Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tym "chlodzeniem" a raczej częściowym wyhamowaniem wirnika po dynamicznej jeździe bym nie przesadzal. Ostatnio jechalem A4 non stop 160 km/h przez jakieś 40 km i jak zjechalem na stacje i zatrzymalem sie (jakieś 1500 metrów - łączenie ze zjazdem - spokojnej jazdy) to system s&s od razu wyłączył silnik.
  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dlatego ja nie korzystam z tego systemu.

To fajnie.

 

Mówiłeś o śmietniku parę postów temu - gdzie akurat była rozmowa na temat - teraz sam robisz wysypisko.

Opublikowano
Z tym "chlodzeniem" a raczej częściowym wyhamowaniem wirnika po dynamicznej jeździe bym nie przesadzal. Ostatnio jechalem A4 non stop 160 km/h przez jakieś 40 km i jak zjechalem na stacje i zatrzymalem sie (jakieś 1500 metrów - łączenie ze zjazdem - spokojnej jazdy) to system s&s od razu wyłączył silnik.

I prawidłowo... 1500m spokojnej jazdy to ok 2-3 min wychladzania turbiny w optymalnych dla niej warunkach... Nawet jak byś sie zatrzymał i na wolnych go zostawił na jakiś czas nie obnizysz już znacząco temperatury.... Ale sąsiad z piaskiem hamowal i wyciągał kluczyk.... Ale kto bogatymu zabroni ;)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Dla mnie robienie takiego zestawienia bazujac na doswiadczeniach z polskiego rynku gdzie znaczna wiekszosc BMW E9X to nie auta kupowane nowe z salonu a sciagane z zagranicy czesto rozbitki z niewiarygodnymi przebiegami,jest bardzo malo wiarygodne a nawet smieszne :mrgreen: Auta w dobrym stanie z malym przebiegiem raczej nie trafiaja na nasz rynek gdyz sa w cenie i na tamtejszym rynku.Sledzac zagraniczne fora jedynie co do turbin w M47 i rozrzadu w N47 mozna sie zgodzic ze sa to typowe bolaczki w tych silnikach,wszystkie inne wymienione problemy sa sporadyczne i dotycza obydwu silnikow,wynikajace czesto z ogromnych przebiegow o czym nowy wlasciciel moze nawet nie wiedziec
Opublikowano
Więc co? N47 są tylko z salonu z małymi przebiegami a M47 to wyłącznie szroty? A przykład osoby która kupiła auto z silnikiem M47 w polskim salonie, przejechała 120 tys km i wydała na naprawy 15 tys to oczywiście wyjątek który potwierdza to co napisałeś ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Więc co? N47 są tylko z salonu z małymi przebiegami a M47 to wyłącznie szroty? A przykład osoby która kupiła auto z silnikiem M47 w polskim salonie, przejechała 120 tys km i wydała na naprawy 15 tys to oczywiście wyjątek który potwierdza to co napisałeś ?

Dokladnie,to klasyczny wyjatek potwierdzajacy regule.Ja sie wole sugerowac doswiadczeniem setek uzytkownikow ktorzy kupili auta nowe z salonu i zrobili do 200-300 tys. km (takich na tym forum jest niewielu). Na jeden przyklad ktory podales ja znam setki takich co zrobili na tych silnikach do nawet 400 tys. km niemal bezproblemowo,jak i sporadyczne przypadki takich co mieli nieustanne problemy.I to samo sie tyczy silnika N47.

Opublikowano
Muszę wobec tak żelaznej logiki popartej faktami skapitulowac. Ciekaw tylko jestem, bo pewnie to doskonale wiesz dlaczego N47 ludzie kupują prawie wyłącznie w salonie, a jeśli idzie o M47 to w zasadzie same szroty jak sugerujesz z przebiegami grubo ponad pól miliona (bo gdyby miały mniej to by się nie psuły). No i wytłumacz proszę co się dzieje z tymi wyprodukowanymi 6 lat temu autami z N47. Wszystkie juz zezlomowano jak rozumiem?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Muszę wobec tak żelaznej logiki popartej faktami skapitulowac. Ciekaw tylko jestem, bo pewnie to doskonale wiesz dlaczego N47 ludzie kupują prawie wyłącznie w salonie, a jeśli idzie o M47 to w zasadzie same szroty jak sugerujesz z przebiegami grubo ponad pól miliona (bo gdyby miały mniej to by się nie psuły). No i wytłumacz proszę co się dzieje z tymi wyprodukowanymi 6 lat temu autami z N47. Wszystkie juz zezlomowano jak rozumiem?

