Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Doradca klienta z serwisu ASO na pytanie jak wygląda sprawa rozrządu w N47 powiedział mi że miał do tej pory dwa takie przypadki. Koszt jednego z nich pokryło bmw mimo, że auto było po gwarancji (ale rozrząd padł ostatecznie na placu w ASO), natomiast jeśli idzie o turbiny w M47 to je jak to określił "wiadrami" wymieniali jak te auta były młodsze i przyjeżdżały do ASO.

 

Faktycznie, rzetelne informacje :cool2:

Patrzac na Twoja postawe i posty, to pewnie nawet jakbys 3 razy rozrzad wymienil, to i tak bys sie do tego nie przyznal.

Bo w koncu N47... :cool2:

 

Wybacz, ale stwierdzilem, ze dlasze klepanie po klawiaturze w tym temacie jest nieuzasadnione.

Nic ten temat nie wyjasnia, niczego sie z niego nie naucze, ani zaden Forumowicz tutaj zagladajacy.

Odezwe sie jak padnie mi turbina :norty:

 

Pozdrowienia

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Potem taki delikwent wpada na forum i robi zamieszanie, ze mu turbo padlo, dwumas, wtryski i w ogole "[bAD]"

 

 

 

Moim skromnym zdaniem takie rzeczy jak turbo,dwumas,wtryski(sam chyba swoje lekko nadwyrężyłem tankująć dwa razy na staci TESCO ) itp ( nawet poważniejsze naprawy) to są zwykłe rzeczy wymienne . Jedziemy do serwisu i wymieniają , gorzej jak nie idzie zdjagnozować usterki . Transportowa firma mojego ojca ma praktycznie wszystkie auta od nowości . Wszystkie auta się psują ale wtedy się ja naprawia i jezdzi dalej :) już 4 auta mają ponad 900tys km i wciaż pracują . Psują się tak samo często jak nowe sprintery czy craftery.

Jak ktoś nie chce mieć takich problemów niech kupi nowe na gwarancji i po 2 latach wymieni a jak kogoś nie stać na naprawy naszych samochodów to niech jezdzi rowerem lub kupi sobie tico :) a to czy m47 lepszy czy n47 to kwestia tylko indywidualna :)

Ps jak mój m47 będzie mnie mocno wkurzał to zrzucę go z przepaści , po to są ubezpieczenia:P

Opublikowano

Ja faktur nie pokaże bo jak już pisałem mimo zrobienia ponad 300 tys nic się z rozrządem nie dzieje w żadnym aucie.

Bądź obiektywny i powiedz że dwoma autami. Bo tak to my z silnikami M47 sie skrzykniemy i powiemy ze zrobiliśmy milion bez wymiany turbo :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja do statystyki podam samochód e87 2005r. M47 163KM, można napisać, że pierwszy właściciel /auto zakupione z przebiegiem 7300 km od BawariaM/ aktualny przebieg 122.000 km. Silnik bez napraw i jakichkolwiek wymian. Aktualnie zmiany domaga się dwumasa.

Ja nie jestem pasjonatem tej jednostki. Mam także w "domu" M57 w 3er i porównując do tego silnika, różnica w zużyciu paliwa to około 0,5 l na 100km na korzyść 2litrowca. M47 ma zauważalną turbo dziurę, jest głośniejszy na wolnych obrotach, choć później nie generuje nadmiernych hałasów.

M57 jest genialny; mocny, oszczędny z dość ładnym brzmieniem.

Opublikowano

Sprostuję :) nie SPRZEDAŁ a miał wypadek ( nie z mojej winy ), co nie zmienia faktu, że turbo miałem fabryczne, Wtryski trzymały, klapki całe, siłnik po chipie, sam zrobiłem prawie okolo 60kkm, auto mialo okolo 200kkm licznikowo przejechane, złego słowa powiedzieć nie mogę, jedyny problem z autem jaki mialem to rozregulowany siłownik od zmiennej geometrii który wyregulowałem SAM, i po ponownym pomiarze w GSC pomiar wyszedł wręcz wzorowo jak dla tego silnika.

