Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma znaczenie. 3 wtryski kosztują dokładnie polowe tego co 6 sztuk.

Dpf jest praktycznie wieczny w porównaniu z NOx a jak sie zuzyje, to wymiana samego wkładu katalitycznego to koszt rownież na poziomie 1000 zł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To, że DPF jest wieczny to chyba sam w to nie wierzysz :), nie bez powodu powstają na potęgę zakłady wycinające go, albo wypalające albo regenerujące, albo szereg zamienników, jak był by niezniszczalny problem by nie istniał, jak i szereg usług towarzyszących też by nie powstał. Tylko nie pisz mi proszę, ŻE trzeba umieć się tym posługiwać, itp itd, auto jest do jeżdżenia a nie srania się z nim, ja rodziców UCZYŁEM ( w sumie dalej bezskutecznie ), chociażby gaszenia aut z turbem chociaż po 15s od zatrzymania, choć co ciekawe Vectra którą mają od nowości ma już 200k nalatane prawie i odpukać pod względem silnika luz blus i orzeszki, mimo, że nawet olej zmieniają co 15-20kkm bo skleroza nie boli i trzeba ich ścignąć ale ich Vectra mimo że ostatni wypust z 2008r NIE MIAŁA DPFu org, być może dlatego silnik jest ok. Dbanie o DPF, wtryski turbo i inne podzespoły.... TEMAT rzeka, dla nich auto to wsiąść pojechać i wysiąść, podobnie jak dla 95% ludzi w ich wieku, mało kto spuszcza się i czyta testy olejów, filtrów, jak dbać o turbo, jakie części kupować itp, Czy ASO robi dobrze, czy dany model silnika jest awaryjny itp :). Większość ludzi patrzy na spalanie, na moc, i czy mu się podoba... Olej castrol BDB bo widzą na reklamach, filtry jakie mechanik włoży... Nie pisz, że DPF jest wieczny bo prędzej dał bym sobie rękę uciąć za niezawodność turba niż za DPF. To nie te czasy, że auto naprawiało się u każdego mechanika, teraz spory procent ludzi którym się chce pogrzebać w necie itp, kupują auta pod względem najmniejszego ryzyka zepsucia się, ewentualnie liczą koszty potencjalnych awarii czy jest się w razie W o co zabijać. Do tego stopnia znam przypadki, że ludzie decydują się na prostsze konstrukcje nawet w nowych autach ze względu na ryzyko potencjalnych awarii. Mnie np nawet nowe dizle, skutecznie odstraszają, nawet na gwarancji, nie wyobrażam sobie ryzyka sytuacji, że mi łańcuch strzeli gdzieś w trasie bo ilość stresu, nerwów, czekania załatwiania nie jest dla mnie wart tego ciut wiekszego spalania jakie ma benzyna. Może dlatego że mam w roku w porywach DO 2-3 tyg wolnego, i nie wyobrażam sobie, że miał bym niechcący w tym wolnym czasie jadąc na wakacje stracić urlop z powodu auta. Nie mówię, o bmw tylko ogólnie.

 

Nie mówię, że NOx jest tani, ( choć kilka razy tańszy niż nowy dpf... ), i nie jest wieczny, nie mniej jednak jak się spierdzieli to w trybie awaryjnym dojedziesz na serwis, jak DPF sie zatka kompletnie to LAWETA + kupa szkód dla podzespołów silnika który dostaje w dupę z racji "zatkanej rury", jednak czas pokazuje, że odpowiedniki tych samych silników na przełomie wprowadzania ich do użytku pokazuje, że te same jednostki BEZ DPFu są jednak w lepszej kondycji. Ale porównując koszt części typu wtryski turbo itp z silnika 1.6T do 2.0d czy to 2.0HDI czy innego dizla, jeden pies to za osprzęt dizla można kupić ponad 2 komplety osprzętu do tej benzyny, mowa tu o ORG osprzęcie. A różnica w spalaniu przy normalnej jeździe jest śmieszna, na poziomie 7-10zł na 100km. Pewnie N47 pali przy 120 ze 5.0-5.5, to ja się zakręcę do 6l.

 

Co ciekawe SERWIS 1.6T w BMW a w Citroenie ma skora RÓŻNE cenniki choć to dokładnie ten sam motor ;), co też mówi ZA co tak naprawdę się płaci w jednej i drugiej firmie ( za magiczny znaczek ).

 

mówisz ze 3 wtryski kosztują połowę co 6szt :) no dobrze, że matematyka jest ok w tym wszystkim :), choć 6 wtrysków do benzny jest 2x tansze niż 3 wtryski do dizla :8)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Nigdy specjalnie nie dbałem o diesla. Zawsze jeździłem normalnie i nie miałem żadnych problemów. To samo dotyczyło t benzyny. Z dbania ponad standard moge wymienić tylko wymianę oleju i filtrów co 10-15 tysięcy a nie co 30.

