Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

to mój pierwszy post na forum :)

 

Dziś wybrałem się na diagnostykę (ICOM) i aktywację świateł dziennych. Po wizycie nasunęło mi się kilka pytań i liczę na wsparcie :)

Na wstępie to zaskoczył mnie jeden fakt. Mianowicie, zostałem poinformowany, że silnik został najprawdopodobniej "zaczipowany" gdzieś tam kiedyś i tu nasuwa się pierwsze pytanie...

Czy faktycznie można to jednoznacznie stwierdzić tylko po "podpięciu pod kompa"? Hamownia pewnie dałaby jednoznaczną odpowiedź, ale na chwilę obecną nie mam jak tego sprawdzić.

Druga sprawa to brak możliwości aktywacji świateł dziennych (30% długich) z powodu fabrycznej (starej) wersji oprogramowania. Skrypt został wgrany do auta, ale z tego co gość mówił, sugeruje update całego softu, bo "nie bawi się" w pojedyńcze aktualizacje np. modułu świateł.

Pytanie czy jest sens robić aktualizację całego softu (500 zł), czy lepiej dograć tylko to co odpowiada za światła (jeśli to możliwe)?

Może to przysłowiowy skok na kasę ze strony firmy? ;)

Ostatnia kwestia, to błąd DPF (niestety nie mam kodu). Auto ma 190 tyś. przebiegu i zasugerowano na podstawie tego błędu, że powinien zostać mechanicznie wyczyszczony, czyli wypalanie odpada. Spytałem czy można sprawdzić zawartość sadzy w tym czymś oraz uaktywnić opcję wypalania, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Czy mam rozumieć, że na podstawie diagnostyki faktycznie jedyna opcja to chemiczne bądź termiczne czyszczenie?

 

Z góry dzięki za informacje.

Trochę wertowałem forum, ale do końca nie znalazłem odpowiedzi.

Opublikowano
W M47 sterownik przechowuje "gdzieś" sumę kontrolną, w przypadku ingerencji w oprogramowanie leci błąd:

41ED 41ED cyclic authentication

 

Po skasowaniu po chwili powraca.

 

Pozdrawiam

 

Dzięki za info.

Czyli faktycznie coś mogło być grzebane.

A to od razu pytanko - czy aktualizacja całego softu (zakładam że to paczka wszystkich sterowników) nadgrywa ewentualnego chip'a?

Opublikowano
W M47 sterownik przechowuje "gdzieś" sumę kontrolną, w przypadku ingerencji w oprogramowanie leci błąd:

41ED 41ED cyclic authentication

 

Po skasowaniu po chwili powraca.

 

Pozdrawiam

 

a gdzie ten blad powinien sie pokazac? W INPIE? Mam zawirusowany silnik M47, nigdy takiego bledu u siebie nie mialem...

 

ale potwierdzam ze gdzies wirus jest widoczny, jak za granica podjechalem do aso to od razu po podpieciu kluczyka mi wspomnieli ze mam chipa.

Opublikowano

Być może błąd się pojawia tylko w przypadku ICOM'a, bo weryfikuje te wspomniane sumy kontrolne...

 

Chyba przywróce ori soft, bo coś potrafi przykopcić na dużym palniku ta moja betka - są 2 błędy czyli dpf i zawirusowanie.

Czy mogę zakładać, że chip jest do d..., stąd kopci i zapycha dpf?

Opublikowano

jak kopci to mozliwe ze dpf w ogole zostal wyciety i go nie ma, tylko ktos zrobil to nieprofesjonalnie bo wywala blad

 

chip z kopceniem nie ma nic wspolnego

Opublikowano

Momencik, DPF jest nie po to aby się zapychać i robić problem, tylko zapychać a następnie wypalać i tak w kółko. Miałem u siebie jeden lejący wtrysk, DPF nieźle dostawał w tyłek. Ma przejechane już znacznie ponad 160kkm, komputer sam nawet zresetował jego żywotność, zaczął odliczać od nowa, ale tym razem od 200kkm. Niestety jeżeli masz M47 musisz czasami wyskakiwać na trasy, u mnie stanowią one 90% przebiegów - dlatego nie mam żadnego problemu. W N47 jest już bardziej dopracowany DPF oraz mechanizm wymuszonego wypalania, nawet w mieście w ruchu ulicznym.

 

Możliwe też, że masz niesprawny termostat. Wymuszanie wypalania nie uaktywni się, jeżeli silnik nie ma odpowiedniej temperatury roboczej. To bardzo częsta przypadłość tego silnika. Pali więcej i jest problem z DPF. Tylko uwaga, termostaty są dwa. Główny oraz przy chłodniczce EGR, trzeba wymienić oba.