 

Ogólnie zmieniłem odmę sprawdziłem i wyczyściłem koletor klapki zostały bo były 100% idealne, zmieniłem uszczelki pod kolektorem, sprzęgło 2 mas bez problemu, ogólnie całe auto bez problemowe, chodziło PIĘKNIE cicho płynnie ( 240 po chipie się ganiało po banie w Niemczech i szło ), spalanie ok, oleju brała od wymiany do wymiany MOŻE 0.5l, ogólnie złego słowa nie mogę powiedzieć bo bym skłamał.

 

 

Natomiast 3.0 benzynę kupiłem teraz miedzy innymi dlatego, że trochę bałem się niechcący zainwestować 5k w rozrząd, może w turbo, może we wtryski, może jeszcze w coś ... , trochę żałuję trochę nie, że nie mam dizla bo jednak spalanie inne, ale chyba ten spokój jest tego wart, nie muszę już tak dużo śmigać , a w dalsze trasy mogę ojca 118d zabrać jak zajdzie potrzeba, a tutaj czy mi po mieście i okolicy spali 6-8 ropy czy 9-12 benzyny mnie parzy ani ziębi.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Ja faktur nie pokaże bo jak już pisałem mimo zrobienia ponad 300 tys nic się z rozrządem nie dzieje w żadnym aucie.

Bądź obiektywny i powiedz że dwoma autami. Bo tak to my z silnikami M47 sie skrzykniemy i powiemy ze zrobiliśmy milion bez wymiany turbo :duh:

Nie dwoma lecz sześcioma. Choć 90 procent przebiegu dwoma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

ehh nie będe sie produkował od nowa...

ale w taki sposób w jaki ty to próbujesz porównać jest bez sensu, jak powiedziałem za dużo zmiennych.

 

jak ktoś napisał, ewentualnie możesz porównać który silnik był częsciej w serwisie, dzieląć liczbę wyprodukowanych silników w e90 przez liczbę napraw w serwisie.

i porównując to do drugiego silnika.

chociaż jak powiedziałem to jest tylko porównanie wizyt w serwisie, bo jak wiadomo ie wszyscy ludzie którzy kupili bmw jeżdżą do ASO.

z resztą nie ważne, mam nadzieje ze to ostatni post z mojej strony w tym dziale, i ze temat w końcu kiedyś umrze ;p

Opublikowano
Fajnie się to z rana w pracy przy kawie czyta :)

 

 

pzdr. Łukasz

Jak się sprzedało auto z silnikiem M47 to nie ma się co dziwić, że się fajnie czyta. :mrgreen:

 

Wlasnie tutaj pokazales swoje prawdziwe oblicze kolego :mad2:

Pokaz fakture za wymiane rozrzadu, to sie wszyscy posmiejemy :cool2:

http://cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif Szkoda gadać z tym gościem ,pasjonat silników N47 :duh:

Opublikowano

Witam

Pnizej filmy z pracy mojego sinika 2010 r N47D20C 163 KM 320 D ED 130 tys .

 

Sam juz nie wiem czy to słychać łańcuch czy wtryski cykają . Czy robić ten rozrząd czy nie ? Koszt około 3000 pln to jeszcze nie tragedia . Czy wrto jechać do Aso na diagnoze silnika ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=fQ8_xWqD8wU&feature=youtu.be

 

http://www.youtube.com/watch?v=XHW8IGkKqmA&feature=youtu.be

Opublikowano

Jezu.. o co wy walczycie.. 80% osób tutaj kupuje tanie, zakatowane szroty, więc to normalne że się psują.

Reszta kupuje zadbane auta i jeździ czy to M czy N47 i od czasu do czasu losowo komuś coś padnie, bo jednak wszystko się psuje.

 

U nas najważniejsze jest aby nie przepłacić, więc jak ktoś kupi E60 za więcej niż za 35k to już palant, bo ''szwagier widział na allegro za 30k ''.

 

Można na ten temat polemizować i mówić cokolwiek - ale takie są fakty i już.