Wbrew temu co piszesz z Dpf nie ma prawie w ogóle problemów. Przyjrzyj choćby ten wątek. Problemy z Dpf są w 99 procentach skutkiem zaniedbań i wadliwej pracy silnika. Oczywiście dochodzi tez używanie diesla w mieście tylko na krótkich dystansach. Do tego diesel sie nie nadaje.

Podaj mi choć jeden przykład z forum gdzie z powodu nie syganlizowanego wcześniej uszkodzenia Dpf (a nie silnika!) ktoś stanął w trasie i nie mógł jechać dalej ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

potwierdzam, że dpf w przypadku bmw pada w 99% z powodu niesprawności z samochodem

ludzie nie wymieniają termostatów, jeżdżą po mieście, nigdy trasy, lub samochód ma coś z turbo, wtryskami, egr

czasem tez może być to przebieg, forumowe 160.000 a rzeczywiste 460.000 :)

Opublikowano

Problem jest taki, ŻE DUŻO osób jeździ z częściowo zapchanym DPFem i nawet o tym nie wie, bo auto nie ma specjalnych objawów ;), A w BMW np ciężko laikowi sprawdzić chociażby temp silnika, i ludzie i 100kkm potrafią zrobić z niesprawnymi termostatami, co skutkuje uszkodzeniem dpfu. Jak i lejące wtryski, problem z przepływką itp, tutaj lekkie niedomagania skutecznie przyśpieszają padnięcie DPFU, a większość jeździ z takimi niedomaganiami, i to cały problem dizla, że musi być tak naprawdę PERFEKCYJNY ZAWSZE, żeby podzespoły nie zdechły bo np termostat niedomaga, wtryski dają wiecej paliwa syf w kolektorze wiekszy w dpf tez, jak i one same wiecej pracują, wiecej sadzy na łopatkach i koło się zamyka... :). W benzynie taka pierdoła jak termostat nie robi odrazu spustoszenia w silniku chociażby dla tego, że benzyna jest nie porównywalnie czystszym silnikiem. Kolega zmieniał łańcuch u siebie w peugeocie HDI bo ma starszego który szurał, części ogólnie tanie robota stosunkowo nie trudna. Patrzyłem na części itp, to auto mimo przebiegu niecałe 150kkm, to wtryski podrdzewiałe ciut od środka, SYF w kolektorze ze huhu... No chyba, że auto miało nie 150 a 300kkm ;), choć niby miało te 150kkm

 

 

Przebieg przebiegiem miasto miastem, przeciętny kowalski kupuje auto do jazdy i nie do konca patrzy miasto/trasa, wiadomo, że większość jeździ autem małe odcinki do pracy i czasem za miasto i nie patrzy pod kontem DPFu, tylko po prostu jeździ...

 

Mówisz, że przesadnie nie dbasz o dizla :), olej zmienisz 2x częściej niż zaleca BMW a to już DUŻO dla silnikika i całej reszty ;), podejrzewam, że też nie gasisz auta od razu a to też w sumie sporo ;). DPF pewnie tez przeganiasz w trasie. Ja tu nie mówię o przesadach ale o małych drobnych nawykach które skutecznie przedłużają życie elementom. Problem jest taki, że brak tych nawyków u wiekszości ludzi skutkuje mniejszymi bądź poważniejszymi awariami. Problem całości jest taki, że W DIZLU są ona 2-3 czasem i 4x droższe niż w benzynie.

 

 

Odnośnie przebiegów dizli zauważyłem jedną zasadniczą różnicę miedzy wypowiedziami osób na forum bmw a citroena, u nas każdy da się POCIĄĆ, że ma igłę z przebiegiem 100-150kkm, a tam jak ktoś piszę np kupiłem C5 przebieg 160kkm choć nie mam pewności może ma i 300 :), mało kto się zarzeka że ma perfekt z realnym przebiegiem 100% pewnym więcej jest takich co piszą na liczniku mam tyle ale być może ma i 100kkm wiecej :).

