Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Z nieoficjalnych źródeł grubość nowej tarczy to: 8,9mm lub 9.5mm (tarcza regenerowana), oczywiście informacja do zweryfikowania.

Ja wymieniałem koło dwumasowe przy przebiegu 262tyś. km, to tarcza miała grubość 7,5 - 8mm oczywiście sprzęgło było ORI i 100% sprawne.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
kiedy wymieniałeś dwumas? i ile cię to wyniosło? Jakie dokładnie miałeś objawy? Bo mi bardzo telepie silnikiem i budą i mechanik mówił że to chyba dwumas...
Opublikowano

Dwumas wymieniałem na wiosnę 2011r. - przyczyna o ile dobrze pamiętam to czasami pojawiające się drgania silnika przy gaszeniu.

 

Za kompletne koło dwumasowe + kpl. sprzęgło z łożyskiem oporowym zapłaciłem coś ok. 1820zł.

Dodatkowo wymieniłem łożysko kulkowe (to które osiuje wałek sprzęgłowy) na wale korbowym 57zł, trzpień podporę od łapy sprzęgła 4zł, klamra sprężynowa (zabezpieczenie) łapy 14zł.

Razem coś ok. 1900zł.

 

Bo mi bardzo telepie silnikiem i budą i mechanik mówił że to chyba dwumas...

do sprawdzenia poduszki silnika, skrzyni, koło pasowe wału korbowego.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

to może powiecie mi co może być przyczyną...

 

ślizgało mi się sprzęgło przy wyższych obrotach więc postanowiłem że trzeba rozebrać i zobaczyć co się dzieje...

 

razem z kumplem rozebraliśmy wszystko i docisk wyglądał bardzo dobrze, tarcza miała 6mm, dwumasa też ok.

 

Daliśmy tarczę do nabicia, po nabiciu miała 8.2mm

 

Złożyliśmy wszystko, zadowoleni wsiadamy do auta, a tam nie ma sprzęgła... pedał wpada kawałek potem ma taki opór odbijający jak spompowany pedał hamulca... Myśleliśmy że może wysprzęglik - ale to nie to

 

Znowu rozkręcaliśmy wszystko i zrzuciliśmy skrzynię - okazało się odziwo że tarcza była za gruba... podłożyliśmy pod docisk podkładki 1mm co zmniejszyło grubość tarczy z 8.2mm, na 7.2mm a ślizgała się mając 6mm.

 

Złożyliśmy - sprzęgło łapie idealnie na pedale od praktycznie samego dołu a nie jak to było wcześniej przy prawie maksymalnym puszczeniu pedała - jeździ się świetnie - ale ślizga się jeszcze bardziej niż wcześniej... nie da się wyprzedzać...

 

auto po zmianie ECU ze 136km 280nm na 155km 320nm - nie mierzone

 

 

Proszę oszczędzcie mi teksty typu "sprzegło wymienai się kompletne" tylko pomóżcie znaleść przycyznę... zły docisk? Zastanawia mnie jak w ogole jest mozliwe ze tarcza 8.2 mm przy już zużytym docisku mogła być za gruba.. normalnie nowe tarcze mają koło 9mm

Opublikowano
Dobrze to złożyliście ? Tam jest samoregulator a składałeś z używanych części i trzeba mieć przyrząd do cofnięcia regulatora lub sobie jakoś poradzić. W nowym zestawie jest zblokowane i wystarczy założyć i odblokować. Poczytaj tutaj viewtopic.php?f=69&t=155580&start=30
Opublikowano

Dokładne. Samoregulator.

Przed taką pracą trzeba trochę popytać. Jeśli poznasz zasadę pracy tego regulatora to wystarczy prasa, żeby go cofnąć.

Opublikowano

składaliśmy sprzęgło uzywając specjalnego trzpienia, który wchodzi w tarczę, a dalej w dwumas ustawiając tarczę idealnie na środku, potem nie wyjmując trzpienia nałozylismy docisk i skręcilismy.

 

Gdy już docisk trzymał tarczę wyjelismy trzpień i przystapiliśmy do dalszego składania. Więc sadzę że operacja przebiegła tak jak powinna...

 

Czy jest możliwe ze po chipie sprzęgło 230 mm nie wyrabia mocy z rzędu 155km 320nm i trzeba zamontować sprzęgło 240mm od polifta 150km m47n?

Opublikowano

A no widzisz...źle zrobiliście. Wiesz jak działa sprzęgło? Prawda?

W BMW w miarę zużycia tarczy docisk automatycznie zmniejsza dystans pomiędzy tarczą a kołem zamachowym. Zakładając nową tarczę do dobrego docisku trzeba "zrestartować pamięć starej tarczy" :), czyli samoregulator do ustawień fabrycznych. Dlatego Twoja tarcza wydawała się zbyt gruba przy pierwszym montażu. Teraz gdy wsadziliście podkładki docisk nie pracuje w prawidłowym zakresie i może nie "kleić' tarczy. Oczywiście zakladam, że regeneracja został zrobiona na dobrych materiałach bo mi się kiedyś zdarzyło, że regenerowana tarcza ślizgała się.

 

Około 4 minuty na filmie chłopak reguluje sprzęgło

Opublikowano
było spytać jak pytałeś o grubość to bym ci powiedział że tam jest ten automatyczny system i wielu już mechaników popłyneło na tym montując je jak zwykłe :D
szukam
Opublikowano

Wersje 150km maja te same co 204km 330d

Dobrze wyczytales

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W m47n tarcza jest jak w m57, więc 184 km, a nie 204.

skols003 jak będziesz używał z głową tych 186km to powinna dać rade :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
M47 maja tarcze o średnicy 230mm

M47n mają tarcze o średnicy 240mm

 

ps: Kemot - trzeba było się kur*a domyślić xD nic to rozbiore to raz jeszcze :P

 

228mm a nie 230mm.

Po drugie sama srednica tarczy to nie wszystko.

M57N ma mocniejszy docisk np, ma spreżyny na tarczy, których w M47N brak. M57N2 ma np jeszcze mocniejszy docisk.

 

Shaft, SAC to jedna rzecz. Druga rzecz to fakt, że zmieniłeś samą tarczę. Wymienia się komplet bo docisk też się zużywa i on może być przyczyną ślizgania.

Opublikowano

tak jak napisałeś 228mm...

 

Wiem że wymienia się komplet ale docisk wyglądał dobrze, a budżet niestety jest skromny ze względu na opłatę OC w tym miesiącu no i wakacje...

 

Wyjmę podkładki milimetrowe spod docisku, które umieściłem. Cofne ten docisk tak jak to powinno wyglądać i sprawdzę jak się będzie sprawować. Za pierwszym razem zrzucałem skrzynie z kumplem w 2h, za drugim w 20 minut :P Dojdę do wprawy ;)

Opublikowano

20 minut to nieźle.....ale mechanicy Kuchara chyba na rajdzie Dolnośląskim wymienili skrzynię w 18 minut w Subaru Imprezie. Musisz jeszcze poćwiczyć. :)

 

 

Ile kosztowała regeneracja tarczy?

Opublikowano

Nie pasuje idealnie. Skrzynia w M57N jest inna.

Od M57 pasuje ALE. Pamietaj, ze nawet 240mm tarcze z M47N moga nie pasowac wymiennie, bo mialy dwa rodzaje "uzebienia" geste i rzadkie.

Popatrz na zdjecia tarcz w necie i zobaczysz, ze wieloklin sie rozni. Gestszy masz przy skrzyni 6 biegowej a rzadszy przy 5 biegowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.