 

Amen!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mającym wątpliwości polecam wydanie specjalne AŚ. Dotyczy szczególnie awaryjych silników różnych producentów. O M47 jest cały artykuł o N47 4 zdaniowa wzmianka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Polecam angielskie fora i babybmw.net. Tam na temat N47 otworzyli server :twisted: . Lepiej na trasie jak padnie turbo czy urwie się łańcuch :?: A tak na serio to są podane przypadki turbin w M47, ale też duża ilość urawnego rozrządu w N47 i to dokładnie przebieg, data itp. Dodam że są to tylko osoby z forum, a jak to wygląda na przykładzie wszystkich aut ? Rozrząd urywa się nawet na gwarancji :twisted: (to akurat lepiej). Jest napisane wprost, że po 2007r urywają się łańcuchy i nie do końca wiadomo kiedy i gdzie, więc to jest poważna usterka :!: W M47 wymienię turbine, w N47 silnik.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Polecenie tego forum jest kompletnie bez sensu. W UK w jedynkach w zasadzie nie montowano Dpf w M47. Jak juz pisałem w takim przypadk silnik jest o wiele trwalszy. Dodatkowo to auto jest tam niezwykle popularne, spotkać w Londynie 1 ke można co chwile. Na tym forum jest bardzo mało posiadaczy M47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Co z tego ile w Londynie jezdzi 1-ek?

Kolega Ci przytoczyl fakty, ze rozrzad w N47 sie wali jak muzulmanie na zasilku w Europie, a ty dalej swoje. :duh:

Nie mowie, ze M47 sie nie psuje,w przeciwienstwie do Ciebie :cool2:

Pozdrawiam :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Mającym wątpliwości polecam wydanie specjalne AŚ. Dotyczy szczególnie awaryjych silników różnych producentów. O M47 jest cały artykuł o N47 4 zdaniowa wzmianka.

Albo mówisz o innej gazecie albo jesteś niepoważny . Właśnie wróciłem ze sklepu z AŚ w ręku , na 9 stronie , CAŁA strona o problemie z silnikiem N47, o m47 nie ma nic.... . Chyba nie umiem czytać ;/ mam nadzieje że znajdę ten artykuł o którym mówisz bo aż nie wierze że jesteś takim prowokatorem ....

jeszcze 5 razy spojrzałem co napisałeś i chyba już wiem w czym problem ... kupiłeś jakieś wydanie specjalne? co nie zmienia faktu że chyba ja mam zwykle aktualne wydanie AŚ w którym jest tylko cala strona o silniku N47...

Opublikowano
Polecam angielskie fora i babybmw.net. Tam na temat N47 otworzyli server :twisted: . Lepiej na trasie jak padnie turbo czy urwie się łańcuch :?: A tak na serio to są podane przypadki turbin w M47, ale też duża ilość urawnego rozrządu w N47 i to dokładnie przebieg, data itp. Dodam że są to tylko osoby z forum, a jak to wygląda na przykładzie wszystkich aut ? Rozrząd urywa się nawet na gwarancji :twisted: (to akurat lepiej). Jest napisane wprost, że po 2007r urywają się łańcuchy i nie do końca wiadomo kiedy i gdzie, więc to jest poważna usterka :!: W M47 wymienię turbine, w N47 silnik.

 

ooo Tez chetnie wymienilbym turbo w m47 ale w moim przypadku na cos ciut wiekszego ;> zeby tylko skrzynia i grucha chciala to przetrwać...

Opublikowano (edytowane)
Mającym wątpliwości polecam wydanie specjalne AŚ. Dotyczy szczególnie awaryjych silników różnych producentów. O M47 jest cały artykuł o N47 4 zdaniowa wzmianka.

Albo mówisz o innej gazecie albo jesteś niepoważny . Właśnie wróciłem ze sklepu z AŚ w ręku , na 9 stronie , CAŁA strona o problemie z silnikiem N47, o m47 nie ma nic.... . Chyba nie umiem czytać ;/ mam nadzieje że znajdę ten artykuł o którym mówisz bo aż nie wierze że jesteś takim prowokatorem ....

jeszcze 5 razy spojrzałem co napisałeś i chyba już wiem w czym problem ... kupiłeś jakieś wydanie specjalne? co nie zmienia faktu że chyba ja mam zwykle aktualne wydanie AŚ w którym jest tylko cala strona o silniku N47...

