Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Może to nie do końca o dizlu, ale historia prawdziwa...

 

Wczoraj wieczorem, zadzwonił do nas brat żony, wkór.... na cały świat bo wczoraj, auto mu zdechło, tak BMW, silnika nie powiem bo on tak ogarnięty, że wiem tyle że benzyna i tyle...

Zebrało mu się na wspominki o bwm, bo wcześniej miał 118d, kupił używaną z Niemiec z salonu na gwarancji, pełnym serwisem itp, po gwarancji władował w naprawy sinika i skrzyni blisko 12k zł, potem sprzedał auto koledze, żeby kupić nowkę, i koledze silnik po około pół roku rozsypał się silnik ( podejrzewam łańcuch bo auto było 2008 czy 2009 rok, bo on nie był w stanie powiedzieć co się stało jedynie ze silnik się rozsypał ). Na ten moment gdyby nie gwarancja to koszt naprawy w ASO 18k zł, auto ma niecałe 2lata kupił nowe z salonu. Będziemy na weekend na śląsku to dowiem się jaki przebieg i MOŻE coś więcej o ile on cokolwiek będzie w stanie wydukać.

 

Puenta z tego jest taka, że mimo, że pojęcie o autach ma MAŁE jak nie prawie żadne, wsiada jedzie, wysiada i jeździ na serwis jak karze ASO i robi wsio tylko w ASO, podejrzewam, że łącznie z wymianą żarówki bo to taki typ... To wypytał jak się jeździ Citroenem, bo wie, że wpadamy na Śląsk na ten dłuższy weekend, i koniecznie chce to zobaczyć i się przejechać, mimo że to sierota naprawdę o aucie wie tyle, gdzie są pedały kierownica i, gdzie dolać płynu do spryskiwaczy, tak wypytał o DSa wszystko, nawet tak dokładnie, że chyba odrobił wszystkie lekcje motoryzacyjne 20lat wstecz, ogólnie JA mimo, iż nie miałem z BMKami większych problemów, i opierałem się na obserwacji innych aut z problemami ( ludzi z okolicy ), jak i problemów ludzi z forum i ze świata, stwierdzam, że dość łagodnie i chłodno wypowiadałem się czy to o N47 czy to o innych kwiatkach, tak on objechał CAŁE BMW z góry na dół, nie szczędząc epitetów, być może miał zły dzień bo praktycznie jak nowe auto zdechło, potem laweta, serwis, "informacje z serwisu" podejrzewam, że zebrało się to wszystko do kupy, myślę, że nie bez znaczenia jest to, że w 118d wsadził kupę kasy, mimo że robił WSZYSTKO co producent auta zalecał w ASO BMW a i tak wówczas 5letnie auto w sumie po poważniejszych naprawach u niego po prostu się wysrało ....

 

Proszę nie robić z tego jakieś kolejnej świętej wojny czy innej inkwizycji czy wyprawy krzyżowej, to po prostu WRAŻENIA użytkownika 2bmw z czego jedna nówka jedna 2letnia na gwarancji, serwisowana 100% w ASO. I gość na ten moment ma chyba dość, cieszy się jak kupuje sobie czapeczkę bmw, czy jakieś inne gadżety, torby itp, ale doszedł do wniosku, że ładowanie chorej kasy w serwis i eksploatację i potencjalne naprawy, na ORG cześciach w ASO, w zamian za to, że świeże auta ZDYCHAJĄ jest jednak nie halo....

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Widać, że kolega przebywa na wyspie fantazji nazywanej: "pewnego dnia będę miał BMW" :mrgreen:

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Kolego, jaki dla ciebie kilka procent ceny auta za gwarancje na 6lat/200kkm to są chore pieniądze to nic ni poradzę. Dla mnie to są normalne pieniądze podobne jak w innych markach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie zrozumiałeś mnie ;), nie mówię, że te parę tysi za gwarancje to dużo przy cenie, auta, sam am teraz rozszerzoną do 5lat i jak zajdzie potrzeba to przedłużę to do 7lat, nie to jest tematem, dla mnie jest to logiczne i sam z tego korzystam. Co do gwarancji bmw na 6lat/200kkm nie znalazłem takiej gwarancji w BMW żadnej informacji, na dzień dzisiejszy oficjalne źródła podają ze w bmw gwarancja rozszerzona to MAX 5lat/120kkm. Być może BYŁA taka gwarancja na wcześniejsze modele ale aktualnie BMW nic o takiej nie pisze na swoich stronach.

