Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisz kolego czy podczas jazdy nie masz uczucia jakby przy wciskaniu pedału przyspieszenia auto zachowuje się ociężałe jakby ciągło przyczepę?

Bo wczoraj kiedy wracałem ze zlotu w Smardzewicach autko mi zbierało się rewelacja i wystarczyło muskanie gazu by utrzymywać jednostajną prędkość. Po przyjeździe do domu chwilę później jechałem do pracy i w czasie jazdy nagle auto jakby zaczeło zamulać i musiałem zdecydowanie wcisnąć mocniej pedał przyspieszenia by samochód utrzymał żądaną prędkość. Po skończeniu pracy jadąc do domu autem wszystko wróciło do normy ale wydaje mi się że jednak jest trochę gorzej niż wcześniej i zastanawiam się czy u ciebie właśnie twoje auto tak nie zamula?

Na razie nie zastanawiałem się nad tym ale przyczyn tego stanu może być wiele :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie auto smiga az milo... ostatnio nagrywalem sobie filmik i po 7sek filmu mialem ponad 100km/h a nie spieszylem sie z ruszaniem.. jak jade to tez nie mam uczucia zamulenia ani nic z tych rzeczy...

 

A powiedz mi prosze co moze powodowac takie spalanie?? bo duzo czesci juz zmienilem wiec moze nie wiele mi zostalo to zmiany ;) hehe

 

 

EDYTA:

bylem zatankowac do pelna i jak sie nie pomylilem to spalanie z dystrybutora wyszlo lekko ponad 12litrow a z komputera 16.9.... :shock: robie kolejny test co do tego co komp pokazuje.. ciekawa sprawa... hmm

Opublikowano
No właśnie, może zatankuj do pełna i zobacz ile zrobisz km

Wtedy będziesz miał realne/prawdziwe spalanie.

 

Właśnie tak zrobiłem. Za 100km pojadę zaleje jeszcze raz. Porównam wyniki. Ropy wlalem po korek tak bym widzial ze pelno jest ;-)

Opublikowano
Nie za 100km tylko ile na całym baku zrobisz-im dłuższy odcinek tym będzie bardziej miarodajne

 

ok tak zrobie.. pojezdze troche ale teraz bede mial jedna traske moze dwie, wiec spalanie spewnoscia spadnie. no ale bedzie wiadomo mniej wiecej co sie dzieje ;)

Opublikowano
hehe masz przekalibrowany wskaźnik spalania w takim razie xD

 

 

pzdr. Łukasz

 

Da się skalibrowac w razie co?

 

 

Tak da się :), ja osobiście nie robiłem, ale na forum opisywali jak to robić disem inpą bodaj, albo w ukrytym menu zmieniać wartości poszukasz to znajdziesz :), ale narazie sprawdź o ile % przekłamuje :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Tak da się :), ja osobiście nie robiłem, ale na forum opisywali jak to robić disem inpą bodaj, albo w ukrytym menu zmieniać wartości poszukasz to znajdziesz :), ale narazie sprawdź o ile % przekłamuje :)

 

 

pzdr. Łukasz

 

spoko dobrze wiedziec ze sie da :) bede robic testy i potem kalibracja :) to pewnie od nowosci nie bylo dobre ;) no chyba ze mam zrobic np reset ?

Opublikowano

Bylem w tej pozycji 20 by zobaczyć co i jak. Ale wartości się tam zmieniają. Mam też pozycję 20.01 itd. Nie umiałem tez znalesc jak zmienić ewentualnie te wartości tam z licznika.. ;-)

 

Edyta:

 

Super opis w linku.

http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus

 

Edyta:

 

Moje wartosci w menu 20 sa 1276....

Opublikowano

to masz podkręcone na maxa jak nie ciut ponad MAXA czytając opis który ci wklejam :)

 

 

KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komputer)

Jak to zrobić: Skasuj licznik dzienny i zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.

Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.

Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.

Prawdopodobnie nie będziecie musieli niczego zmieniać, ale jeśli różnica wynosi ponad te zakresy to prawdopodobnie coś jest nie tak

Opublikowano

Juz zmieniłem na 1000 i teraz będę robić testu oraz kalibrowac. Ale kurcze jaja ;-) a ja przepływke zmieniłem ;-) no ale przynajmniej mam nowa ;-) ważne ze juz wiadomo co jest prawdopodobnie problemem ;-)

 

Dzieki wszystkim za pomoc ;-) będę dawac relecje co i jak z kalibracja i ile pali. Może się komuś przydać ten wątek :-D

Opublikowano
Tak coś czułem, że jak ci podam to odrazu, to odrazu wkleppiesz i zmienisz xD.

 

Było pierw pojeździć i zobaczyć jakie masz różnice :)

 

pzdr. Łukasz

 

teraz bede sprawdzac roznice a przynajmniej tak nie bedzie straszyc ;) hehe :)

ps- dobre przeczucia miales ;)

Pozdro

Dom

Opublikowano

Może rzeczywiście problemem będzie ta kalibracja. Dla porównania podam dwa wyniki, które zrobiłem ostatnio Focusami ponieważ je wypożyczyłem pod nieobecność e92.

 

Focus II 1.6TDCi - 90KM

Komputer: 3,4l :shock:

Rzeczywiste: 4,2l :cry:

 

Focus II po lifcie 1.6TDCi - 90KM

Komputer: 4,2l :8)

Rzeczywiste: 4,8l :|

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

dalej robie test... pol baku przejechane i taki przebieg.. licznik spalania skalibrowalem na 1000 tak jak fabryka wypuszcza...

http://img268.imageshack.us/img268/9369/miqr.jpg

Edytowane przez FIDOOO
Opublikowano
nie widze fotki :), napisz lepiej jak się ma komuter VS dystrybutor :)

 

 

pzdr. Łukasz

 

 

poprawilem link.. jeszcze nie tankowalem ale 350km i lekko ponizej polowa baku , wydaje sie b. zadawalajacym przebiegiem.. :) oby tak dalej ;) i bedzie idealnie ;)

Opublikowano

Jedź i zalej do pełna, i zobacz co ci wyjdzie poł baku wyjechać to już da ci obraz co się dzieje na liczniku VS dystrybutorze.

 

NIe wiem jak tankowałeś czy do odbicia czy do równego, ale spróbuj w miarę identycznie zatankować

 

na szybko powiedzmy jak masz już poniżej połowy baku ( wskazania mają jakieś tam przekłamanie ) to zrobisz te przypuśćmy 650km na baku przy takim stylu jazdy jak jeździsz to mamy 650km / 63litry to średnia wychodzi niecałe 10.4, więc tak na szybko wydaje się, że jest jak najbardziej ok. Jak zalejesz i przeliczysz dokładnie to będzie to bardziej miarodajny wynik i ewentualnie wprowadzisz korektę.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
pojade w weekend bo czasu bede mial wiecej a teraz musze jeszcze pasek klimy zmienic i plyn chlodnicy zmienic bo mi sie wylal przez uszkodzony odpowietrznik i pare malutkich drobiazgow :)
Opublikowano

No i zakonczylem obliczenia :)

http://img542.imageshack.us/img542/6708/3of9.jpg

 

48.09l / 444 x 100 = 10.83l/100km :D :cool2: a computer po zmienie w opcjach na 1000 pokazuje 11.2 :D

 

Czyli moja fura pali serio pieknie :) jestem zadowolony ze udalo sie w koncu dosc do "problemu"

 

PYTANIE: co musze wpisac by spalanie pokazywal dokladniej ?? :) jaka cyferke ponizej 1000 ?? :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.