Nie do konca rozumiem Twoje pytanie,auta z silnikami M47 sa nieco starsze a co za tym idzie latwiej trafic na ogromne przebiegi.W okolicy gdzie mieszkam znam paru handlarzy i wiem od nich jakie auta odsprzedaja sami na tutejszym rynku(w dobrym stanie z przebiegiem do 150tys)bo sie oplaca,a jakie wysylaja do Europy wschodniej bo sie juz nie oplaca tu sprzedawac

Opublikowano

[...]

 

świat schodzi na psy ... w N47 padło turbo ... a mieli poprawić tą magistrale olejową z M47 ...

a na poważnie ... turbiny padały juz w pierwszych 1.9 TDI gdzie uważane są za nieśmiertelne ... to i w nowszych konstrukcjach o zmiennych geometriach maja prawo się posypac ...

 

Podałem ta informacje do statystyk, to że turbo się psuje żadna nowość, szczególnie w dzisiejszych czasach nic nie jest wieczne.

pozdr

 

Pewnie,wszystko się może zdarzyć...

Tak jako ciekawostke....

Szukajac auta,natknalem się na 320 D N47 z 2011,przebieg około 40 000km,bmw premium selection w DE.

Pytam się o szczególy i dowiaduje się ze auto ma defekt turbo-auta nie można bylo odpalić a ze na gwarancji turbo będzie nowe itd.

Padlo pytanie w serwisie gdzie było owe auto- "a cóz to się stało ze przy takim przebiegu padlo turbo?"

Sprzedawca tłumaczył jazda miejską :duh: :mad2: ,no i ze ono całkowicie nie padlo tylko nie trzyma parametrów :mad2: :mrgreen: ,problemem było tez ze auto długo stało(aku było oczywiście naladowane) ,nie moglem się powstrzymać i ....powiedziałem co mysle...to ze akumulator po długim nie używaniu auta mógł się rozladowac-to normalne ,ale żeby od tego turbo miało usterke to pierwsze slysze :mad2: :mad2: :mad2: :norty: :nienie:

W odpowiedzi uslyszalem ,ze co to za róznica-turbo i tak będzie nowe na gwarancji...

Z tego co się orientuje,defekt turbo niesie dalsze konsekwencje...oczywiście niekiedy wystarczy zmienić olej,filtr powietrza,wyczyscic- intercooler,kolektor czy katalizator,ale czasem ucierpieć mógł dpf itd.Auto za 24 000€ i takie rzeczy :nienie: :nienie: :nienie:

Dodam,ze wcześniej było reklamowane jako tip top,a gdy miało dojść do jazdy próbnej ...to nawet nie odpaliło :mad2: :mad2: :mad2:

icon4.png
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Z tego co się orientuje,defekt turbo niesie dalsze konsekwencje...oczywiście niekiedy wystarczy zmienić olej,filtr powietrza,wyczyscic- intercooler,kolektor czy katalizator,ale czasem ucierpieć mógł dpf itd.

 

Witam

Jak napisal kota i jak mozna wyczytac z roznych tematow na formum zauwazalny jest zwiazek awarii turbo i DFP.

W przypadku, ktory ja opisywalem w tym watku, ze mojemu koledze padlo turbo to nie przedstawilem calej historii.

 

Normalnie kumpel swoim BMW ma zroznicowany tryb jazdy, po miescie ale i 2 razy w tygodniu jakas dluzsza trasa 100-150km sie trafia. Z ta roznica ze okres poprzedzajacy awarie turbo byl czysto miejski.