Proszę podeślij mi OFICJALNE info gdzie taką gwarancję można nabyć, bo po prostu na stronie BMW nic o takim pakiecie gwarancyjnym nie ma.

 

118d miał na gwarancji rozszerzonej na 5lat bo takie po prostu kupił u dilera w niemczech, problemy i serwis były po gwarancji, a nie było tam jakiegoś kosmicznego przebiegu ledwo ponad 100kkm, gość głównie jeździ do pracy, czasem gdzieś za miasto itp, przebieg roczny na poziomie do 20kkm rocznie. Aktualna bmw naprawiana jest na gwarancji, a koszt takiej robocizny został w BMW wyceniony na 18kzł, auto nie ma 2 lat. chodzi o fakt, że nowe bmki się psują. Uwierz, że gość sra się o te bmw jak cholera, wręcz jest fanbojem BMW, od bryloczyków ciuchów toreb po wszelkie inne dodatki...

 

 

Młodzik18 co mam ci napisać ??, stać mnie naprawdę było śmigać ponad 30kkm rocznie 3.0l benzyną, Stać mnie było teraz kupić 1-2letnią Jedynkę na gwarancji, bądź 3-4letnię 3jkę też z gwarancją w cenie auta które kupiłem. Autem miałem naprawdę w stanie perfekt nie włożyłem w nie złotówki, poza częściami eksploatacyjnymi, łacznie z tym, że byliśmy nią na wakacjach 6000km, co filmik z wakacji ci wysłać, że miałem to auto ... zlutuj się ... nigdy nigdzie nie napisałem, że byłem z niego nie zadowolony czy mnie zawiodło, wręcz odwrotnie byłem BARDZO zadowolony, nie zawiodło mnie NIGDY, gdyby nie roczne przebiegi przekraczające 30-35kkm, i brak alternatyw w BMW na TAŃSZE jeżdżenie bo do n47 nie przekona mnie chyba nic, może poza wieczystą gwarancją, wybór padł na co innego, czy trafnie okaże się za lat kilka, przy wyborze bazowałem na opiniach ludzi i znajomych, parę ich aut widziałem jeździłem, sprawdziłem i zapowiada się BARDZO DOBRZE, być może będzie to kup.a gorsza od N47, zobaczę jak sytuacja się rozwinie na przełomie najbliższych lat, zarówno od strony serwisu, cześci, awaryjności, i ogólnej eksploatacji.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

:duh:

 

@wyspiarz

 

A tyz znowu ryczycz ,ze go bmw oszukalo :mad2: Co otworze watek jakis to wypisy twoje tam widze zawsze identyczne, placzesz jak mala dziewczynka.

Juz sie od tego chce rzygac .

Czlowieku obudz sie ! Wszystkie auta sie psuja wszystkich firm i zawsze tak bylo i bedzie :norty: Nie widzialy galy co braly ??

 

Moze admin powien po tobie posprzatac? Klucisz sie ze wszystkimi i wprowadzasz niemila atmosfere na forum !

Opanuj sie !

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Mam w rodzinie dwa samochody z N47 od nowości wiec moge co nieco powiedziec.

E92 2007

przy 150 kolo pasowe na wale korbowym

przy 186 wymienione lancuchy rozrzadu bo szurały

przy okazji lancuchów rozrzadu wymieniony kolektor ssacy bo pobno klapki mialy juz luzy

teraz jest 202 i wszystko jest git

 

E83 2010

przy 175 lancuch bo szurał

pzy 130 koło pasowe na wałe korbowym

przy 140 przedni uszczelniacz wału korbowego

teraz 176

 

Oba silniki nie biora nic oleju ,turbo wstaje i dmucha szybciutko i sprawuja sie poza w/w rzeczami super .Jak na oszczedności ktore ten silnik pozostawia w kieszeni na paliwie i dosc dobre osiagi te wymiany nie sa druzgocace.Być może to kwestia budy i poduszek na ktorych silnik jest osadzony a takze akustyki ale nowszy silnik pracuje troche ciszej i gładziej.Ogółem jestem mocno zadowolony z tych silników .

Opublikowano
:duh:

 

@wyspiarz

 

A tyz znowu ryczycz ,ze go bmw oszukalo :mad2: Co otworze watek jakis to wypisy twoje tam widze zawsze identyczne, placzesz jak mala dziewczynka.

Juz sie od tego chce rzygac .

