod na tyl i zobaczyc czy huczenie pojawi sie z tylu. Jak tak to masz odpowiedz - opony winne.

Moga byc juz zurzyte, a moze cos je za szybko poniszczylo np. niesprawne amortyzatory.

Najpierw sprobuj przelozyc opony na inna os. Jak huczenie pojawi sie np z tylu, to sprawdz amortyzatory , aby byc pewnien ,ze nie zniszczy dobrej pary opon.

 

 

2 ta w nocy ... mam nadzieje ,ze z sensem napisalem :wink:

 

 

Jak najbardziej z sensem :mrgreen: dodam jeszcze że jeśli opony są wyząbkowane na bieżniku po stronie zewmnętrznej to również hałas nasila się w jezdzie po rądzie z mala prędkością wiem to z autopsji :cry2: A huczenie przy uszkodzonym łożysku przy większej prędkości nie ustaje tylko generalnie mówiąc zmienia swój ton i moze być przy braku doświadczenia w tych sprawach po prostu niedostrzegane czytaj niedosłyszane :mrgreen:

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
wyszlo jednak na wasze lozysko z prawej strony padlo i opona tez wyzabkowana. Mam do kupienia dwa lozyska Ruville za 350 zl i Optimal za 270zl co brac? czy wogole nic z tego ?
318D E91 N47 Touring 2008r.
Opublikowano
Ruville to pakowacz, w żrodku może być np FAG, jedno i drugie będzie ok, można też SKF, ponoć SNR tez sa w porządku.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
wyszlo jednak na wasze lozysko z prawej strony padlo i opona tez wyzabkowana. Mam do kupienia dwa lozyska Ruville za 350 zl i Optimal za 270zl co brac? czy wogole nic z tego ?

Jedna opona ci sie wyzabkowala :? :shock:

Jak doszedles ,ze padlo lozysko ?

Jezdziles na rondzie po zamianie opon ? Odkreciles kolo i szarpales nim ? Mechanik ci powiedzial ?

 

Btw.

Jest w necie pare manuali jak wymienic lozysko samemu, ale od tylnego kola. Sprawa z przednim - wymiana piasty i lozyska jest ponoc banalenie prosta... :norty:

Moze ktos podrzuci jakies YT movie, albo manuala , tak aby uzupelnic topic ... :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

1. zaczynamy od zdjęcia koła

2. wyjmujemy zaślepki na tyle zacisku i odkręcamy dwie śruby imbusowe, zdejmujemy zacisk hamulca

3. odkręcamy jarzmo zacisku (dwie sruby chyba 16 mm na tyle)

4. odkręcamy tarcze, jedna sruba imbusowa

5. odkręcamy łącznik stabilizatora od amortyzatora

6. odkręcamy dwa imbusy i wyciągamy wtyczkę z czujnikiem ABSu

7. odkrecamy śruby piasty (do których jest dostęp), są z tyłu za zwrotnicą, do jednej lub dwóch śrub dostęp będzie utrudniony przez końcówkę amortyzatora

8. odkręcamy śruby z dolnego gniazda amortyzatora i dużym płaskim wkrętakiem lekko rozginamy gniazdo

9. nastepnie zsuwamy zwrotnicę na dół wysuwając amortyzator z gniazda tak aby mieć dostęp do pozostałych śrub piasty

10. odkręcamy pozostałe śruby piasty, wyciągamy

11. czyszczenie i składanie w odwrotnej kolejnosci, zastosować nowe sruby do przykrecenia piasty

 

Zwracam uwagę na dokładne oczyszczenie papierkiem sciernym lub szczotką drucianą miejsca przylegania tarczy hamulcowej do piasty. żeby nie było problemów z biciem hamulców. Na piastę a pod tarczę nie dajemy żadnego smaru, powierzchnia styku musi być idealnie czysta

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie. Czy jesli byloby malo oleju w skrzyni biegow to tez by lozysko huczalo ?

Co ma piernik do wiatraka

, odpuść sobie tą skrzynie tylko wymień łożysko i będzie dobrze, bo to na bank łożysko przedniego koła :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.