Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od jakiegoś czasu moje ucho dręczą dziwne stuki podczas hamowania,jade wcikam hebel a tam puk puk puk takie jakby głuche( trzeszczenie,pukanie).. Tak samo jest przy kreceniu kołami na postoju. Dziś wziełem się do roboty w celu sprawdzenia wszystkiego i wszystkie wachacze są sprawne w sumie niedawno wymieniane miesiąc temu max półtora wymieniane były łaczniki stablizatora razem z gumami stabilizatora bo były wyrobione.. Koncówki sprawdzaliśmy z wujkiem dziś również są sprawne tak samo jak i górne mocowania amorów więc co to może być ?? Na nierównosciach cichutko na garbach tak samo nie ma stuków żadnych a dodam że koła mam 18stki na profilu 40 wiec wszystko słychac po czym się jedzie... Może ktoś cos podpowie bo wujas mówi żebym się tym narazie nie przejmował bo zawiecha jest dobrze a jednak coś nie tak.. Chce już podszykować auto tak aby było wszystko ok zresztą niedługo szykuje mi sie wyjazd w sumie 850 km i wole żeby wszystko grało w aucie dla swiętego spokoju mojego ucha :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No ale ostatnio własnie wymieniałem na uzywki w dobrych stanach obydwa po 170 tys przebiegu sachsy no i po włozeniu naginaniu auta ładnie to wszystko chodzi nic nie słychac żadnego stuku czy czegos tylko tak jak opisuje :(

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
U mnie amortyzator słychać było (co prawda jeden) przy hamowaniu i na niektórych dziurach. Szczególnie te niby płaskie studzienki kanalizacyjne. Na nich zawsze taki głuchy stuk było słychać. Ja akurat wymieniłem na nówki bo z używkami to właśnie potem takie problemy są. Ja bym pewny co do amorków nie był że są ok.
Opublikowano
No własnie tylko jak to najlepiej sprawdzić ?? Bo juz mnie to troche denerwuje prawde powiem... Nie ma spokoju tylko coś jest a jak jest spokój to nie na długo .. .:(

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

jak przy skrecaniu stuka, to mogą być poduchy amortyzatora.

Hamujac, przód nurkuje, na poduche zatem dzialaja naprezenia, że wywalona tez potrafi sie odezwać.

 

Ale nie wymieniaj w ciemno, niech ktoś ogarnięty to sprawdzi

Opublikowano
Ale wlasnie nie czuć zadnych wibracji przy skrecaniu kierownica przy kielichu pod maska... Bo wczoraj kumpel krecił a ja reke trzymałem i nic nie ma... Wiec chyba to nie to

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Dziś znajomy mechanik powiedział mi że to może byc od złej zbierznośći.. Bo po wymianie wachaczy jej nie zrobiłem moze byc od tego ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

na pewno nie, zmień mechnika.

Tak btw, zmiana wahaczy z przodu nie powinna przestawić geometrii, a jeśli już, to niezbyt znacząco

Opublikowano
No tak to w takim razie co to może byc górne mocowania są ok.. Nie ma mowy zeby były złe bo sa niedawno wymieniane ... I to wszystko lemforder... Możliwe że jest to od zbierznośći bo górne wachacze np z prawej strony to wymieniałem dwa razy od zakupu i zbierzność nie robiona bo szkoda robić coś co nie pomoże..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wiesz że jak masz rozjechaną zbieżność, to elementy gumowe szybciej dostają po tyłu, zwłaszcza te na wahaczach?

Jak koła nie idą współliniowo, to każde ciągnie lekko winną stronę, to cały czas masz napięte tuleje, które szybciej się zużywają, i łatwiej je oberwać.

Opublikowano
No rozumiem o co chodzi.. Ale powiedz mi czy opisywane przezemnie objawy mogą być od złej zbierznośći ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Moderatorzy
Opublikowano

Od geometrii na pewno nie, tak jak koledzy już wyżej napisali. Jednak po wymianie elementów zawieszenia lub nawet co jakiś czas geometrię warto sprawdzić i ustawić w razie potrzeby. Jeżeli geometria jest źle to opony zdzierają się nierówno, ząbkują itd.

Po drugie nie zakłada się używanych amortyzatorów.

Jeżeli stuka podczas hamowania to przyjrzał bym się zaciskom i ich prowadnicom.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ale pawełku przy skrecaniu kierownicą też by pukało jakby były to zaciski ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

A próbowałeś wejść pod auto i obserwować (lub wyczuć trzymając reką) końcówki wahaczy kiedy ktoś kręci kierownicą?

Górne mocowania amorów wymieniałeś przy okazji montażu tych używanych Sachsów?

Również nie zakładałbym używek amorków na przód-chyba że miałbym okazje sprawdzić je u dawcy..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może pukać, ja mam oberwane obie osłony tarcz hamulcowych, i przy jeździe na wprost nic nie słychać, a przy skręcaniu obciera, więc coś w tym może być.
Opublikowano
No powiem ci że dzis włąsnie tak zrobie... Jedna osoba do kanału a druga w aucie i krecic kiera.. Bo tak jak łapie sie za poszczególne czesci na postoju to nieczuc luzu... Wiec trzeba z kanału zerknac o co to chodzi... Bo tak jest denerwujące...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Okazało sie że zwrotnica pękła i to jest powodem stukania bo tuleja chodzi w zwrotnicy ta od dolnego wachacza juz dziś zamówiłem jutro ma być... tylko jak to wymienic ktos opisze bo wujek wyjechał i nie ma kto mi tego ogarnać a kiedys wyjmował zwrotnicę to widziałem że duzo roboty nie ma... Tylko że nie wiem co i jak

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Nikt niepodpowie jak to wymienić ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No w sumie to nie jest to trudne, tylko sporo rozkręcania.

Wykręcasz zacisk, prowadnice, tarcze, amortyzator, drążek kierowniczy, wahacze i wychodzi z łożyskiem, a łożysko wyciągasz już jak masz całość na wierzchu, zakładając że przekładasz stare.

Polecam wyposażyć się conajmniej w widelec do demontażu sworzni, a najlepszy byłby ściągacz, bo jak dawno były nie ruszane, to będzie problem.

Przygotuj się na naprawde "ostre" kręcenie, bo te śruby są zazwyczaj bardzo mocno dociągnięte, a stożki sworzni trzymają nieziemsko uparcie. :mrgreen:

Opublikowano
Dzieki kolego shadow :) Ale juz wymienione :D Stuki ustaly :) Ucho i nerwy narescie spokojne :) Jutro jade na zbierzność i jezdze dalej :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.