Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zajrzałem dzisiaj do ukrytego menu, a konkretnie do katalogu/sekcji czy jak to tam nazwać opisanego "Check".

Wygląd tego zamieszczam w zdjęciu poniżej:

 

http://img838.imageshack.us/img838/8653/1o6e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

http://img838.imageshack.us/img838/8653/1o6e.jpg

 

 

Czy może mi tutaj ktoś powiedzieć co oznaczają informacje CC-ID w wierszach przypisane do stanu kilometrów ?

Opublikowano

Mi się wydaje, że to jakieś błędy, które wystąpiły przy w/w przebiegu km. Ale jaki to kod błędu to nie wiem. Można poszukać w necie, spróbuję :wink:

Może po prostu nie włączyłeś skrzyni na P przed otworzeniem drzwi? 557 to chyba zabezpieczenie pojazdu przed stoczeniem...

Opublikowano

Dzięki za informacje.

 

Te przebiegi przypadają na okres zimowy - kilka razy nie mogłem ruszyć i miałem otwarte drzwi przy próbie rozbujania samochodu może to od tego...

 

Tak przy okazji to czy te błedy zostają "na zawsze" w pamięci samochodu ?

 

Kilka dni temu była okazja podłączyć samochód do urządzenia diagnostycznego i kilka zgłoszonych usterek o charakterze "nieciągłym" (w tym te) zostały wykasowane. Wszedłem do tego menu a tu to dalej zostało...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zostają, ale można je usunąć, tylko trzeba pogrzebać głębiej.
Opublikowano

Na razie czyszczenie błędów zrobiłem przy okazji próby testera diagnostycznego AUTOCOM (bezproblemowo się połączył), chciałem też sprawdzić przed zakupem tej zabawki czy można nim "odblokować" hamulce do wymiany klocków itp.

Da się to nim zrobić, poza tym pokazał mi dośc sporo ciekawych informacji stricte technicznych.

 

Jak "głębiej grzebać" to jakim narzędziem :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nawet nie wiem powiem Ci szczerze. Jako, że w korekty przebiegów się nie bawię, to nie zagłębiałem się aż tak w ten temat.
Opublikowano

Takie operacje to mnie nie interesują. :nienie:

 

Zastanawia mnie tylko czy w zamyśle inżynierów BMW te informacje w tym miejscu mają się zapisywać "dożywotnio" na tej samej zasadzie co np. przebieg samochodu, czy jest to też informacja która po wykonaniu określonych czynności serwisowych, naprawczych czy kontrolnych może zostać usunięta jak informacja o konieczności wykonania zmiany oleju czy klocków.

Opublikowano
Napisz proszę coś więcej na temat testera diagnostycznego. Zastanawiam się nad kupnem w/w, tylko nie wiem czy warto...
  • Moderatorzy
Opublikowano

W dziale "Diagnoza" możesz poczytać o sprzęcie do BMW.

Autocom to uniwersalna zabawka a gdybyś chciał pogrzebać głębiej to tylko ICOM

Opublikowano

Był u u mnie ostatnio jeden gość, ma warsztat samochodowy na południu i "robi" sporo Beemek.

F10 są jeszcze za świeże i takiej nie miał u siebie. Tak się zgadaliśmy i z ciekawości podłączył tego Autocoma(akurat to miał ze sobą) do mojego samochodu.

 

Samochód jak pisałem połączył się bezproblemowo, praktycznie od razu.

Diagnostyka wszystkich systemów trwała jakieś 15-20 minut. Podzielona jest na sekcje silnik skrzynia biegów, układ elektryczny itd. Nie trzeba robić całości.

Jeżeli są lub wystąpiły jakieś błędy to w większości pokazuje dość dokładnie jaki element był tego przyczyną (np.czujnik wału korbowego, żarówka w konkretnym miejscu itp.) Informuje też o charakterze błędu/usterki czy jest ciągła czy stała - można te błedy za pośrednictwem tego urządzenia kasować.

 

Można też w tych sekcjach samochodu przeglądać różne informacje dotyczące parametrów pracy silnika lu (np.przepływ powietrza przez turbinę, temperatura spalin itp.) na bieżąco, można zobaczyć np. daty produkcji(?) czy konfigurowania(?) elementów samochodu np. pompa hamulcowa (TRW 02.02.2011 etc).