 

pzdr. Łukasz

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Problem jest taki, ŻE DUŻO osób jeździ z częściowo zapchanym DPFem i nawet o tym nie wie, bo auto nie ma specjalnych objawów ;), A w BMW np ciężko laikowi sprawdzić chociażby temp silnika, i ludzie i 100kkm potrafią zrobić z niesprawnymi termostatami, co skutkuje uszkodzeniem dpfu. Jak i lejące wtryski, problem z przepływką itp, tutaj lekkie niedomagania skutecznie przyśpieszają padnięcie DPFU, a większość jeździ z takimi niedomaganiami, i to cały problem dizla, że musi być tak naprawdę PERFEKCYJNY ZAWSZE, żeby podzespoły nie zdechły bo np termostat niedomaga, wtryski dają wiecej paliwa syf w kolektorze wiekszy w dpf tez, jak i one same wiecej pracują, wiecej sadzy na łopatkach i koło się zamyka... :). W benzynie taka pierdoła jak termostat nie robi odrazu spustoszenia w silniku chociażby dla tego, że benzyna jest nie porównywalnie czystszym silnikiem. Kolega zmieniał łańcuch u siebie w peugeocie HDI bo ma starszego który szurał, części ogólnie tanie robota stosunkowo nie trudna. Patrzyłem na części itp, to auto mimo przebiegu niecałe 150kkm, to wtryski podrdzewiałe ciut od środka, SYF w kolektorze ze huhu... No chyba, że auto miało nie 150 a 300kkm ;), choć niby miało te 150kkm

 

Odgrzeje temat celem uzupełnienia: DPF bardzo skutecznie maskuje zaczynające się usterki silnika (np owe lanie wtrysku) - w silnikach bez DPF widać takie zmiany, choćby poprzez większą chmurkę sadzy przy przygazówce itd. W silniku z DPF jedynie, co się zmienia wtedy, to czas/ilość km między wypaleniami (skraca się) na skutek szybszego jego zatykania poprzez dodatkową "porcję" sadzy. Jeżeli ktoś tego pilnuje (no właśnie, rzecz do pilnowania), to zauważy problem i pojedzie do mechanika na diagnozę (zanim na blacie pojawi się marchewa).

 

Mówi się, że diesel nie do miasta, a taryfiarze swoje :-) (ok ok. teraz prius jest w modzie) :-)

 

PS: czy dla N47 BMW opracował już trwały łańcuch? czy dalej jest to (wymiana łańcucha) pudrowanie syfa? (na 100-130tkm?)

Pozdrawiam

K.Gajda(cra3y)

Opublikowano
Chyba tak, BMW wzywa na akcję serwisową związaną z wymianą wadliwego łańcucha na mniej wadliwy a być może bez wad, jest nawet wątek na forum o tej akcji :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Poświęciłem sporo czasu na ten temat i po przejrzeniu wszystkich postów nie znalazłem właściwie nic o 3.0d - 170kW przed liftem (2006r). Jest już wyrobiona jakaś opinia na temat tych silników diesla? Z tego co się orientuje to jest M57T2. Na co zwrócić uwagę, czego się spodziewać i obawiać?
Opublikowano

Silniki M57 z końca produkcji, z aluminiowym blokiem dość często również maja problemy z rozrządem - warto skontrolować jego stan w okolicach 200kkm . Więcej tutaj znajdziesz viewtopic.php?f=70&t=252899

 

Nie jestem pewien czy ten o którym piszesz się do nich zalicza.

Silników 3,0 jest niewielki odsetek stad niewiele można o nich przeczytać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Tu podobnie. Malo ich - malo wiadomości. Problemy to typowe dla wszystkich diesli nowej generacji - lancuch rozrządu, wrażliwe na paliwo wtryskiwacze(warto używać preparatu bmw do czyszczenia). Nie maja jakichś swoich specyficznych dużych problemów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Sam mam aktualnie dwie sztuki 330d maual i 335d automat. silniki bardzo mało awaryjne. W zasadzie cała moja rodzina i przyjaciele maja 3 litrowe dizle (będzie 7 szt- wszystkie to konstrukcje przedliftowe). Przyjaciel kupił 6-7 lat temu i nas po koleji pozarażał - niskie spalanie, duza moc i trwałość to niebywałe atuty bo tak bezawaryjny silnik 6 cylindrowy o mocy ponad 200 koni moze palic w manualnej skrzyni po mieście 7-8 liotrów, a w automacie 9,5-11 ? Jak tu sie nie zakochać?

. Aktualnie mój brat ma e91 manual, kolega e46 manual, inny kumpel ma e39 manual a jego siostra e61autoamt, do tego tesciu e60 automat i wujek e60 automat. Wszyscy mamy 6 cylindrów i nikomu od lat sie żadna awaria z silnikiem nie przytrafiła. Spalania wachaja sie od wprost nie mozliwego do uwierzenia 6,5-7,5 litra po miescie w mojej e91 po przez 7-8 w e46 az po 9-12 w e61 autoamat i mojej 335d (po mieście)

