Skocz do zawartości

[E46] 320d 2002 150KM szarpanie i dym po naciśnięciu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam następujący problem z moim E46 320d 2002r 150KM. Kupiłem to auto jakieś 3 tygodnie temu i trudno mi powiedzieć co poprzedni właściciel z nim robił. Problem na początku objawiał się tak, że na autostradzie jadąc ze stałą prędkością, tak powiedzmy 120, 140 km/h samochód delikatnie szarpał. Ale to tak delikatnie, że na początku myślałem, że to wiatr wieje. Później zaczęło szarpać mocno. Jak się z wyczuciem wciskało gaz to nie robił problemów, ale na przykład przy wyprzedzaniu szarpało, a za mną tworzyła się wielka chmura jasnego dymu.

Następnie poszarpało mi paski ten od alternatora - długi i ten od klimy - krótszy. Przy tym zauważyłem że kółko od pompy wody jest bardzo luźne - wymieniłem pompę (przy okazji też płyn w układzie chłodzenia). Po założeniu pasków i jeździe próbnej spadły paski i wymieniłem koło pasowe wału korbowego (guma odspoiła się od stalowej części). Objawy się uspokoiły (na 5 kilometrów). I to było w ten weekend.

Wczoraj chciałem wyjechać z rodziną w góry z takim efektem, że ujechaliśmy 50 kilometrów i wróciliśmy bo auto nie jedzie. Jak chce przyśpieszyć to pod maską coś cyka (jakby zegarek, ale o wiele szybciej) auto nie przyśpiesza, za mną chmura dymu. Jeszcze jak za głęboko wciskałem pedał gazu to szarpało i podczas jazdy zapalała się kontrolka od świec żarowych.

Mechanicy (różni) mają kilka podejrzeń. Uszczelka pod głowicą (w oleju nic nie było, bo wymieniałem, w płynie chłodniczym też), turbina (ma trochę wycieki oleju, ale na diagnostyce dmucha dobrze), EGR (czyszczony 2 razy, na diagnostyce błąd), wtryskiwacze (na silniku są lekko spocone, diagnostyka stwierdziła że są ok), przepływomierz (na diagnostyce jest błąd), czujnik ciśnienia doładowania turbiny, czujnik temperatury powietrza dolotowego (czy jakoś tak), może nieszczelny intercooler?

 

Czy ma ktoś jakieś rozwiązanie? Ewentualnie ogarniętego mechanika z Częstochowy bądź okolic? Jestem z Poraja.

Opublikowano
Dym olejowy, do sprawdzenia/wymiany ODMA. Nie jestem pewien czy ta Twoja turbina jest taka OK. Masz zapewne niedoładowanie, ale to należy sprawdzić pod analizą obciążeniową. Ponadto cykające i nieszczelne wtryskiwacze, które mogą zapowietrzać układ paliwowy - stąd białe zadymienie i brak mocy. Twoje auto ratuje jedynie doświadczony diagnosta-mechanik.
Opublikowano

Którego w Częstochowie nie uraczysz :P No chyba, że kiepsko szukam i są fachowcy poukrywani albo nie chcą dzielić się swoją wiedzą. Jeśli jesteś w desperacji to na PW mogę Ci podać parę namiarów jak znajdę. Jeden gość specjalizuje się w BMW i kasuje jak serwis no ale DIS przynajmniej ma, więc może coś wymyśli.

 

Odmę radziłbym wymienić. Koszt za kompletną 180 zł w ASO (kupowałem 2 lata temu). Na ul. Jagiellońskiej otworzyli nowy salon BMW. Budynek ładny :). Co do obsługi to średnio, bo jednego Pana od części musiałem poprawiać w Realoem. Może się uczą i za jakiś czas będą wymiatać. W sumie E46 to dla nich stary samochód i może nie jest wart ogarniania hehe

Opublikowano

poproszę o te namiary :) z tym że myślę że może powinieneś je tutaj wkleić, może komuś się przyda.

odmę wyczyściłem preparatem do mycia silników - dosyć dokładnie. Wszystko złożyłem, zmian w pracy silnika nie stwierdziłem. Ale zauważyłem nowe objawy. Na postoju na luzie autem trzęsie, ale tylko czasami. Ujedziesz kawałek, zatrzymasz się - trzęsie, jeszcze kawałek, nie trzęsie, postoisz chwile, poczekasz, znowu trzęsie.

I zauważyłem obecność spalin pod maską. Czy możliwe jest, że może katalizator (bądź jakaś inna część wydechu) się przytkał i w ten sposób wytworzone spaliny powodując ciśnienie rozwaliły kolektor wydechowy, bądź jakąś uszczelkę? Jest w ogóle jakaś uszczelka na połączeniu kolektora z blokiem?

Opublikowano

BMW BŁYSK S.C. 42-200 Częstochowa Wały Dwernickiego 163 tel. (034) 368-33-35

Specjalizacja BMW. Dużo ludzi u niego robi BMW, bo właśnie w Czewie mało kto ogarnia BMW. Jak byłem u niego to na podnośnikach miał nowsze BMW. Ale jak mówię do tanich nie należy.

 

Jeszcze jest jeden gościu Mróz ma na nazwisko bodajże. Nie mam niestety namiarów na niego. Jak jechałbyś w kierunku Łodzi, za estakadą koło Jagiellończyków jest taki zjazd na Shell albo Statoil (nie pamiętam jaka stacja tam jest) i później w prawo i tam gdzieś mają warsztat. Podobno ogarniają BMW od lat i sami jeżdżą BMW. Mój kolega go zna. Jak będę chciał robić tuleje z tyłu to chyba do niego się zgłoszę. Tylko kolega mi mówił, że jak nie zostawisz u niego auta na robotę to nie powie co gra w samochodzie, bo podobno dużo ludzi przyjeżdżało, on diagnozował, płacili grosze, zabierali furę i robili u siebie w garażu. I od tamtej pory on mówi że się nie zna hehe Ile w tym prawdy nie wiem, bo nie korzystałem jeszcze z jego usług.

Opublikowano

Wczoraj wyczyściłem kolektor dolotowy, klapki chciałem usunąć, ale ktoś już mnie uprzedził, nie było ich tam (oczywiście nie dało to żadnego efektu). Oprócz tego zdjąłem wydech, i mam kilka spostrzeżeń. To że łącznik elastyczny jest dziurawy, a katy zabite sadzą to nic. Na wirniku turbiny mam tak z 5mm luzu i myślę że w tym jest problem.

Ma ktoś może jakąś po dobrych pieniądzach? :)

Opublikowano
Nie jestem pewien czy ta Twoja turbina jest taka OK. Masz zapewne niedoładowanie
Na wirniku turbiny mam tak z 5mm luzu

 

I wszystko jasne :8) :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.