 

Jeżeli chodzi natomiast o opisywany błąd, w ASO widzą to tak:

http://i49.tinypic.com/357lu6d.jpg

 

Przyklejone z tematu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=195970&p=1428797&hilit=cyclic#p1428797

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

chip z kopceniem nie ma nic wspolnego

 

Oczywiście, że chip ma wiele wspólnego z kopceniem jeśli jest np: źle wykonany, dowalone koksu

Witajcie,

 

Czy faktycznie można to jednoznacznie stwierdzić tylko po "podpięciu pod kompa"?

 

Po logach czyli tzw. podpięciu pod kompa i dynamicznej próbie każdy nawet słabo rozgarnięty tuner jest w stanie stwierdzić, czy auto jest po programie. Hamownia nie jest konieczna, bo to jest urządzenie wyłącznie POMIAROWE, a nie diagnostyczne.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za info. Właściwie to tez pomyślałem ze auto moze byc wykastrowane z dpfa. Gdy silnik chodzi na wolnych obrotach, szczególnie w garażu, to czuć typowy zapach spalin diesla. Czy np przy zapchanym dpfie czuć spaliny i auto kopci? Jak sprawdzić czy dpf był usunięty?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Rura wydechowa jest okopcona? Przy sprawnym DPF jest czyściutka po wewnętrznej stronie, ani śladu sadzy.

 

Nie do końca, ja mam drożny, sprawny DPF, z zapełnieniem całkowitym 14g na 35g max na wolnych obrotach, nigdy nie musiałem go specjalnie wypalać i rurę mam zawsze delikatnie okopconą na czarno po wewnętrznej stronie, zresztą to samo mam w 520d n47. Oczywiście nie jest to sadza, ale to nie zmienia faktu, że nie jest czyściutka. W poprzednim aucie miałem dokładnie tak samo.

Opublikowano
No to ja mam dla odmiany czyściutką a DPF ma przelatane ponad 160kkm i ani raz nie sprawił mi problemu. Tak więc będę upierał się przy swoim. Zdarzają się takie przypadki, że DPF jest uszkadzany przez ciśnienie spalin i puszcza trochę sadzy.
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
witam wszystkich.Ja podobnie jak kolega mam dpf auto ma najechane 205tkm i tez mam okopcona rure wydechowa nie wiem co jest tego powodem???chcialbym zeby na ten temat wypowiedzial sie ktos cykniety w temacie bo sam do tego nie dojde.Troche mnie to martwi bo nie wiem czy mozna tak dalej smigac.Ponad to na diagnozie komputerowej okazalo sie ze Bunia ma blad sterownika wewnetrznego nie pamietam dokladnie ale gosciu ktory robi takie auta mowil ze to nic takiego ze jesli na desce roz.i navi nic sie nie wyswietla a auto dalej jedzie to nic takiego,proponowal mi wgranie nowego programu! co mam zrobic??? Dzieki za madre rady : Edytowane przez tacos30
Opublikowano
Witajcie,

 

Druga sprawa to brak możliwości aktywacji świateł dziennych (30% długich) z powodu fabrycznej (starej) wersji oprogramowania. Skrypt został wgrany do auta, ale z tego co gość mówił, sugeruje update całego softu, bo "nie bawi się" w pojedyńcze aktualizacje np. modułu świateł.

Pytanie czy jest sens robić aktualizację całego softu (500 zł), czy lepiej dograć tylko to co odpowiada za światła (jeśli to możliwe)?

Może to przysłowiowy skok na kasę ze strony firmy? ;)

 

Ktoś ci wciska kit i to niezły.

Nie ma czegoś takiego jak za stara wersja oprogramowania.

Jeśli twoje jest z 2007 roku a moje z 2005 i DRL działał na fabrycznym sofcie (no teraz jest już po aktualizacji) ... to chyba więcej nie trzeba nic dodawać.

NCS z właściwym SPdaten , kabel i sobie to sam ogarniesz bez wgrywania softów.

Opublikowano

Witam, czy mogę podpiąć się pod temat? jeśli nie to proszę o przeniesienie THX. Mam pytanie E90 silnik M47 163KM znajomy zgrał swój soft mpps i wgrał do mojego E91 M47 163 KM nawet ten sam rocznik i wszystko poszło cacy ale silnik tylko kręci,wyświetla dsc,itd. i nic po za tym w dodatku pompa paliwa cały czas pracuje. Po aktualizacji jego softu u mnie winkfp wszystko działa jak należy. Co może być powodem bo chyba nie to ,że on ma navi a ja nie :roll:

 

Pozdrawiam

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.