Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
I tak i nie.

Alpina to odkupione auto od BMW i przerobione, nadany nowy VIN, bardzo zmieniona elektronika.

Jeśli chodzi o sam silnik to blok jest ten sam i rozrząd jest z tyłu, jednak jest to wersja silnika "B" jest to model produkowany tylko od 2008 rok i ma wzmocniony rozrząd (różniący się od standardowego) gdyż w serii ma on 204 KM i 400 Nm i trafiał do modelu 123d. Z tego co się orientuję ale mogę się mylić to problem z rozrządem nie występował w tym konkretnym silniku.

Na podstawie tego silnika powstał tak zwany model silnika "C" czyli teoretycznie poprawiona konstrukcja.

Tak czy inaczej z tego silnika więcej niż 240 KM i 500 Nm nie wyciągniesz za pomocą samego softu.

Silnik ten, podobnie jak ten ze 123d jest tak samo objęty problemem z łańcuchem jak każdy inny N47, rzecz jasna im nowszy tym mniejsze problemy. W jednostkach od 2010 r z wtryskiwaczami w nowej wersji samym softem da sie zrobic ok 270-280KM.

Alpiny sa produkowane przez BMW w zakresie technicznym w takiej formie jaka trafia do klienta. Alpina nie kupuje od BMW auta bez silnika i nie wstawia potem własnego. Całość produkuje BMW w formie jaka jest uzgodniona w zamówieniu. Alpina nie modyfikuje elektroniki ani nie nadaje swojego VIN. Wszystko to jest robione juz w fabryce BMW na etapie produkcji auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co masz na myśli pisząc "objęty problemem z łańcuchem" to że taki problem nadal występuje w tym konkretnym silniku czy to że serwis BMW mówi że zdarzały się przypadki że łańcuch strzelił.

Nie jestem alfą i omega ale z doświadczenia praktycznego mojego i ludzi z którymi współpracuje to wiem że z tym silnikiem "wersja B" niema problemu. Może dlatego że jest poprawiony a dodatkowo niema ich za dużo na rynku.

Opublikowano

Wielokrotnie juz był wstawiany oficjalny dokument BMW. W zależności od daty produkcji problem jest mniej lub bardziej złożony. Teoretycznie auta z produkcji od marca 2011 maja rozrząd poprawiony na tyle, ze nie ma ryzyka zerwania. Nie słyszałem tez o takich wypadkach. Jednak mimo to w tych autach zdarza sie ze łańcuch szura. Słyszałem na własne uszy.

Powyzej masz rownież link do forum alpiny gdzie jest mowa o łańcuchu i wszyscy piszą ze nie ma różnicy czy to alpina czy BMW ryzyko jest takie samo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wielokrotnie juz był wstawiany oficjalny dokument BMW. W zależności od daty produkcji problem jest mniej lub bardziej złożony. Teoretycznie auta z produkcji od marca 2011 maja rozrząd poprawiony na tyle, ze nie ma ryzyka zerwania. Nie słyszałem tez o takich wypadkach. Jednak mimo to w tych autach zdarza sie ze łańcuch szura. Słyszałem na własne uszy.

Powyzej masz rownież link do forum alpiny gdzie jest mowa o łańcuchu i wszyscy piszą ze nie ma różnicy czy to alpina czy BMW ryzyko jest takie samo.

 

To ciekawa i wazna informacja. Czy we wszystkich modelach poprawiono ten silnik w marcu 2011? Czy to info dotyczy tylko e90 lub tylko F10 ??

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobne pytanie już jaki czas temu zadałem K8v8M na pw. Niestety, nie otrzymałem odpowiedzi .
Opublikowano
Wielokrotnie juz był wstawiany oficjalny dokument BMW. W zależności od daty produkcji problem jest mniej lub bardziej złożony. Teoretycznie auta z produkcji od marca 2011 maja rozrząd poprawiony na tyle, ze nie ma ryzyka zerwania. Nie słyszałem tez o takich wypadkach. Jednak mimo to w tych autach zdarza sie ze łańcuch szura. Słyszałem na własne uszy.

