Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to teraz nie sprzedawaj auta :mrgreen: Będziesz teraz wiedział, że takie rzeczy kupuje się nowe nawet jeśli trochę kosztują:) Do mojego staruszka chłodnica 500zł, więc nie wiele mniej kosztowała :)
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

upał 33st, temperatura cały czas 90st, czy to w korkach, czy przy 160kph, bez znaczenia, ostrzejsze wzniesienia 91, dluzsze stanie i krótkie podjazdy 91, ale zaraz zbija do 90. Wisko oczywiscie nie ma potrzeby sie zapinać.

Takiego chłodzenia nie mialem nawet po zakupie auta 5 lat temu.

 

Dzieki WSZYSTKIM za pomoc

Opublikowano

No to jest co opić. :D

Czyli sprawna chłodnica ma duży zapas , u mnie też wisko zapina się b. rzadko.

Opublikowano

Cieszyłem się jak dziecko, gdy patrzyłem na wskazania obc ;)

 

Teraz i tak muszę jakąś tekturę tymczasowo wstawić między chłodnice albo przed nerki, zeby sprawdzić czy w ogole nowe wisko jest sprawne.

Podobno sa przypadki uszodzeń na wskutek zlego (poziomego) przechowywania, ale to wtedy olej wycieka (?) i jesli na zimnym silniku jest wichura przez chwile, to raczej powinno być OK ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno sa przypadki uszodzeń na wskutek zlego (poziomego) przechowywania, ale to wtedy olej wycieka (?) i jesli na zimnym silniku jest wichura przez chwile, to raczej powinno być OK ?

 

Racja, ja tak trzymałem wisko od passata, i po jakimś czasie nadawało się do wywalenia.

Jak na zimnym się odezwie, a potem cisza, to powinno być ok.

Opublikowano
Jak masz temp ok to wisko jest prawdopodobnie sprawne. Ono potrafi się załączyć na kilka sek i schłodzić znacznie płyn. Jest chyba o wiele wydajniejszy niż wentylatory elektryczne w innych autach co widać po testach. W 2-4sek potrafi temp spaść o kilka st jak się załączy
Opublikowano

Wisko raczej nie bierze udziału w tym przypadku. Tj. dmucha jałowo i widocznie przy calkiem drożnej chłodnicy to wystarczy.

Cały czas kontroluje temp cieczy i nie przekroczyło ani razu 91, a 91 pojawialo sie tylko z większym obciążeniem.

 

Aha, moj termostat zaczyna sie otwierac przy 87st, moze termostaty w waszych 3.0d otwierają się pozniej

Opublikowano

A ja się pochwalę swoim ostatnim zabiegiem: w tygodniu wreszcie wymyłem wszystkie chłodnice (bez wyciągania) jak tylko się dało z każdej strony i wreszcie moje problemy z grzejącym się silnikiem ustąpiły. Wcześniej wskazówka temperatury lubiła ruszyć od pionu w dużych korkach i na włączonej klimie. Po wymyciu wszystkiego ani drgnie, niezależnie od korków, prędkości, stylu jazdy, klimy itd. Muszę tylko jeszcze poobserwować temperaturę na kompie, bo nie wiem w jakich jest granicach.

O dziwo zaczął się prawidłowo włączać wentylator klimy, bo wcześniej działał jak chciał i już nawet chciałem go wymieniać na inny.

Polecam ten zabieg wszystkim, bo warto. A po umyciu intercoolera auto dostało lepszego kopa i nie muli po rozgrzaniu.

Visco też wyjąłem do czyszczenia i pewnie będzie do wymiany, bo wiem, że wyje, a siedzi od początku w aucie.

Opublikowano

z intercoolerem to nei taka prosta sprawa z czyszczeniem, bo nie ma prostych lamelek, tylko sa wygiete __/---\__/--- mniej wiecej w ten sposob.

Ja wymieniłem IC i spokoj, choć jakiejś poprawy żwawości nie odczułem, może po ostrym rozgrzaniu nie muli już

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, mam pewinien problem (przynajmniej mi się tak wydaje) nabyłem kilka dni temu e39 530d 2002r, auto wolno łapie temperaturę.Podczas jazdy bez zatrzymywania się temperatura nie wychyla się dalej niż 1cm za niebieskie pole. Podczas jazdy w korkach temperatura jest prawie w pionie a po przyśpieszeniu i dalszej jazdy szybszej spada.

Kolejną rzeczą którą zaobserwowałem jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku (auto odstawiłem 0 godz 22.00 i rano o 9.00 wróciłem). Po odkręceniu korka zaczęło syczeć. Gdzie może leżeć problem?? Z góry dzięki. Pozdrawiam.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Dlaczego piszesz w temacie o słabym chłodzeniu jak Ty masz niedogrzany silnik? Masz do wymiany termostat. Główny to na 100%. Ale sprawdź to.

 

przypnę sie do tematu.

w zimie pizga lodem...Tzn zdarza się z naciskiem na ZDARZA,że przy tem zewn ok 0 i niższej,że wskazówka temp cieczy przesunie się na granicę niebieskiego pola.

Wczoraj wymieniłem termostat na nowy fabrycznie(oryginał) i ..to samo. swoją drogą sprawdziłem zdemontowany termostat i okazało się, że również jest sprawny.

Gdzie może leżeć problem?

Opublikowano
Zarówno przy starym jak i nowym chlodnica robi się ciepla. Z tym,ze oba zostaly sptawdzone i w 100% jestem pewien, że sa sprawne
Opublikowano
może twoje auto jest wyposażone w 2 termostaty: zwykły i termostat egr i to on szwankuje.
Opublikowano

Jak robi się chłodnica ciepła a nie ma temp roboczej to w jaki sposób mają być termostaty sprawne? Są niesprawne... Za szybko się otwierają i już.

 

Chyba, że czujnik przekłamuje ale sam piszesz że masz zimno..

Opublikowano

Termostat jest sprawny.

Faktycznie - jest egr- musiałem go demontowac zeby wymienić Termostat.

Jaka role oprócz kontroli przeplywu spalin,spelnia egr? I jaki to ma wplyw na temp cieczy tudzież obieg?

Opublikowano
Termostat jest sprawny.

Faktycznie - jest egr- musiałem go demontowac zeby wymienić Termostat.

Jaka role oprócz kontroli przeplywu spalin,spelnia egr? I jaki to ma wplyw na temp cieczy tudzież obieg?

 

Juz wiem. Poczytałem.

Sprawności Termostatu egr pewien nie jestem.

Wymienię i sprawdzę czy się polepszylo.

Opublikowano

I podzielę się wiedzą na ten temat bo być może ktoś będzie się borykał z podobnymi objawami.

Wymieniłem Termostat głównay chociaż jak się okazało niepotrzebnie gdyż byl sprawny. Problem niedogrzania występował nadal.

Dowiedziałem się w międzyczasie, że istnieje drugi Termostat chłodnicy EGR. Kupiłem, wymieniłem. Podczas demontażu Termostatu głównego stwierdziłem dodatkowo, że sprzęgło wiskotyczne, a w zasadzie łożysko tegoż, jest walnięte.

Teraz? Wskazówka temp w pionie niczym fallus po viagrze, silnik dogrzany,a wewnątrz ciepło aż się wychodzić nie chce.

Pozdrawiam Kolegów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.