Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko jak podejmujesz to zagadnienie, to wypada aby robić to porządnie. Jak dałeś tyle tematów o turbo w m47 to możesz dać więcej linków w tematach o rozrządzie w N47:

viewtopic.php?f=70&t=238485

viewtopic.php?f=70&t=247018

viewtopic.php?f=70&t=240279

viewtopic.php?f=70&t=178507

viewtopic.php?f=70&t=191155

Tu kilka tematów o turbo w N47:

viewtopic.php?f=70&t=247369

viewtopic.php?f=70&t=244226

viewtopic.php?f=70&t=243631

A nawet o wtryskach:

viewtopic.php?f=70&t=235448

viewtopic.php?f=70&t=205118&start=15

 

To pierwsze 10 stron forum.

Btw. O rozrządzie tylko w jednym temacie jest ponad 110 stron, a w podlinkowanych wątkach o turbo w M47 jest 66 stron. Wg. Twojej logiki rozrząd to większy problem, bo więcej osób o nim dyskutuje ;)

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie, to jest Twoja logika, bo ja nie napisałem ze ilosc dyskutujacych osób świadczy o skali problemu. To ty wyciagasz takie bzdurne wnioski. W wątku o rozrzadzie jakieś 95 procent dyskutujacych w najlepszym wypadku widziało silnik N47 na obrazku. Jaki ma to związek z ilością awarii, których jest tam opisanych raptem kilka czy kilkanaście ?

Juz Ci raz napisałem. Uważasz, ze jesteś w stanie zrobic lepsze zestawienie to zrób. Ja zrobiłem zestawienie z jakiegoś okresu i tyle. Na każdy jeden nowy wątek nieujety w zestawieniu o problemach N47 mogę znaleźć kilka innych o M47 których rownież tu nie ma. Jesli masz na to parcie to po raz trzeci zachęcam - zrób swoje zestawienie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Niektórzy w sprawie rozrządu w N47 zachowują się jak Macierewicz w sprawie katastrofy smoleńskiej. Nie widzieli, nie mieli, nie jeździli, a mają najwięcej do powiedzenia. :duh:

Owocnej dyskusji. :wink:

Pozdrawiam.

Opublikowano
Niektórzy w sprawie rozrządu w N47 zachowują się jak Macierewicz w sprawie katastrofy smoleńskiej. Nie widzieli, nie mieli, nie jeździli, a mają najwięcej do powiedzenia. :duh:

Owocnej dyskusji. :wink:

Pozdrawiam.

 

To prawie jak ty, nie :cool2: :?: Kiedys twierdziles ,ze te wady rozrzadu to tylko jednostkowe przypadki :norty: :norty: :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Niektórzy w sprawie rozrządu w N47 zachowują się jak Macierewicz w sprawie katastrofy smoleńskiej. Nie widzieli, nie mieli, nie jeździli, a mają najwięcej do powiedzenia. :duh:

Owocnej dyskusji. :wink:

Pozdrawiam.

 

To prawie jak ty, nie :cool2: :?: Kiedys twierdziles ,ze te wady rozrzadu to tylko jednostkowe przypadki :norty: :norty: :norty:

Bo przy wielomilionowej skali produkcji tego silnika to sa jednostkowe przypadki. Gdyby było inaczej serwis BMW nic innego by nie robił tylko naprawiał rozrzady, a sprawnych używek nie dałoby sie kupic. Natomiast najwiecej do powiedzenia w temacie rozrzadu jak widzę maja osoby których budżet jeszcze nie obejmuje zakupu auta z silnikiem N47. Za kilka lat jak ceny spadną do poziomu 25-30 tysięcy Brda mowić, ze to najlepszy silnik BMW, a ten nowy B47 jest do kitu ... bo (Powód sie zawsze znajdzie )

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Niektórzy w sprawie rozrządu w N47 zachowują się jak Macierewicz w sprawie katastrofy smoleńskiej. Nie widzieli, nie mieli, nie jeździli, a mają najwięcej do powiedzenia. :duh:

Owocnej dyskusji. :wink:

Pozdrawiam.

 

To prawie jak ty, nie :cool2: :?: Kiedys twierdziles ,ze te wady rozrzadu to tylko jednostkowe przypadki :norty: :norty: :norty:

Nie przypominam sobie żebym mówił o jednostkowych, ale Ty pewnie lepiej pamietasz moje wypowiedzi. Moze nawet na pamięć ich sie uczysz...