Powyzej masz rownież link do forum alpiny gdzie jest mowa o łańcuchu i wszyscy piszą ze nie ma różnicy czy to alpina czy BMW ryzyko jest takie samo.

 

To ciekawa i wazna informacja. Czy we wszystkich modelach poprawiono ten silnik w marcu 2011? Czy to info dotyczy tylko e90 lub tylko F10 ??

We wszystkich silnikach. w tym dokumencie nie ma rozróżnienia na rodzaj silnika, sa wylacznie daty produkcji. Jak znajdę chwile to Wstawie go po raz kolejny.

Edition poszukalem.

Zeszło całe dwie minuty.

My 2010 320d has made a noise from 6000 miles now 30k not as loud as yours but will get it looked at in the near future

 

New Puma out from Germany covers cars after 2011 now see case 3

 

 

 

Read Measure S Measure no. 43863106-06

Thread N47, N47S, N47T, friction noise in the engine,

Scrape the distribution chain Release Date (dd.mm.yyyy) 11/08/2012

Freed State organization, Vehicles affected car

E-series

E61 E60 E81 E82 E83

E87 E84 E88 E90 E91

E93 E92 F10 F11 F20

F30 F25 F31

Engine

N47S N47 N47T N47DK0

Body

Production time

(From / to) (dd.mm.yy)

/

Comment

Production time

Comments (if To measure) (dd.mm.yy)

Complaint

Scraping, polishing engine noise about 1500 1/min, which is inside perceptible.

Noise can be good in the gearbox or sump be perceived.

Cause

Sharpness of the sprockets or the chain is not running uniformly over

Slides.

Measure

Three cases are distinguished as follows:

Case 1:

For motors N47, N47DK0, N47S, period 01/03/2007 to 05/01/2009 production.

In the case of a customer complaint, the following components must be replaced:

- 11 21 7 803 479 crankshaft bearing shells exchange.

Note: Only crankshafts with manufacturing date from the fifth First 2009 only!

The production date is stamped on the crankshaft sprocket. (See

Plant, Page 1)

Meaning of the numbers:

- The first two digits represent the production line.

- The next six digits are the year (two digits), month, day.

- The last 5 digits identify the item number of the crankshaft.

Investment in the illustration on page 1 of the crankshaft is therefore October 21, 2009

have.

- 11 41 7 797 896 for the drive chain of the oil pump.

- 11 31 8 506 652 below the chain.

- 13 52 7 797 906 for driving gearwheel high pressure pump.

- 11 27 7 800 523 Gear (intermediate balance shafts).

- 11 27 7 802 575 gear (drive shaft balance).

- 11 27 7 802 576 gear (drive shaft balance).

- 11 31 8 510 014 top chain.

- 11 31 7 797 899 for guide rail above distribution chain.

- 13 52 8 572 499 for the guide rail below the chain.

- 13 52 8 572 500 to the rail voltage below the chain.

Note: right chain tension below the guide rails damped

use! (See

Attachment page 2)

For the supply chain to just slide without using nerves! (See

Box 3)

Note: The intermediate balance shafts according to exactly repair instructions

! Set

If the intermediate gear and balancer shafts down enough, the

Motor despite

Crankshaft produce new sounds, etc!

See Repair Manual November 21 500 "replace crankshaft."

Note: For vehicles already in a previous repair

Crankshaft

was renewed:

These vehicles treated as described in the "Case 2".

Case 2:

For motors N47, N47DK0, N47S, N47T production period of 05.01.2009 to 01.03.2011

In case of customer complaint, replace the following components:

- 11 31 8 506 652 below the chain.

- 13 52 7 797 906 for driving gearwheel high pressure pump.

- 11 31 8 510 014 top chain.

- 11 31 7 797 899 for guide rail above distribution chain.

- 13 52 8 572 499 for the guide rail below the chain.

- 13 52 8 572 500 to the rail voltage below the chain.

Note: The screw connection for intermediate balance shafts should not

more dissolved

be!

Note: right chain tension below the guide rails damped

use! (See Attachment page 2)

For the supply chain to just slide without using nerves! (See Box 3)

Note: For vehicles in which a repair already installed rails without stiffening ribs and replaced both timing chains were: These vehicles

how to treat "Case 3" described.