Tak. Chodzi o wydanie specjalne tylko o najbardziej awaryjnych silnikach rożnych producentów za 12,99. Względem N47 jest tylko wzmianka na koniec o problemach z rozrządem i termostatami (co akurat jest wspólnym problemem i dotyczy też M47)

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Co z tego ile w Londynie jezdzi 1-ek?

Kolega Ci przytoczyl fakty, ze rozrzad w N47 sie wali jak muzulmanie na zasilku w Europie, a ty dalej swoje. :duh:

Nie mowie, ze M47 sie nie psuje,w przeciwienstwie do Ciebie :cool2:

Pozdrawiam :)

Czy ja gdziekolwiek zaprzeczałem że problem z rozrządem występuje?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Polecenie tego forum jest kompletnie bez sensu. W UK w jedynkach w zasadzie nie montowano Dpf w M47. Jak juz pisałem w takim przypadk silnik jest o wiele trwalszy. Dodatkowo to auto jest tam niezwykle popularne, spotkać w Londynie 1 ke można co chwile. Na tym forum jest bardzo mało posiadaczy M47.

 

Chyba najwięcej jest tutaj ludzi z silnikiem M47 :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Mającym wątpliwości polecam wydanie specjalne AŚ. Dotyczy szczególnie awaryjych silników różnych producentów. O M47 jest cały artykuł o N47 4 zdaniowa wzmianka.

Albo mówisz o innej gazecie albo jesteś niepoważny . Właśnie wróciłem ze sklepu z AŚ w ręku , na 9 stronie , CAŁA strona o problemie z silnikiem N47, o m47 nie ma nic.... . Chyba nie umiem czytać ;/ mam nadzieje że znajdę ten artykuł o którym mówisz bo aż nie wierze że jesteś takim prowokatorem ....

jeszcze 5 razy spojrzałem co napisałeś i chyba już wiem w czym problem ... kupiłeś jakieś wydanie specjalne? co nie zmienia faktu że chyba ja mam zwykle aktualne wydanie AŚ w którym jest tylko cala strona o silniku N47...

Tak. Chodzi o wydanie specjalne tylko o najbardziej awaryjnych silnikach rożnych producentów za 12,99. Względem N47 jest tylko wzmianka na koniec o problemach z rozrządem i termostatami (co akurat jest wspólnym problemem i dotyczy też M47)

 

 

Zaintrygowalo mnie to poniewaz sam mam silnik N47. Tak wiec poprostu kupilem obie wersje AŚ, standartowa i AŚ Katalog (wydanie specjalne za 12.99).

Nie chce sie wymadrzac i nikogo krytykowac ale oboje przeciagacie sznurek troche na wlasna strone ;-)

Artykul albo raczej oba artykuly zarówno w wydaniu standartowym i specjalnym traktują generalnie o 2.0 dieslu BMW od poczatku jego produkcji 1998. Dodatkowo są tam wymienione usterki charakterystyczne dla M47 oraz N47. Z tymze M47 jest w kilku odmianach M47(pompa rotacyjna), M47N (common rail), M47N2 (CR + DFP). N47 tez jest w kilku odmianach. Te pierwsze jak wynika z artukulu, ktore byly produkowane do 4. Stycznia 2009 mialy kolo zebate zintegrowane z wałem korbowym - czyli wymiana rozdzadu byla bardzo kosztowna - Ktos zna dokladne oznacznie silnika ???

A jakie jest oznaczenie silnika, ktory jest nowszy i koło zębate nie jest juz zintegrowane z wałem korbowym?