Opublikowano
Tak apropo zarzutu "biedoty" który się tutaj pojawił - nie przeraża mnie koszt rozrządu do tego silnika, bo istotnie taka naprawa zamyka się w kwocie nowej turbosprężarki do mojej Mki (a tutaj w przypadku zgonu innej niż nowa sobie nie wyobrażam, aczkolwiek przy moim przebiegu i stanie auta i tak chyba tego robić nie będę). Problemem jest dla mnie fakt, że w przypadku awarii może dojść do uszkodzenia silnika, a zakup używanego to niestety potocznie zwany "kot w worku" - jednym słowem nie chciałbym już takiego auta.
Opublikowano
Tak apropo zarzutu "biedoty" który się tutaj pojawił - nie przeraża mnie koszt rozrządu do tego silnika, bo istotnie taka naprawa zamyka się w kwocie nowej turbosprężarki do mojej Mki (a tutaj w przypadku zgonu innej niż nowa sobie nie wyobrażam, aczkolwiek przy moim przebiegu i stanie auta i tak chyba tego robić nie będę). Problemem jest dla mnie fakt, że w przypadku awarii może dojść do uszkodzenia silnika, a zakup używanego to niestety potocznie zwany "kot w worku" - jednym słowem nie chciałbym już takiego auta.

Jeżeli po zakupie auta z n47 przeraża Cie profilaktyczna wymiana rozrządu za 3 tys. to fakt, lepiej nie chciej.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Niektórzy w sprawie rozrządu w N47 zachowują się jak Macierewicz w sprawie katastrofy smoleńskiej. Nie widzieli, nie mieli, nie jeździli, a mają najwięcej do powiedzenia. :duh:

Owocnej dyskusji. :wink:

Pozdrawiam.

 

To prawie jak ty, nie :cool2: :?: Kiedys twierdziles ,ze te wady rozrzadu to tylko jednostkowe przypadki :norty: :norty: :norty:

Nie przypominam sobie żebym mówił o jednostkowych, ale Ty pewnie lepiej pamietasz moje wypowiedzi. Moze nawet na pamięć ich sie uczysz...

 

Ty chyba w polityce robisz :mrgreen: , cos szybko zapominasz jak polowa tych co startowali do wyborow :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Tak apropo zarzutu "biedoty" który się tutaj pojawił - nie przeraża mnie koszt rozrządu do tego silnika, bo istotnie taka naprawa zamyka się w kwocie nowej turbosprężarki do mojej Mki (a tutaj w przypadku zgonu innej niż nowa sobie nie wyobrażam, aczkolwiek przy moim przebiegu i stanie auta i tak chyba tego robić nie będę). Problemem jest dla mnie fakt, że w przypadku awarii może dojść do uszkodzenia silnika, a zakup używanego to niestety potocznie zwany "kot w worku" - jednym słowem nie chciałbym już takiego auta.

Jeżeli po zakupie auta z n47 przeraża Cie profilaktyczna wymiana rozrządu za 3 tys. to fakt, lepiej nie chciej.

Ze juz nie wspomnę o tym ze łańcuch jednak zrywa sie głownie w najstarszych silnikach i jesli juz ktoś oleje temat profilaktycznej wymiany i do zerwania dojdzie to ma możliwość realnie odświeżenia silnika w swoim aucie na egzemplarz sporo młodszy. Dodatkowo wspomnę ze niektórzy podejmują jednak naprawę silnika po zerwaniu łańcucha i koszt wychodzi na poziomie 6-7 tysięcy. W zasadzie podobnie jak przy wymianie silnika.

Jednak jak widać zawsze sie znajdzie jakiś argument wyssany z palca. A prawda jest taka ze 3-6 tysięcy można bez problemu zaoszczędzić na niższym spalaniu względem M.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
komu nki nie pasuja to albo benzyna albo inna marka.... ;) prawda jest taka ze jak ktos chce kupic swieże bmw to tylko N jest dostepne i tyle... co tu tyle dyskutowac.... osobiscie nastepne bmw jakie kupie to bedzie doladowana benzyna... choc narazie sie nie zapowiada to jedynka za nic psuc sie nie chce.... :) a po co zmieniac cos co jest dobre :)
Opublikowano

Ceny części rozrządu rzeczywiście stały się relatywnie niskie. Problemem było i jest tak na prawdę podejście BMW w tej kwestii. Gdyby w instrukcjach serwisowych i w przekazywanych informacjach dla klientów była mowa o okresowej wymianie rozrządu to wiele awarii możnaby uniknąć.