Case 3:

For the period N47T engine production and repair of committed 01.03.2011

Guide rails without reinforcing ribs. In case of customer complaint, replace the following components

- 11 31 8 506 652 below the chain.

- 13 52 7 797 906 for driving gearwheel high pressure pump.

- 11 31 8 510 014 top chain.

- 13 52 8 572 499 for the guide rail below the chain.

- 13 52 8 572 500 to the rail voltage below the chain.

Note: The reference design, repair was shown on page 4 of the plant.

Complaint: Error: error conditions: 11/21 Crankshaft

Sprocket Unit Control Noise

11/21 Crankshaft Sprocket Wear Unit Control

Motor 11 the speed of sound 1000-2000

U / min

Engine

11 Engine Noise

11/00 Engine:

Enforceability NIO Permanently

11/31 Supply Chain

Crankshaft Damage

11/31

Timing Chain

Camshaft

Damage

11/31

Unit Control

Slide

Report this part

Cause

Error: error:

11/31 distribution chain

Crankshaft

Noise

Activity

Department

Lead

Error Code

TC action:

Progman / DIS / ISTA / ISTA / P

System state version

Evaluation of operation

Copyright © 2002-2012 BMW AG, Munich (Germany). All rights reserved.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przeczytales uwaznie co tam za byki pisza?

Byki jak byki, raczej pewne uproszczenia. Nie wspominają o obracających sie panewkach i problemach z dpf, ktore dotyczą silników z lat 2005-2007.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Z DPFem to akurat wtopa. Jeśli już były problemy (chociaż rzadko) to dlatego, że jest mniej dopracowany sam filtr w porównaniu z tym który występuje w silnikach N, więc nie ma związku bezpośredniego z silnikiem.
Opublikowano
Tam w tym zestawieniu jest minimum po jednym silniku diesla chyba ze wszystkich popularnych marek :D
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Z DPFem to akurat wtopa. Jeśli już były problemy (chociaż rzadko) to dlatego, że jest mniej dopracowany sam filtr w porównaniu z tym który występuje w silnikach N, więc nie ma związku bezpośredniego z silnikiem.

Nie sam filtr tylko układ smarowania. Problemy z dpf nie wynikają z wadliwości filtra, ale z problemow silnika. Owszem mogę sie zgodzić, ze dwumasa to nie jest element silnika, ale filtr to jest jego osprzęt i jego awaryjność jest z danym modelem silnika powiązana. To nie bezpośrednio dpf powoduje ze w oleju silnikowym przybywa ON.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A ja się z tobą nie zgodzę.

DPF to układ wydechowy a nie osprzęt silnika.

Pisząc o osprzęcie porównujesz DPF to wtrysków, turbiny, kolektora wylotowego i dolotowego, alternatora, rozrusznika.

Uważam ze DPF to nie osprzęt silnika ale ma wpływ na jego funkcjonowanie choć bez DPF silnik będzie pracować i spalać paliwo.

Opublikowano

Dokładnie i wrzucił jak w 99% przypadków do jednego wora.

 

Z DPFem to akurat wtopa. Jeśli już były problemy (chociaż rzadko) to dlatego, że jest mniej dopracowany sam filtr w porównaniu z tym który występuje w silnikach N, więc nie ma związku bezpośredniego z silnikiem.

Nie sam filtr tylko układ smarowania. Problemy z dpf nie wynikają z wadliwości filtra, ale z problemow silnika.

 

Wyjaśnij proszę jak układ smarowania ma wpływ na filtr.

Opublikowano
A ja się z tobą nie zgodzę.

DPF to układ wydechowy a nie osprzęt silnika.

Pisząc o osprzęcie porównujesz DPF to wtrysków, turbiny, kolektora wylotowego i dolotowego, alternatora, rozrusznika.

Uważam ze DPF to nie osprzęt silnika ale ma wpływ na jego funkcjonowanie choć bez DPF silnik będzie pracować i spalać paliwo.