Nie wiem jak dlugo tylko po miescie jezdzil, ale wystarczajaco dlugo ze komputer wymusil mu dopalanie filtra w miejskim ruchu. Czy ktos sie orientuje jaki to moglbybyc okres czasu badz ilosc miejskich kilometrow ?

No niestety w e91 nie ma zadnej kontrolki ktora informuje o przebiegajacym wlasnie dopalaniu dfp. Kolega nie swiadomy tego po dojechaniu na miejsce zgasil auto.

Gdy wsiadl spowrotem do auta, (nie wiem czy przed czy po odpaleniu silnika) komputer poinformowal go o zbyt wysokim poziomie oleju.

Mechanik wytlumaczyl ze zapewne komputer wymusil dopalanie DFP w miescie i proces sie jeszcze nie zakonczyl kiedy on wylaczyl silnik, co spowodowalo cofniecie oleju napedowego z DFP do komory silnika i wymieszanie z olejem silnikowym.

Teraz nie pamietam juz co kumpel zrobil, czy tylko upuścił olej czy wymienil lacznie z filtrami - poprostu nie wiem.

Tez nie pamietam za bardzo jak dlugo jeszcze jezdzil z takim przytkanym DFP. Ale znalazl goscia ktory wpina sie komputerem do BMW i potrafi recznie wymusic dopalanie. Wyjechali na autostrate i wymusili 2 cykle dopalania DFP.

Po ok 2-3 tygodniach strzelilo turbo.

 

Zbieg okolicznosci czy faktycznie awarie turbo i DFP ida w parze ?

Sadzac o ilosci przypadkow o jakich sie slyszy to raczej nie zbieg okolicznosci. Moznaby wyciagnac wniosek taki ze conajmniej raz w tygodniu badz raz na 2 tygonie trzebaby wyjechac z "trybu miejskiego" i przebujac beemke

 

Ktos sie orientuje ile mniej wiecej trzeba zrobic km w trasie zanim komputer uzna ze "o jestem w trasie wlacze sobie dopalanie DFP" ?

 

pozdr

Opublikowano (edytowane)
wątek ciekawy ale moj M47 z 2005 bez dpf wogole tu nie pasuje.... obecnie mam 241kkm... od 100 prawie mam wirusa na 200ps... przed wirusem zdemontowalem klapki... co wymiane oleju płucze silnik.. olej zmieniam co 20kkm turbo fabryczne dmucha jak trzeba... wlasciwie zero problemow z silnikiem... .sterownik swiec zarowych... szczotki dodatkowej pompy. raz czyszcilem caly dolot. i tyle... pełna moc czesto jest wykorzystywana. Silnik naprawde fajnie chodzi. spalanie niestety nigdy nie bedzie jak w n-ce zazwyczaj 8.5-9 70% trasa 30% miasto skrzynia automat w e87 zapomnialem o termostatach. Edytowane przez cypisek21
Opublikowano
Bmw 320 d 163 km z chipem 180km 2005r.Kupiłem ok 2,5 roku temu z przebiegiem 147tys.km teraz mam 201 tys. wymieniłem tylko łącznik stabilizatora odpukać na razie nic się nie dzieje ,do wymiany będą chyba świece żarowe.
Opublikowano
BMW E91 318d silnik M47t2, 122km jeżdżę1,5roku wymieniłem tylko dwa termostaty przed kupnem 150tys teraz 212tyś i dalej śmiga :cool2:
Opublikowano
Cieszy mnie, że jakimś cudem Wasze silniki są sprawne. Jednak nie wiecie czy nie miały już wymienionych turbin lub innych problemów zanim je zaczeliscie ujeżdżać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Cieszy mnie, że jakimś cudem Wasze silniki są sprawne. Jednak nie wiecie czy nie miały już wymienionych turbin lub innych problemów zanim je zaczeliscie ujeżdżać.