 

I trzeba pamiętać że pękające łańcuchy to tylko wierzchołek góry lodowej, ale nie chce ponownie zaczynać bezcelowe rozmowy.

 

Gdyby nie te awarie to w silnikach do 2l jeden z lepszych.

 

P.s właśnie wymieniamy rozrząd w naszej 520d zobaczymy jak będzie pracował po :norty:

.

Opublikowano
Hmm, nie słyszałem jeszcze, żeby wymiana łańcuszka była gwarancją jego bezawaryjnej pracy, bo bynajmniej koszt 3kzł mnie nie przeraża - trzeba być niezłym hipokrytą żeby kupić E90 i bać się takich wydatków (notabene E90 wcale nie jest autem drogim w utrzymaniu), a sam argument wymiany silnika na pozornie nowszy wcale do mnie nie przemawia, bo zakup zdrowego motoru to nie lada wyzwanie (tak wiem, wszystkie N47 są zdrowe i są super-hiper). Tak btw najlepszym dieslem w E90 jest chyba M57N, N57 fajnie jeździ, ale te 245ps również rozrząd boli, ponoć 258ps ma już być okej.
Opublikowano
W n57 rozrząd jest taki sam we wszystkich modelach. Oczywisce z czasem zmieniano konstrukcje tak jak i w N47, ale nie ma różnic miedzy 325d/330d/335d z tego samego okresu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No to chyba jasna sprawa, że w tych samych rocznikach zmian nie było. Nie bardzo rozumiem zdanie "w n57 rozrząd jest taki sam we wszystkich modelach" a zaraz po tym "oczywiście z czasem zmieniano konstrukcję". Tak btw, ma ktoś może jakieś ciekawe ekspertyzy lub inne materiały o charakterze bardziej naukowym dot rozrządu w N47 ?
Opublikowano

czy ten silnik 2.0d w wersji 184 KM montowany w 520d F10 też trapią wady rozrządu? Moze któres są juz poprawione?

 

W innym temacie forumowicze pisali, ze wady tylko w rocznikach 2007-2009, ale nie wiem czy w to wierzyc... a tu widze jest prawdziwe kompendium wiedzy o silnikach 2.0d....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Maciek323 przykro mi ale kolega K8v8M wielokrotnie powtarzał, że zestawienie jest TYLKO i WYŁĄCZNIE dla samochodów E9x, a nie Fx. Dziwne że K8v8M sam tego nie powiedział. Wg. tego co mówił K8v8M te problemy niekoniecznie mogą być dla Twojego silnika, bo nie masz go zamontowanego w E9x.
Opublikowano

Jeszcze zadnego diesla nie mam, ale docelowo bedę szukał za jakis czas... stąd moje pytanie. Na temat silników w F10 jest bardzo skąpa wiedza na forum.

Bylem przekonany że te silniki z ostatnich lat e90 i poczatku f10 to to samo... lub bardzo zbliżone.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Wiesz, niby tak. Ale kolega K8v8M nie przyjmuje takich argumentów i wciąż pisze że to zestawienie tylko dla silników montowanych w E9x i tylko tych montowanych u forumowiczów. Dokumentacje awaryjności z innego forum nie akceptuje. Jak chcesz to zrób to co ja. Przeczytaj CAŁY temat, strona po stronie. Będziesz wiedział że to co pisze K8v8M trzeba brać z dużą rezerwą (chyba że lubisz ludzi typu Macierewicz, co wiedzą najlepiej).

A na chłopski rozum (czego K8v8M nie może zrozumieć), bez różnicy czy silnik jest montowany w E9x, F3x u naszych forumowiczów czy ludzi z innych for. Tak samo czy w jednym modelu, czy w innym. No ale nie każdy musi myśleć tak samo :D

Opublikowano

Oczywiscie, ze jest bez różnicy (no prawie) czy silnik jest montowany w F10 czy w e90. Jednak ja nie mam czasu śledzić całego internetu i robić zestawienia dla całego swiata. Jesli masz na to czas i ochotę to proszę bardzo - rób, nikt Ci nie broni. Co wiecej zestawienie jest zrobione dla przedziału jakichś dwóch - trzech lat i to sie nie zmieni. Nie będę juz go aktualizował o nowe awarie. Obojętnie czy M47 czy N47.