Wiele usterek silnika pozwala na jego dalsza prace i spalanie paliwa. Wlasnie w tym problem, ze nieprawidłowe działanie silnika bez zamontowanego dpf nie dawało specjalnych objawów. Auto jeździło wiec właściciel uważał, ze jest sprawne. Tymczasem po zamontowaniu dpf wystarczy np. zła praca wtryskiwaczy i nadmierna emisja sadzy szybko spowoduje problemy z dpf. Owszem dpf nie jest osprzętem silnika, on jest tylko, lub aż probierzem jego sprawności. Problemy z samym silnikiem szybko daja o sobie znać poprzez problemy z dpf. Dlatego wiele osób uprawia druciarstwo i wycina dpf, bo nie jest w stanie poradzić sobie z silnikiem. Po wywaleniu dpf można jeździć z niesprawnym silnikiem, z dpf sie czesto nie da.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dokładnie i wrzucił jak w 99% przypadków do jednego wora.

 

Z DPFem to akurat wtopa. Jeśli już były problemy (chociaż rzadko) to dlatego, że jest mniej dopracowany sam filtr w porównaniu z tym który występuje w silnikach N, więc nie ma związku bezpośredniego z silnikiem.

Nie sam filtr tylko układ smarowania. Problemy z dpf nie wynikają z wadliwości filtra, ale z problemow silnika.

 

Wyjaśnij proszę jak układ smarowania ma wpływ na filtr.

Na rożne sposoby. Pierwszy przykład z brzegu. Poprzez złe sprawowanie dochodzi do szybszego zużycia t.sprezarki. Sprężarka przepuszcza olej, olej trafia do komory silnika, gdzie jest spalany. Pozostałości, ktore sie nie spalają trafiają do filtra i w przyspieszony sposób powodują jego zapychanie.

Prawie wszystkie drobne usterki silnika generują w najlepszym razie zwiększone obciążenie dpf sadzą. W gorszym wypadku zalewanie go resztkami oleju silnikowego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Co Ty opowiadasz :mad2: Zobacz DOKŁADNIE jak działa proces smarowania (i jego mankamenty) w tym konkretnym przypadku o którym mówimy i może dojdziesz jak to wygląda w praktyce.
Opublikowano
A o jakim konkretnym przypadku my niby mowimy ? Moze coś wiesz na temat tego przypadku, zatem śmiało pisz. :duh: Bo ja nie pisałem o żadnym konkretnym przypadku. Opisałem ogólnie mechanizm i zależności.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
niestety... ten rozrzad w tym aucie to kupsko wielkie.. technologicznie połączenie bloku aluminiowego z tuleja stalowa czy zeliwna to najwieksza głupota! ze wzgledu na rozna rozszerzalnosc temperaturowa... stad pękniecia na blokach.... to tak ze strony marerialowej..... blok albo lity zeliwny albo lity aluminiowy z tulejami nicasilowymi.
Opublikowano

Widzę że niektórzy obrali sobie za cel życiowy wyszukiwanie wad i usterek silnika N47.

Brawo Sherlocki :duh:

Opublikowano
jakbys poczytal kolego moje posty to wiedziałbys ze uwazam ze nka i tak od mki lepsza mimo swoich wad... takze nie wyrywaj z jednego posta mojej opinii.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie, niestety nie nacieszylem sie dlugo swoja 5-ką , dobrze że ma tyle poduszek i dobra strefe zgniotu. Na szczescie wszyscy zyja . Ale nie o tym chcialem.

Jako to, że jak raz sie wsiadzie do BMW to juz sie z niego nie wysiadzie , szukam kolejnej 5-tki i pewność mam jedna , ze w 2009 roku te silniki przeszly mala modyfikacje i sa o wiele mniej awaryjne, jesli chodzi o rozrzad ( nie wiem ile w tym prawdy, ale udalo sie ponoc uzyskac szerszy odstep do lancucha, co powoduje ze nie przecieraz sie tak szybko) Szukam tylko dalej informacji w którym miesiacu to bylo :) Bo aktualnie mam do kupienia piekna biala z marca 2009 roku, poprzednia byla z sierpnia 2009.

 

Moze pojawilo sie cos nowego co Wam wpadlo w oko na ten temat ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.