 

Ponizej zrobilem takie szybkie podsumowanie najczęstszych awarii, które skomponowałem po przeczytaniu obu artykolow w AŚ:

M47:

- pompa wtryskowa

- pękniecie wału korbowego

 

M47N(2):

- wtryskiwacze,

- pompa wstępnego (nie mylic z wysokiego) cisnienia

- pękniecie wału korbowego

 

N47:

- lancuch rozrzadu (rozciagniecie powodujace szybsze zuzywanie kol zebatych),

- wyrobiony napinacz hydrauliczny(na styku plasikowej płozy i siłownika) łancucha rozrządu

- uszkodzenia termostatów,

- napinacza paska osprzętu

cytat odnosnie n47: "Coraz częściej zdarzają się w nim również nieprawidłowości turbosprężarki, wtryskiwaczy oraz filtra cząstek stałych" (AŚK 02/2013 stona 28 "typowe usterki")

 

 

Bez konretnego przypisania do modelu silnika:

- niska trwałość dwumasy

- szybkie zuzywanie koł pasowych napędu osprzętu silnika

- pękające klapki w kolektorze dolotowym ( wpadając do cylindra mogą uszkodzić tłok a nawet turbo)

- zużycie turbosprężarki. Autor artykułu pisze, że JEDNYM Z (czyli nie jedynym) jest zbyt rzadka wymiana oleju, cytuję:

"Żywotność byłaby lepsza, gdyby zamiast stosować się do sugestii komputera, wymieniać olej regularnie co 15 tys. km - zlewany co 25-30 tys. km (tyle czasami dopuszcza komputer) przypomina smołę"

Czy ktos z forumowiczów może potwierdzić taka obserwacje jak zacytowana powyżej "smoła" ?

- zapchany separator odpowietrzający skrzynie korbowa

 

 

 

Musimy chyba sobie zdac sprawę wszyscy, ze ani M47 ani N47 nie nalezy do niezniszczalych a raczej do tych o podwyzszonym ryzyku. Ery niezniszczalnych diesli (przyklad 1.9 tdi od VAG) minely teraz kwestia rozpoznania usterek, ktore sa typowe i trzeba pomyslec o profilaktyce wymiany ryzykownych częsci i ich regularnej obserwacji.

Wniosek jeden trzeba zbierac informacje na forum:

- komu co się uwaliło

- w jakich warunkach

- przy jakim przebiegu

- co mogło być przyczyną

- czy było jakies dziwne zachowanie auta poprzedzające awarie

- itp....

 

@K8v8M dobry temat i dobrze ciagnac to dalej. Zastanawiam czy nie fajnie jakbys pod kazdym linkiem w pierwszym poscie zrobil male podsumowanie danej awarii, chodzi o krotka informaje przy jakim przebiegu sie to stalo i moze w jakich okolicznosciach - o ile te informacje naturalnie beda dostepne w opisie problemu :).

 

Jeśli powyżej walnąłem jakas techniczno merytoryczną gafe to prosze o sprostowanie, nie jestem expertem a tylko poczatkującym fanatykiem :twisted: :twisted: :twisted: .

 

Polecam ten artykół w AŚK jest calkiem spoko, jest też opisany 2.0TDI od VAG'a (kolejna kupa problemow :mad2: )

 

Pozdr

Tomek

 

* prezentowane wyżej wywody nie są moja wiedza zdobyta w wyniku doświadczenia, natomiast jest to krótkie podsumowania artykulu z pisma AŚ

Opublikowano
Niezapominajmy o pekajacym bloku w N47 (bylo kilka takich usterek juz na tym forum- pomijam zagraniczne fora) To tez powazna i droga usterka.
Opublikowano
Niezapominajmy o pekajacym bloku w N47 (bylo kilka takich usterek juz na tym forum- pomijam zagraniczne fora) To tez powazna i droga usterka.

Pokaz choć jedna osobę z tego forum której się to przytrafilo.

 

@Tomek. Termostaty to ten sam problem w N47/M47. Być może nawet są identyczne. W kwestii opisów. Za dużo tego jest. I tak nie przejrzałem nawet polowy forum e90

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Tak na szybko , bo nemam czasu teraz (bylo cos wiecej na bank)

viewtopic.php?f=73&t=179196

To może się skup i poświęć trochę czasu zamiast pisać bzdury, bo to się nie stało nikomu z forum, lecz jest opisem jakiegoś tam silnika w jakimś zakładzie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.