Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale klimatronik ma to do siebie że sprężarka nie chodzi cały czas, daltego jest takie rozwiązanie w przeciwieństwie do manualniej klimy bardziej ekonomiczne. Auto mniej pali bo sprężarka nie chodzi cały czas. Jeśli chodzi cały czas bez przerwy to znaczy że układ nie wyrabia bo np czynnika jest zbyt mało.
Opublikowano

Postaram sie dzisiaj zobaczyc jak zachowuje sie u mnie ale mialem kiedys benzyne m52 silnik i tam sprężarka również rozłączała się. Gdy byl bardzo duzy upal to chodzila dłuzej ale mimo wszystko z przerwami. Auto mialem 4 lata i nic z silnikiem ani jego osprzętem nie robiłem, świetne motory

Na 90% w e46 jest tak samo i jest to normalne. Watpie aby koło pasowe dostawało od tego po dupie.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Panowie pogódźcie sie z tym raz na zawsze. W prawidłowo pracującym układzie klimatyzacji (klimatronik) po osiągnięciu zakładanej temperatury wnętrza kompresor będzie się cyklicznie rozłączał i jest to jak najbardziej prawidłowe zachowanie układu AC.
na tym filmie widać prawidłowo zachowujący się kompresor w E46 podczas pracy kiedy temperatura wnętrza jest już tylko podtrzymywana w okolicy zadanej. Wentylator nie musi startować od razu po załączeniu - wszystko zależy od warunków takich jak temperatura zewnętrzna, ciśnienie w układzie. Sam przechodziłem przez cały ten bajzel , jeździłem po warsztatach w których dziwnie na mnie patrzono i zawsze to samo - wszystko jest OK , nie ruszać. W układach automatycznych AC w innych samochodach sytuacja jest identyczna i to w sumie mnie do końca przekonało że z moja klima jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jeżdżę tak już 3 lata i nie mam najmniejszych problemów z układem AC.
Opublikowano
tylko ze nie kazde e46 ma ten komunikat co Ty, u Ciebie coś jest nie tak skoro wali błędem....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Komunikat jest jak najbardziej nieprawidłowy tyle że nie wiadomo w 100% o czym świadczy. Równie dobrze możesz mieć uszkodzoną wiązkę do sterowania przekaźnika (trzeba by się było na sztywno wbić z voltomierzem w gniazdo przekaźnika żeby to potwierdzić) - efekt byłby identyczny. W sumie można przyjąć pesymistycznie że masz najgorszą z możliwych usterek czyli typ - HGW :( Jeżeli możesz to zrób zrzuty z INPY z live data od AC. Powyżej opisałem tylko jak zachowuje się prawidłowo działający climatronik.
Opublikowano
Najgorszy w tym wszystkim jest fakt, że według specjalistów od klimatyzacji wszystko jest OK. Według mnie nie jest, bo z jakiej racji wyrzuca tak istotny błąd przy rzekomo sprawnym układzie :roll: Będę drążył temat mimo wszystko, aż znajdę przyczynę o to się nie martwcie :wink: pzdr
Opublikowano
mialem xantie z 97r, sprezarka sie rozlaczala co jakis czas, yariska 2008r w domu to samo - rozlacza sprezarke co jakis czas, inna niezliczona liczba aut ktorymi jezdzil moj ojciec zawsze to samo czyli sprezarka sie zalaczala i wylaczala. ktorys z kolegow dobrze mowi - malo czynnika = sprezarka chodzi caly czas, tak mialem w xantii zawsze pod koniec lata bo tam notorycznie uciekal mi czynnik. zle szukacie panowie, tak ma byc.
Opublikowano
NO włąśnie ja mówiłem że mało czynnika to chodzi praktycznie cały czas i robi większe ciągłe obciążenie. Po to zawsze się mówi, że automatyczna klima robi mniejsze obciążenie dla silnika i spala auto mniej paliwa bo właśnie taka jest zasada działania climatronika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam, że powinna się rozłączać się, sprawdzałem dzisiaj u siebie. Na zewnątrz 21 stopni, klima ustawiona na auto 20 stopni i kompresor kręci jakieś 15 sekund i rozłącza na jakieś 3 s i tak w kółko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
przy climatronicu wiadomo- norma, ale jak ustawimy na panelu minimalną możliwą temperaturę podajże 16 stopni C lub Low to wtedy sprężarka powinna chodzić non stop bez przerw. a swoją drogą panele climatronica w początkowych latach produkcji e46 były wadliwe, i były wymieniane na poprawioną wersje, ale to nie ma akurat nic do rzeczy w tym temacie.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 4 lata później...
Opublikowano

Nie tworząc nowego tematu,

Mam problem z klimą w E46 320i, 2000r. Po odpaleniu klimy przez kilka minut sprężarka działa bez przerw i prawidłowo - aż schłodzi odpowiednio samochód. Chłodzi bardzo dobrze. Następnie, zgodnie ze sztuką, wyłącza się okresowo gdy osiągnie temp zadaną na panelu.

Niestety - każde wyłączenie i włączenie sprężarki powoduje tak duże obciążenie dla silnika, że obroty falują w zakresie 500 - 900 obrotów i trzęsie całym samochodem. Ponieważ włączanie/wyłączanie sprężarki odbywa się dość często, jest to bardzo uciążliwe i irytujące :)


Zauważyłem, że u mnie sprężarka zatrzymuje się całkowicie, a nie zwalnia - jak ma to miejsce na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=VAFOc9rmFNQ. Czy możliwe, że problemem jest pasek klinowy, czy raczej sprężarka?

W przyszłym tyg jadę na serwis klimatyzacji. Obawiam się tylko, czy będą umieli mi pomóc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie nie ma opcji, że to pasek, ale możesz go wymienić, kosztuje nie więcej niż 30,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Spróbuj pokręcić ręcznie sprzęgłem sprężarki. Jak dasz radę to ok, jak nie to masz przyczynę. Zacierający się kompresor klimy. Można spróbować go podleczyć dając nowy gaz z olejem, ale to na krótką metę.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Częste rozłączanie sprzęgiełka może świadczyć o zbyt małej ilosci czynnika chłodniczego w układzie.

Również porada @Adchara jest dobra - zacierajaca się spreżarka nagrzewa się a na jej obudowie umieszczony jest czujnik bimetaliczny, który rozłącza sprzęgiełko po osiągnieciu zbyt wysokiej temperatury przez sprężarkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.