Z drugiej strony prawda jest taka, ze ten sam silnik na innych rynkach moze miec inna konfiguracje osprzętu (np bez dpf w M47) i całkiem inne problemy (lub ich brak). Dlatego zestawienie z polskiego forum dla tego, konkretnego modelu jest najbardziej właściwe.

 

Odnośnie silnika N47 184KM nie przypominam sobie jakiejkolwiek awarii zgłoszonej na forum. Co nie znaczy ze problemow nie ma. Z drugiej strony silnik 2.0 zamontowany w dużym i ciężkim aucie (f10), przeznaczonym i co ważne eksploatowanym na autostradach w DE moze byc narażony na większe obciążenia niż w e90, co moze także miec wpływ na awaryjność/trwalosc.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Silniki N po 2012r sa już całkowicie wolne od wad, taką informacje uzyskalem od mistrza serwisu Bmw kiedy zastanawiałem się czy czekać na te nowe silniki w F30(produkcja od Stycznia) czy zamawiać ze starym N 143km,jako że pewnie nowe też będą miały choroby wieku dziecięcego wybrałem starą N-ke.Jeszcze co usłyszałem w serwisie to to ,że przy przeglądzie na 120tyś,km zawsze jest kontrola rozrządu dla silnika N w ASO(nie dowiedziałem się na czym polega kontrola być moze tylko na przysłuchaniu się jak pracuje jednostka i czy nie słychać łancucha) ,a jak się serwisuje u Staszka w szopie i wymienia olej co 10tyś.km i myśli że dobrze serwisuje auto to takie są skutki,kilka razy słyszałem że w prywatnych serwisach jak przyjeżdża facet na wymiane oleju co 8-10tyś.km i co 3 miesiące to czasami mu nie wymieniają a kasują za olej i wymiane ,zwykły walek ale z drugiej strony rozumiem wymiana co 15-20tyś.km ale 8 czy10? Ale to nic ,Pan olej wymienił to już bmw będzie chodziła,super.A z innej paki kto kupuje auto za 190tys.zł przykładowo bmw 3 z kilkoma dodatkami i po 3-4 latach nie ma 5 tyś.zł na zrobienie napinacza? :duh: 2.0 tdi CR ma dalej problemy z pompą olejową powyżej 150tys km bo nic sie Vag nie nauczyl na starym 2.0tdi,3.0tdi dalej przy 150tys leca napinacze rozrządu(5tyś.zł nie pomaga ;) , ktoś pisze cdti sa super silniki a miałem Insignie ostatnie 3 lata 2.0cdti i komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" wyświetlił sie 7 razy z tego 3 x mialem tryb serwisowy raz laweta,egr peknieta chlodniczka,uszkodzony zawor turbo,uszkodzony czujnik cr,2x peknięta rura turbo,3x zapchany dpf,2x naprawa podgrzewania fotela kierowcy 3 raz olałem,zablokowana stacyjka,gwizdająca turbina jak karetk od pierwszych km po wyjezdzie z salonu(odpowiedz serwisu ten typ tak ma)ledwie 140tys.km,Panowie 3500zl raz na 5 lat i regeneracja turbiny za 2tys zl raz na 150tys.km to naprawde tragedii nie ma,wejdzcie na inne fora,w porównaniu do innych marek BMW to bezawaryjne auto a silniki N to czolówka :D

Pozatym chciałbym zobaczyć jak były serwisowane te auta co miały urwane korby ,skąd pochodziły i jakie mialy przebiegi prawdziwe.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie serwisowanie u Staszka co 8-10 tyś km jest dużo lepszym rozwiązaniem niż jechanie do ASO co 30 tyś km. Wtedy nie potrzebujesz kontroli rozrządu po 120 tyś bo nic się dzieje. Ciężko uwierzyć, że są jeszcze ludzie którzy tak bardzo wierzą w ASO - przecież w większości są to poprostu zwykli wymieniacze, oni nie naprawiają tylko wymieniają a z instrukcją BMW to każdy prosty mechanik wymieni...