Czlowieku obudz sie ! Wszystkie auta sie psuja wszystkich firm i zawsze tak bylo i bedzie :norty: Nie widzialy galy co braly ??

 

Moze admin powien po tobie posprzatac? Klucisz sie ze wszystkimi i wprowadzasz niemila atmosfere na forum !

Opanuj sie !

A ja powiem Ci teraz taką sprawę :norty: miałem E91 silnik M47TU2 122km i przez dwa lata jeździłem i ani centa nie dołożyłem do auta i powiem więcej sprowadziłem jak miało 178tys, a sprzedałem przy 226tys i nie wymieniłem ani klocków nie wiem co Belg zakładał (tylko oleje i filtry) ,ale był bez dpf i klapek :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja powiem tyle ,że kupiłem z przebiegiem 207,000 i przez 3 lata też mi nic nie nawaliło więc zależy jakie złomy kupujecie i ile tak na prawdę przebiegu mają .

Kupujecie z przebiegiem 160 - 180 tysi a ma po 400.000 nalatane i dlatego taki płacz i lament ale każdy kto da się oszukać za 40.000 zł . za e90 potem tłumaczy sobie ,że to wina marki i h.. wie czego a tak na prawdę to Wasza głupota wychodzi :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Nic nie dolorzyliscie przez taki okres to gratuluje....

W tym temacie duzo zalezy od swiadomosci i zasobnosci portfela posiadacza auta . Jeden chce miec wszystko jak nalezy a drugi jezdzi dopuki nie stanie. Przemylcie to :norty:

 

PS. Cos nie wierze ,ze przy takich przebiegach nie wymieniliscie nawet amortyzatorow .. :nienie:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
No dobra dobra , wiadomo ,ze kazdy kupije auto bezawaryjne, bezwypadkowe i nic nie doklada tylko plyn i klocki

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano (edytowane)

Moje auto ma prawie 187kkm oryginalnego przebiegu (praktycznie od nowości w Polsce, jeden właściciel, w DE ASO BMW) i silnik wraz z osprzętem bez żadnych napraw. Wymieniłem koło dwumasowe, sprzęgło, a teraz mam do wymiany zamek drzwi pasażera (tradycyjnie- silniczki). Reszta bez zarzutu.

Ja powiem tyle ,że kupiłem z przebiegiem 207,000 i przez 3 lata też mi nic nie nawaliło więc zależy jakie złomy kupujecie i ile tak na prawdę przebiegu mają .

Kupujecie z przebiegiem 160 - 180 tysi a ma po 400.000 nalatane i dlatego taki płacz i lament ale każdy kto da się oszukać za 40.000 zł . za e90 potem tłumaczy sobie ,że to wina marki i h.. wie czego a tak na prawdę to Wasza głupota wychodzi :wink:

Przychylam się do tego twierdzenia :cool2:

Zapomniałem dodać wymiany łożyska tylnego, które mechanicy uważali, że jest dobre a mi.....szumiało :wink:

Edit: zamek w drzwiach jest dobry, wtyczka w zamku nie łączyła - przeczyściłem i działa.

Edytowane przez Arturl1

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam wrażenie, że niektórzy tu na forum na siłę szukają usterek, awarii i próbują wymieniać części na nowe... Auto ma służyć użytkownikowi a nie użytkownik samochodowi. Te dyskusje o olejach, klockach hamulcowych i tarczach itd. :duh: "Mnie sie nic nie zepsuło, a mnie padło 10 rzeczy przez 10kkm" Poczytajcie trochę o teorii niezawodności chociażby na przykładzie łożysk tocznych (popularny temat na politechnikach) a zrozumiecie, jak bez sensu są Wasze dywagacje.
Opublikowano
U mnie poza termostatami, hamulcami przód (+ za chwilę tył) i oczywiście eksploatacją typu filtry oleje opony nie było absolutnie nic ruszane. Auto zostało delikatnie liźnięte na ~150ps, podczas diagnostyki wszystkie podzespoły, włącznie z filtrem DPF były w bardzo dobrym stanie. Tyle, że kupiłem auto nie po Polsku, bo przepłaciłem za biedę wersję, ale mam w tej chwili realny przebieg 94 tkm i cieszę się każdym przejechanym kilometrem...
Opublikowano
Mam wrażenie, że niektórzy tu na forum na siłę szukają usterek, awarii i próbują wymieniać części na nowe... Auto ma służyć użytkownikowi a nie użytkownik samochodowi. Te dyskusje o olejach, klockach hamulcowych i tarczach itd. :duh: "Mnie sie nic nie zepsuło, a mnie padło 10 rzeczy przez 10kkm" Poczytajcie trochę o teorii niezawodności chociażby na przykładzie łożysk tocznych (popularny temat na politechnikach) a zrozumiecie, jak bez sensu są Wasze dywagacje.