 

Masz racje ale jesli nie kupi sie nowego, nie wiadomo kto tam maczal łapy...... najwazniejsze ze autko łyka kilometry bez problemow po podłączeniu blędó nie ma i moc jest jaka byla ;)

Opublikowano
Aktualnie mam BMW E46 zakupione przy przebiegu 125 tysiecy km , aktualnie 270 tysiecy km , jedyna wymiana to koło zamachowe, dbam o turbine , wymieniam olej zdecydowanie wczesniej niż pokazuje komputer i samochod odpukac smiga jak nalezy. Jedyną wada jaka ja widze to wada koni mechanicznych :) po prostu mam ich tam za malo bo 116 . Aktualnie szukam E91 2010 rok i powiem szczerze że ten wątek lekko mnie zbił z tropu , bo ten silnik ktory znajduje się w mojej upatrzonej Buni to właśnie N47 318 D 143 KM, czy macie jakieś doświadczenie z tym silnikiem z tą ilościa koni, czy moc w przypadku tego silnika nie ma znaczenia a usterki są takie jak opisywano powyżej ?? Czy warto chipować ten silnik , bo nie ukrywam ale noge mam ciezką.
Opublikowano
Aktualnie mam BMW E46 zakupione przy przebiegu 125 tysiecy km , aktualnie 270 tysiecy km , jedyna wymiana to koło zamachowe, dbam o turbine , wymieniam olej zdecydowanie wczesniej niż pokazuje komputer i samochod odpukac smiga jak nalezy. Jedyną wada jaka ja widze to wada koni mechanicznych :) po prostu mam ich tam za malo bo 116 . Aktualnie szukam E91 2010 rok i powiem szczerze że ten wątek lekko mnie zbił z tropu , bo ten silnik ktory znajduje się w mojej upatrzonej Buni to właśnie N47 318 D 143 KM, czy macie jakieś doświadczenie z tym silnikiem z tą ilościa koni, czy moc w przypadku tego silnika nie ma znaczenia a usterki są takie jak opisywano powyżej ?? Czy warto chipować ten silnik , bo nie ukrywam ale noge mam ciezką.

Kolego, fakt że Twoje E46 się "nie psuje" nie świadczy o tym, że inne E46 też się "nie psują" (w dziale E46 jest mnóstwo opisów różnorodnych awarii) i na odwrót. To, że ktoś opisuje usterki w E9x, nie znaczy, że wszystkie inne E9x będą miały te same, albo w ogóle, usterki. Nie przejmuj się tym co tu piszą. Chcesz upić N47 143KM, to kup. Sprawdź dokładnie auto przed zakupem (najlepiej na przeglądzie przed sprzedażowym), nie korzystaj z super okazji, tylko wyłóż odpowiednią kasę i ciesz się z jazdy. Co do silnika, to miałem okazję nim jeździć. Nie jest to demon prędkości, ale po chipie w okolice 170 KM, już całkiem fajnie się zbiera.

Opublikowano (edytowane)

Skoro robimy "rzetelny" najazd na typoszereg M47, to prosze autora watku o dodanie:

 

Usterek w N47 wymienionych na tym forum:

 

- szarpanie przy zmianie biegow i mul do 2500 rpm n47 2010r

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=227241

 

- padnietej turbiny w N47 z 2008r z przebiegiem 79k km

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=227656

 

- "dziwnych dzwiekow przy odpalaniu" N47 z 2010 roku (sic!)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=227572

 

- przegrzewanie sie silnika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=225012

 

- bark mocy, oborty tylko do 1500/min

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=195830

 

- klepie na zimnym, bardziej niz AŁDI :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=131565

 

- przybywajacy olej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=220022

 

- szumy stuki silnika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=141275

 

- bledy ciesnienia paliwa

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=209114

 

- dziura w glowicy (sic!), pękniety blok slinika (sic!), wydmuchana uszczelka!

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=179196

 

- falujace obroty

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=194769

 

- drgania silnika przy ruszaniu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=206049

 

- tryb awaryjny, brak mocy, bledy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=227687

 

Narazie tyle :D

W wolnej chwili jeszcze poszukam.

 

Pozdrawiam :cool2:

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Usterka to usterka, szczegolnie, ze jest ona notoryczna.

 

W opisie "usterek" M47 jest wyszczegolnione ubywanie plynu chlodniczego, za co zwykle winne sa O-ringi (50 gr/szt), wiec o co chodzi? :mad2:

 

Pozdrowienia :duh:

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.