Nie słyszałeś jak w ASO ludzie wymieniają części ale tylko na fakturze? Poczytaj jest tego sporo, wałki są wszędzie dlatego każdemu trzeba patrzeć na ręce - ale sam się przekonasz jak zaczniesz do ASO jeździć z problemem. Teraz wszystko jest cacy bo zamawiasz autko :)

Zapytaj ich czy olej się w skrzyni wymienia :) takie najstarsze i zarazem najprostsze pytanie :)

W kwestii oleju silnikowego spójrz chociażby na podstawowe badanie jakie zrobił kolega z forum: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=238945

jest dużo takich tematów na w necie...

Opublikowano (edytowane)
Silniki N po 2012r sa już całkowicie wolne od wad, taką informacje uzyskalem od mistrza serwisu Bmw kiedy zastanawiałem się czy czekać na te nowe silniki w F30(produkcja od Stycznia) czy zamawiać ze starym N 143km,jako że pewnie nowe też będą miały choroby wieku dziecięcego wybrałem starą N-ke.Jeszcze co usłyszałem w serwisie to to ,że przy przeglądzie na 120tyś,km zawsze jest kontrola rozrządu dla silnika N w ASO(nie dowiedziałem się na czym polega kontrola być moze tylko na przysłuchaniu się jak pracuje jednostka i czy nie słychać łancucha) ,a jak się serwisuje u Staszka w szopie i wymienia olej co 10tyś.km i myśli że dobrze serwisuje auto to takie są skutki,kilka razy słyszałem że w prywatnych serwisach jak przyjeżdża facet na wymiane oleju co 8-10tyś.km i co 3 miesiące to czasami mu nie wymieniają a kasują za olej i wymiane ,zwykły walek ale z drugiej strony rozumiem wymiana co 15-20tyś.km ale 8 czy10? Ale to nic ,Pan olej wymienił to już bmw będzie chodziła,super.A z innej paki kto kupuje auto za 190tys.zł przykładowo bmw 3 z kilkoma dodatkami i po 3-4 latach nie ma 5 tyś.zł na zrobienie napinacza? :duh: 2.0 tdi CR ma dalej problemy z pompą olejową powyżej 150tys km bo nic sie Vag nie nauczyl na starym 2.0tdi,3.0tdi dalej przy 150tys leca napinacze rozrządu(5tyś.zł nie pomaga ;) , ktoś pisze cdti sa super silniki a miałem Insignie ostatnie 3 lata 2.0cdti i komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" wyświetlił sie 7 razy z tego 3 x mialem tryb serwisowy raz laweta,egr peknieta chlodniczka,uszkodzony zawor turbo,uszkodzony czujnik cr,2x peknięta rura turbo,3x zapchany dpf,2x naprawa podgrzewania fotela kierowcy 3 raz olałem,zablokowana stacyjka,gwizdająca turbina jak karetk od pierwszych km po wyjezdzie z salonu(odpowiedz serwisu ten typ tak ma)ledwie 140tys.km,Panowie 3500zl raz na 5 lat i regeneracja turbiny za 2tys zl raz na 150tys.km to naprawde tragedii nie ma,wejdzcie na inne fora,w porównaniu do innych marek BMW to bezawaryjne auto a silniki N to czolówka :D

Pozatym chciałbym zobaczyć jak były serwisowane te auta co miały urwane korby ,skąd pochodziły i jakie mialy przebiegi prawdziwe.

 

Ciekawa opowieść, tyle że więcej mitów niż faktów

 

1. 2.0 tdi CR miały problemy tylko do 08/09/2009 z pompą oleju bo była napędzana w taki sam sposób jak ta w ostatnich PDkach. Po tym miesiącu nie ma już żadnych problemów.

2. Z 3.0 tdi znam dwa przypadki zerwania łańcucha na ogromnej ilości sztuk od 2005 r (a4,a6,a8,a5,q5) a napinacz wystarczy wymienić górny i często jest to przedział między 200-300 tyś przebiegu

3. 2.0 cdti to bardzo dobry silnik fiatowski, tyle, że wsadzono go z nie do konća sprawdzonym osprzętem GMowskim i dlatego wychodzą takie kwiatki. Z drugiej strony znam wiele insignii w których silnik nie gaśnie od 4 lat i zero problemów. Problemy głównie mają sztuki z początku produkcji.

Edytowane przez qwertykk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.