Silniki nie do zajechania. Niebieska e60 mojego kolegi ma juz 440tys , a e46 500tys i jak chodzą tak chodzą. Żadnych awari wtrysków w naszej ekipie nie zanotowalismy. Żadnych awari turbin- jedno tylko czyszczenie turbiny bo sie syfem zarąbała. Aż trudno w to uwierzyć , ale na ostatnie 6 lat jakie mi przypadły w udziale jako obsertwatorowi tych silników moge z awari wymienic jedynie - Awarie sprzegła i dwumasy. Awarie rozruszników, zawieszenia i awarie weży sterujacych podciśnienaimi turbo. D Z tego tylmko ja w e91 i moj kolega w e60 mamy wywalone klapki i zrobione chipy. Ja na 282 konie on na 256koni i to w silniku z 440 tys przebiegu

Edytowane przez alduwiel
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tu podobnie. Malo ich - malo wiadomości. Problemy to typowe dla wszystkich diesli nowej generacji - lancuch rozrządu, wrażliwe na paliwo wtryskiwacze(warto używać preparatu bmw do czyszczenia). Nie maja jakichś swoich specyficznych dużych problemów.

to dziwne a zarazem śmieszne, w instrukcji BMW zabronione jest używanie jakichkolwiek preparatów do czyszczenia i uszlachetniaczy paliwa

http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Opublikowano
Tu podobnie. Malo ich - malo wiadomości. Problemy to typowe dla wszystkich diesli nowej generacji - lancuch rozrządu, wrażliwe na paliwo wtryskiwacze(warto używać preparatu bmw do czyszczenia). Nie maja jakichś swoich specyficznych dużych problemów.

to dziwne a zarazem śmieszne, w instrukcji BMW zabronione jest używanie jakichkolwiek preparatów do czyszczenia i uszlachetniaczy paliwa

Myślę że w nowszych instrukcjach zrobili wyjątek dla swoich preparatów. :wink:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Gdzieś na stronie bmw-sport znalazłem wątek, że silnik 184KM jest poprawiony i nie boryka się z awaryjnym rozrządem, czy to prawda? W środę jadę po swoje wymarzone BMW 320d 184KM , pierwsza rejestracja 03/2012 przebieg 156tkm i powiem szczerze, że jestem przerażony po przejrzeniu forum. W podobnym wieku sprowadziłem w 2008r trzyletniego szmelcssata 1,9tdi 74KW. Też miał 150tkm teraz ma 511tkm i powiem szczerze, że poza rozrządem i resztą normalnych części eksploatacyjnych nie wymieniłem nic. Zero wycieków, zero czarnego dymu. W ASO cały czas silnik oceniany jest jako idealny. W Beemce liczyłem co najmniej na to samo.
Opublikowano

http://i.imgur.com/dO6D0mh.png

 

U sąsiada Niemca 3 litry robi więcej niż 1,9 tdi ... I na 95% jestem przekonany ,że bez wymiany kiedykolwiek rozrządu

 

O to jest prawdziwe bmw w 6 cylindrowym silniku i nie zniszczalnym łańcuchu bez wad fabrycznych

 

Te 3,0 d w bmw to zdaniem wielu następca niezniszczalnego 1,9tdi . A dodatkowo jest jeszcze mocniejszy i wytrzymalszy. Tak samo bezawaryjny

Opublikowano
Prawda jest taka, że 1.9 to stary kibel. Każdy na pompie był relatywnie bezawaryjny a jeśli chodzi o solidność konstrukcji to dziwnym trafem pomodzone 1.9 PD na 250+ trzeba co sezon rozebrać, wymienić szklanki, końcówki wtrysków, w dodatku widać zużycie ponadnormatywne na niektórych elementach. Silniki BMW przyjmują takie moce bez żadnego problemu, na seryjnym układzie wtryskowym EU4.
Opublikowano
Ale wytłumaczcie mi laikowi motoryzacyjnemu czy jeżeli wszystkie cztery diesle czyli 143KM, 163KM, 177KM i 183KM mają równie awaryjne rozrządy, to czy można przyjąć, że w silnikach najsłabszych awaryjność będzie mniejsza ze względu na przenoszenie mniejszych obciążeń? Powiem szczerze, że napaliłem się na to auto i chciałbym dokonać w miarę najlepszego wyboru mimo iż każdy wydaje się zły.
Opublikowano

Obciazenia są dokładnie takie same niezależnie od mocy. Teoretycznie są minimalne różnice ale w praktyce o wiele większe naprężenia występują przy uruchamianiu silnika. Czy jeszcze większe przy gwałtownym puszczaniu sprzęgła. Łańcuch jest mocniej obciążany przy gwałtownej zmianie obrotów, szarpnięciach.

W praktyce im młodszy silnik tym mniejsze ryzyko. A realnie odżałuj te 3000 wymień rozrząd po zakupie i ciesz sie autem.

Rozrząd to jest ostatnia rzecz o która bym sie martwił przy kupnie używanego auta w Polsce.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.