 

Są informacje dot. czynności zliczanych jak np. ilość uruchomień pompy hamulcowej ( u mnie już ok.16000 razy :D ), ilość pełnych i niepełnych wypaleń DPF, ilość kilometrów od ostatniego wypalenia, jak również jest możliwość wymuszenia wypalenia filtra cząstek stałych...

Odnośnie omawianej tu w sąsiednim wątku wymiany klocków wchodzi się w hamulce, ustawia tryb warsztatowy i można działać :D . W programie są podpowiedzi co jak robić dalej (tak przynajmniej jest z tymi hamulcami.)

 

Ogólnie to gość miał ze sobą oryginał AutoCom który spory czas temu kosztował jego ponad 4 tys. PLN , pokazywał mi na allegro co dzisiaj można kupić na allegro o tej samej funkcjonalności(chińskie klony). Obecnie to kwota nieprzekraczająca już 1000 PLN więc naprawdę niewiele.

Czytałem trochę na elektroda.pl o tych autocomach ogólnie to większość chwali sobie(chyba że ktoś trafi jakiś felerny egzemplarz), moim zdaniem jeżeli nie masz warsztatu to w sumie będzie to tylko zabawka nic w samochodzie nie pozmieniasz co najwyżej zobaczysz jakieś błędy i wykasujesz inspekcje. Byłoby bardzo użyteczne przy zakupie używanego samochodu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Autocom klon w Chinach to koszt ok. 70$ z przesyłką jest to urządzenie uniwersalne czyli do większości marek więc działa tak jak coś do wszystkiego...

Często diagnozuje błędy których w rzeczywistości nie ma lub odwrotnie nie znajduje istniejących.

Urządzenie to nadaje się dla warsztatów typu "garażowy uniwersalny" a dla specjalizujących się w BMW są inne rozwiązania i niektóre bardzo tanie również dla serii F.

Wszystko jest w dziale diagnoza i tam można popytać.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Odświeżę trochę temat. Wczoraj miałem trochę czasu i pogrzebałem w ukrytym menu.

Wyskoczyło mi 29 błędów z czego większość bo 20 to błąd 577 nic grożnego.

Przy przebiegu 31956 km mam za to 11 RÓŻNYCH BŁĘDÓW 167; 0785, 0097, 0351;0070; 0027; 0027; 070; 0027; 0068; 008;

Martwi mnie ten pierwsz 167 - google tłumaczą go jako restart zegara ( czy to może oznaczać że poprzedni właściciel kombinował coś z przebiegiem i np cofnął go czy tylko wykasował poprzednie błędy?).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem, w F10 nie da się skorygować licznika km. Chyba, że coś ostatnio wymyślili. Zakładane są tzw emulatory. Podejrzewam, że po wyjęciu zegarów i rozebraniu ich gdzieś to ustrojstwo widać, ale szczegółów nie znam, musiałbyś pogadać z jakimiś specami od tego fachu. :)
Opublikowano
Skoro sie da. To czy aso tego nie wykyje. Przed zakupem bylem z autem w aso i jedyne usterki jakie wykryli to ze akumulator byl dwa rady doladowywany. Reszta byla ok.potwierdzili nawet gwarancje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobry "cofacz" zrobi to tak, że nie da się wykryć. Pozostają tylko dokumenty, serwisy w bazie BMW itd.
Opublikowano

Ostatnio wymieniałem olej kasowałem "serwis" i tak przy okazji spojrzałem do tego menu zobaczyć czy "coś tam przybyło".

Ze zdziwieniem zauważyłem że niektórych błędów, które kiedyś tam były już nie ma.

 

Mam teraz przebieg ok. 47 tys. km i o ile dobrze pamiętam są tylko jakieś błędy przy przebiegach ponad 30 tys. km.

 

W ubiegłym roku miałem więcej "błędów" przy kilometrach kilkanaście i dwadzieścia parę tysięcy których teraz nie ma - w liczniku nikt nie grzebał tak więc część tej historii chyba sama "znika" po jakimś czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.