 

Cos mi sie wydaje kolego ,ze jedziesz z autem do mechanika jak tylko cos wali albo nie da sie juz jechac, a jak cie pyta jakie czesci zakladac to odpowiedzasz ,ze te najtansze :norty: .

Nie obraz sie ale jesli tak jest to wlasnie przedstawia sie tak potem stan polskiej motoryzacji i aut sprzedawanych w polsce.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

turbojajko

Nie wiesz absolutnie nic o mnie, moim aucie ani podejściu do niego, więc nie wypisuj głupot.

Zajmuję się autami zawodowo i mam zdrowe podejście do tematu poparte doświadczeniem, dlatego śmieszą mnie wypowiedzi ludzi, którzy całą swoją wiedzę o samochodach czerpią z for internetowych opanowanych przez "głupiomądrych". Większość tutaj powinna jeździć nowymi autami z gwarancją :cool2: a po gwarancji sprzedawać, bo przecież zaraz się coś zepsuje i trzeba profilaktycznie wymienić "pół auta".

Opublikowano
turbojajko

Nie wiesz absolutnie nic o mnie, moim aucie ani podejściu do niego, więc nie wypisuj głupot.

Zajmuję się autami zawodowo i mam zdrowe podejście do tematu poparte doświadczeniem, dlatego śmieszą mnie wypowiedzi ludzi, którzy całą swoją wiedzę o samochodach czerpią z for internetowych opanowanych przez "głupiomądrych". Większość tutaj powinna jeździć nowymi autami z gwarancją :cool2: a po gwarancji sprzedawać, bo przecież zaraz się coś zepsuje i trzeba profilaktycznie wymienić "pół auta".

No to moze podziel sie z nami czym sie zajmujesz zawodowo.

Komis, dzial obslugi klienta w.aso, czy katedta pojazdow na jakiejs politechnice?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Moim zdaniem skończyły się czasy gdy diesel jest bardziej awaryjny.

W benzynie takze wprowadzono wiele innowacjii aby zmniejszyc spalanie i poprawić normy srodowiskowe.

masowo sa wymieniane wtrsyki, turbiny czy pompy przy przebiegach nawet 80tys.

Na podstawie samochodów moich i moich znajmoych stwierdzam iż awaryjność jest na podonym poziomie, albo nawet mniejsza w dieslach.

Natomiast najwiekszym problemem jest przebieg gdyż dużo łatwiej znaleźć benzynę z prawdziwym przebiegiem niż diesla.

I moim zdaniem cofniety przebieg( 2 czy nawet 3x) w dieslu jest najczęściej przyczyną większej awaryjności diesli.

Opublikowano

Nikt nigdy nie pisał, że benzyny są wolne od awarii. Bo nie są, innowacji oprócz nowych sond itp specjalnie nikt nie wprowadził.

 

Należy też zwrócić uwagę na CENY części, Wtrysk do benzyny to w porywach 600zł, przeważnie w zależności od marek powiedzmy 300-600zł. ( do 1.6 turbo wtrysk kosztuje 500-520zł ), natomiast wtryski do dizla plasują się na pułapie cenowym x 3-4. W praktyce 1 wtrysk do n47 = komplet wtrysków do 1.6 turbo ..., więc tak naprawdę za cenę 4rech wtrysków do dizla można kupić komplet wtrysków do 1.6 turbo ( ten silnik bmw, z nimi z citroena peugeota robiony wspólnie PSA+BMW ) + nową turbinę i jeszcze zostanie :) . Temat wałkowany długo :)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Napisz jeszcze ile jedna Sonda lambda w benzynie kosztuje i ile tych sond jest, to się okaże że wtryski to pikuś :-)
Opublikowano

NOx kosztuje w zależności jaka 1000-1500zł przy DPFie za kilka tysi to dalej pikuś :).

 

Sondy lambda akurat kosztują kilka stówek.

 

To czy R3/4/6 nie ma znaczenia :). Ceny wtrysków do dizli są po prostu chore niezależnie od marki ;)

 

 

pzdr. Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.